Aihe: Kuulokkeet Sennheiser HD25, HD25- SP vai muu ?
1
Outkast
09.10.2005 12:20:57 (muokattu 09.10.2005 12:22:05)
Haku ei toimi joten pakko tehdä uusi aihe, anteeksi. Kysymykseni koskee otsikossakin olevia Sennheiserin HD25 ja HD25- SP kuulokkeita. Tarkoituksena olisi saada suljetut kuulokkeet joita on mukava pitää päässä useita tunteja ja jotka soveltuvat klikin/musiikin kuunteluun samalla kun rumpuja soitetaan. Olen joskus muistaakseni studiossa soittanut HD25:llä. Sain niistä 150e tarjouksen ja HD-25 SP:stä 80e tarjouksen, mutta haluisin tietää mitä eroa kyseisillä kuulokkeilla on.

Olen joskus myös jossain nauhoituksissa soittanut Sellaisilla VicFirthin SIH1 kuulokkeilla, ne saisin tilattua thomannilta hintaan 75e, mutta minua epäilyttää niiden pitäminen pitemmissä sessioissa, sillä mitä minulla on työhommista kokemusta. Peltorit päässä 6 tuntia putkeen, ei mukava kokemus (no myönetään, otin ne ruokatauon ajaksi pois päästä).

No miten on, haluatteko suositella jotain muita luureja hintaluokasta 0 - 150e ?
Jazz.
kampela
09.10.2005 12:55:28

Beyerdynamicin
DT770M ja hintaa 185 euroa. Voit vaikka nukkua ne päässä.
Peruna kerrallaan..
Nolte
09.10.2005 13:28:25
En löytänyt tietoa siitä, kuinka paljon nuo luurit vaimentavat. Ulkonäön perusteella ehkä liian köykäiset rumpsuttelujuttuihin..

Tuota etsin itsekin. Eivät taida olla rumpuhommiin suunniteltu nuo.
Hyvät rummut, huono soittaja!
Suleima
09.10.2005 13:46:09 (muokattu 09.10.2005 13:49:54)
Onnellisena HD25-SP:n omistajana voin sanoa, että kyllä ne ainakin mun kohdalla vaimentaa ihan kylliksi.
Ainoa syy miksi vaihdoin välineistöä, oli ongelma joka ei välttämättä useimmilla tule edes vastaan.
Itselläni on tapana harjoitella satunnaisesti bändin kanssa klikin kanssa niin, että klikki tulee vain omiin korviin. Tällöin kuulokkeiden kanssa ongelmaksi on ilmennyt se, että kuulokkeiden läpipääsevä basson ja kitaran ääni puuroutuu liikaa. Helpommalla tietysti pääsisi jos laittaisi kaikki soittimet mikserin kautta kuulokkeisiin, mutta tähän ei ole resursseja.
Jos kuulokkeiden suodatuspuhtaudella ei ole väliä, sennheiserit on taattu ostos. Suljetut luurit peittävät kyllin hyvin rumpujen äänen ja sopivat hyvin päähän (ainakin minun).
Pelkän rumpukäytön lisäksi ne ovat hyvät luurit studiomonitorointiin ja yleiseen musiikin kuunteluun.
Jos pelkkään rumpalointiin meinaa varusteita niin suosittelisin ehkä ennemmin esim. Shuren E3:sia. Shuren napeissa diskanttien korostus saa perusklikin erottumaan entistä paremmin ja puhdas suodatus takaa, että läpikuuluvat äänet kuulostaa niinkuin pitää.

Sennheiserit kyllä päihittävät shuret mielyttävyydessä pitkällä ajalla. Tämäkin tietty riippuu käyttäjän korvan muodoista.

Edit: pari juttua
Outkast
09.10.2005 17:06:55
Pitänee pistää nuo HD25 tilaukseen. Kiitos vastauksista.
Jazz.
Nolte
09.10.2005 18:02:55 (muokattu 09.10.2005 18:15:59)
Vähän sivuraiteelle menee, mutta miltä rummut kuulostavat noiden Shuren nappien kanssa. Lähinnä kiinnostaa E2c-malli. Paljonko vaimentavat? Voiko verrata kuusitulppiin rumpusoundien ja vaimennuksen osalta?

edit. Käytin hakua ja löysinkin jotain. Siellä todettiin vaimennuksen olevan riittävän, mutta nuo rumpusoundit jäi vielä askarruttamaan.
Hyvät rummut, huono soittaja!
Suleima
09.10.2005 18:18:13
Ainakin E3:ssa on useampia vaihtopäitä, mutta perusnuppien vaimennusta voi verrata hyvinkin pitkälti kuusitulppiin. Luulempa että mallin muuttuessa eniten muuttuu vaimennuksen sijasta esim. taajuusvasteet ja muut äänentoistoon liittyvät tekniset jutut.
welho
10.10.2005 14:30:59

Haku ei toimi joten pakko tehdä uusi aihe, anteeksi. Kysymykseni koskee otsikossakin olevia Sennheiserin HD25 ja HD25- SP kuulokkeita. Tarkoituksena olisi saada suljetut kuulokkeet joita on mukava pitää päässä useita tunteja ja jotka soveltuvat klikin/musiikin kuunteluun samalla kun rumpuja soitetaan. Olen joskus muistaakseni studiossa soittanut HD25:llä. Sain niistä 150e tarjouksen ja HD-25 SP:stä 80e tarjouksen, mutta haluisin tietää mitä eroa kyseisillä kuulokkeilla on.
?

SP:ssä on ainakin ohuempi sanka ja piuhojen liitännät on hieman heikompaa tekoa.. Mun käsittääkseni itse elementeissä ei pitäisi olla kuitenkaan suurta eroa??

Nuo luurit sopii tuohon hommaan kuin nenä päähän. Mulla on ollut nuo SP:t aktiivisessa käytössä kohta viisi vuotta ja hyvin toimii!!

Suosittelen.
Ennemmän, Nopiempaa, Lujempata!!
ultra
10.10.2005 19:14:42
Vähän sivuraiteelle menee, mutta miltä rummut kuulostavat noiden Shuren nappien kanssa. Lähinnä kiinnostaa E2c-malli. Paljonko vaimentavat? Voiko verrata kuusitulppiin rumpusoundien ja vaimennuksen osalta?

edit. Käytin hakua ja löysinkin jotain. Siellä todettiin vaimennuksen olevan riittävän, mutta nuo rumpusoundit jäi vielä askarruttamaan.

Mulla on E1:set. Vaimentaa riittävästi ja soundaa hyvältä. Muutenkin suosittelen tuollaisia niiden monikäyttöisyyden vuoksi.
I'm a gooner ...Ja se Alchemy Pro Art 18'' crash edelleen kaupan.. Halavalla lähtöö:)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)