Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: tech21 trademark10
1
petrin1
10.10.2005 14:22:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kertokaa kokemuksia kaikki hyvät ja huonot puolet!! kannattaako ostaa 230 käytettynä!! kaiutin on vaihdettu jensenin johonki kajariin onko hyvä elementtien valmistaja toi jensen,,,
 
-septimisti-
10.10.2005 14:28:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästä on puhuttu niin monta kertaa. Hyvä peli makuuhuonevahvariksi. Monipuolinen ja hyvältä kuulostaa. Ei tuo hintakaan pahalta kuulosta. Noista elementeistä en mene mitään sanomaan, sillä joku pirulainen takaraivossani on ainakin antanut ymmärtää että Tech21 käyttää melko kustomoituja elementtejä noissa, joten sen vaihtaminen voi muuttaa soundia suuntaan jos toiseenkin. Osta pois, tuo on ihan käypä hinta käytetystä.
 
Lue vaikkapa harmony-centralia tai jotain.
 
PS. kirjoituksen ulkoasuun kannattaa panostaa jatkossa hieman enemmän.
 
inot88
10.10.2005 14:38:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä hieman liikaa, Maksoin omasta TM30:stä 230e. Mutta tosiaan hyvä on joo:)
 
Ongelmat vahvistaa, mutta entä jos ongelma on ettei vahvistu?
Megas
10.10.2005 14:41:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Et kertonut millaiseen käyttöön tuo tulisi, mutta loistavahan se laite on. Ei tosin ole pelkkä makuuhuonevahvistin alkuunkaan, itse ainakin olen käyttänyt tätä äänityksissäkin vaikka tarjolla olisi ollut jos jonkinmoista putkilaitetta ja mallintavaa. Kuulostaa vaan ainakin minun korvaani niin helvetin hyvältä. Elementistä en osaa sanoa, joskus olen harkinnut kymppituumaisen (joka arvioni mukaan mahtuisi) änkeämistä, mutta kotelohan siinä vähintäänkin menisi.
 
blastoff
10.10.2005 15:27:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä hieman liikaa, Maksoin omasta TM30:stä 230e.
 
Halvalla sait. 230e on ihan ok hinta TM10:stä.
 
Fortune
10.10.2005 19:21:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja edelleen: lisäkaapin kanssa tuo 10-wattinen pikkupiru riittää bänditreeneihinkin. Kokeiltu on.
 
"Look behind you, a three-necked guitar!"
inot88
10.10.2005 19:32:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Halvalla sait. 230e on ihan ok hinta TM10:stä.
 
Tiedän ja oli vaan kk:n vanha ja pari kertaa soitettu:)
 
Ongelmat vahvistaa, mutta entä jos ongelma on ettei vahvistu?
Jii
10.10.2005 20:44:52 (muokattu 10.10.2005 20:45:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Trademark10 itsellä on ollut kotisoitossa pari vuotta. Se on loistava. Tämän vuoden puolellakin olen tehnyt soundilöytöjä. Jotkut esim. sanovat, ettei soundeja ole tehty kovin raskaalle musiikille, mutta vahvistimen keskimmäiset asetukset emg-mikkien kanssa oikeasti tuottavat kuivaa ja tiukkaa metallisoundia.
 
Itse asiassa vastaavia soundeja etsin edelleen Kochistani, mutta hakusessa ovat ;-). Ei sillä, ei näitä kahta tule verrata.
 
-Cale
14.11.2010 20:08:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko 10 ja 30 -mallien välillä merkittävää eroa saundissa, muutakuin elementin koosta koituva saundiero? Entä verrattuna 60:seen, siinähän on hieman erilainen toteutustapa? Tuon tm60:sen omistin joskus, kotisoittelussa oli ihan ok mutta bändihommissa ei pärjännyt oikein putkivahvareilleni joten meni kiertoon. Ja kotisoitteluun oli turhan iso. Josko noista pienemmistä löytyisi paremmin tarpeita vastaava laite kotisoitteluun ja äänittelyyn... Hintaeroahan noilla ei käytettynä juurikaan ole, joten sikäli olisi melkeinpä sama kumman hankkisi.
 
Midrange
14.11.2010 20:46:52 (muokattu 14.11.2010 20:51:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse omistan juuri kyseisen merkin. Kaikinpuolin hyvä vahvari jonka olen omistanut jo pitkään. Gainia siitä ei itsessään tosin irtoa kovin paljon, joten mikäli mielii jotakin metallisoundeja tarvitsee sitä boostata jollakin spedulla.
 
Hyvää tuossa on etenkin sen aktiiviset eq-säädöt, joilla voi myös leikkauksen sijasta myös boostata tiettyjä taajuuksia signaalissa mikäli manuskaan on uskomista. Reverb on kolmejousinen joka tuo soundiin tiettyä lisäsyvyyttä verrattuna huonoihin yhden jousen kaikuihin.
 
Sinänsä nuo erilaiset mallinnukset ovat aika rajoittuneita vaikka sillä saakin monia yhdistelmiä aikaan. Periaatteessa rankempaa säröpuolta käytettäessä on valittava joko marshall tai mesa-mallinnus, sillä tuolla tweedillä ei irtoa yhtikäs mitään rankempaa. Luojan kiitos nuo mallinnukset ovat analogisia mikä on tämän vahvistimen eräs paras puoli. Myös efektilenkki toimii erittäin hyvin kaikujen ja muiden aikaviiveeseen perustuvien efektien kanssa.
 
Kovalla voluumilla luukuttaessa tuo vahvari menettää mielestäni sen alkuperäisen soundinsa, joten en pysty suosittelemaan sitä bändisoittoon edes pienissä tiloissa. Kotivahvarina on sen sijaan oikein mainio peli, ja tuo osaa matkia hyvin putkivahvistimen soundia.
 
Tässä pari pätkää joissa olen käyttänyt boosterina DOD 250 Grey kloonia ja Techistä Marshall mallinnusta. Gainia on Techista itsessään miedon crunch särön verran, jota DOD buustaa sitten reilusti rankemmaksi.
 
http://www.youtube.com/watch?v=X0tvldj1nic
http://www.youtube.com/watch?v=EoeprSxzNJU
 
"rikoksen tunnusmerkit täyttynevät siinä kohtaa, kun viimoisen ruuvin boksiisi ruuvaat" - Klapp pedaalin kloonaamisesta.
Grimmu
14.11.2010 21:07:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiukkaa ja brutaalia murjontaa siitä ainakin lähtee. 30 ja 60 wattiset kaverinsa se pieksi takaisin kaupan hyllylle. Englin nupit vaihtuu, TM10 pysyy.
 
Maksujen seurannan vuoksi on tärkeää, että asiamiehen tilitykset kulkevat Matkahuollon kautta.
kunnasja
15.11.2010 23:48:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa vähän soundischeissea, kitarat ja basso äänitetty TM10:llä. Studiolla miksattu, muttei juurikaan kajottu soundiin.
 
http://drop.io/jaakkokunnas
 
(Tiedostot häviävät ko. serveripalvelun lakatessa marras-joulukuussa 2010, mutta siihen asti voipi kuunnella.)
 
Paskaakos tässä. Helion - Dreamcatcher
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «