Mike M. Hiirenloukku 10.10.2005 23:17:09 (muokattu 10.10.2005 23:19:54) | |
---|
That's the spirit - Tuo on pirtua. |
fox 11.10.2005 00:19:15 | |
---|
Stewmacin sivuilta löysin ko. tallan http://www.stewmac.com/shop/Bridges … ner_Tailpiece/Pictures.html#details Kokemuksia tuollaisesta? Miten kielet kiinnittyy ko. laitteeseen ja käykö tuohon ihan normikielet? Muita vastaavia vaihtoehtoja? EDIT: Ja mistä noita (tai vastaavia) saa? Rockingerilta oon ainaki tuollasia kaks hommannu 80-luvulla.. On tosi näppärä hienoviritystalla, tarkotettu esim. Giban wraparound-tailpiecen tilalle. Ihan normikielet menee, se mollukkka menee tuohon hienovirittimen haarukkaan. Hyvä talla ja sustainikas, koska massaa on.. Monipuoliset säädöt ja hyvin intonaatiovaraa. |
spyykko 11.10.2005 07:22:29 | |
---|
Rockingerilta oon ainaki tuollasia kaks hommannu 80-luvulla.. Millbrookilta saa kanssa. Kannattanee kysyä lähimmästä Millbrookin maahantuomaa tavaraa myyvästä musiikkiliikkeestä. Ite olis taas tarvinnu tehdä |
Yhdyn edelliseen (Fox).Elikkä ihan käypänen viritelmä jos on laiska eikä jaksa turhia ylimääräsiä reikiä porailla.Omakuvasta löytyy omasta projektista vastaava talla. Toi hienoviri systeemi pääsis varmaan paremmin oikeuksiinsa jos lavassa olis lukittava viritinkoneisto. Rockingeriltä niitä saa 49 eukkoon tosin tais niitä olla Millbrookillakin mutta hintaa on kaks kybää enemmän, eli jos rojuja tilaa koko projektiin niin kyllä ne melkeen kannattaa sakemanneilta tilata. White punks on dope !!! |
WALTZU 11.10.2005 07:27:57 | |
---|
Oho ,Aikanen lintu kerkes madon väliin ;-) White punks on dope !!! |
Mike M. Hiirenloukku 11.10.2005 11:24:35 | |
---|
Millbrook näyttää pyytävän kromisesta 91 ja kultasesta 116... t-kaupassa 48e. Oliskos siinä ideaa (mitä tuolla taidettiin jo miettiäkin..) että napsauttais kiinni lukkosatulan, ja hieman ei niin hyvät virittimet: ts. säästäis kympin pari virittimissä... That's the spirit - Tuo on pirtua. |
vrajala 11.10.2005 13:09:22 | |
---|
Oliskos siinä ideaa (mitä tuolla taidettiin jo miettiäkin..) että napsauttais kiinni lukkosatulan, ja hieman ei niin hyvät virittimet: ts. säästäis kympin pari virittimissä... Mä olen ymmärtänyt että tuo talla on nimenomaan suunniteltu käytettäväksi lukkosatulan kanssa. Tuo säästö on silti vähän kyseenalaista. Lukkosatulakaan ei ole ilmainen ja sen korkeussäätö vaatii mittaliuskojen kanssa pelaamista. Ja asennuskin on normisatulaa hankalampi toimenpide. Sinne meni. Viuh. |
Mike M. Hiirenloukku 11.10.2005 13:22:34 | |
---|
Yritin löytää tallan korkeutta mutten löytänyt. Millaisen kaulakulman tuo talla vaatii? That's the spirit - Tuo on pirtua. |
Juzzu 11.10.2005 13:58:31 | |
---|
Yritin löytää tallan korkeutta mutten löytänyt. On kyllä aika oleellinen mitta jäänyt uupumaan tuosta.. Hmm.. http://www.stewmac.com/catalog/specs/0197_1spec.gif Mutta jos vertaa tähän Gotohin TOMiin, niin näyttäisi siltä että suurin piirtein yhtä korkealla voisi tallapalat olla. http://www.stewmac.com/catalog/specs/1511-N_1spec.gif TOMissa on .344" tuo rungon korkeus, mutta Schallerissa palat aika korkealla... Sinuna printtaisin nuo isona ja mittaisin viivottimella suhdeluvut mitoille, vertaisin onko piirretty 1:1 ja jos on, vertaisin sen jälkeen kuinka TOM ja tuo Schaller täsmää toisiinsa. Tämän jälkeen sitten arpomaan kaulakulmaa :o) |
Juniper 11.10.2005 15:05:06 | |
---|
Tänään hypistelin tuota tallaa ja kyllä se aikalailla TOMin kanssa menee 1:1 Harkinnassa on ostaisko DC:hen tuollaisen TOMin sijaan. |
Mike M. Hiirenloukku 11.10.2005 15:36:43 | |
---|
Sinuna printtaisin nuo isona ja mittaisin viivottimella suhdeluvut mitoille, vertaisin onko piirretty 1:1 ja jos on, vertaisin sen jälkeen kuinka TOM ja tuo Schaller täsmää toisiinsa. Tämän jälkeen sitten arpomaan kaulakulmaa :o) Photoshopilla skaalalin nuo vastaamaan toisiaan (melko lähelle) ja TOM itseasiassa (sen kaarevan kohdan alimmasta kohdasta tallapalan päälle) on hieman matalampi kuin tuo Schaller, ehkä tommosen .05". Näille mittauksille en kuitenkaan perusta niin että niistä kaulakulmaa laskisin. Kyllä minä kovasti alan siihen kallistua että V saa tuommosen Schallerin. Pitää vaan ensin saada talla näppeihin, ennen kun mitään radikaalia kaulakulman kanssa tekee... That's the spirit - Tuo on pirtua. |
fox 11.10.2005 16:27:04 | |
---|
Tänään hypistelin tuota tallaa ja kyllä se aikalailla TOMin kanssa menee 1:1 Harkinnassa on ostaisko DC:hen tuollaisen TOMin sijaan. Huoleti juu, se on tune-o-matikin korkuinen kyllä.. Tosin koko lailla tasainen pohjasta, joka sitte kaarevissa kansissa voi olla ylhäällä..kuitenkin mulla on yhessä omassa puoliakustisessa tuommonen, eikä siin ole mitään ongelmaa. Actionin saa riittävän alas. Toki kannattaa ensin katsoa itse. Mutta toki tasakantiseen DC:hen menee varmasti heittämällä. |
Juniper 11.10.2005 17:10:49 | |
---|
Huoleti juu, se on tune-o-matikin korkuinen kyllä.. Tosin koko lailla tasainen pohjasta, joka sitte kaarevissa kansissa voi olla ylhäällä..kuitenkin mulla on yhessä omassa puoliakustisessa tuommonen, eikä siin ole mitään ongelmaa. Actionin saa riittävän alas. Toki kannattaa ensin katsoa itse. Mutta toki tasakantiseen DC:hen menee varmasti heittämällä. Siis mun projektiin se menee varmasti kun kitara on vasta vaiheessa. Eilen sain vasta kannen liimattua kiinni :) Ja tulee kaareva kansi.... |
Mike M. Hiirenloukku 20.10.2005 20:29:33 | |
---|
Harmittaa kun tuon mustan toimitusaikaa thomannilta tiedustelin ja se on 6-8vkoo... Niin kauaa en kyllä odota. Taidan joutua tyytymään kromiseen tuon musapörssin kautta. That's the spirit - Tuo on pirtua. |
Antroid 20.10.2005 20:39:08 | |
---|
Mihinkäs käyttöön toi on oikein suunniteltu, kun olen ymmärtänyt, että floikassa ne hienoviritystapit on lukkosatulan takia ja lukkosatula on floikan takia. Eihän kiinteän tallan kanssa tarvitse lukkosatulaa, joten hienoviritkin on vähän turhat, vai? |
fox 20.10.2005 21:50:08 | |
---|
Mihinkäs käyttöön toi on oikein suunniteltu, kun olen ymmärtänyt, että floikassa ne hienoviritystapit on lukkosatulan takia ja lukkosatula on floikan takia. Eihän kiinteän tallan kanssa tarvitse lukkosatulaa, joten hienoviritkin on vähän turhat, vai? On ja ei..Otetaan vaikka tilanne, et sun soittoon kuuluu bendailla ns. isosti.. nyt voi noilla hienovirittimillä aina sitten sitä virettä korjata. Sitte kun tottuu hienoviritystallaan, niin kyllä siitä hyötyjäkin ulos kummasti saa. Eli ei ole turha se. Onhan muuten single-locking floikkiakin.. |