Aihe: Millä bändillä matalin vire?
1 2 3
/HITLER
08.10.2005 22:23:50
Diablollahan on aika alhainen vire, mut en tiiä onko matalin..
Veikkaan et jollain Doom.Metal bändillä..
Nupit Kaakkoon Hipit Kykkyyn...!!!
Prog
08.10.2005 22:28:13
Diablollahan on aika alhainen vire, mut en tiiä onko matalin..
Veikkaan et jollain Doom.Metal bändillä..

Mehusukka veivaa 8-kielisillä.
Schenker
08.10.2005 22:41:00
Mehusukka veivaa 8-kielisillä.

ja niin tekkeepi myös herra Cooley..
"Limp Bizkit sucks dick!" -Zakk Wylde
Prog
08.10.2005 22:47:22
ja niin tekkeepi myös herra Cooley..

Mutta Meshuggah käyttää niitä muuhun kuin Nintendo-soudeihin...
Schenker
09.10.2005 01:50:10
Mutta Meshuggah käyttää niitä muuhun kuin Nintendo-soudeihin...

Aivan.. Ne käyttää niitä HYVIN.
"Limp Bizkit sucks dick!" -Zakk Wylde
kunnasja
09.10.2005 04:07:04
Joo, Meshuggahin vire on matalin johon olen törmännyt... jotain tällaista muistaakseni (matalimmasta korkeimpaan kieleen):

F
Bb
Eb
Ab
Db
Gb
Bb
Eb

...loppupää (korkeimmat kielet) ei varmaankaan mene noin. Pointti on se, että alin kieli on viritetty F:ään, eli lähes oktaavia matalammalle kuin normaali 6-kielinen skeba. Basistia ei bändissä enää ole, eikä kai keikkojakaan soiteta basistin kanssa kuin joskus.
Santtu_123
09.10.2005 11:51:14

...loppupää (korkeimmat kielet) ei varmaankaan mene noin. Pointti on se, että alin kieli on viritetty F:ään, eli lähes oktaavia matalammalle kuin normaali 6-kielinen skeba.

No loppupeleissä toi nyt ei oo "matalin" vire, eihän se nyt oo ku puol sävelaskelta alempana. Siinä nyt vaan sattuu olee kaheksan kieltä. Eli mun mielestä G:n viritetty baritoni on tota "matalammalle" viritetty...
J.Hollström
09.10.2005 12:16:54
Voisiko joku valaista tämmöstä vanhempaa hinaajaa, mikä tässä matalassa vireessä viehättää ihmisiä? Ts. miksi haluaisit virittää kitaran normaalivirettä (A = 440 Hz) alemmas, tai saada kitarasta matalia taajuuksia ulos.
lxi
09.10.2005 12:18:03
No loppupeleissä toi nyt ei oo "matalin" vire, eihän se nyt oo ku puol sävelaskelta alempana. Siinä nyt vaan sattuu olee kaheksan kieltä. Eli mun mielestä G:n viritetty baritoni on tota "matalammalle" viritetty...

Se kun nyt vain ei taida olla mielipidekysymys, että F on alempana kuin G.

Mitenkäs basso/rumpuduot, kuten Cause for Effect? Vielä matalammaltahan nuo möyrivät, kun ei ole koko kitaristia lainkaan.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua
Joq
09.10.2005 13:05:48
Drone Doom-bändi Sunn O))) saattaa kyllä viedä voiton, en osaa sanoa mihin kaverit virittävät, mutta, no, hankkikaa jostain käsiinne kyseisen orkesterin albumi ØØ Void ja kuunnelkaa avausraita Richard (hymiö).
Gulo
09.10.2005 13:27:16
Voisiko joku valaista tämmöstä vanhempaa hinaajaa, mikä tässä matalassa vireessä viehättää ihmisiä? Ts. miksi haluaisit virittää kitaran normaalivirettä (A = 440 Hz) alemmas, tai saada kitarasta matalia taajuuksia ulos.

En noista muista tiiä, mutta meikäläisen bändissä on ihan käytännön syy, eli se, että laulajan on helpompi vetää biisit, kun ne riffit soitetaan vähän matalammalta.
I am the bringer of seed, I will bring eternity - I am what this world needs, I am CHAOS BREED!
Jormaz
09.10.2005 13:28:06
Finlanders, Korsuorkesteri, Pasi Kaunisto...
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
KTR
09.10.2005 13:30:44

Kun kitaran virittää matalaan vireeseen ja pistää säröä, niin siitä saa vähän erilaista murinaa kuin standardivireellä. Se on kiva soundi. Tietyissä musatyyleissä semmoset matalat murisevat kitarat ovat oikein kivoja. "Basso pitää huolen alataajuuksista"-voisi joku sanoa.. No joo, mutta ei bassolla sitä samaa soundia saada aikaiseksi.
Henko
09.10.2005 14:12:17

Se nyt sattuu jostain syystä olemaan muotia tällä hetkellä.
Olen true-uskottava.
Lego
09.10.2005 14:13:51
Se nyt sattuu jostain syystä olemaan muotia tällä hetkellä.

tämä on myös minun mieli piteeni
Pushing little children, With their fully automatics, They like to push the weak around.
Ze Kink
09.10.2005 14:15:13
Drone Doom-bändi Sunn O))) saattaa kyllä viedä voiton, en osaa sanoa mihin kaverit virittävät, mutta, no, hankkikaa jostain käsiinne kyseisen orkesterin albumi ØØ Void ja kuunnelkaa avausraita Richard (hymiö).

Juu, tuo on kyllä melkoisen hämärää musiikkia. Tuota levyä en ole kuullut, mutta white2 on pari kertaa kuunneltu. Eikös tällä kyseisellä bändillä muuten ollut musiikissa sellaisia taajuuksia, että jotkut saattavat oksentaa sitä kuunnellessaan? Jostain ainakin luin tällaista.
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
Torniojaws
09.10.2005 14:33:35

Juu, tuo on kyllä melkoisen hämärää musiikkia. Tuota levyä en ole kuullut, mutta white2 on pari kertaa kuunneltu. Eikös tällä kyseisellä bändillä muuten ollut musiikissa sellaisia taajuuksia, että jotkut saattavat oksentaa sitä kuunnellessaan? Jostain ainakin luin tällaista.

Mene ja tiedä, mutta tietyt äänentaajuudet tosiaan aiheuttaa tietyille henkilöille pahoinvointia (erityisen matalat äänet), mutta en tiedä oksentamisesta...
http://www.relativity1.com [Grindcore] Some suffer to the point where they grow numb - others are so numb they deserve to suffer...
Boltsa
09.10.2005 15:34:23
Kun kitaran virittää matalaan vireeseen ja pistää säröä, niin siitä saa vähän erilaista murinaa kuin standardivireellä. Se on kiva soundi. Tietyissä musatyyleissä semmoset matalat murisevat kitarat ovat oikein kivoja. "Basso pitää huolen alataajuuksista"-voisi joku sanoa.. No joo, mutta ei bassolla sitä samaa soundia saada aikaiseksi.

Itse oon kyllä huomannut että ei kitaroiden välttämäti tartte olla esim. drop-d:tä alempana saavuttaakseen "raskaan" ja "rankan" soundin. Hyvä perussoundi kitaraan ja bassokitaraan hieman säröä. IMHO hyvin samanlainen lopputulos.
Boltsa
Carpenter
09.10.2005 21:46:09
Itse oon kyllä huomannut että ei kitaroiden välttämäti tartte olla esim. drop-d:tä alempana saavuttaakseen "raskaan" ja "rankan" soundin. Hyvä perussoundi kitaraan ja bassokitaraan hieman säröä. IMHO hyvin samanlainen lopputulos.

Hyvänä esimerkkinä Mokoma.
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)