K.Suninen 08.10.2005 20:17:46 | |
---|
Aattelin, että tässä joskus kummiskin hankin uudet rummut (vuoden sisään, jos rahavirta on suopelias).. Yamaha-uskollisena aattelin hankkia jostain syystä Yamahat. Päivän kysymys kuuluukin, että millasia (muuta kun hinta-) eroja on Yamahan Birch-, Beech-, Oak Customien välillä? Tottakai Maple Customitkin kelpaa, mutta noita oon miettiny.. Niin ja tietysti minkä noista kolmesta (jos ei Maplea lasketa) valitsisitte? Dave Weckl on huono rumpali |
hollmi-5 08.10.2005 20:41:55 | |
---|
Birch olisi minun valintani. Yamahan kautta aikojen parhaat setit ovat olleet koivua: 9000 ja Recording Custom. Maplet ovat toki tosi yes, mutta kun rajasit ne ulos. Steve Gadd oli laittanut settiinsä Birch BD:n ja Maple tomit. Vai muistanko väärin? Simbe jelppaa... Mika Hollström |
Niskamies 08.10.2005 20:43:19 | |
---|
Hollmia kompaten, tsekkaa Recordin Customit. Vendolin.se:ssä pyörii usein RC settejä erittäin kukkaroystävällisiin hintoihin. There's a fine line between stupid or clever. |
vapauskauppias 08.10.2005 21:10:34 | |
---|
K.Sunisen omakuvauksesta: "88-syntynyt soittotunnit 96-aloittanut, klassiset linjat, konservatorion, puhallin- ja lyömäsoitinorkesterit, spiidi- ja progehevibändit, humppa- ja hääbändit kalunnut(ja big bandissa kaluava), pirkanmaan musaopiston pop/jazz- linjalla paahtava kaveri. Soittanut open handed- tyyliin koko ikänsä.. Nyt soitetaan siis jazzia ja vain jazzia.. Inhoaa gas-syndroomaisia, Mike Portnoyta ja sen faneja, Larssia, Dave Weckliä, hevareita, räkkejä, rumpukamoista puhumista ja välineurheilua ja 14-tuumasia chinoja." :) Oletko hankkimassa nouveau-mallisilla vai normaaleilla lugeilla noita kannujasi? Miksi rajasit Maple Customit pois? Itse sinuna katselisin Maple Custom Absolute Nouveau rumpuja. Jazzia, kun soittelet niin tuo ohut vaahtera runko olisi varmaankin aika bueno. Joskus pari vuotta sitten noita rumpuja sain kuulla ja muistan olleeni leuka lattiassa, kun rummut näyttivät ja kuullostivat niin hyviltä. Jos kuitenkin tosissasi olet rajannut vaahteraiset pois, kaipa minä ainakin sitten tuota birch custom absolutea suosittelisin. Minulla ei ole kokemuksia noista birch-, beech- tai oak custom sarjoista, mutta uskoisin kaikkien olevan mainion kuuloisia laaturumpuja. |
K.Suninen 08.10.2005 21:35:20 | |
---|
Okei...Ehkä myös Maplet tulee listalle Dave Weckl on huono rumpali |
AP 08.10.2005 22:37:02 | |
---|
Minulla ei ole kokemuksia noista birch-, beech- tai oak custom sarjoista, mutta uskoisin kaikkien olevan mainion kuuloisia laaturumpuja. Miten musta tuntuu, että Yamaha ei näiden keskihintaisten-kalliimpien settiensä kanssa ole tyrinyt kertaakaan. 9000-RC on jo legenda, mutta kun ei noista muistakaan täällä saati muualla juuri näe pahaa sanaa. Ilmeisesti nuo oak- ja beech customit kyllä poikkeavat sekä koivusta että vaahterasta -- makuasia, kumpaan suuntaan. K100 #7
Ärlä #011 |
Niskamies 08.10.2005 22:41:12 (muokattu 08.10.2005 23:05:19) | |
---|
Ilmeisesti nuo oak- ja beech customit kyllä poikkeavat sekä koivusta että vaahterasta -- makuasia, kumpaan suuntaan. Kun olin rumpuja ostamassa, testasin f-musiikissa oak customeja, recording customeja, beech customeja ja maple custom definitivejä. Niillä vireillä ja kalvotuksilla mielestäni Oak Customeissa olli parhaat saundit. Niissä oli Yamahan orkkiskalvot. Saundit olivat todella tanakat, ne soivat todella hyvin sekä hiljaa että kovaa ja saundi oli kaikinpuolin mainio. Edullisetkin ne ovat, pro-pöntöiksi. Ei ne muut setit huonoja olleet. Kaikki ne kuulosti pirun hyviltä(paitsi ehkä MC definitivit, kuulostivat aika muovisilta ja näyttivät halvoilta). Yamahan pro-setin kanssa on aika vaikea tehdä huonoa valintaa. Tammi on muuten kovuudeltaan koivun ja vaahteran välissä. Sen perusteella se olisi ikäänkuin "kopromissiratkaisu". Hitusen vähemmän attackia kuin koivurummuissa, mutta kuitenkin enemmän pehmeyttä ja sointia. Jokatapauksessa, todella hyvän kuuloiset pöntöt. There's a fine line between stupid or clever. |
AP 08.10.2005 22:59:04 | |
---|
Koivu on muuten kovuudeltaan koivun ja vaahteran välissä. Sen perusteella se olisi ikäänkuin "kopromissiratkaisu". Tammea tarkoittanet?
K100 #7
Ärlä #011 |
Niskamies 08.10.2005 23:05:09 | |
---|
Tammea tarkoittanet? Siis tammi juuri. Kiits. There's a fine line between stupid or clever. |
drumm 09.10.2005 00:56:22 | |
---|
Steve Gadd oli laittanut settiinsä Birch BD:n ja Maple tomit. Vai muistanko väärin? Just päinvastoin taisi olla. |
hollmi-5 09.10.2005 07:46:29 | |
---|
Mika Hollström |
ddrum54 09.10.2005 11:52:43 | |
---|
Ähvällä testailin hiukan noita oakkeja ja täytyy sanoa, että pirun hieno soundi oli ihan tehdaskalvoilla. Hinta / laatusuhde on mun mielestä todella hyvä. Tosi hyvännäköisiä ovat myös. Valitsetpa mitkä hyvänsä pro - jammut, niin metsään et mene. Ne on upeita soittimia. 2`n 4 |
Outkast 09.10.2005 12:01:36 (muokattu 09.10.2005 12:02:57) | |
---|
Valitsetpa mitkä hyvänsä pro - jammut, niin metsään et mene. Ne on upeita soittimia. ;) Ainoa mitään yamahoissa ihmetellut niin miks niillä vieläkin toi tomirupustus on sellanen noissan high-end seteissä että ripustus on kiinni tomin rungossa O_o Tosin ilmeisesti ovat todenneet että kun se on kiinni vain kahdella ruuvilla niin käytännössä vaikutus soundiin on jotain todella minimaalista... Jazz. |
Velli 09.10.2005 12:05:04 (muokattu 09.10.2005 12:07:38) | |
---|
Tosin ilmeisesti ovat todenneet että kun se on kiinni vain kahdella ruuvilla niin käytännössä vaikutus soundiin on jotain todella minimaalista... Juu, ja ne ovat tutkineet että kun ne ruuvit laittaa tiettyyn kohtaan rungossa, niin ne eivät vaikuta soundiin juuri ollenkaan. Sille kohdalle oli joku hieno nimikin jota juuri nyt en tosin muista. Joku muu ehkä muistaa? Itse mittalilin kerran niiden ruuvien paikkoja ja tulin siihen tulokseen että ne ovat 0.833333333 korkeudella suhteessa rummun syvyyteen. Eli jos tomi on 10" syvä, niin niiden ruuvien keskikohta on 8,33333333":n korkeudella rungon pohjasta mitattuna. |
ddrum54 09.10.2005 12:26:05 | |
---|
;) Ainoa mitään yamahoissa ihmetellut niin miks niillä vieläkin toi tomirupustus on sellanen noissan high-end seteissä että ripustus on kiinni tomin rungossa O_o Tosin ilmeisesti ovat todenneet että kun se on kiinni vain kahdella ruuvilla niin käytännössä vaikutus soundiin on jotain todella minimaalista... Nykyään tuntuu vähän siltä, että jonkunlainen ripustussysteemi vaan täytyy olla, kun se on nyt pop. Mun vanhoissa RC:issa oli ihan vaan tappi sisään systeemi ja hienosti soi. Taitaa jammulla olla vähän semmoinen välimuoto toi uusi ripustin. Erittäin toimiva kuitenkin. Ja hyvännäköinen vrt. Tama starcast ( oikein ruma ). 2`n 4 |
Ernesti 09.10.2005 12:45:30 (muokattu 09.10.2005 12:45:56) | |
---|
"Sille kohdalle oli joku hieno nimikin jota juuri nyt en tosin muista. Joku muu ehkä muistaa?" Nodal point! muistinkohan oikein..? Traditional grip!! |
-tomi- 09.10.2005 13:58:23 | |
---|
|
Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!! |
Niskamies 09.10.2005 14:03:48 | |
---|
There's a fine line between stupid or clever. |
drum-monkey 09.10.2005 14:22:16 | |
---|
Dave Weckl on huono rumpali Aika rohkeeta. Ihme ettei kukaan ole vielä ärähtänyt. Munletti on mulletti |