aarnikotka 08.10.2005 12:56:07 | |
---|
Mites saako noihin niinku lisänä esim lisää lautas pädejä tai tomi pädejä? ja minkälainen kaiutin tuollasissa yleensä on? eli kumpi rolandeista on parempi? :D Kaiuttimina toimii parhaiten aktiivi kokoalue kaapit. Jotta pääsis toimivaan äänentoistoon, ei kannata niitä ihan halvimpia hommata eli hintaluokkaa vähintään 500€ kannattaa varata niihin kaappeihin. Itsekin kokeilin ensin jotain halvempia ratkaisuja, mutta lopulta oli pakko myöntyä laadukkaampiin kaijuttimiin. Kannattaa säätää niitä triggeriasetuksia. Herkkyyksiä ja sen sellaisia. Tuollaisilla ongelmillla on tapana poistua pienillä säätöjen muutoksilla. Juuri näin. Säätöt vaativat hieman perehtymistä ja opiskelua. Älä ihmeessä vaiha akustisia sähkörumpuihin. Halvemmaks tulee hommata treenikämppä ;) Juu.. älä "vaihda" vaan pidä molemmat Itselläni on TD6V:t pääasiassa kotikäyttöä varten, mutta olen käyttänyt niitä välillä myös rinnakkain akustisen setin kanssa Tuosta Rolandista en niin tiedä, mutta ainakin jammuun saa kiinni lisää pädejä. Eiköhän Rolandiinkin. TD6V:n saa yhden lisäpadin tai symbaalin, kuten iselläni on Varo päätäsi! |
LumPus 08.10.2005 15:56:05 | |
---|
moista sisääntuloista uudessa kutosessa vielä (jos ei vielä mainittu) tomienkin sisääntulot on stereoita, jolloin ne voidaan jakaa kahdeksi monopädiksi, tai itse tykkään ohjelmoida efektisymbaaleja jne tomipädien reunaan. myös symbaalit on stereoita, neljä eri iskupintaa siis. kiitos ja anteeksi. Ei tästä hyvä tule, tämä on jo. |
kamelisko 09.10.2005 11:47:15 (muokattu 09.10.2005 11:48:19) | |
---|
Mun mielestä haikka on se suurin murhe ollut, ollessaan tommonen tavallinen padi; tuntuma on outo sekä polkimessa, että lyönnissä ja aukaisu on on/off, eikä näin ollen löydy kuin yksi openhh-soundi. En sitten tiedä suoko tuo jammun kehittyneeltä näyttävä haikka mitään sen ihmeellisempää. TD-6V-aivossa ainakin on portaaton haikan avaus. Paremman tatsin saa kun vaihtaa haitsun pädiksi ton toisen symbaalipädin. Antaa periksi luonnollisemmin. Ite hommasin AKG:n K271 kuulokkeet noiden kaveriks. Kyllä rokkaa. Reenikämpällä sitten isojen stereoiden läpi vedetään. Volyymit saa pysymään aisoissa eikä tarvi korvatulppia. Mikserillä saa kitarat sun muut säädettyä kivasti. edit: Ja kannattaa ostaa suomesta. Oma TD-6KV setti lähti 1200 euroa räkkeineen... |
Nick Leeson 09.10.2005 13:44:27 | |
---|
Ilmeisesti tuo Roland olisi hyvä vaihtoehto. Itse en ole rumpali, mutta harkitsen hankintaa studiooni. Kuinka hyvän soittotatsin saa ammattirumpali tällaisista sähkörummuista ? Saako studiossa soitettua uskottavan kuuloista jälkeä ? |
hgr 09.10.2005 14:22:20 | |
---|
Kuinka hyvän soittotatsin saa ammattirumpali tällaisista sähkörummuista ? Saako studiossa soitettua uskottavan kuuloista jälkeä ? Riippuu varmaan ammattirumpalista. Edes noissa kalleimmissa sähkörummuissa ei ole _samanlainen_ tatsi kuin oikeissa. Ei noilla sähkäreillä mielestäni voi mitenkään korvata akustisia rumpuja. Hiljaiseen treenaukseen ne kyllä sopivat. |
Joo voi olla että pidänkin vain nuo akustiset :D IHFC #6 HeavyMan |