Aihe: Bändille keikkoja
1
mungiisi
09.10.2005 22:09:34
Bändillämme on kokoonpano kunnossa, biisejä valmiina ja treenattuina - mutta mistä saada keikkoja?

Tällä hetkellä ei ole tiedossa kuin yksi keikka, koulun bändikatselmus ja luultavasti koulun joulujuhla, mutta olisi kiinnostavampaa saada keikkoja myös hieman isommalle yleisölle. Mutta mistä niitä lähtisi "etsimään", minne tyrkyttää itseään?
Hannu H.
09.10.2005 22:25:37

Turussa päin olen pari kertaa ollu semmosessa systeemissä, että bändit on vuokrannu tilat ja laitteet ja pitäny bändi-illan. Lipputuloista ensin kamat poies ja sitten jaetaan miten parhaaksi katsotaan (pitkältä tulleille bensarahat jne.)

Jos samanhenkistä porukkaa ja yrittäjyyshenkeä löytyy niin tuolla tavalla saisi itselle keikan järkättyä ainakin. Sitten tietenkin kaikkiin baareihin ja kuppiloihin joissa jonkinlainen esiintymislava on (ja mahdollisesti bändejäkin käymässä sillon tällön).
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
mungiisi
09.10.2005 22:34:28
Turussa päin olen pari kertaa ollu semmosessa systeemissä, että bändit on vuokrannu tilat ja laitteet ja pitäny bändi-illan. Lipputuloista ensin kamat poies ja sitten jaetaan miten parhaaksi katsotaan (pitkältä tulleille bensarahat jne.)

Tuolloin tarvitsisi olla periaatteessa paikalla muutama tai edes yksi suht nimekäs yhtye, tai sitten mainostusta rutkasti

Jos samanhenkistä porukkaa ja yrittäjyyshenkeä löytyy niin tuolla tavalla saisi itselle keikan järkättyä ainakin. Sitten tietenkin kaikkiin baareihin ja kuppiloihin joissa jonkinlainen esiintymislava on (ja mahdollisesti bändejäkin käymässä sillon tällön).

Baareihin on hieman vaikea päästä kun alaikäisiä ollaan :).
Volle
09.10.2005 22:49:06
Jep, nuorisotaloilla järkättäneen erilaisia bänditapahtumia. Jos ei muut järjestä (tai ei ota teitä mukaan), kannattaa miettiä, olisiko itse valmis järjestämään. Siinä tosin joutuu yleensä tekemään vähän hommia.

Btw. Jos haluatte soittaa isommalle yleisölle kuin koulun juhlissa, saatte hankkia ensin hieman nimeä. Tai en mä tiedä millainen koulu teillä on, mutta meillä oli ainakin juhlissa parhaimmillaan noin tuhat ihmistä, joihin yleisömääriin en taida enää koskaan päästä. Mutta menohan tunnetusti paranee, kun väki vähenee. :)
Nam.
Jag
10.10.2005 01:52:36

Paikalliset sekä lähikuntien/kaupunkien nuorisotalot on nuorille ja aloitteleville bändeille aika hedelmällisiä paikkoja monesti. Ne kun tuppaavat järkkäämään bändi-iltoja ym tapahtumia silloin tällöin. Kannattaa kysellä sieltä suunnasta.

Ainaki täälläpäin pääsee käsitykseni mukaan tuollaisille (tai käytännössä yhdelle) soittamaan vähän kuka vaan. Toisaalta eipä ne kovin kummosii keikkoi yleesä ookkaan. (meinaan siis yleisön puolesta, jotai 13w. yläastelaisia. "vittu mä en jaksa tällasta kuunnella, soittakaa EMINEMIÄ" )

kijoitukseni oli runsaasti liioiteltu ja siinä käytettiin huonoja rstereotypioita.
"Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo)
jannu
10.10.2005 02:02:49 (muokattu 10.10.2005 02:03:17)
Lisätään tähän vielä Muusikoiden.netissä syntynyt Operaatio:Live-liikehdintä.

Tuossa pari jokseenkin hyödyllistä linkkiä aiheesta:

http://muusikoiden.net/operaatio/
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=27&t=86822&o=0&co=0
Mitä sinäkään mistään muka tiedät, hä?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)