Aihe: Vaikeimmat pelit?
1 2 3 4 5 6 7 8 932 33 34 35 36
...And Justice For All
01.10.2005 17:42:07
Joo. Lolo-pelisarjaan ilmestyi NESille ainakin kolme peliä. Ihan mukavia puzzleja olivat ja melkoisen haastaviakin.

Just se Lolo! Ihan helvetin hyviä pelejä vaikkakin loppuosassa vaikeita. Mulle se 8-bittinen Nintendo on ainoo oikee pelikonsoli. :-)
Kasvoin Super Mario Bros. 3:n kanssa.
Mm...beer...
Jani The Rock
01.10.2005 17:44:43

Mulle se 8-bittinen Nintendo on ainoo oikee pelikonsoli. :-)

Oikke! Mulle taas Mega Manit olivat pitkään lähes ainoa syy pysyä hengissä.
Daddy Was A Preacher But Mama Was A Go-Go Girl! Bella Italia #1 MegaMan Club #002 - Quiff Man
Pelsi
01.10.2005 17:55:09
Löytyi sivu, jolla vanhoja NESin pelejä (myös mainittuja Loloa ja Battletoadsia) voi pelata ihan omalla selaimella, jossa on Java-tuki.

http://www.everyvideogame.com/

Herää kysymys, että kuinkahan laillinen tuo palvelu on?
THV-klubi #3
>-)))> #3
MegaMan Club #005 - Top Man
Wk
01.10.2005 17:56:47 (muokattu 01.10.2005 18:00:24)
Mulle se 8-bittinen Nintendo on ainoo oikee pelikonsoli. :-)

Meikäläiselle C64 oli SE juttu noissa pelikoneissa ja edelleenkin tulee kuunneltua Instant Remedyn ja Press Play On Tapen väännöksiä noista pelimusiikeista. Todella kovia melodioita noissa.

En koskaan itse omistanut 8-bittistä Nintendoa, mutta kavereilla oli se joten vieraaksi ei jäänyt sekään :) Mega Manit taidettiin hakata kaikki läpi ja Marioista ainakin 1 & 3. Castlevania 3 oli myöskin erittäin addiktoiva, läpi ei muuten sitä päästy, joten pitääpä nyt kun muisti niin etsiä emulaattori ja itse peli!

EDIT: Niin, olen päässyt Battletoadsissa viimeseen kenttään ja siinä jonkin matkaa, vieläpä rehellisesti oikealla pelikonsolilla, helvetin hankala se yhen, olikohan kolmoskentän ajelu? Mutta myöhemmin pelissä tulee ainakin kaksi vielä vaikeampaa samantyyppistä refleksejä vaativaa kohtaa ;)
Legenda peli kaikenkaikkiaan.
...koska kiviäkin kiinnostaa
...And Justice For All
01.10.2005 18:12:06
Tulee oikeen nostalgia-mieli kun muistelee niitä hetkiä vaahtosammuttimen kokosena kun innolla olin divarissa vaihtelemassa pelejä. :-D
Kaikki pelit kun olin pelannut läpi niin vaihtoon ne sitten meni, ja uusia tuli aina tilalle.
Kyllä oli kova huuto ja parkuminen kun ikäloppu Nintendo sitten heitettiin pois.

Kirppareilla noihin joskus vielä törmää, ja semmosen aion vielä ostaa itselleni ja pelata ne Mariot ja muut vielä kerran läpi!
Mm...beer...
DirtyFingers
01.10.2005 20:33:04 (muokattu 01.10.2005 20:33:10)
Megaman III. Ei kovin vaikea, mutta mielestäni paras. Ja parhaat musiikit.
"Don't talk to the eyes of a stranger"
RocknRoll
02.10.2005 17:25:05
Nintendoista jaksaisi jauhaa tuntitolkulla, kyllä ne vain niiiiin iso osa lapsuutta oli..mahtavaa aikaa Shigeru Miyamoto on kovin jätkä ikinä!
Pelsi
06.10.2005 08:43:37 (muokattu 06.10.2005 08:51:08)
http://www.everyvideogame.com/gamelist.php?start=1&sys=all menkää tänne ja valitkaa Action 52, suora linkki ei toimi
http://www.mobygames.com/game/action-52

Kukas muistaa tälläisen? Action 52, koko rahan edestä täyttä paskaa! Pelasin Cheetameniä tänään ja olihan se ihan yhtä hirveätä kuin muistinkin. Jäin ekassa kentässä seinään kiinni bugin vuoksi...

Hassuinta tässä oli se, että kaikkihan tämän halusivat silloin aikanaan. 52 peliä yhdessä kasetissa kuulosti kohtuullisen hyvältä, eikä silloin osannut kuvitellakaan, kuinka laadukas paketti onkaan kyseessä. Sitä sitten pelattiin yksi päivä, kokeiltiin kaikki pelit ja petyttiin ihan saakelisti. 500 markan (!) peli jäi hyllyyn.

Helvetissä on varmasti NES-konsoleita, mutta niissä pyörii ainoastaan Action 52. Oletteko kokeneet tämän elämyksen?

EDIT: Katsoin parhaaksi laittaa tämän tänne, koska pelit ovat saatanan vaikeita todella heikon ohjauksen, bugisuuden ja yleisen huonouden vuoksi.
THV-klubi #3
>-)))> #3
-"Mä en kyllä yhdistäis mitään friikki gurujen aivo höpötyksiä basson soittoon..." -kake313
wrshredder
06.10.2005 09:16:42
Nintendoista jaksaisi jauhaa tuntitolkulla, kyllä ne vain niiiiin iso osa lapsuutta oli..mahtavaa aikaa Shigeru Miyamoto on kovin jätkä ikinä!

tulikin mieleeni kun käytiin nassikkana veljeni kanssa ostamassa nintendoomme uuden pelin. isovelihän sen tietenkin valitsi ja lähdimme kotiin joku Megamäneistä kourassamme.
se maksoi jotain 400mk1 ellei jopa 500.!. oli ihan uus peli.. kipeetä!
Romantikkoitkijät#23 "Now excuse me, i have a funeral afterparty to attend to.."
Moimies
06.10.2005 10:28:59
Tulihan tuota pentuna raiskattua hermoja näillä mainituilla peleillä, Turtles, siis se ensimmäinen, joskus kait silppuriin asti pääsin, Battletoads, Lolo 2 ja 3, Megaman, läpi mut oikeestaa tää eka oli ainoo vaikee, loput melko helppoja.....Street Fighter 2 vimosella vaikeustasolla oli aika perkele mut menihän sekin aikanaan.
Heviä Perkele!
Jani The Rock
06.10.2005 16:54:58

Megaman, läpi mut oikeestaa tää eka oli ainoo vaikee, loput melko helppoja.....

Vitonenkin on paikotellen aika veemäinen.
Daddy Was A Preacher But Mama Was A Go-Go Girl! Bella Italia #1 MegaMan Club #002 - Quiff Man
kk80
07.10.2005 20:18:35
se maksoi jotain 400mk1 ellei jopa 500.!. oli ihan uus peli.. kipeetä!

Pelien tähtitieteellinen hinnoittelu on paskin muisto mikä legendaarisesta NESsistä on jäänyt mieleen. Muistaakseni pelit maksoivat jotain 300-400mk silloin kun niistä aktiivisesti olin kiinnostunut. Markkinatalouskin näytti NESsin historian loppuvaiheilla voimansa: markan devalvaatio nosti pelien hintoja kohtuuttomat 50mk/peli jos oikein muistan.

Tosin kaikki on suhteellista. Pelit ovat paljon paskempia tänään ja jokseenkin saman hintaisia kuin silloin. Johtopäätös: pelit olivat tuolloin edullisia.

Luulen että konsolimarkkinoiden liiketoimintamalli oli tuolloin samankaltainen kuin nykyään: konsoleista ei hirveästi hilloa valmistajien tilille tule (nykyään taitaa tulla jopa tappiota)mutta pelit yms. kartuttavat kassaa lisenssimaksujen muodossa.
-septimisti-
08.10.2005 00:21:23
Kalliitahan nuo pelit ovat nykyäänkin. Boksin pelit maksaa 65e uutena lähes poikkeuksetta. Vaikka otettaisiinkin huomioon pelien tekemisen tähtitieteellisesti kohonneet kustannukset on toi ainakin meikäläiselle turhan kova hinta. Itse olen boksille ostanut kai neljä peliä uutena ja vain yhden näistä 'täyshintaisena', eli yli kuudellakympillä. Kaksi oli halpishyllystä ja yksi jo uutena ~30e (nhl2k5). Loput käytettyjen hyllystä. Tästä päästäänkin siihen, että näin yksittäisotoksella olisi mikkisoftan ja pelintekijöiden kannattavaa myydä kaikki pelit uutena 30 euron hintaan.

PC pelien puolella homma on aika mielenkiintoista. Oliko se viimevuonna kun kulta ja platinalevyjä keräsi vain muutama pc-peli. Yllätys yllätys näistä puolet oli simsejä, mutta kaikkein mielenkiintoisinta oli että lopuista joka ikinen oli nettipeli tai half-life2, joissa on kovat kopiosuojaukset, eikä pelillä tee mitään ilman alkuperäistä lisenssiä.

Lupuksi hieman yleistä pelijorinaa. Pro Evolution Soccer 6:seen suunnitellaan kunnollista 11 vastaan 11 nettipeliä. Jau jau.
ezki82
08.10.2005 00:38:59
Kukas muistaa tälläisen? Action 52, koko rahan edestä täyttä paskaa! Pelasin Cheetameniä tänään ja olihan se ihan yhtä hirveätä kuin muistinkin. Jäin ekassa kentässä seinään kiinni bugin vuoksi...

Hello kohtalotoveri... Löytyy vieläkin jostain romulaatikosta kyseinen kasetti. Cheetahmeniä itekkin hakkasin ja jotain Billy Bob nimistä tasohyppelyä... Paljon gakkaa tungettu läpinäkyviin kuoriin.
Huominen on monesti viikon kiireisin päevä.
punk
09.10.2005 09:14:11
Onkos kukaan pelannut 8bittisellä Off road ralli peliä? Sitä on suunnilleen mahdoton päästä läpi. Kenttiä varmaan yli sata ja nitrot paukkuvat.
Nopet syövät hitaasti. AKKK#12
Jormaz
09.10.2005 10:16:21
Onkos kukaan pelannut 8bittisellä Off road ralli peliä? Sitä on suunnilleen mahdoton päästä läpi. Kenttiä varmaan yli sata ja nitrot paukkuvat.

PC:llä samat tuntemukset. Jos se on siis tämä: http://takegame.com/sporting/pictures/offroad.gif
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
ekikoo
09.10.2005 11:55:16 (muokattu 09.10.2005 11:55:49)
Battle of Olympus, Super Mario Bros. 1,2&3, +Duck Hunt pyssyllä, Turtles II, Adventure Island III kuului ainakin peleihin joiden kaa kului aikaa aika lailla

e: jaa no vaikeudesta en sitten oikein tiedä
Iron Maidenin Stranger in a strange land+ Deja vu+ Dream Theater jolta loppuu ideat= Strange deja vu
aku.miettinen
09.10.2005 13:44:03 (muokattu 09.10.2005 13:56:49)
Super Bomberman oli yllättävän vaikea. Varsinkin ne vihut jotka söivät niitä pommeja ja kolikot jotka tuli laatikoiden läpi.

EDIT Hui saatana Megamanit 1-5 on tajuttoman vaikeita.

EDIT: Harmi, kun en muista yhtä peliä mitä pelasin innokaasti. Pelattiin semmosella ihmevauvalla jolla oli siivet. Pysty ampumaan jotain jousia. Se oli snes:lle tai nes:lle. Harmi, että en enää muista sitä.
Wk
09.10.2005 17:19:56 (muokattu 09.10.2005 17:20:14)
Kid Icarus Nessille? Munakoisonoidat kummittelevat vieläkin mielessä...

Itsellä oli tuo Game Boy-versiona. Erinomainen peli kyllä ja muistaakseni jopa aika pitkäkin Game Boy-peliksi (esim. Megaman 3 oli paitsi erilainen niin myös lyhyempi GB:lla kuin NESillä, varmaankin johtuen muistirajoituksista tms.)
...koska kiviäkin kiinnostaa
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)