Aihe: Marshall Valvestate 8080 ongelma!
1
JTL
20.06.2003 10:05:53

Joo eli mulla on sellainen ongelma, että kun soitan Marshall Valvestate 8080:lla käyttäen n. puolia tehoja (ja siitä ylöspäin), "vahvaa" säröä (eli säröt täysillä) käyttäen Zoom 505 II pedaalia tai Valvestaten omaa säröä vahvistin vinkuu järkyttävästi aina kun ei soita mitään kitaralla.

Onkohan laitteessa jotain vikaa?

Ongelma on erittäin ärsyttävä.
Quu
20.06.2003 11:47:00

=)=)=)=)=)=) Hoho.

Mitä järkeä on laittaa tollaista viestiä?
Antti1
20.06.2003 11:59:39 (muokattu 20.06.2003 12:05:06)
Joo eli mulla on sellainen ongelma, että kun soitan Marshall Valvestate 8080:lla käyttäen n. puolia tehoja (ja siitä ylöspäin), "vahvaa" säröä (eli säröt täysillä) käyttäen Zoom 505 II pedaalia tai Valvestaten omaa säröä vahvistin vinkuu järkyttävästi aina kun ei soita mitään kitaralla.

Onkohan laitteessa jotain vikaa?

Ongelma on erittäin ärsyttävä.

Laitteessa ei ole mitään vikaa, oot säätäny ihan päin vittua vaan tod. näk. Pistäppä särö takasin johonkin klo kolmeen vähintään ja koita uusiksi. Ja jos käytät kauheeta kaikua niin sitä rutkasti pienemmälle. Jos oot leikannu kaikki keskiäänet pois niin ne äkkiä takaisin ja basson korostusta pienemmälle.

EDIT: Ja kirjoitappa tänne vähän niitä vahvistimen säätöjäsi, niin voidaan niitä vähän vaikka pohtia. Tai pistä vaikka pikaviestillä kyselyä Dumb:lle tai mulle. Mulla on kyllä 8280, mutta kai niissä voi hiukan samoilla säädöillä pelata.

EDIT2: Olikos se sittenkään Dumb kellä tuollainen ainakin oli? Muistanko ihan väärin?
"Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Dumb
20.06.2003 15:33:22

EDIT2: Olikos se sittenkään Dumb kellä tuollainen ainakin oli? Muistanko ihan väärin?

Et muista väärin. Mulla on kylläkin 8100 eli nuppimalli tuosta 8080:sta, mutta sama laite kuitenkin periaatteeltaan.
Miikathebest
20.06.2003 16:36:34 (muokattu 20.06.2003 16:38:33)

Joo eli mulla on sellainen ongelma,...

Itsellänikin on tällä hetkellä tuo kyseinen vahvistin, mutta en sen kanssa ole kokeillut mitään erillisvempaimia. Eikä mitään vinkunaa ole ilmennyt(paitsi luonnollista kiertoa säröt kympillä korkeilla volymeillä).

Ettei vaan ne olis kitaran mikit mitkä vinkuu.
Kokeile toisella kitaralla(ellet jo ole).
Parempi sika säkissä, kuin possu kassissa!
Miika Rocks It
JTL
21.06.2003 13:46:55

kokeilin neuvojasi Antti1 ja ne auttoivat jonkun verran. Silti muutamissa säröissä rupee huutamaan kun käyttää puolia tehoja.

kitarassa ei pitäisi olla mitään vikaa. omistan Gibson Les Paul Studion.

muita ideoita?
Dumb
21.06.2003 14:01:29 (muokattu 21.06.2003 14:01:49)

Sen verran vielä, että tuo vinkuminen johtuu useimmiten ihan kitaran mikeistä. Särö(kanava) siis pois päältä kun sitä ei tarvitse.

Omasta Valvestate 8100 + Marshall JCM900 1960A -yhdistelmästäni en kyllä ole mitään erikoisen hyviä soundeja saanut koskaan. Vähän tyydyttävään särösoundiin olen päässyt pistämällä särön (OD2 eli se, jossa on enemmän säröä) jonnekin klo. 14.00:n, basson täysille, middlen melkein nollaan (sitä on silti soundissa mukana) ja treblen jonnekin klo. 13.00:n korkeintaan ja reverbin nollaan (niinkuin aina).

Joskus vuosi sitten mulla oli BOSSin GE-7 graafinen EQ testissä ja kokeilin sitä sitten tuon nupin efektiluuppiin ja auttoi soundiin kummasti. Palautin tuon pedaalin kuitenkin takaisin kauppaan silloin, mutta joskus olisi tarkoitus vielä tuo(kin) EQ (käytettynä) hankkia.
JTL
22.06.2003 10:49:23

Sen verran vielä, että tuo vinkuminen johtuu useimmiten ihan kitaran mikeistä. Särö(kanava) siis pois päältä kun sitä ei tarvitse.

Ei kai tässä muu sitten auta.

Kiitos avusta!
lare
22.06.2003 16:48:14
jotkut sähkölaitteet voi aiheuttaa vikinää kuten Helsingin F-musiikin hälytyslaitteet =DDD
Sähkörummut on kivat lelut
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)