Aihe: Typerä(kiö) kysymys mikkipiuhoista.
1
Tsorri
19.06.2003 16:14:57 (muokattu 19.06.2003 16:17:34)
Jea. Kitaran mikit vaihdoin ja kaavakuvan mukaan kaikki on ok, mutta kauhea kohina vaan on lopputuloksena. Volume potikasta saa kohinaa pienemmälle.. Kysäsinpä amiksen sähköllä olevalta kaverilta josko keksisi syytä tuohon. Tämäpä sanoi että, mulla on todennäköisesti liikaa piuhaa siellä. Onhan tuolla kotelon alla hyvinkin paljon piuhaa. Eli voiko tuo olla kohinan syy?

Tai mikä muu voisi olla? Voi tietenkin olla mahdollista että olen sekoittanut mikkien piuhat keskenään.

Edit: Mikit siis stratokopioon ja mikkeinä ihan perus hohnerin (ykskelaiset) entwistlet.
Projekteja pystyyn.
fox
19.06.2003 16:31:00

. Tämäpä sanoi että, mulla on todennäköisesti liikaa piuhaa siellä. Onhan tuolla kotelon alla hyvinkin paljon piuhaa. Eli voiko tuo olla kohinan syy?

Tai mikä muu voisi olla? Voi tietenkin olla mahdollista että olen sekoittanut mikkien piuhat keskenään.

Edit: Mikit siis stratokopioon ja mikkeinä ihan perus hohnerin (ykskelaiset) entwistlet.

Ei siellä koskaan liikaa sitä piuhaa ole... :) Tässäkin tapauksessa tuntuu että sitä on liian vähän..ei vaiskaa, sulla on mitä todennäköisimmin maadoitus jostain välistä kytkemättä/huonosti kytketty kun kuuluu vaan tuo kohina. Se ei ole jakin ja volapotikan väliltä koska potikka vaikuttaa kohinan määrään joten katso ny vielä noitten mikkien, vaihtokytkimen ja vaihtokytkimestä potikoille - johdotukset.
Siellä se ongelma lepäilee.
Tsorri
19.06.2003 22:08:47
Periaatteessa joka värkistä pitäisi lähteä maadotuspiuha joka menee esim. tallan jousipuolelle tai johonkin muuhun metallipintaan?
Projekteja pystyyn.
Antti1
19.06.2003 22:18:32
Periaatteessa joka värkistä pitäisi lähteä maadotuspiuha joka menee esim. tallan jousipuolelle tai johonkin muuhun metallipintaan?

Eikun yleensä se taitaa mennä tone-potikan kuoreen. Sulla taitaa olla maalenkki tossa kitarassas, jos suhisee ja oot moneen paikkaan maadoittanu.
"Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Tsorri
19.06.2003 22:19:48
Eikun yleensä se taitaa mennä tone-potikan kuoreen. Sulla taitaa olla maalenkki tossa kitarassas, jos suhisee ja oot moneen paikkaan maadoittanu.

Maalenkki? Liikaa erilaisia maadoituspaikkoja?
Projekteja pystyyn.
Antti1
19.06.2003 23:44:28
Maalenkki? Liikaa erilaisia maadoituspaikkoja?

Miten sä oot maadottanu tän sun kitaran? Siis mihin oot niitä piuhoja juottanut? Onko kaikki esim. tone-potikan kuoressa vai ootko juotellu mihin sattuu metalli-osiin?
"Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)