Aihe: Negative
1 2 3
superfly
19.06.2003 18:54:16
Itse en juuri pidä bändistä, mutta jotenkin se hittipiisin kertosäe soi mulla päässä koko ajan. Ihme homma... ? Peeveli, onpa ärsyttävää tuo teidän tapanne tehdä näistä aina kateuteen liittyviä keskusteluja. Arvostelu kielletty sanoo rokkipoliisi, jos et itse ole levyttänyt...? Voi venäjä.
Harppu on alaston piano
folkkari
19.06.2003 19:20:12

Peeveli, onpa ärsyttävää tuo teidän tapanne tehdä näistä aina kateuteen liittyviä keskusteluja. Arvostelu kielletty sanoo rokkipoliisi, jos et itse ole levyttänyt...? Voi venäjä.

No, kateudessa näissä perustelemattomissa navanalusheitoissa kuitenkin usein näyttää olevan kysymys.
Minä kyllä puhun kateudesta aina, kun siihen minun mielestäni tuntuu olevan aihetta.

Kateellinen ei kannata olla ja totta kai saa arvostella, mutta kannattaa muistaa ne mutsin ja faijan (toivottavasti) opettamat hyvät käytöstavat.

Ihan yhtä perusteltua on sanoa, että "tee itse ensin ja arvostele sitten vasta" kuin että "ihan p**seestä ja kuvottavaa".

Ja kenen mielestä lause "se on ihan paska ja syvältä" on oikeata arvostelua?
Musta se on v*ttuilua ja kateellisten panettelua!

Omat fiilikset on omia fiiliksiä ja realiteetit on realiteetteja. Ne kannattaa yrittää opetella erottamaan toisistaan.
Ihmisen suurin heikkous on luovuttaminen.- T.Edison
m6mm
19.06.2003 19:46:36
lähinnä huvittaa se että jonne aina kertoo että bändin täytyy näyttää rock-bändiltä eikä lavalle mennä "reisitaskuhousuissa ja hattu päässä". ja toisaalla jonne sitten kertoo että kurt cobain on hänen jumalansa.

Minusta on sama vaikka lavalla ois kalsarit jalassa, ehkä tärkintä kuitenkin on hyvä fiilis ja musiikki.

Tai ehkä Negativen pojat (tai lähinnä kai se laulaja) luulevat, että toi on ainoa oikea rock-asenne

Minulla on semmonen fiilis että niillä "vaatteet on mun aatteet"-asenne.
"No pain, no game..."
Härski
19.06.2003 20:19:57 (muokattu 19.06.2003 20:21:25)
Täällä puhuttiin jossain vaiheessa teinityttöjen musikaalittomuudesta tai jotain... mua ainakin ihmetyttäis teiniTYTTÖ, joka kuuntelis bluesia tai muuta roots- musaa.. eiköhän se oo aika normaalia, että niillä alkaa alapäätä kutittaa, ku Negative tai HIM nousee lavalle, ei välttämättä se viiskymppinen, kaljamahainen karvaturpa viskinpolttamalla äänellään ja epävireisella landolallaan..

Lisäänpä vielä, että en diggaile todellakaan Negativesta tai HIMistä, mutta pitää nostaa hattua, että ovat osanneet vetää oikeista naruista musiikkibisneksen monimutkaisessa maailmassa.
Bonham
19.06.2003 20:24:49
Tässä on nyt sellainen jännä piirre, että bändihän on onnistunut valtavan hyvin kun siitä herää näin paljon mielipiteitä ja tunteita:)

Olen itse buukannut bändin pari kertaa keikalle, eikä jannut ainakaan silloin ollut mitään kuspäitä (ennen ja jälkeen listaykkös tittelin). Itse en yhtyeen musiikista perusta. Nuoriahan pojat ovat kovin ja ehkä 20 vuoden kuluttua hieman nolottaa lukea tämän ajan haastatteluja.

Mutta melkein mielummin luen tämän tyyppisiä haastatteluja kuin erään T Brunilan kommentteja, että eihän siinä mitään jos musabisnes ei onnaa, onhan mulla aina noi lakitieteen opinnot...

Siinä sitä on rock henkeä:)
Opinons are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Hornanturska
19.06.2003 23:01:36
...kaljamahainen karvaturpa viskinpolttamalla äänellään ja epävireisella landolallaan..

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D::D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Hoho.
...kyllä sakari kuosmanen yngwien voittaa...
Cathi777
20.06.2003 15:15:28

Sellainen juttu vielä näistä alapään kutkutusjutuista ja muista koskien tuota Him-orkesteria... Silloin, kun bändi oli julkaisut ensimmäisen sinkun silloin joskus 97 tai jotain niin jätkäthän sano, että tää koko musahomma on sellaista perseenmyymistä. Eli musaa tehdä yleisölle ja massoille. Eli on mukava tehdä sellaista musiikkia, että keikoilla on helvetisti jengiä. Mä oon siinä suhteessa samaa mieltä, että kyllä musiikin live-esittäminen on mulle se tärkein juttu musiikissa. Eli enemmin teen hieman yleisöystävällisempiä biisejä kuin jos alkaisin tekemään jotain hämärä omaa tajunnanvirtaa kuvaavia biisejä. Eli Negative on myös sen oivaltanut, että kannattaa näyttää hyvältä niin jo senkin avulla tulee porukkaa ja sitten kun veivaa vielä suhteellisen massavoittoista rockia niin kyllähän se toimii. Ja täytyy sanoa, että kyllähän mä keikalla enemmin katselen niitä teinityttöjä kuin jotain isoja kaljamahaisia miehiä, jotka aina vaan huutaa sitä paskaa " Soita Paranoid " juttua. Se on muuten ihan helvetin huono juttu yleensäkin. Eli tällaista tällä kertaa.
Veri on vettä sakeampaa
Sleeper
21.06.2003 15:00:21 (muokattu 21.06.2003 15:08:17)
ja onhan se laulaja aikamoinen persoona ainakin suomen rock-skenessä...

Minusta se kuulosti kyllä aika samalta ku "viime kesän juttu" Manboyn laulaja. Ei uutta aaringon alla.

Ja se eka hittibiisi oli h*lvetin hyvä. Ainakin aluksi.
Tripping through the life fantastic. Lose a step and never get up.
jannu
21.06.2003 16:35:41
Tiedän että tämä on kaikkein pahinta mitä voi sanoa, mutta...

Mielestäni Negative on ihan kiva.
Mörkö
21.06.2003 16:54:23
Sekin ihmetyttää kun kaikki aina sanoo niitä ihmisiä epämusikaalisiksi jotka eivät kuuntele juuri sitä omaa mielimusiikkia. :)
"vinsentti on vihree nyrsijä"
Pluto
21.06.2003 20:40:59
Kerronpa minäkin nyt sitten mielipiteeni, aiemmin kun toin oman näkemykseni Negativesta esille hieman kärkevästi.

Elikkäs ko. bändin musiikki ei herätä minussa niin minkäänlaista tunnetta. Ja koska en jaksa kuunnella musiikkia miettien että "kylläpäs nää ovat osanneet rakentaa imagonsa hyvin" tai että "tää soundimaailma vois upota niin HIM-diggareihin kuin vähän kevyemmänkin musan kuuntelijoille", niin jätän kuuntelematta.

Jos joku muu saa Negativen musiikista edes jonkinlaista inspiraatiota, niin sehän on loistavaa! Mutta siinä vaiheessa kun ruvetaan tekemään musiikkia siltä pohjalta että millä saadaan eniten porukkaa keikoille, ei kyse MINUN MIELESTÄNI ole enää musiikin teosta vaan rokkitähtielämän tavoittelusta.

Siinä se.
Souleye
21.06.2003 20:51:17
kyllähän se niin on että ihmisellä on oikeus ilmaista mielipiteensä, ja onhan sitä oikeus haukkua bändi vaikka kuinka syvälle maankoloon mutta se vaan on minun mielestä tyhmää :D ja sitäpaitsi keskutelu asioistahan on kehittävää. Näinhän Sokrateskin väitti, muistaakseni?!? sitähän varten nämä palstat ovat että täällä keskusteltaisiin vaikka erilaisia mielipiteitä saattaisi jopa ilmestyä :)

Mut siitä negativesta, eihän se paska oo. Meininkiä niillä ainakin oli, muistutti bändin imago kovasti Hanoi Rocksia. Minusta ainakin tuommoisella meininkibändillä pitää olla imago kunnossa ja kiiltävät vaatteet päällä.. oikee meininki sanon minä.
"free your mind and ass will follow"
Prowleri
21.06.2003 22:20:49
Ai se oli tämä bändi, luulin aina että tuo on HIMin uus sinkku tuo biisi. Kuulostaa kyl aika vahvasti Sentencedin ja HIMin siitokselta.
Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää. -Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa
m6mm
22.06.2003 11:53:36
Mutta siinä vaiheessa kun ruvetaan tekemään musiikkia siltä pohjalta että millä saadaan eniten porukkaa keikoille, ei kyse MINUN MIELESTÄNI ole enää musiikin teosta vaan rokkitähtielämän tavoittelusta.

Siinä se.

Olen aika samoilla linjoilla tässä asiassa.Musiikin pitää tulla sydämmestä.
"Viisi yhdestä,yksi viidestä,kukaan ei pääse täältä elävänä"
maelstorm
23.06.2003 16:34:37
Tässä on nyt sellainen jännä piirre, että bändihän on onnistunut valtavan hyvin kun siitä herää näin paljon mielipiteitä ja tunteita:)

Mutta melkein mielummin luen tämän tyyppisiä haastatteluja kuin erään T Brunilan kommentteja, että eihän siinä mitään jos musabisnes ei onnaa, onhan mulla aina noi lakitieteen opinnot...

Siinä sitä on rock henkeä:)

Hyvä Bonham, vaikkei näistä keskusteluista paljoa hyödy niin ainakin tällaisita kepeistä letkautuksista tulee hyvälle tuulelle mitä aina välistä vastaan kävelee :). + .
the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time.
sepiperkele
24.06.2003 00:07:50
Sinänsä negativessa ei oo mielestäni hirveämpiä vikoja. Musiikkillisesti he eivät minua säväytä, mutta olen paljon paskempaakin rokkia radiosta kuullut.

Mutta jos ruvetaan kunnolla kriitikoksi, niin itseäni ärsyttää suunnattomasti jonne aaronin helvetinmoiset sössötys maneerit, sanotukset ovat aikas naiveja, sävellykset ovat aivan liian peruskauraa (en väita että itsekään olisin mikään mozart, mutta...) ja ne niiden taitelijanimet ovat perseestä, mutta eihän ne nimet niiden musiikkiin vaikuta.

yhteenvetona sanoisin kuitenkin, että Negative on todella kehityskelpoinen rokkipoppoo siinä mielessä, kun nykyään suodetaan ulos kokoajan vaan rap, nu-metal ja protoni- paskaa
istu hetkeksi alas ja kuuntele pääsi yläpuolella pyörivää palloa. -M.K-
trust
24.06.2003 00:33:13
Kuinka paljon tämäkin topicci herätti taas keskustelua. Mun mielestä se yksi biisi minkä olen kyseiseltä orkesterilta kuullut on hyvä vaikkakin aika simppeli. Tuntuu tosiaan vähän siltä että kuitenkin vaikka niin moni täällä haukkuu tuota bändiä niin tykkää syvällä sisimmässään tästä biisistä, koska sehän on rehellisesti sanottuna hyvä biisi. Ainakin fiilis on vielä jäljellä. Mä olen joskus monia vuosia sitten tehnyt juuri tätä eli haukun jonkun bändin ja jonkun biisin kun en tosiaankaan voi myöntää pitäväni siitä. Nyt olen vihdoin oppinut myöntämään mistä pidän ja mistä en.

Nii no tästä nyt saa käsityksen että olen Negative fani. Ei nyt kuitenkaan ainakaan vielä ihan niin, mutta ku nyt väsyttää.
trust
24.06.2003 00:34:31
Sinänsä negativessa ei oo mielestäni hirveämpiä vikoja. Musiikkillisesti he eivät minua säväytä, mutta olen paljon paskempaakin rokkia radiosta kuullut.

Mutta jos ruvetaan kunnolla kriitikoksi, niin itseäni ärsyttää suunnattomasti jonne aaronin helvetinmoiset sössötys maneerit, sanotukset ovat aikas naiveja, sävellykset ovat aivan liian peruskauraa (en väita että itsekään olisin mikään mozart, mutta...) ja ne niiden taitelijanimet ovat perseestä, mutta eihän ne nimet niiden musiikkiin vaikuta.

yhteenvetona sanoisin kuitenkin, että Negative on todella kehityskelpoinen rokkipoppoo siinä mielessä, kun nykyään suodetaan ulos kokoajan vaan rap, nu-metal ja protoni- paskaa

Juu sama juttu noitten sanojen kanssa. En aina oikein ymmärrä niitä. Ehkä olen vähän yksinkertainen, ehkä en :-)
Jormaz
24.06.2003 01:09:50
Minusta se kuulosti kyllä aika samalta ku "viime kesän juttu" Manboyn laulaja. Ei uutta aaringon alla.

Onneksi Jyrki lopetettiin. En juurikaan kyynel silmässä muistele niitä Jyrkin "Manboy sekoilee festareilla, uusinta, part VI"-juttuja. Oli silloin jo Jyrkillä aiheet vähissä.
Back to the 80's
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)