Aiempiin kirjoituksiin vedoten; kyse on TiluRÄPLÄYSmetelistä. Ja tiluttaminenhan on ihan vitun siistiä siinä missä kaikki muukin kunhan vaan on vaivauduttu hankkimaan riittävät taidot jotta sille voi antaa ns.oikeutta. Silloin kun into ja taito ei kohtaa,niin lopputulos on aika karmaisevaa. |
Heart Of Steel 10.10.2005 15:47:14 | |
---|
Näyttää siltä, että heillä ei ole samanlaista soittotyyleillä pätemisen tarvetta olemassa. Oiva huomio, eipä tule mieleen että olisi koskaan kuullut ns tiluttajan haukkuvan vaikkapa blues-kitaristeja tms. kun taas toisin päin löytyy esimerkkejä runsaasti tältäkin foorumilta, tyyppejä jotka tulevat itkemään joka threadiin missä vähänkään viitataan metalliin tai tilutukseen, ja tekevät jopa uusia threadeja aiheesta. "Nobody tells a Man how to play." |
Fonisoul_ 11.10.2005 19:58:11 | |
---|
On muuten äärimmäisen ärsyttävää tuo tiluttelu ja yleensäkkin soittelu silloin kun pitäisi treenata, tai puhua siitä mitä ollaan treenaamassa. Aika usein tullut tuota vastaan. Usein kun pitäisi laittaa biisi alkamaan niin on rumpalilla soolo menossa tai basistilla jotkut omat jamit. Treenatkaa omat juttunne ja tilunne kotona, jotta voidaan bänditreeneissä keskittyä bändibiiseihin!! ...nimimerkillä "poppari joka ei tilutuksesta osaa varmaan uneksiakkaa" Soul with the capital "S"... |
Lapis 11.10.2005 21:18:30 | |
---|
Usein kun pitäisi laittaa biisi alkamaan niin on rumpalilla soolo menossa tai basistilla jotkut omat jamit. Treenatkaa omat juttunne ja tilunne kotona, jotta voidaan bänditreeneissä keskittyä bändibiiseihin!! Ehkä sun kuitenkin kannattaisi kertoa nää sun mielipiteet treeneissä jätkille... Tehoaa varmasti paremmin kuin täällä valittaen... |
isojussi 11.10.2005 22:28:04 | |
---|
Pikkuhiljaa palataan aiheeseen. En kait mä sitä kritisoinu, minkälaisia sooloja kukin soitta - kun soittaa ne sillon, kun niitten paikka on. Vetäköön vaikka 256:s osia jos lähtee, muttei koko ajan biisien välissä....prkl! Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
Antti1 12.10.2005 00:31:02 | |
---|
En kait mä sitä kritisoinu, minkälaisia sooloja kukin soitta - kun soittaa ne sillon, kun niitten paikka on. Vetäköön vaikka 256:s osia jos lähtee, muttei koko ajan biisien välissä....prkl! Mun mielestä tuota pystyy ehkäisemään kohtalaisen hyvin jollain _ei bändiin liittyvillä_ virikkeillä. Tämä silloin siis, jos treenit ovat yleensä pitkiä, eivätkä niin intensiivisiä. Esimerkiksi tauolla jonkun tappelupelin pelaaminen pleikalla kavereiden kanssa laukaisee tunnelmaa aika hyvin ja siinä aivotkin virittyvät aivan erilaiseen tilaan. Treeneissä on mun mielestä hyvä pitää taukoja ja poistua soittimien ääreltä aina aika-ajoin. Joskus on myös ihan positiivista vetää lekkeriksi porukalla. Oikeastaan kaikki on positiivista, millä saa virkistettyä mieltä, koska se auttaa pitämään mielenkiinnon yllä itse pääasiassa. Pääpointti kuitenkin on, että sen rutiinin saa jollain tapaa katkaistua tarpeeksi usein. Vaihtakaa vaikka hemmetti soikoon kitaristien vahvareiden paikkaa päittäin siellä kämpillä! Valot pois ja kynttilöiden loisteessa, tai punaisilla ja vihreillä hehkulampuilla. Keksikää jotain uutta kuitenkin. Mulle (ja mun kanssa soittaneille muusikoille, tai mitälie) eniten tuota räpellystä aiheuttaa juurikin turhautuminen. Treeneissä treenataan, mutta ei se saisi estää hauskanpitämistä. Jos tuntuu siltä, ettei jaksa soittaa nyt 560:ttä kertaa sitä smoke on the wateria ja jamittelu maistuisi, niin jamitelkaa. Onpa sekavaa ajatusleikkiä... Taidan mennä nukkumaan, kun huomenna on tärkeä työhaastattelukin vielä. "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
Leper Messiah 13.10.2005 08:37:14 | |
---|
kyllä se tuntuu, että rumpali on tässä usein paljon pahempi. Propaganda on propagandaa. Kuuntelen mäkin musiikkia, vaikka olen tutustunut MTV:n ohjelmatarjontaan. - Pira
Punttisika #3 Runkku Monsteri #4 |
Keppi 13.10.2005 14:41:19 | |
---|
Ihmeellistä sepustusta. Eiköhän jokainen osaa sen saman jutun soittaa millä tahansa soundilla, en nimittäin usko että keneltäkään katoaisi lihasmuisti ja motoriikka yhtäkkiä kun soundia vaihdetaan. Tästä olen eri mieltä. Jos soittamiseen ei juurikaan tarvitse käyttää voimaa esim. vahvan särön/kompressoinnin takia, niin silloin sormi tottuu siihen, ett voimaa ei tarvitse/kannata käyttää. Tilanne onkin ihan eri silloin, ku otettaan nämä elementit pois. Se lienee sanomattakin selvää? Onko se sitt kenekin mielestä hyvä tai huono juttu on makukysymys. Ei minua haittaa yhtään, että näitä nopean soiton taitajia löytyy paljon. Niitä on huonoja...ja hyviä, joita itsekkin tykkään kuunnella. Olen silti enempi kiinnostunut kitaristin melodisuudesta ja siitä minkälaisia juttuja/fiiliksiä kappaleiden päälle aikaansaadaan kun siitä, miten monta nuottia on mahdollista saada yhden biisin aikana;D Itse, niinkuin varmaan kaikki muutkin, toivoisin ett pystyis soittamaan vehkeistä riippumatta loistavasti. Tottakai tulee hankittua hienoja ja loistavasoundisia vehkeitä, mutt silti salaa toivos, ett soitto luonnistus ihan yhtälailla millä tahansa patteriturisijalla. Se vaatii kuiteski juuri sitä, ett osaa ihan oikeasti soittaa hyvin ja on hyvä tatsi... Alkuperäiseen kysymykseen vielä...kai se vaatii jonkunlaista "henkistä kypsymistä" ja kokemustakin, ett pääsee ton "egoilun" yli?! Usein unohtuu se, mikä on tarpeellista ja mikä ei ole. Sen kun pystyiskin oppimaan, että soittais vaan sen verran, kun tilanne vaatii, ni lopputulos kuulostas varmaan kaikkein parhaalta?!;D ...no ei vaineskaan;) |
Mrezzye 13.10.2005 16:25:58 | |
---|
...kun pitäisi laittaa biisi alkamaan niin on rumpalilla soolo menossa tai basistilla jotkut omat jamit. Treenatkaa omat juttunne ja tilunne kotona, jotta voidaan bänditreeneissä keskittyä bändibiiseihin!! Mulla parhaat riffit on syntyneet juuri noina räpläyshetkinä treeneissä. Itse ei ole välttämättä edes tiedostanut, että soittelee jotain hyvän kuuloista matskua, ennen kuin joku muu bändikaveri sanoo jotain tyyliin: "Sehän kuulosti hyvälle... mikä toi oli?" Siittä vaan sitten työstämään ideaa eteenpäin ja kohta onkin jo biisi kasassa. Ei kotona voi kunnon volalla soittaa ja niinpä yksinkertaisetkin jutut voivat kuulostaa aivan erilaiselle siellä treeneissä. Korvat vaan hörölle, kun muut räplää! Tietysti, jos keikka on parin päivän päästä, eikä niitä entisiäkään biisejä vielä osata soittaa, niin ehkä kannattaa keskittyä olennaiseen. Tässä auttaa, kun kirjoittaa settilistan ja jakaa joka jannulle eteen jo treeneissä, niin ei tartte miettiä, että mitäs sitten vedetään, vaan voi sujuvasti lähteä seuraavaan biisiin, kuten keikalla. Jos siellä joku YngVai on bändissä, joka biisien välitkin haluaa tiluttaa, niin minkäs sille sitten voi. |
isojussi 29.10.2005 02:40:03 (muokattu 29.10.2005 02:40:15) | |
---|
...Ei kotona voi kunnon volalla soittaa... Aijaa Juu juu. "Vola määrää musan laadun" HOHO! Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
Lennu 29.10.2005 07:44:43 | |
---|
Aijaa Juu juu. "Vola määrää musan laadun" HOHO! Älä oo yhtään sarkastinen. Kannattaa kuunnella näitä ammattilaisia, niin saatat itsekin vielä oppia. - how did you think I got these inside, by osmosis? |