Aihe: Hommaa lisää rahaa -idiotismi
1
gitarisat
20.06.2003 11:54:19
Mikä se on että aina kun joku kysyy että "kannattaako ostaa tällainen kitara se maksaa x euroa", niin jonku idiootin on kommentoitava että "hommaa lisää rahaa, saat paremman kitaran". Tai jos joku yksiselitteisesti kertoo että on laittamassa uusia kamoja esim 2000 eurolla niin toisen on pakko käydä heittämässä esim että "hommaa A ja B, maksaa 3500 euroa, mutta on ne kans hyviä".

Ärsyttää kun palstalla kuin palstalla on näitä samanlaisia idioottivastauksia, oli kyse sitten kitara-, tietokone, rumpu- tai mistä vaan kamoista. Ensi kerralla kun tekee mieli kommentoida jotain kirjoitusta em. tyyliin niin miettikääpä hetki että olisiko näpit parempi pitää edelleen kaivelemassa ruumiinaukkoja, eikä päästää niitä näppikselle.
Hammer Of The Gods
20.06.2003 13:05:54
ei. mielestäni on asiallista neuvoa, jos kaveri on ostamassa kitaraa 300 eurolla ja 320:llä saa huomattavasti paremman.

Joo, mutta tuossa on just se ongelma, että entä jos rahaa ei yksinkertaisesti ole käytössä kuin juuri se 300€! Kaikilla ei ole rikkaita sukulaisia, joiden avulla budjettia saisi hivutettua!
Mitä helpommin, sitä helpommin!
JarnoH
20.06.2003 13:15:10

No mitäs se nyt haittaa jos ehdottaa...
" La ballerina si chiama bella rusa "
askomiko
20.06.2003 13:34:11
Jos suhteellisen pienellä lisäpanostuksella voi saada oleellisesti paremman, niin tottakai se pitää kertoa.
soolo
20.06.2003 13:38:18
ostaa kerralla parhaan mahdollisen kitaran ja koskaan ei enää tarvii ostaa uutta
terve
fox
20.06.2003 13:44:33

Jos suhteellisen pienellä lisäpanostuksella voi saada oleellisesti paremman, niin tottakai se pitää kertoa.

Toki,mutta silti olen jossain määrin samoilla linjoilla kuin gitarisat, useinhan on niin, että "budjetti" on tarkoin harkittu pohjalta: kesätöistä xx euroa, muuhun elämiseen ynnä hubaan x euroa jää soittokamoihin x euroa. Tietysti ymmärrän aivan hyvin senkin, että paskoilla kamoilla on tuskaa soittaa, mutta tolkkua ehdotelmiin. Vain hyvin pieni prosentti bändisoittajista jatkaa ns. kovassa liigassa, tietystikin moni harrastuksena. Ja totta tosiaan saahan tältä foorumilta tietoa yllin kyllin mutta ainakin itse (toivottavasti) olen pyrkinyt välttämään tuollaista tilannetta, että kun kaveri on kysynyt jotain hintaluokassa 500 niin ei siinä ole mieltä sanoa: pistä kahden vuoden kesätyöliksat soittokamoihin niin saat paremmat - tokihan kysyjä sen itsekin tietää (uskoisin) ja todennäköisesti se on ostamassa kamoja nyt eikä vasta vuoden päästä. Sorry, avauduin...
JarnoH
20.06.2003 13:51:33

Toki,mutta silti olen jossain määrin samoilla linjoilla kuin gitarisat, useinhan on niin, että "budjetti" on tarkoin harkittu pohjalta: kesätöistä xx euroa, muuhun elämiseen ynnä hubaan x euroa jää soittokamoihin x euroa. Tietysti ymmärrän aivan hyvin senkin, että paskoilla kamoilla on tuskaa soittaa, mutta tolkkua ehdotelmiin. Vain hyvin pieni prosentti bändisoittajista jatkaa ns. kovassa liigassa, tietystikin moni harrastuksena. Ja totta tosiaan saahan tältä foorumilta tietoa yllin kyllin mutta ainakin itse (toivottavasti) olen pyrkinyt välttämään tuollaista tilannetta, että kun kaveri on kysynyt jotain hintaluokassa 500 niin ei siinä ole mieltä sanoa: pistä kahden vuoden kesätyöliksat soittokamoihin niin saat paremmat - tokihan kysyjä sen itsekin tietää (uskoisin) ja todennäköisesti se on ostamassa kamoja nyt eikä vasta vuoden päästä. Sorry, avauduin...

Nojoo jokin tolkku pitää olla mutta eikö kyse ollutkin juuri "suhteellisen pienestä lisäpanostuksesta". Ja eihän ne kalliimmat ehdotukset haittaa, jos jos niitä hintaluokkaan sopiviakin on. Voi niitä sitten itse vertailla.
" La ballerina si chiama bella rusa "
fox
20.06.2003 15:27:35

Nojoo jokin tolkku pitää olla mutta eikö kyse ollutkin juuri "suhteellisen pienestä lisäpanostuksesta". Ja eihän ne kalliimmat ehdotukset haittaa, jos jos niitä hintaluokkaan sopiviakin on. Voi niitä sitten itse vertailla.

Kyllä, ja noin on tietysti hyvä ja infomatiivinen sekä asiakkaan kannalta todella hyödykäs juttu. Alkuperäiseen postaukseen kuitenkin viitaten: ei oo tässä vuosien varrella ihan yks eikä kaks kertaa ollu tilannetta jossa esitetään jotain kahta kertaa kallimpaa tilalle kun toisella on akuutti tarve kitaralle/vahvarille noin heti tai viipymättä ja rahatki myhäilee lompakossa ynnä liikkeessä soitin odottelee sanoen "osta minut".... :)
Juhannusta vaan toivottaa
fox
gitarisat
20.06.2003 16:48:49
ei. mielestäni on asiallista neuvoa, jos kaveri on ostamassa kitaraa 300 eurolla ja 320:llä saa huomattavasti paremman.

Niin, niin, tarkoitin että vastaus tosiaan on vain se "hommaa lisää rahaa", eikä jakseta edes kertoa että mitä sillä rahalla pitäisi sitten tehdä. Toinen vaihtoehto taas on että ehdotetaan vehkeitä jotka vaativat budjetin tuplauksen tai muuten suuren summan lisää.

Ja kyllähän sitä jokainen laittaisi parhaat kamat jos niihin olisi varaa. Luuleeko joku että sellainen joka miettii 700euron kitaran ostamista, ei ostaisi parempaa, jos hänellä olisi varaa?

Saahan sitä ehdottaa, mutta miettikää onko siinä järkeä? Lukekaa keskustelun säännöt: "Jos sinulla ei ole mitään oikeaa sanottavaa älä turhaan vastaa toisten kirjoituksiin. Täysin turhat yhden tai kahden sanan kommentit poistetaan." Voi kun poistettaisiinkin.

Avautumiseksihän tämä meni, mutta kun olen pidätellyt purkausta täällä jo useampia vuosia, niin pakkohan se joskus on päästää. ;)

Hyvät jussit!
Niskamies
20.06.2003 17:39:49
miten sä oot voinu pidättää sun tunteitas jo monta vuotta, jos sä rekisteröidyit m.nettiin vasta helmikuussa?
I do man's sports, like football and hop-scotch.
KooAa
20.06.2003 17:45:15
Tilaa pitää olla kaikkien mielipiteille. Moni muukin kuin alkuperäinen kysysjä saatta olla kiinnostunut vastauksista joten ottakaa huomioon vain ne joista on teille hyötyä.
Itse olen tottunut saamaan positiivista ja negatiivista palautetta joten viisainta on lukea kaikki ja karsia pois ulkopuolelle kuuluvat.
Koo(Aa)lla ei ole väliä !
Quu
20.06.2003 19:16:18 (muokattu 20.06.2003 19:16:51)

miten sä oot voinu pidättää sun tunteitas jo monta vuotta, jos sä rekisteröidyit m.nettiin vasta helmikuussa?

Voihan näitä kirjoituksia lukea vaikkei olisikaan rekisteröitynyt käyttäjä.
gitarisat
21.06.2003 14:15:13

Haha, kaikkea täällä joutuu selittelemään. Kohta pitää varmaan pitää lehdistötilaisuus, jossa ilmoitan erostani m.netistä.

Jouduin varmaan jostain syystä rekisteröitymään uudestaan helmikuussa. Olisiko ollut syynä etten käynyt pitkään aikaan täällä tai se, että keskustelua olisi uusittu jossain välissä ja olisin siinä menettänyt tunnukseni. Tai sitten ihan kapinahengessä erosin itse joskus, kun juttujen taso oli niin alhaalla. Enpä tuota muista. Samalla nickillä kuljin täällä jo lukioaikana, että täytyy siitä vuosia olla.

Muistaakseni laitoin hymiön tuohon lauseeseen johon tartuit?
pwallin
21.06.2003 19:57:50

Tai sitten ihan kapinahengessä erosin itse joskus, kun juttujen taso oli niin alhaalla.

Kuten tämä topicci?
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
Hotakainen
22.06.2003 01:07:07
Ja vaikka sitä rahaa löytyisikin, niin onko sitä pakko olla ostamassa heti parasta mahdollista jos itse kokee pärjäävänsä pienen budjetin vehkeillä.
Talbot on oikeasti hyvä auto...
Kossu
23.06.2003 13:48:30
Tuossa on sellainen ihmisten käytökseen liittyvä pointti että usein niillä, jotka ostavat kalliita laitteita on paljon joustavampi budjetti kuin niillä, jotka hankkivat hllpoja. En oikein pysty kuvittelemaan että johtava-AD, joka hankkii 2500 Euron Les Paulin ei pystyisi saman tien maksamaan 2700 Euroa jostain muusta kepistä.

Toisaalta jos jollain on kesätyötienisteistä säästettynä kitararahaa 440 Euroa, niin se on siinä sillä se saatava.
Mutta eihän tällaisessa keskustelussa toisen tilannetta voi tietää, joten ei huonoista tai sopimattomista neuvoista kannata hiiltyä.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
vekku
23.06.2003 18:07:33
höh, paljon Legendaarisempaa on tällanen.
"Oon kattellu noita vehkeitä A ja B mutten osaa päättää kumpi ois parempi, jomman kumman haluun kuitenki! Kertokaas hyvii/huonoja puolia kummistaki. Kiitos"

vastaus:
"Jaa .. joo noi A ja B on kummatki tosi paskoja, tää C on paras, mulla sattuu löytymään just sellanen ja oon myymässä pois halvalla, osta se!"
Ibanez RG550BK Epiphone Les Paul std Laney TF200
Jormaz
23.06.2003 22:42:06
vastaus:
"Jaa .. joo noi A ja B on kummatki tosi paskoja, tää C on paras, mulla sattuu löytymään just sellanen ja oon myymässä pois halvalla, osta se!"

Deja Vu!
Back to the 80's
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)