Aihe: Wengen huokoset
1
big mac
09.10.2005 11:07:04

Olen tekemässä bassoa, johon tulee wenge-otelauta. Sain mainiota tummaa wengeä Hakalan Puutukusta, mutta siinä on puulle luonteenomaisia pieniä "huokosia".
Minulla ei ole aiempaa kokemusta wengestä otelautana, joten kysyisin, oletteko tukkineet näitä huokosia jollakin tavalla, esim. kittaamalla tai lakkaamalla otelaudan ja sitten hiomalla kaiken pois. Tällöinhän ainetta jäisi vain huokosiin. Onko tämä tarpeen ja vaikuttaako se sointiin?
Hullu kaiken kokeilee...
poppamies
09.10.2005 14:43:25

Pariin kitaraan olen tehnyt wengestä otelaudat, enkä ole noita mitenkään sen ihmeemmin filleroinut, hioin vaan hyvin ja vähän öljyä pintaan, tuntuu suht samalta kuin ruusupuu.

Sama juttu. Yhden Telen oon tehnyt wengelaudalla enkä tehnyt sille mitään.
Myytävänä Fender 15" 150W bassoelementti!
vrajala
09.10.2005 23:39:11
Mäkään mit'n fyllänny. Tarpeellisuudesta en tiedä, sointiin tuskin vaikuttaa.

Mutta kaverilla on wengelaudalla varustettu Warvick, ja sen huokoset on täytetty. Tossa fillerin käytössä on tietysti sellanen etu, että kakka, kura ja kosteus eivät pääse puun sisään. Katotaan nyt josko tuolla seuraavalla kokeilisi. Lakkaa en suosittele, sitä kun joutuu ajamaan tolkuttomia määriä jotta ne huokoset täyttyvät. Ohennettu kitti voisi toimia, samoin kuin puupöly-pikaliimaseos. Paras olisi kuitenkin joku oikea filleri, esim. mäkkärin myymä vesiliukoinen.
Sinne meni. Viuh.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)