sirdickyj 05.10.2005 07:51:42 (muokattu 05.10.2005 07:52:15) | |
---|
talvifarkut Olin unohtanut, että tämmösiäkin oli. Ei taida olla enään? Mutta sikäli, jees, että tuohon Ganes-BCR aikaan myös oli nuoroson suosimat farmarit kovasti epämukavia, ja nyt taas näyttää siltä, että mitään ei oo opittu, vaan byysat on yhtä kireitä. Hanurit vaan naukuu ja kannikat melkein loistaa. Kaikki on vähän niinkuin numeroa liian pientä. En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen! |
rheinone 05.10.2005 09:56:38 (muokattu 05.10.2005 10:05:08) | |
---|
tuohon Ganes-BCR aikaan myös oli nuoroson suosimat farmarit kovasti epämukavia, ja nyt taas näyttää siltä, että mitään ei oo opittu, vaan byysat on yhtä kireitä. Hanurit vaan naukuu ja kannikat melkein loistaa. Kaikki on vähän niinkuin numeroa liian pientä. Siihen aikaan pikkukundina kun saatiin ekoja "oikeita" farkkuja, ne piti olla joko Levikset, Beaversit tai Wranglerit. Beavers sponssasi Ganesia, joten merkki nousi nuorison silmissä täysin noiden ameriikanihmeiden veroiseksi brandiksi. Muistatteko muuten nuorison suosimat Beavers-"nappifarkut", joissa tais olla napit sekä taka- että etutaskuissa? Jessus. Niin, ja sitten muutenkin kireät farkut piti vielä kavennuttaa mutsilla niin että ne oli reidestä ja polvitaipeen kohdalta mahdollisimman kireet. Monet ei saaneet farkkuja jalkaan seisaaltaan, vaan ne piti kiskoa jalkaan selällään maaten. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
sirdickyj 05.10.2005 10:04:55 | |
---|
Niin, ja sitten muutenkin kireät farkut piti vielä kavennuttaa mutsilla niin että ne oli reidestä ja polvitaipeen kohdalta mahdollisimman kireet. Niin, mutta sitten taas; nykyään taitaa perseet olla parempia, muistaakseni perseiden suhteellinen leveys olisi vähentynyt tuosta ajasta. Siis sillonhan mä olin siinä iässä että tyttöjä piti inhota (diggailin niitä silti salaa), joten ei sitten huomiokaan kiinnittynyt ekana perseisiin, vaan johonkin toisarvoiseen, kuten et oliks kiva tyttö vai ei. Mutta kuvien perusteella väittäisin, että huonommat oli hanurit tuolloin. En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen! |
rheinone 05.10.2005 10:10:00 | |
---|
Niin, mutta sitten taas; nykyään taitaa perseet olla parempia, muistaakseni perseiden suhteellinen leveys olisi vähentynyt tuosta ajasta. Siis sillonhan mä olin siinä iässä että tyttöjä piti inhota (diggailin niitä silti salaa), joten ei sitten huomiokaan kiinnittynyt ekana perseisiin, vaan johonkin toisarvoiseen, kuten et oliks kiva tyttö vai ei. Mutta kuvien perusteella väittäisin, että huonommat oli hanurit tuolloin. Nykyään on hanurit todella hyvännäkösiä! Mitenköhän niitä hyvännäkösiä hanureita jopa näyttää vuosi vuodelta olevan yhä enemmän? All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
sirdickyj 07.10.2005 14:10:08 | |
---|
Nykyään on hanurit todella hyvännäkösiä! Mitenköhän niitä hyvännäkösiä hanureita jopa näyttää vuosi vuodelta olevan yhä enemmän? ...vaikka välillä hätkähdyttää, kuinka jo yläasteikäsillä kimuleilla hanuri on ku aikuisella naisella, ja kauheet munkit vielä. Mitä ne syö? En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen! |
tigrushka 07.10.2005 17:02:31 | |
---|
...vaikka välillä hätkähdyttää, kuinka jo yläasteikäsillä kimuleilla hanuri on ku aikuisella naisella, ja kauheet munkit vielä. Mitä ne syö? E-pillereitä? I got stripes ^..^ |
rheinone 07.10.2005 18:44:46 | |
---|
...vaikka välillä hätkähdyttää, kuinka jo yläasteikäsillä kimuleilla hanuri on ku aikuisella naisella, ja kauheet munkit vielä. Mitä ne syö? Tsäääh, sirdickyj on vaan tullu vanhaks, ku tsiigailee teinimimmien perään! All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
sirdickyj 07.10.2005 19:25:56 | |
---|
Tsäääh, sirdickyj on vaan tullu vanhaks, ku tsiigailee teinimimmien perään! Mä en oo vanhentunu päivääkään, kato. Siks tsiigaan samanikästen mimmien perään ku 20 vuotta sit. Loogista? En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen! |
rheinone 07.10.2005 19:43:42 (muokattu 07.10.2005 20:01:05) | |
---|
Mä en oo vanhentunu päivääkään, kato. Siks tsiigaan samanikästen mimmien perään ku 20 vuotta sit. Loogista? On tossa joku logiikka, mutta pahasti epäilen että se olis totta. Sori ;+) E: Mä lähden nyt vaimon kanssa baariin. Valitettavasti enää ei törmää Cisseen baarissa niinkuin silloin opiskeluaikana 80-luvulla, ku se istu aina Kaljakeltsussa. Off-topic: 80-luku All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
Kapina 09.10.2005 21:19:47 (muokattu 09.10.2005 21:23:35) | |
---|
...vaikka välillä hätkähdyttää, kuinka jo yläasteikäsillä kimuleilla hanuri on ku aikuisella naisella, ja kauheet munkit vielä. Mitä ne tunkee sinne liiveihin? Kehtaatkin kattella lapsia. Mitä tulee varsinaiseen kysymykseen, niin kyllä nyt Ganes sentään. E: Monet ei saaneet farkkuja jalkaan seisaaltaan, vaan ne piti kiskoa jalkaan selällään maaten. Heh, tästä olen kuullut monta iloista tarinaa. Esimerkiksi että pöksyt piti kiskoa jalkaan märkinä, kun kuivuessaan ja kutistuessaan eivät enää menneet kirveelläkään.. Erinäisten "liukasteidenkaan" käyttö ei kuulemma ollut aivan ennenkuulumatonta. Kirjaudu ulos. |
tigrushka 10.10.2005 06:51:15 | |
---|
Heh, tästä olen kuullut monta iloista tarinaa. Esimerkiksi että pöksyt piti kiskoa jalkaan märkinä, kun kuivuessaan ja kutistuessaan eivät enää menneet kirveelläkään.. Olen kuullut sellaisenkin version että housut hilattiin kuivina jalkaan, minkä jälkeen hypättiin ne jalassa kylpyammeeseen... Lee Cooperien mainoslause oli tuohon aikaan "peffasta istuu, reisistä svengaa". I got stripes ^..^ |
Lee Cooperien mainoslause oli tuohon aikaan "peffasta istuu, reisistä svengaa". "peffasta paukkuu, reisistä repee" Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
tigrushka 10.10.2005 18:28:45 | |
---|
"peffasta paukkuu, reisistä repee" Noin se taisi mennä käytännössä... I got stripes ^..^ |
BTass 11.10.2005 10:00:32 | |
---|
Siihen aikaan pikkukundina kun saatiin ekoja "oikeita" farkkuja, ne piti olla joko Levikset, Beaversit tai Wranglerit. Beavers sponssasi Ganesia, joten merkki nousi nuorison silmissä täysin noiden ameriikanihmeiden veroiseksi brandiksi. Muistatteko muuten nuorison suosimat Beavers-"nappifarkut", joissa tais olla napit sekä taka- että etutaskuissa? Jessus. Niin, ja sitten muutenkin kireät farkut piti vielä kavennuttaa mutsilla niin että ne oli reidestä ja polvitaipeen kohdalta mahdollisimman kireet. Monet ei saaneet farkkuja jalkaan seisaaltaan, vaan ne piti kiskoa jalkaan selällään maaten. Niin ja eiks Beaverseissä ollu takataskussa semmonen ommelkuvio, mikä lähti taskun ylänurkasta, teki semmosen lenkin ja loppu toiseen ylänurkkaan. Mäkin sitten mutsille jankutun, että pitää saada oikeet Beaversit. No mutsi sitten pitkän väsyttämisen jälkeen suostu ja lähettiin keskustaan ostamaan niitä. Muistaakseni Vuorikadulla oli Beaversin liike, tai liike missä myytiin Beaverssejä. Siellä oli seinälle ripustettu Jussi Raittisen sellaset vanhat lappuhaalarit, jotka oli ihan tautisen kokoset. Raittinenhan oli siihen aikaan melko tukevassa kunnossa. Mä olin ite joku alle kymmenen vanha silloin. Eihän siellä sitten mitään lasten kokoa niitä nimenomaisia takataskukuviollisia housua ollut. Oli kuitenkin semmonen juniorikoon malli, missä takataskussa ei ollut mitään kuviota. Semmoset otettiin sitten ja itku silmässä himaan päin. "Eihän kukaan nyt tiedä et nää on oikeet Beaverssit!!" |
Blue Moon 11.10.2005 10:09:57 | |
---|
Muistatte varmaan fifites/rockabilly - villityksen ajalta narusolmiot? Kaverin isobroidilla, joka oli coolein tietämäni heppu siihen aikaan, oli sellainen, jossa oli "solmukkeena" pääkallo ja sääriluut, joiden alapuolella oli teksti OR GLORY. Me pennut sitten mietittiin kimpassa päämme puhki, että mitä tää mystinen ORGLORY oikein mahtaa tarkoittaa. Tuumittiin, että todennäköisesti se on joku Yhdysvaltain osavaltio... - Blues ain't nothin' but a lowdown shakin' chill - |
BTass 11.10.2005 10:20:04 | |
---|
Muistatte varmaan fifites/rockabilly - villityksen ajalta narusolmiot? Kaverin isobroidilla, joka oli coolein tietämäni heppu siihen aikaan, oli sellainen, jossa oli "solmukkeena" pääkallo ja sääriluut, joiden alapuolella oli teksti OR GLORY. Me pennut sitten mietittiin kimpassa päämme puhki, että mitä tää mystinen ORGLORY oikein mahtaa tarkoittaa. Tuumittiin, että todennäköisesti se on joku Yhdysvaltain osavaltio... ... ja sitten ne semmoset huoparotsit, missä oli sellanen merimiestakin tyylinen kaulurilärpytin systeemi. Ja selässä saattoi lukea Hollywood. Voi jeesus ne oli makeita ;-)! |
PL 11.10.2005 10:23:33 | |
---|
Entäs maailman hienoimmat satiinitakit, niissä oli jotakin. |
rheinone 11.10.2005 10:25:27 | |
---|
... ja sitten ne semmoset huoparotsit, missä oli sellanen merimiestakin tyylinen kaulurilärpytin systeemi. Ja selässä saattoi lukea Hollywood. Voi jeesus ne oli makeita ;-)! Apua, noi mä olin unohtanu tyystin! Eiks niitäki saanu Vuorikadulta, MicMacista? All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
BTass 11.10.2005 10:40:46 | |
---|
Apua, noi mä olin unohtanu tyystin! Eiks niitäki saanu Vuorikadulta, MicMacista? Joo aivan, ne oli Mic Mac -merkkisiä ja niitä löyty eri selkätekstillä. Siinä kisahallin Carrollsin vieressähän oli sellanen pieni putiikki, jossa myytiin semmosia hienoja huopa / nahkahiha -rotseja, missä oli iso kirjain ommeltu siihen rintaan. Sellasesta mä aina haaveilin, mut en saanu. Samoin siellä myytiin sikahienoja keilapaitoja. Siellä tais olla osa myös käytettyjä. |
rheinone 11.10.2005 10:52:55 (muokattu 11.10.2005 10:59:16) | |
---|
Siinä kisahallin Carrollsin vieressähän oli sellanen pieni putiikki, jossa myytiin semmosia hienoja huopa / nahkahiha -rotseja, missä oli iso kirjain ommeltu siihen rintaan. Sellasesta mä aina haaveilin, mut en saanu. Samoin siellä myytiin sikahienoja keilapaitoja. Siellä tais olla osa myös käytettyjä. Choise. Olin koulussa tossa korttelissa. Varsinkin niitä käytettyjä keilapaitoja ja hawaijipaitoja tuli kuolattua. Ostin hienon us-army-lentäjäpaidan sieltä. Silloin, olisko tuo ollut about '77-'78, oli pystytukka muotia. Mutsi ja faija jo huolestu että tuleekohan pojasta militaristi. E: Hurriganes oli tuolloin jo kyllä hiipunut ja Eddie Cochranit, Gene Vincentit ja Fats Dominot oli päivän sana. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |