Aihe: PodXT bändikäytössä
1 2
Exhausted
08.10.2005 13:20:38

Itsellä on ollut XT bändikäytössä nyt pitkälle toista vuotta ja olen ollut tyytyväinen. Studiossa silti nauhoitan mielummin putkikoneiden kautta, mutta kyllä juurikin kahdessa bändissä soittelevalle on ihan ehdoton vehje. Lisäksi tietty keikalle mennessä on kätevää kun oma saundi on siinä podissa eikä tarvi tuoda välttämättä omaa vahvaria. Saundia kannattaa tosiaan ruuvailla. Siinä on niin monta eri kombinaatiota eri mallinnuksista että vaikea löytää ne oikeat. Rokkisoittoon olen mieltynyt Green 25-kaappimalliin ja 57 on axis-mikkimalliin, heviin taas Treadplate ja condenser. Vahvistimen kanssa soitellessa jos pistää output modeksi jonkun muun kuin studio direct, kuten kannattaakin, niin mikkimallit luonnollisesti kytkeytyvät pois päältä. Lisäksi itse olen aina käyttänyt säröpatcheissa screamer-pedaalimallia boostaamassa. Avaa saundia mukavasti.
Swan
08.10.2005 16:01:27
Käytin PODxt:tä lähes jokaisella soittokeikallani vielä tähän kevääseen saakka. Saundit olivat kerrassaan maukkaat, soitin missä tahansa, mitä tahansa. Yhden napinpainalluksen päästä löytyivät kunnon presetit efekteineen, jos piti äkkiä vaihtaa kasaricleaneista paalujunttaan tai funkkiväkätyksestä laulavaan leadiin. Todella käyttökelpoiset efektit olivatkin, erityisesti wah oli paras, mitä tähän mennessä olen millään laitteella saanut aikaiseksi.

Syy siihen, miksi luovuin siitä, oli lähinnä monitorointiongelmat. Keikalla en välillä kuullut monitoreista itseäni, jolloin jouduin joskus suosiolla käyttämään lainavahvaria PODxt:n päättärinä. Jos kämpän PA ei meinaa kestää useampaa äänilähdettä, niin hanki sellainen aktiivimonitori tai vaikka joku Valvestate vahvistamaan. Onnea uudelle ostokselle, hyvän kaupan teit!
DOOOOO NOT WAAAAAAANT!!!11
>-)))> #26
Tori:
Ostetaan Total Guitarin numero 137
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)