Jokunen 10.10.2005 12:00:27 | |
---|
The Crownin Possessed 13 groovaa. Meinasin ehdottaa Deathrace Kingiä. "Olen 16, minulla on farmariauto" Iron Maiden - Running free (käännös: YLE) |
Twist 10.10.2005 12:01:49 | |
---|
Voiko Panterasta oikein puhua enään nykyhevinä.... Noo, eei.. (hö) Säkkipilli |
Aakoo 10.10.2005 12:01:53 | |
---|
Emmä mistään mitään tiä, mutta mulla on vähän sellainen käsitys groovesta, että sitä on aika vaikea toteuttaa nykyisellä meiningillä. Bändit / muusikot soittaa piisejä koneen tarkasti ja paljon soitosta on tietokoneella korjattua tai ainakin triggerit on tungettu rumpuihin. Kyllä se groove siitä katoaa, vaikka sitä alunperin hitunen löytynytkin.. Se mitä mä ymmärrän groovella on oikeanlaista huojuntaa ( =kiilausta ja laahaamista ) ja dynamiikkaa soitannossa.. Ja kellontarkalla soitannolla ja äärimmilleen kompressoidulla musiikilla tätä on kyllä hiukan hankala tuoda esille. |
lxi 10.10.2005 12:04:51 | |
---|
Ja kellontarkalla soitannolla ja äärimmilleen kompressoidulla musiikilla tätä on kyllä hiukan hankala tuoda esille. Kysymys groovesta on sinänsä jännä, että kyllähän kellontarkkaa soittamistakin on aina pidetty hyveenä. Ja kyllä minusta Meshuggahkin groovaa jollain perverssillä tavalla. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua |
dictatorsh*t 10.10.2005 12:05:43 | |
---|
Kysymys groovesta on sinänsä jännä, että kyllähän kellontarkkaa soittamistakin on aina pidetty hyveenä. Ja kyllä minusta Meshuggahkin groovaa jollain perverssillä tavalla. Ja mielestäni varsinkin DEI:llä. Siellä on jotain niin mahtavia juttuja että huh vaan. |
Jormaz 10.10.2005 12:07:36 | |
---|
Tuli mieleen että saksalainen kikuliheviyhtye Freedom Call groovaa kyllä aika pirun kovaa. Rummuistahan se lähtee ja rummuttelu yltyy välillä semmoiseksi kilkutteluksi että alta pois. Tuossahan paukuttaa Daniel Zimmermann Gamma Raysta. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
yyxx 10.10.2005 13:05:02 | |
---|
Kyllä täytyy sanoa että suurin osa nykyhevistä on täyttä paskaa. Ukko vaan karjuu saatana minkä sielu sietää, minkäänlaista melodiaa ei ole ja soundit on päin (vihtahousun)persettä... Tuntuu että bändeille on omat nettisivut tärkeämpiä kuin itse musa. Meneppä minkä tahansa nykyhevibändin nettisivuille, niin ekana tulee mieleen että tää on joku kusipäisten saatananpalvojien sivu eikä musabändin, eli arvot tuntuu kääntyneen päälaelleen. Mutta on onneksi vielä kunnon musaa CD-levyillä. Judas Priest, Sabbath, Ozzy, Purple ym ym.... Onhan hyviäkin uusia bändejä, mutta todella vähemmistönä... Yhden voisin mainostaa tässä jos sallitaan, suomalainen Noumena. Kivan kuuloista melodista metallimusaa!!! |
Aakoo 10.10.2005 13:34:10 (muokattu 10.10.2005 13:35:34) | |
---|
Kyllä täytyy sanoa että suurin osa nykyhevistä on täyttä paskaa. Ukko vaan karjuu saatana minkä sielu sietää, minkäänlaista melodiaa ei ole ja soundit on päin (vihtahousun)persettä... Tuntuu että bändeille on omat nettisivut tärkeämpiä kuin itse musa. Meneppä minkä tahansa nykyhevibändin nettisivuille, niin ekana tulee mieleen että tää on joku kusipäisten saatananpalvojien sivu eikä musabändin, eli arvot tuntuu kääntyneen päälaelleen. Mutta on onneksi vielä kunnon musaa CD-levyillä. Judas Priest, Sabbath, Ozzy, Purple ym ym.... Nyt tulee kunnon offtopic! Ootkos sä nyt jotenkin vähän turhan kovati takertunut tuohon heavyn saatana teemoihin? kts: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ?c=44&t=105181&o=0&co=0 Siinä missä ozzy & CO pelotteli 70-80 luvulla, niin samoilla aiheilla, vähän rankempaan suuntaan vietynä. Kyselit tuossa yllämainitussa ketjussa löytyykö heavy musiikkia ilman saatanoita, ja mainitset kuuntelevasi black sabatthia ja ozzya ja samalla ristiinnaulitsit esim slayerin ... Mitä vtua? Siinä missä Ozzy kirjoittaa biisejä sarjamurhaajista ja itsemurha ratkaisusita, slayer kirjoittaa tarinoita II maailmansodan kovin ikävistä tapahtumista ja saatanoista. ..Viihdettä sanoisin.. Pitäisihän nyt jokaisen täysipäisen ymmärtää, ja osata sen verran ajatella, että ei näistä nyt niin ihannoiden ole kirjoitettu. Nojuu .. se siitä groovesta =) Edit: älyttömyyksiä pois + lisää asiaa |
yyxx 10.10.2005 13:43:22 | |
---|
Slayer on muuten musiikillisesti helkkarin hyvä bändi, olen samaa mieltä... mutta jotenkin sanoitukset ei mua oikein kiinnosta... olenkohan liian mamis :-)) Kyllähän Ossillakin on aika kovia sanoituksia, mutta nekin on tulkintakysymys... 70-luvun Sabathin sanoitukset on mielestäni todella hyviä ja mielenkiintoisia... |
Shitmanek 10.10.2005 16:33:38 | |
---|
Kyllähän Ossillakin on aika kovia sanoituksia, mutta nekin on tulkintakysymys... Eikö Slayer sitten ole? |
Jetku 10.10.2005 16:40:54 | |
---|
Mutta Balls To The Wall todentotta groovaa!!!! Komppaan! (ja bändin keikkakuntonkin on mahtava, offtopicofftopic) |
Woc 10.10.2005 17:00:23 | |
---|
Ja mielestäni varsinkin DEI:llä. Siellä on jotain niin mahtavia juttuja että huh vaan. Juu, DEI:tä kuunnellessa rupee pää heilumaan ja jalka vipattamaan aivan väkisin. Vähän toisenlaista groovea edustaa Koman Stop Making Speeches. Tuossa biisissä on jotain maagista. SOAD on myös tutustumisen arvoinen. Pukeudun mustaan koska heräsin tänä aamuna |
luopio 10.10.2005 17:23:13 | |
---|
Kyllä täytyy sanoa että suurin osa nykyhevistä on täyttä paskaa. Ukko vaan karjuu saatana minkä sielu sietää, minkäänlaista melodiaa ei ole ja soundit on päin (vihtahousun)persettä... Tuntuu että bändeille on omat nettisivut tärkeämpiä kuin itse musa. Meneppä minkä tahansa nykyhevibändin nettisivuille, niin ekana tulee mieleen että tää on joku kusipäisten saatananpalvojien sivu eikä musabändin, eli arvot tuntuu kääntyneen päälaelleen. Aika huono ja vieläpä off-topic. Musta vähän tuntuu että tää topicci on muutenkin eksynyt kovin aiheesta kun aloittaja kuitenki kysyi Deep Purplen tapaan groovaavia bändejä. En voisi rehelleisesti kyllä suositella puoliakaan näistä sanotuista bändeistä jos tuommoista haetaan. Porukka vaan lätkii niitä omia suosikkejaan. Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
Jormaz 10.10.2005 17:27:17 | |
---|
Niin joo aiheeseen.. Kingston Wall groovaa. Kuoppamäen rummutus on jotain aivan käsittämätöntä. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Niin joo aiheeseen.. Kingston Wall groovaa. Kuoppamäen rummutus on jotain aivan käsittämätöntä. Nykyhevi ei groovaa - va groovaako sittenkin? |
Nelikielipiru 10.10.2005 18:02:52 | |
---|
Miksi ei kukaan oo viel meitin omaa Finntrollia sanonu. Ainaski mun mielestä niitten biisit groovaa kivasti etiä päin. Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta. |
Jormaz 10.10.2005 18:42:05 | |
---|
Ei kun helvetti, eihän Kingston Wall mitään heviä ole. Oon tyhmä, kohta alan syömään raakaa kalaa. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Cocktus 10.10.2005 19:12:47 | |
---|
Ei kun helvetti, eihän Kingston Wall mitään heviä ole. Oon tyhmä, kohta alan syömään raakaa kalaa. Suosittelen itse valmistettua pallokalaa! |
Jormaz 10.10.2005 19:40:18 | |
---|
Suosittelen itse valmistettua pallokalaa! Mmmm.. poison. Ajattelin koittaa ihan tommosta sushi makia (ei Kolehmaista), kenties myös sushi nigiriä. Saas nähän miten miehen käy. In Goth We Trust! The 666 Club #4
kimmokel 10.10.2005 19:49:13 | |
---|
Tuossahan paukuttaa Daniel Zimmermann Gamma Raysta. Joo se on ihan hyvä kun sain nummes sen kapulan!! jassons |