Aihe: stadionkonserttien luonteesta
1 2
vrajala
07.10.2005 23:43:21 (muokattu 07.10.2005 23:43:53)
Mä en myöskään ole ikinä käynyt stadionkeikoilla. Mua ei vaan jotenkaan hotsita tuo monesta syystä. Esimerkkinä vaikka pitkät jonotukset, hankala lippujen saanti, mahdollisesti olematon näkyvyys, wc-ongelmat jne. Festareilla esiintyjiä taas pääsee aina katsomaan ja kuulemaan juuri siitä mistä haluaa, tosin joskus muiden näkyvyyden kustannuksella. Ja elo ennen keikka, sen kuluessa ja sen jälkeen on vapaata. Muitakin ihan käytännön etuja tuossa festarihommassa on, ainakin mun näkökannaltani. Kaikkein suurimpia nimiä, kuten Kivi totesi, ei ymmärrettävistä syistä näillä kotimaan festareilla silti näe.

Vaan kait se on toisaalta hölmöä olla jotain mieltä jostain mitä ei ole varsinaisesti kokeillut. Joten täytyypi varmaan laittaa todolistalle tuo. Voipi sitten hyvällä omalla tunnolla nurista jälkikäteen, notta en nähnyt mitään, äänentoistosta ei saanut selvää ja sitäpaitsi kusihätäkin oli aivan tolkuton.

Voin kyllä hyvin kuvitella sen fiiliksen vetoavan joihinkin - niihin samoihin ihmisiin, jotka syövät popcornia elokuvissa, luulisin.

Mä syön, välillä. Mutta niitä nykyään tarjolla olevia HotRodeja en, ne kun rouskuvat aivan törkeästi. Mä kuulun kuitenkin siihen väestönosaan, joka ei siedä mitään ylimääräistä ääntä kesken leffan. Mikäli tulee mutustettua jotain, niin leuat pysähtyvät välittömästi hiljaisen kohdan tullen.

Vaan se siitä. Jokosta pian se Reservoir dogs alkaa? Pitäsköhän laittaa maissinjyvät tulille?
Sinne meni. Viuh.
sirdickyj
08.10.2005 14:48:28
Stadionkeikat toimii, jos ne laitetaan toimimaan, ja jos bändin musiikki on satadioneille sopivaa, TAI jos se osaa sovittaa biisestään erikseen stadionversioita.

Stones 2003 oli oiva esimerkki keikasta, joka toimi nimenomaan stadionilla. Ja siitä DVD:stä päätellen sillä rundilla on muutenkin toiminut hienoiten juuri isoissa puitteissa, niillä klubikeikoilla sen bändin huonot puolet tulevat paremmin esiin, stadionilla taas sitä oheissälää ja -ryhmää on sen verran enemmän, että show toimii.

Metallica taas ei toiminut stadionilla ollenkaan, ja syykin on päivänselvä; bändi on huono, ja se huonous vielä korostuu stadioneilla, joissa etenkin rumpalin merkitys korostuu entisestään. Toivotonta.
En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen!
rheinone
09.10.2005 15:49:50
Moni on valitellut stadikan saundeja, ja kylmä totuus on se että saundit ovat erittäin hyvät/loistavat osassa kenttää, mutta katsomoissa tuppaa menemään aina v*tuiksi.

Luulen että stadikan saundien valittajat valittavat juuri noista katsomosaundeista. Rollarien VoodooLounge-keikan näin takakaarteesta suht ylhäältä: Saundit oli paskat. AC/DC:n viime keikan näin sivukatsomosta suht ylhäältä: Saundit oli paskat kunnes älysin laskeutua käytävälle alakatsomoon. Metallicassa olin kentällä: Saundit oli loistavat.

Sama juttu Hjallishallissa. Varsinkin hjalliksen yläkatsomoihin en toiste mene.

Sama kokemus ja johtopäätös omalta osaltani.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Flash
10.10.2005 09:37:53

Metallica-konserttiin oli myös valtavat jonot just ennen pääaktin lavalle saapumista, että se ei mennyt ihan niin nappiin..

Jostain syystä hevikeikoilla on aina tiukemmat turvatoimet kuin muilla keikoilla. Tämä osaltaan hidastaa ihmisten sisäänpääsyä. Rasismia? Esim. Maccan keikalla meikäläiseen ei koskettu portilla käytännössä ollenkaan...

Toinen syy on ihmisissä itsessään. Jätetään se sisääntulo liian viimetinkaan. Kokeneet konserttikävijät tietävät pelin hengen ja tajuavat olla paikalla ajoissa.
Live Music Is Better!
kivi
10.10.2005 10:40:39
Jostain syystä hevikeikoilla on aina tiukemmat turvatoimet kuin muilla keikoilla. Tämä osaltaan hidastaa ihmisten sisäänpääsyä. Rasismia? Esim. Maccan keikalla meikäläiseen ei koskettu portilla käytännössä ollenkaan...

Minkälainen oli meno Maccan moshpitissä?
;-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Flash
11.10.2005 08:26:26

Minkälainen oli meno Maccan moshpitissä?
;-)

Heh, hyvä meininkihän siellä. :) Mikäs siinä Jiri Nikkisen ja Jore Marjarannan vieressä jammaillessa.
Live Music Is Better!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)