oiva tumpeloinen 06.10.2005 23:52:20 (muokattu 06.10.2005 23:52:53) | |
---|
No, olen soittanut vain yhdessä hevibändissä. En ole myöskään soittanut yhdenkään ehdan hevirumpalin kanssa. Monen tiluttajan kylläkin, jotka ovat soittaneet vain heviä aiemmin, ja nämä tyypit lurittelevat jatkuvasti. Mutta kyllä se siitä pikkuhiljaa karsiutuu. Ei kai siihen yhtä oikeaa vastausta olekaan. Meidän bändissä se idiootti olen harmittavan usein minä. Tai en tiluttele mitä vain, vaan yritän muistella soitettavien biisien osia (kotona, kun niitä ei meinaa millään saada treenatuksi. Yritän tosin päästä tästä tietoisesti eroon.
Totta. Mutta kyllä minäkin diggaan päätesäröstä, vaikka soitan heviäkin välillä. Enkä ole ainoa. Kyllähän päätesärö maistuu välillä myös allekirjoittaneelle. Hyvältähän se kuulostaa. Tänään viimeksi piti vähän fiilistellä kämpällä, mutta tein sen huudatuksen ennen kuin muut tulivat paikalle. |
Gulo 07.10.2005 10:03:29 | |
---|
Mun mielestä on eettisesti väärin antaa sen rumpalin paukuttaa niin lujaa kun ranteista lähtee. Varsinkaan keikalla ei kuuntelijoilla ole kovin kivaa...;) Äläs nyt, ei hevikeikoille viihtymään tulla! I am the bringer of seed, I will bring eternity -
I am what this world needs, I am CHAOS BREED! |
AlCopone 07.10.2005 10:53:12 | |
---|
Onks muunlaisia olemassa? Nyt Isojussi ollaan asian ytimessä :o) Landen elämän perusgama on skeida ja se on tuhtia kamaa döllikseltään. Paraskaan parfyymi ei peippaa skarppia klyyvaria. Kun skeida alkaa döfää, ole tarkkana: lähistöllä smyygaa jyvä! |
Lennu 07.10.2005 11:02:10 | |
---|
Nyt Isojussi ollaan asian ytimessä :o) Huomenna tilutetaan. --- |
AlCopone 07.10.2005 15:28:56 | |
---|
Huomenna tilutetaan. Ja tänää! Landen elämän perusgama on skeida ja se on tuhtia kamaa döllikseltään. Paraskaan parfyymi ei peippaa skarppia klyyvaria. Kun skeida alkaa döfää, ole tarkkana: lähistöllä smyygaa jyvä! |
Lennu 07.10.2005 15:33:57 | |
---|
Ja tänää! Ehkä jopa enemmän. --- |
isojussi 08.10.2005 20:38:58 | |
---|
Rehellisesti räytyy sanoo, että kitara on hurjasti yliarvostettu mediaseksikäs soitin, joka ei ole ainakaan yhtään sen vaikeampi hallita kuin mikään muukaan. Itse asiassa esim. basson ja rummut ovat bändisoitossa paljon hankalampi: Jos basisti tai rumpali roheltais yhtä paljon puutaheinää, kuin mopni kitaristi, alkais ukot vaihtua bändissä. Tosin sama se on vaikka puhalliorkestereissa: Ykköstrumpetisti saa kiksailla miten lystää, mutta auta armias, jos tuubisti jättää vaikka yhden äänen soittamatta.... Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
Jzci 08.10.2005 20:45:20 | |
---|
Rehellisesti räytyy sanoo, että kitara on hurjasti yliarvostettu mediaseksikäs soitin, joka ei ole ainakaan yhtään sen vaikeampi hallita kuin mikään muukaan. Itse asiassa esim. basson ja rummut ovat bändisoitossa paljon hankalampi: Jos basisti tai rumpali roheltais yhtä paljon puutaheinää, kuin mopni kitaristi, alkais ukot vaihtua bändissä. Täysin samaa mieltä. |
kimurantti1 08.10.2005 20:52:14 (muokattu 08.10.2005 21:06:03) | |
---|
Onkohan sulla nyt jotain hampaankolossa kitaristeja kohtaan? Rehellisesti räytyy sanoo, että kitara on hurjasti yliarvostettu mediaseksikäs soitin, joka ei ole ainakaan yhtään sen vaikeampi hallita kuin mikään muukaan. Onko joku väittänyt näin? Tottahan tuo on, mutta kyllä kaikki soittimet on tasan niin vaikeita kun niistä itse haluaa tehdä. Kitara nyt vain sattuu olemaan tämän hetken popissa se näkyvin soitin, so what? Live with it. Ihan no offence, mutta eikö tämä treadi jo sinunkin mielestäsi mene aika naurettavaksi tilitykseksi? ;) Yleensä sulta on paljon asiallisempaa tekstiä tullut. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |
oiva tumpeloinen 08.10.2005 20:55:47 | |
---|
Rehellisesti räytyy sanoo, että kitara on hurjasti yliarvostettu mediaseksikäs soitin, joka ei ole ainakaan yhtään sen vaikeampi hallita kuin mikään muukaan. Tästä ollaan samaa mieltä. Itse asiassa esim. basson ja rummut ovat bändisoitossa paljon hankalampi: Jos basisti tai rumpali roheltais yhtä paljon puutaheinää, kuin mopni kitaristi, alkais ukot vaihtua bändissä. Tästä taas on pikkaisen erimielisyyttä. Kaikki soittimet ovat jotakuinkin yhtä helppoja/vaikeita. Kyllä niitä muitakin soittimia kuulee väärissä hetkissä, enkä ole kyllä kuullut yhdenkään basistin tai rumpalin saaneen kenkää välirävellysten takia. Ja kyllä, saa se kitaristikin kenkää, jos se ei biisin mukana pysy. Toisaalta myös se aikaisemmin mainitsemasi mediaseksikkyys saa aikaan sen, että kitaristeja vain on yksinkertaisesti enemmän. Samalla kasvaa kirjo eri tasoisten soittajien kesken. Mediaseksikkyyteen vaikuttaa muuten myös se, että kitaralla on huomattavasti helpompi saada lauluhetki aikaan nuotion äärellä. Vai oletko kokeillut vetopasuunalla samaa? |
isojussi 08.10.2005 21:11:09 | |
---|
...kitaralla on huomattavasti helpompi saada lauluhetki aikaan nuotion äärellä. Vai oletko kokeillut vetopasuunalla samaa? Olen. Biisit on monesti parempia. :D Pojat hukkas sen pointin, että sankarikitaristi/trumpetisti/who ever saa enemmän skeidaa anteeks, kuinsäestävä työmyyrä. Kaikki soittimet on hyvinsoitettuina yhtä vaikeita. Monasti vaan käy sääliks just hyvää basistia, joka hienolla timella, hyvällä saundilla ja upeilla bassolinjoilla vetää keikan läpi ja koko ehtoon helvetinmoista mouruamista pitänyt kitarasankari saa kaiken huomion. Ei mulla tässä mitään hampaankolossa oo - kunhan vaan vähän nuorisoo haluan ravistella ajattelemaan...... Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
moottorisaha 08.10.2005 21:56:52 | |
---|
Rehellisesti räytyy sanoo, että kitara on hurjasti yliarvostettu mediaseksikäs soitin, joka ei ole ainakaan yhtään sen vaikeampi hallita kuin mikään muukaan. Itse asiassa esim. basson ja rummut ovat bändisoitossa paljon hankalampi: Jos basisti tai rumpali roheltais yhtä paljon puutaheinää, kuin mopni kitaristi, alkais ukot vaihtua bändissä. Tosin sama se on vaikka puhalliorkestereissa: Ykköstrumpetisti saa kiksailla miten lystää, mutta auta armias, jos tuubisti jättää vaikka yhden äänen soittamatta.... Jep, etenkin rumpalin heittelyt pistää koko homman aivan vituiksi. Kitaristin soitto voi heitellä jopa reippaasti, mutta kokonaisuus pysyy silti usein kasassa, jos "rytmisektion" soitto toimii. "Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
kimurantti1 08.10.2005 23:58:51 (muokattu 09.10.2005 00:15:55) | |
---|
Pojat hukkas sen pointin, että sankarikitaristi/trumpetisti/who ever saa enemmän skeidaa anteeks, kuinsäestävä työmyyrä. Ainakin ketjun aloitusviestistä tuota pointtia on vähän vaikea löytää, mutta siis joo, ymmärrän kyllä mitä ajat takaa -> elämä on epäreilua, ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin vain sopeutua ;) Monasti vaan käy sääliks just hyvää basistia, joka hienolla timella, hyvällä saundilla ja upeilla bassolinjoilla vetää keikan läpi ja koko ehtoon helvetinmoista mouruamista pitänyt kitarasankari saa kaiken huomion. Riippuu keneltä sitä huomiota haluaa. Tämän kitarasankarin on helppo saada kaikki asiaan vihkiytymättömät polvilleen samalla kun basisti hoitaa homman kotiin hienolla timella, hyvällä saundilla ja upeilla bassolinjoilla. Jos taas haluaa saavuttaa arvostusta muusikoiden keskuudessa, niin kyllä mä luulen että on jokainen soitin ihan samalla viivalla juuri siitä syystä miksi säkin (kaiketi) tän treadin aloitit - asiasta jotain tietävät kiinnitävät huomiota muuhunkin kuin siihen kitarasankariin. Ei mulla tässä mitään hampaankolossa oo - kunhan vaan vähän nuorisoo haluan ravistella ajattelemaan...... Näin:) "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
isojussi 09.10.2005 11:55:39 | |
---|
... Näin:) :D Toki varmaan taisi alkkohoolillakin olla osuutta asiaan...... Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
kimurantti1 09.10.2005 16:53:33 | |
---|
:D Toki varmaan taisi alkkohoolillakin olla osuutta asiaan...... Se on petollista... "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
Lennu 09.10.2005 19:21:44 | |
---|
Se on petollista... Mutta hyvää. Eilen AlCoposen kanssa ei pelkästään tilutettu, vaan juotiin myös runsaasti palkanlisää. Nyt vähän heikkohapettaa. --- |
kimurantti1 09.10.2005 19:33:15 (muokattu 09.10.2005 19:33:50) | |
---|
Onhan se, pitää vaan varoa ettei kaikki rahat mene. Nimim. olen huono siinä... Edit: Nyt taitaa mennä vähän off topiciksi... "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
Syöpä 10.10.2005 13:58:57 | |
---|
Tilutus kun nyt vaan on aika monelle semmoinen miehisyyden(?) tms. todistelu juttu. Tiluympyröissä on kaiken lisäksi oma perverssi kulttuurinsa jossa übertiluttajat on kutakuinkin supersankareita jotka sinkoaa suurinpiirtein salamoita ja syö hitaasti tai muuten vaan tiludogman periaatteita vastaan soittavilta päät ja sielut. Tätä väitettä tukee se että super- ja tilusankarit ovat ainakin joskus pukeutuneet spandex-trikoisiin. Musiikki ja kitaraolympialaiset ovat sitäpaitsi kaksi aivan erillistä asiaa. |
moottorisaha 10.10.2005 14:43:18 (muokattu 10.10.2005 14:44:04) | |
---|
Tilutus kun nyt vaan on aika monelle semmoinen miehisyyden(?) tms. todistelu juttu. Tiluympyröissä on kaiken lisäksi oma perverssi kulttuurinsa jossa übertiluttajat on kutakuinkin supersankareita jotka sinkoaa suurinpiirtein salamoita ja syö hitaasti tai muuten vaan tiludogman periaatteita vastaan soittavilta päät ja sielut. Tätä väitettä tukee se että super- ja tilusankarit ovat ainakin joskus pukeutuneet spandex-trikoisiin. Musiikki ja kitaraolympialaiset ovat sitäpaitsi kaksi aivan erillistä asiaa. Usein tuntuu siltä, että tuo tiluttaminen on itseasiassa helvetisti massiviisempi juttu näille anti-tiluttaja-tyypeille, kuin niille jotka vain sattuvat pitämään näiden hieman teknisemmin ja nopeammin soittavien kitaristien jutuista. Nämä vastustajat vaahtoavat aamusta iltaan siitä että kuinka tunteetonta kenenkin soitto on, ja kuinka tuo on pelkkää urheilua, ja että kitaransoitto ei saa olla tälläistä jnejne. He tekevät koko hommasta isomman jutun kuin se onkaan. Se on myöskin hauskaa, että harvemmin näkee näiden teknisesti taitavien kitaristien (tai heidän soitosta diggaavien) haukkuvan muiden soittotyylejä läheskään yhtä fanaattisesti. Näyttää siltä, että heillä ei ole samanlaista soittotyyleillä pätemisen tarvetta olemassa. "Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
Usein tuntuu siltä... Sait plussan... Harvinaisen totta. kalamies#20 >-)))> |