Aihe: Kamoja raskaaseen soundiin?
1 2
VMOK
19.06.2003 11:52:11
Olen kesän jälkeen hankkimassa jonkinlaista nuppi-kaappi-yhdistelmää. Haluaisin vihjeitä millaisilla kamoilla saisi sekä hyvältä kuulostavan puhtaan soundin sekä särön, jossa on riittävästi (alapää)murinaa avoimena soitettaessa sekä dempatessa. Olen tietoinen Warp-7 -hässäkästä, haluaisin kuulla muita vaihtoehtoja. Mieluiten nupilla itsellään pitäisi siis saada hyvä särö aikaan.
Swan
19.06.2003 12:00:08
Olen kesän jälkeen hankkimassa jonkinlaista nuppi-kaappi-yhdistelmää. Haluaisin vihjeitä millaisilla kamoilla saisi sekä hyvältä kuulostavan puhtaan soundin sekä särön, jossa on riittävästi (alapää)murinaa avoimena soitettaessa sekä dempatessa. Olen tietoinen Warp-7 -hässäkästä, haluaisin kuulla muita vaihtoehtoja. Mieluiten nupilla itsellään pitäisi siis saada hyvä särö aikaan.

Jos budjetti antaa myöten, Marshallin Mode Four voisi antaa sopivan tykityksen.
"Käytä aurinkovoidetta ja kondomia... Periaatteessa, jos pidät musiikista ja instrumentista, kaikki muu pitää huolen itsestään. Keskity määränpäihisi ja ymmärrä omat määränpääsi." - Steve Vai
LaXu
19.06.2003 12:10:54
Eiköhän ENGLin putkinupeista irtoa sopivat soundit.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
Turpa
19.06.2003 21:16:43
Jos ei sen välttämättä tarvii olla nuppi, niin koita etsiä käytettynä (ei valmisteta enää) Rocktronin Piranha-räkkiputkietuaste ja sille joku päättäri. Jyrää. Siihen ton em. Modefourin alakaappi ja nimenomaan se alakaappi, niin siinä on kova setti.
askomiko
19.06.2003 23:17:10 (muokattu 19.06.2003 23:17:26)
Engl Savage! Hevittää niin että heikompia ahistaa.
Eemil
20.06.2003 02:37:59 (muokattu 20.06.2003 02:40:58)
Laney tekee hyvii putkivaffareit. mul on 100 wattine nuppi, onks se nyt nimeltää vh100r tai jotai. mut kuitenki se sama mikä on HIMin kitaristilla. Siit kyl lähtee kaikkee kivaa, tosi tiukka särö ja clean saundi ku käyttää bright kytkintä. Tietty jos perse kestää nii Mesan putkivaffarit on parhaita lähinnä kaikkeen. 100W eli duel rectifier on kyl aivan satavarma toiveiden tyydyttäjä. Jos siis oot miljonääri...Mikä sun budjetti on?

Edit: Mul on siinä siis sen nupin oma skobe jossa on 4X12 elementit. Suosittelen!
Tietysti on mahdollista että olen väärässä vaikka se mahdotonta onkin.
VMOK
20.06.2003 09:18:05
Budjettini on n.1100 euroa. Pitäisi siis saada irtoamaan särökanavalla sellaista Kotiteollisuus/Trio Niskalaukaus -tyylistä murinaa. Mutta sen särön pitäisi myös olla avoimena soitettaessa "ärjyvä". =)
Eemil
20.06.2003 11:19:03
Tol budjetil sun pitää ekaks päättää haluutko Hyvän transistorivehkeen vai pienen putkivehkeen.
Eemil
20.06.2003 11:22:08
Budjettini on n.1100 euroa. Pitäisi siis saada irtoamaan särökanavalla sellaista Kotiteollisuus/Trio Niskalaukaus -tyylistä murinaa. Mutta sen särön pitäisi myös olla avoimena soitettaessa "ärjyvä". =)

Ja tohon suosittelen laneyn tf-700 tai tf-800 kera 4X12 möröllä.
LaXu
20.06.2003 12:48:27
ENGL Screamer 50 combo irtoaa tuohon hintaan.

Harmony-Centralista kaivettua: Gibson Explorer -> ENGL Screamer 50 nuppi -> Marsun 1960AV skobe:
http://w1.410.telia.com/~u41010445/filer/myclip2.mp3
askomiko
20.06.2003 13:38:23
Tietty jos perse kestää nii Mesan putkivaffarit on parhaita lähinnä kaikkeen. 100W eli duel rectifier on kyl aivan satavarma toiveiden tyydyttäjä. Jos siis oot miljonääri...

En nyt sanoisi että paras kaikkeen... Standardivalinta ostoskeskusmetalliin tietysti, ja toimii kyllä aika yllättävänkin moneen menoon, mutta niin no.. Ymmärrän kyllä "Mesa = Holy grail" -ajatuksen itsekin sitä aiemmin harrastaneena, mutta lopulta, koneita nekin vain on.
Miikathebest
21.06.2003 01:12:58 (muokattu 21.06.2003 01:13:47)

Onkos kombo vakavasti otettava vaihtoehto 4x12 kaapille? Jos ei hinnasta tai roudausmukavuudesta ole kiinni.
Parempi sika säkissä, kuin possu kassissa!
Miika Rocks It
Esp
21.06.2003 12:59:16

ENGL Fireball. Tarviiko muuta sanoa...

Hinta on laatuun nähden sopiva, ja laitteen soundit ovat loistavat, ja yllättävän monipuoliset suhteessa siihen kuinka yksinkertaiset säädöt laitteessa on.
Täh?!?
rattle
21.06.2003 21:59:51
ENGL Screamer 50 combo irtoaa tuohon hintaan.

Harmony-Centralista kaivettua: Gibson Explorer -> ENGL Screamer 50 nuppi -> Marsun 1960AV skobe:
http://w1.410.telia.com/~u41010445/filer/myclip2.mp3

Houhouhou! Ensimmäinen clippi, josta olen todellakin pitänyt. Oikein silmät kirkastui kun tämän kuulin. Olen tässä etsinyt uutta vahvistinta, mutta vaihtoehtoja on vain yksinkertaisesti liikaa.
Vaatimuksina ovat itselläni olleet väh. kaksi kanavaa, hyvä metallisärö (heti ainakaan en jaksaisi ruveta pedaalien kanssa häsläämään), tarpeeksi mölyä bänditouhuihin ja efektilooppi.
Paljon tuon hinta on Suomessa? Tai ylipäätänsä Engl-tuotteiden. Paljoa tonnia enempää en nimittäin ajatellut käyttää.
Baton stick gets shorter --> Rudy gets taller
-K-
21.06.2003 22:31:48
Houhouhou! Ensimmäinen clippi, josta olen todellakin pitänyt. Oikein silmät kirkastui kun tämän kuulin. Olen tässä etsinyt uutta vahvistinta, mutta vaihtoehtoja on vain yksinkertaisesti liikaa.
Vaatimuksina ovat itselläni olleet väh. kaksi kanavaa, hyvä metallisärö (heti ainakaan en jaksaisi ruveta pedaalien kanssa häsläämään), tarpeeksi mölyä bänditouhuihin ja efektilooppi.
Paljon tuon hinta on Suomessa? Tai ylipäätänsä Engl-tuotteiden. Paljoa tonnia enempää en nimittäin ajatellut käyttää.

Tulee kyllä mutu pohjalta mutta olisiko ollut 1300e, tinkimällä pitäisi tippua sinne 1000-1100e välimaastoon. Ja korjatkaa ihmeessä jos muistin väärin.
Ei suotta elämys.
rattle
21.06.2003 22:58:39 (muokattu 21.06.2003 23:00:57)
Tulee kyllä mutu pohjalta mutta olisiko ollut 1300e, tinkimällä pitäisi tippua sinne 1000-1100e välimaastoon. Ja korjatkaa ihmeessä jos muistin väärin.

Näköjään Tampereella Screamer combo olisi 1090 eur. Nuppi lienee sen satasen tjs. halvempi. Saksanmaan tuotteet lienevät halvempia täällä Suomessa kuin tuolla Yhdysvalloissa? Mietin vaan kun olen tässä menossa pariksi viikoksi jenkkeihin, että jos sitä ottaisi sieltä vahvistimen mukaan.

EDIT: Minkä hintaisia esim. Fireball ja Powerball ovat? Siis lähinnä ovatko ne halvempia vai kalliimpia kuin Screamer? Savage taitaa ollakin jo aivan eri hintaluokassa...
askomiko
21.06.2003 23:50:26
Mesat on siellä melko tasan puolet siitä mitä täällä. Mutta niin on myös verkkovirran jännite. :) Eli joudut hommaamaan joko vahvariin uuden verkkomuuntajan, tai käyttämään ulkopuolista 220v->120v -konetta.
rattle
22.06.2003 00:45:53
Mesat on siellä melko tasan puolet siitä mitä täällä. Mutta niin on myös verkkovirran jännite. :) Eli joudut hommaamaan joko vahvariin uuden verkkomuuntajan, tai käyttämään ulkopuolista 220v->120v -konetta.

Niinpä. Toisaalta se lienee pieni vaiva ottaen huomioon kuinka paljon halvemmalla itse kone lähtee mukaan. Kattoo nyt. Mulla on 2,5 viikkoa aikaa miettiä siellä mitä teen vai teenkö mitään. Tuun sitten täältä taas kysymään neuvoa kun tiedän enemmän.
LaXu
22.06.2003 00:54:24
Näköjään Tampereella Screamer combo olisi 1090 eur. Nuppi lienee sen satasen tjs. halvempi. Saksanmaan tuotteet lienevät halvempia täällä Suomessa kuin tuolla Yhdysvalloissa? Mietin vaan kun olen tässä menossa pariksi viikoksi jenkkeihin, että jos sitä ottaisi sieltä vahvistimen mukaan.

Mistäs Tampereelta irtoaa Screamer combo tuohon hintaan? Ei ole nääs paljoa Thomannin hintaa kalliimpi. Ainakin Musamaailmassa tuosta sai pulittaa n. 1300€ (toki tinkimällä pääsisi varmaankin lähemmäs 1100€).

EDIT: Minkä hintaisia esim. Fireball ja Powerball ovat? Siis lähinnä ovatko ne halvempia vai kalliimpia kuin Screamer? Savage taitaa ollakin jo aivan eri hintaluokassa...

Thomannilla: Fireball n. 1000€, samaa luokkaa kuin Screamer, Powerball taas on tuossa 1500€ paikkeilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)