Aihe: Pientä putkivahvaria popparille
1 2
Gimba
08.10.2005 18:45:20

H&K:n 20 wattisen puhdas kanava on volumeltaan todella pieni. Esim. jo mainittu Fenderin pro junior on paljon puhdikkaampi (on kyllä toisaalta aika yleinen vahvistin, jos se lasketaan miinukseksi)...
ch LL
08.10.2005 20:18:44 (muokattu 08.10.2005 23:43:26)

Mikäs Uraltonessa epäilyttää? On selvää, että huolellisesti koottuna se päihittää laadullisesti ja todennäköisesti myös clean/kevytrosorintamalla myös soundillisesti kaikki muut tässäkin threadissa mainitut styrkkarit.

Mua ainakin epäilyttäisi tuollainen hehkutus!
Tuntuu, että tuohon Uraltoneen tulee aina rutkasti "tunnearvosoundia" kaupanpäälle, kun sen on itse kasannut.

Jos joku pistäisi Uraltonen sisuskalut johonkin Behringerin koteloon. Ja testaajat ei tätä tietäisi, niin kaikki olisi heti, että kyllä on paskan kuuloinen, tai onhan tämä ihan jees, mutta...! :)

Voihan ne hyviä olla, mutta mielestäni menee vähän yli, jos aletaan sanoon, että Uraltone päihittää muut vahvistimet.

Ja itse en tietenkään ole edes tuollaista testannut, mutta tämä onkin vain minun veikkaukseni. :)
Ja näytteet mitä olen kuunnellut eivät ole olleet kovinkaan kummoisia.
SirElwood
08.10.2005 20:44:31
Uraltone on varmaan tosi upea laite, mutta siinä ei ole reverbiä. Voiko siihen rakentaa sellaisen? Entä voiko sen tehdä combo-muotoon? Olisi varmasti paljon käytännöllisempi pakkaus reverb-combona.

Uraltoneen saa kaiun, ja toki sen voi comboksi rakentaa. Rakennussarjan etuhan on juuri siinä, että saa juuri sen mitä tarvitsee.

Mua ainakin epäilyttäisi tuollainen hehkutus!
Tuntuu, että tuohon Uraltoneen tulee aina rutkasti "tunnearvosoundia" kaupanpäälle, kun sen on itse kasannut.

Vahvistimet jotka keräävät kehuja ovat järjestään huonoja. Uraltonenhan voi kasauttaa jollain toisella, jos tuo tunnearvosoundi huolestuttaa.

Voihan ne hyviä olla, mutta mielestäni menee vähän yli, jos aletaan sanoon, että Uraltone päihittää muut vahvistimet.

Ei se kaikkia päihitäkkään, mutta on kyllä todella monipuolinen johtuen siitä, että uraltoneen käy niin monet eri putket ja siihen on saatavilla mm. kaiku ja gain modit.

Ja itse en tietenkään ole edes tuollaista testannut, mutta tämä onkin vain minun veikkaukseni. :)

Niijust.
Hannu H.
08.10.2005 21:50:52

Ny mut varmaan seivästetään mutta sanoisin että marshall jubilee olis aika hyvä vaihtoehto. Ok puhdas, Ok särö, Ok hinta = Ok vahvistin =)
Pop/rockiin omiaan ilman mitään polkusimiakin ellei sitten halua jotain sätkätystä ja pörinää.
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Fonisoul_
09.10.2005 00:24:04 (muokattu 09.10.2005 00:27:51)
Osan noista jutuista voi jättää ihan omaan arvoonsa. Huomaa jos henkilöllä ei ole mitään omaa kokemusta asiasta. Sillon pitäis pistää suut säkkiä myöten..

Mielestäni suht asiallinen kommentti oli kuitenkin ja tervettä kritiikkiä saanee aina esittää? Minulla ainakin on samoja ajatuksia pyörinyt päässä ja ihan kiva muittenkin ajatuksia kuulla - muutakin kuin hehkutusta.

Mutta myönnän että jostain syystä minua ei soundiklipit ole vakuuttanut.. hypetyksen määrä taasen on, joten sen takia en ole sitä vielä tyrmännyt. TÄYTYYHÄN sen olla hyvä, kun ei kukaan ole haukkunutkaan... vai?

Edit: Uraltonesta on nyt varmaan hyvät ja huonot puolet kuultu, joten ei jumiuduta tässä threadissa väittelyyn siitä asiasta. Toki vielä jos erilaisia kokemuksia laitteesta on, niin olisi kiva asiasta kuulla.
Soul with the capital "S"...
jusala
09.10.2005 15:01:44
Kyllä tuossa H&K:n edition tube 20:ssä on myös etuaste putkilla. Joten kyllä se on niin sanottu "täysputkivahvistin", vaikka varsinaisesti jotkut mieltää täysputkivahvistimeksi, ne joissa tasasuuntauskin on hoidettu putkilla.

Puhtaan kanavan volume on ainakin minulla riittänyt keikkakäytössä mikitettynä ihan hyvin, mutta kannattaa todella käydä itse kokeilemassa, niin aukeaa vahvistimen ominaisuudet paremmin kuin toisten tarinoista.
Dr. Muff
09.10.2005 15:12:39
Mielestäni suht asiallinen kommentti oli kuitenkin ja tervettä kritiikkiä saanee aina esittää?

Nyt putosin. En kenenkään kommenttia ajatellut tyrmätä. Enks mä just esittäny krittiikkiä posketonta hypettämistä vastaan :)
Tuumasta toiseen.
Fonisoul_
09.10.2005 15:52:59 (muokattu 09.10.2005 15:53:45)
Nyt putosin. En kenenkään kommenttia ajatellut tyrmätä. Enks mä just esittäny krittiikkiä posketonta hypettämistä vastaan :)

Aahaa, aivan. Nuo "Osan noista jutuista voi jättää ihan omaan arvoonsa" ja "Huomaa jos henkilöllä ei ole mitään omaa kokemusta asiasta" vaan voi liittää joko siihen chll:n viestiin, tai sitten siihen mitä kyseisen henkilön viesti kommentoi. Siis ei sillä että MINÄ olisin nyt erehtynyt mutta....
Nojoo, se siitä. =)

e: Mutta juu hyvää kritiikkiä oli, kiitos.
Ze Kink
09.10.2005 16:12:19 (muokattu 09.10.2005 16:13:15)
Tuo Laney VC30 oli kyllä erinomainen vahvistin kun joskus sitä testasin. Harmitti kun eivät rahat riittäneet, oli tyydyttävä Classic 30:seen (mutta ei sekään kyllä huono ole todellakaan). Elementti tuossa Classicissa on kyllä aika huono, pitäisi vaihtaa se joskus.

E: Korjasin vähän järkevämmäksi.
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
Dr. Muff
09.10.2005 16:26:19
Aahaa, aivan. Nuo "Osan noista jutuista voi jättää ihan omaan arvoonsa" ja "Huomaa jos henkilöllä ei ole mitään omaa kokemusta asiasta" vaan voi liittää joko siihen chll:n viestiin, tai sitten siihen mitä kyseisen henkilön viesti kommentoi.

Eikun samaa mieltähän mää olin lainaamani kirjoituksen kanssa. Enkä myöskään viitannut edelliseen uraltone jr kirjoitukseen, vaan yleisesti ko ilmiöön, koski se sitten uraltonea tai jotain ihan muuta. :)
Tuumasta toiseen.
Shaft
09.10.2005 16:49:27
putki on putki.

Putkikoneisiin liittyy paljon myös täysin aiheetonta hypetystä.

Mä en oikein digannut siitä läpinäkyvyydestä ja tajuttomasta dynamiikasta.

Itse taas pidän juuri noita vahvistimen vahvuuksina. Ymmärrän kyllä ettei soundi kaikkia miellytä, sillä Uraltone ei kuulosta samalta kuin useimmat vahvistimet.

Jos diggaa rakentelusta niin mikäjottei, sikäli kun soundi miellyttää. Ilmainenhan toi ei ole. Samalla rahalla saa vaikka mitä kivoja vanhoja nuppeja, jotka saattaa olla ihan todella laadukkaita.

Ei ole ilmainen, mutta ei mitenkään erityisen kalliskaan. Eipä tuossa vajaan kolmensadan hintaluokassa niitä käytettyjä vaihtoehtojakaan ole kuitenkaan pilvin pimein tarjolla- tai sitten ne edellyttävät uusia putkia ja muuta pientä tai vähän isompaa laittoa, jolloin budjettiakin joutuu venyttämään.

Pitäisin Uraltonea kuitenkin nimenomaan teknisesti orientoituneen ja kokeilunhaluisen kitaristin projektina. Ei näihin projekteihin kannata oikeastaan rahansäästömielesssä ryhtyä.
LaXu
09.10.2005 17:22:27
Mutta myönnän että jostain syystä minua ei soundiklipit ole vakuuttanut.. hypetyksen määrä taasen on, joten sen takia en ole sitä vielä tyrmännyt. TÄYTYYHÄN sen olla hyvä, kun ei kukaan ole haukkunutkaan... vai?

Toisaalta soundiclipeissa on monesti niin, että ne nauhoitellaan silloin, kun on omistanut vahvarin vasta vähän aikaa eikä ole ehtinyt vielä kaikkia soundeja siitä löytää. Toinen on, että monesti äänityskamat ja tilat eivät ole kovin kummoiset tai äänittäjän taidoissa vikaa. Itse olen omista vahvistimistani saanut talteen paljon parempia soundeja sen myötä, kun äänitystaidot ovat parantuneet ja vahvistin on tullut tutuksi.

Palatakseni aiheeseen, jos jostain satut löytämään Laney TT-20 vahvarin (kombon tai nupin), niin kannattaa testata. Noitahan ei valitettavasti enää valmisteta (typerä Laney, olisivat heittäneet LC15 vesilintua, tuo TT20 oli paljon parempi vahvistin). 20W (8W triodimoodissa), yksi kanava, kaiku ja efektiluuppi. Brittihenkinen soundi. Muistaakseni tuo oli uutena n. 500€ (Ruotsissa..Suomessa huomattavasti kalliimpi) joten käytettynä pitäisi löytyä edullisesti, jos yleensä löytyy.
Shaft
09.10.2005 18:23:38
Toisaalta soundiclipeissa on monesti niin, että ne nauhoitellaan silloin, kun on omistanut vahvarin vasta vähän aikaa eikä ole ehtinyt vielä kaikkia soundeja siitä löytää. Toinen on, että monesti äänityskamat ja tilat eivät ole kovin kummoiset tai äänittäjän taidoissa vikaa. Itse olen omista vahvistimistani saanut talteen paljon parempia soundeja sen myötä, kun äänitystaidot ovat parantuneet ja vahvistin on tullut tutuksi.

Jep. Tuossa Uraltonessa käytössä olevat putket ja kaiutinkaappi sekoittavat vielä pakkaa. Kaikki yhdistelmät eivät toimi yhtä hyvin ja ihmisten mieltymykset poikkeavat toisistaan.
Fonisoul_
10.10.2005 17:54:59 (muokattu 10.10.2005 17:56:01)
Classic 30:ä ja ashdownin fallen angelia (sääli ettei paikalla ollut peacemakeria) testasin tänään, eivät soundissa pärjännyt tuolle fenkun deluxelle. Deluxe tuntuisi passelilta ratkaisulta, mutta tehoja on ehkä puolet liikaa. Onko kellään blues juniorista kokemuksia, verraten vaikkapa juuri deluxeen?

Ensiviikolla pääsen seinäjoelle, joten aion tsekata miten Markun musiikki ja topsound voisi täyttää tarpeitani. Markulta ostin taannoin laneyni, joten ehkäpä sillä olisi noita putkiversioitakin hyllyssä.
Tuon kierroksen jälkeen sitten pitäisi jo alkaa tehdä päätöksiä.

Kiitos kaikille kommenteista, nuosta on ollut jo kovasti apua.
Fonisoul_
03.11.2005 15:38:13
No niin. Nostan tämän ja täten ilmoitan että vierashuoneeseemme on pysyvästi majoittunut Mexicolainen maahamuuttaja, Fender Hotrod Deluxe 40w. Vertailin Fenkkua viime viestin jälkeen vielä Orangen Rockeriin ja Laneyn VC30:een. Tämän cleanit olivat mielestäni niin hyvät että päätös ei ollut sitten enää edes vaikea. Nähdäkseni särötkin on kyllä ihan pätevät, vaikka niitä on täällä jotkut vähän moittineetkin. Mitään kovin syväluotaavaa analyysia ei parin päivän jäljiltä (jos koskaan) osaa sanoa, mutta ken vain kulkee kevein poprockarin askelin (lompsa tyhjänä siis), niin suosittelen tällaista testaamaan ja harkitsemaan.

Keinokuorma pitäisi vielä hankkia, että saisi tuosta kaiken irti. On nimittäin turhan tehokas, kun aluksihan ajattelin jotain mielellään 20 wattista.
Quu
03.11.2005 16:52:40 (muokattu 03.11.2005 16:53:16)

Onneksi olkoon uudelle maahanmuuttajalle ja sen omistajalle :)
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)