Jibbe 05.10.2005 23:10:42 | |
---|
Ainejärjestöllämme on livemusiikkia sisältävät iltamat Halloweenin aikaan S-Osiksella Turussa. Pitkän epäselvyyden jälkeen selvisi, ettei paikalla ole omia PA-kamoja ollenkaan. Budjettia ei ole paljoakaan, ja epätoivoisessa tilanteessa on ainakin vielä mahdollisuus varmaan vaihtaa TVO:n puolelle, mutta pitää yrittää ensin. PA-kamoja myyvistä firmoista saa laitteistoa varmasti vuokrallekin, mutta yritetään muita kanavia ensin. -tietääkö joku mistä saisi laitteet hyvään hintaan vuokralle? Esim. joltain bändiltä tai yksityiseltä. -kuinka suuresta laitteistosta edes puhutaan? TVO:n puolella on bändien omien kitara- ja bassokaappien hööki riittänyt ettei niitä ole tarvinnut mikittää, mutta miten on Sosiksen laita? Suurin kokoonpano on laulaja, kaksi kitaristia, kosketinsoittaja, basisti, rumpali. |
musamies 05.10.2005 23:46:33 | |
---|
http://org.utu.fi/tyyala/sho/sosis.html "Pöytätilaa 80 hengelle arvokkaampiin tilaisuuksiin Istumapaikkoja yli 100 kokouskäyttöön Biletilat 280 hengelle" Jos ne tilat on nuo kuin tuossa kuvassa, niin minun silmään näyttää kyllä, ettei niissä tarvi instrumentti- ja lauluvahvistimia kummempaa PA:ta jos tavoitteena on pikkubudjetti. |
vanttera 06.10.2005 01:17:16 | |
---|
http://org.utu.fi/tyyala/sho/sosis.html "Pöytätilaa 80 hengelle arvokkaampiin tilaisuuksiin Istumapaikkoja yli 100 kokouskäyttöön Biletilat 280 hengelle" Jos ne tilat on nuo kuin tuossa kuvassa, niin minun silmään näyttää kyllä, ettei niissä tarvi instrumentti- ja lauluvahvistimia kummempaa PA:ta jos tavoitteena on pikkubudjetti. Juu ei välttämättä tarvi. Mut, tila on vähän vaikee, oikee PA helpottaa kummasti. Puhelinnumeroita en anna, mut käy joku ilta Down Townissa Turussa, tai soita sinne. Piru kun en muista firman nimeä, mutta paikan äänentoistoa pyörittää joku firma, jolla muutama erikokoinen ja -hintainen kattaus. Ja mulla ei oo sitä suoraa puhelinnumeroakaan, edes. *h4liih* |
musamies 06.10.2005 11:19:05 | |
---|
Mul on sellainen käsitys, että PA:sta on hyötyä bändejen kanssa jos on hyvät vermeet, joka voi olla ristiriidassa halpuuden kanssa ja on asiantunteva tietotaidoiltaan hyvää ammattilaistasoa oleva käyttäjä. |
JohnnyV 06.10.2005 12:51:53 | |
---|
Piru kun en muista firman nimeä, mutta paikan äänentoistoa pyörittää joku firma Lineout mahdollisesti? No, heidän kamojaan ainakin on sosiksella aikaisemminkin ollut käytössä. Ja kyllähän siellä varmasti instrumenttivahvistimillakin pärjää, mutta kyllä mä lähtisin silti hakemaan jonkinlaista pa:ta. Ei se nyt kuitenkaan ihan pieni paikka ole. |
"Kyllä se vielä eilen toimi!" |
Hannu H. 14.10.2005 00:37:06 (muokattu 14.10.2005 00:43:44) | |
---|
Pari keikkaa ollu kattomassa ja jälkimmäisellä kerralla oli ilmeisesti vaan jotkut hikiset laulukamat käytössä (en käyny sen paremmin tsekkailees kun ei oikeen kiinnostanu.. jotkut pienet peaveyn pömpelit tolppien päässä ja jonkunnäkönen tiskikin oli... :D) Laulu ei kuulunu oikeastaan missään setissä tarpeeksi hyvin. Yhdessä jopa arvailin vielä puolen setin jälkeen että milläkähän kielellä vokalisti vetelee.. Joten hommatkaa ne tarpeeksi isot kamat! Noilla keikoilla kun olen ollu on vahvareista suoraan otettu soittimet ulos ja koskettimet sekä laulu PA:sta.. EDIT: luovuus iski.. http://koti.mbnet.fi/hannu-h/images/s-osis.jpg Ei oo ihan mittakaavassa kaikki pituudet, mutta tosta saa suunnilleen käsityksen tosta tilasta.. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |