KooAa 19.06.2003 15:26:28 | |
---|
Suositelkaa viritinvahvistin - kaiutin pakettia musiikinkuunteluun. Hintaluokka jotain 2000 euroa max. ja alle 100 W riittää. En myöskään halua surroundia joten perinteinen stereolaite riittää. Vaikuttaako CD soitin soundiin miten paljon ? Koo(Aa)lla ei ole väliä ! |
JKantonen 19.06.2003 15:31:42 (muokattu 19.06.2003 15:33:01) | |
---|
|
Bonham 19.06.2003 15:53:47 | |
---|
Tolla summalla saa kelpo tavaraa! Laita kajareihin about 1400 - 1500 € ja loppu vahvariin. Kajarit kannattaa aina kuunnella, vahvarien erot on aika minimaalisia soundien osalta. Erot syntyy käyttömukavuudessa. Nykyään on melkein kaikki vahvarit noita surround tekeleitä. Pelkkiä vahvareita joutuu hakemaan alan erikoisliikkeistä (ja viritinvahvistimia). Ei muuta kun kauppaan ja sanot myyjälle, että esittele tän hintasia kajareita, siitä se lähtee. Muiden neuvot on vähän turhia, kun kuuntelutottumukset on kovin erilaisia. Kannattaa ottaa joku oma cd messiin, jonka soundit on tutut ja hyvät, niillä sitten eri pönttöjä vertailemaan (mä käytän Eaglesia, Ry Cooderia ja vaikka Toolia) Opinons are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Bonham 19.06.2003 15:55:13 | |
---|
Suositelkaa viritinvahvistin - kaiutin pakettia musiikinkuunteluun. Hintaluokka jotain 2000 euroa max. ja alle 100 W riittää. En myöskään halua surroundia joten perinteinen stereolaite riittää. Vaikuttaako CD soitin soundiin miten paljon ? Mä väitän edelleen, että cd soittimen laatu vaikuttaa soundiin. Tosin eroja syntyy hyvin halpojen ja sitten kalliiden välille. Opinons are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Antti1 19.06.2003 17:44:24 (muokattu 19.06.2003 17:46:35) | |
---|
Laita kajareihin about 1400 - 1500 € ja loppu vahvariin. Virhe! Tai ei välttämättä. Mutta samalla rahalla kun ostat jalustakaiuttimet ja jonkun kohtuullisen subwooferin saat (todennäköisesti) paljon paremmin soivan paketin kuin samanhintaisilla lattiakaiuttimilla. Kannattaa astella erilaisiin HiFi-kauppoihin sisään ja sanoa millaista pakettia oot ajatellu, ne osaa sitten neuvoa jonkun hyvän kokoonpanon tai ehdottaa jopa jotain toista ratkaisua. Jos vaan mahdollista niin pyydä laitteet lainaksi kotiin ennen ostoa. Jotkut myyjät saattavat jopa tulla kotiin kattomaan että millaset laitteet sinne sopii. EDIT: Ja kannattaa ehkä unohtaa kaikki Anttilan vehkeet missä on paljon turhia vilkkuvaloja. Ei ole järkeä maksaa turhasta. Asiantuntevaan kauppaan ja mahdollisimman laadukkaat laitteet ilman turhia ominaisuuksia antaa paremman vastineen rahalle. "Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
Virhe! Tai ei välttämättä. Mutta samalla rahalla kun ostat jalustakaiuttimet ja jonkun kohtuullisen subwooferin saat (todennäköisesti) paljon paremmin soivan paketin kuin samanhintaisilla lattiakaiuttimilla. Niin, kuten allekirjoituksesta voi lukea, kaikki nämä ovat mielipiteitä. Olen törmännyt myös hyviin jalustakaiuttimiin, mutta hinta ei pysy tuossa haarukassa. Periaatteessa vastustan noita subbasia, jotenkin riepoo koko musamaailmassa vallassa oleva alapäiden korostus (enkä puhu häpyalueista), jonka kuulee lähes levyltä kuin levyltä. Mun luokse on tervetullut kuunetelemaan ihan "normaaleja" lattiakaiuttimia, jotka soivat mielestäni perskeleen hyvin = Infinity Delta 60... Kannattaa astella erilaisiin HiFi-kauppoihin sisään ja sanoa millaista pakettia oot ajatellu, ne osaa sitten neuvoa jonkun hyvän kokoonpanon tai ehdottaa jopa jotain toista ratkaisua. Jos vaan mahdollista niin pyydä laitteet lainaksi kotiin ennen ostoa. Jotkut myyjät saattavat jopa tulla kotiin kattomaan että millaset laitteet sinne sopii. Toi on totta. EDIT: Ja kannattaa ehkä unohtaa kaikki Anttilan vehkeet missä on paljon turhia vilkkuvaloja. Ei ole järkeä maksaa turhasta. Asiantuntevaan kauppaan ja mahdollisimman laadukkaat laitteet ilman turhia ominaisuuksia antaa paremman vastineen rahalle. Myös totta. Kyllä Antteliinkin saa tuo rahan menemään, mutta sitä vilkkuvien valojen määrää ei kestä yksikään epilektikko:) Opinons are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Bonham 19.06.2003 19:49:37 | |
---|
Oho ja sori. Nyt tuli omakin teksti sinisellä tonne väliin, mitenköhän se nyt noin... Opinons are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
KooAa 19.06.2003 20:03:42 | |
---|
Oho ja sori. Niitä hakasulkuja Nyt tuli omakin teksti sinisellä tonne väliin, mitenköhän se nyt noin... niihin väleihin. Koo(Aa)lla ei ole väliä ! |
Bonham 19.06.2003 20:10:26 | |
---|
Tämä selvä:) Opinons are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
KooAa 19.06.2003 20:30:53 (muokattu 19.06.2003 20:34:57) | |
---|
Viritinvahvistimena Harma/Kardonin HK 3470 (585 euroa) on alkanut kiinnostaa. Onko kellään kokemuksia ? http://international.harmankardon.c … =HK%203470/230&language=ENGLISH Alunperin laitoin kyselyn tänne koska soittajat ovat usein myös vaativia musiikin kuluttajia .... ja oishan se hienoa kuunnella Hellacoptersia (ja tietty muitakin) niin että lähtee. EDIT: ? ja linkki Koo(Aa)lla ei ole väliä ! |
Bonham 19.06.2003 20:34:07 | |
---|
Mulla on "kakkosvahvarina" Harman/Kardonin HK 670 ja se on kyllä kelpo "pikkuvahvari". Kohtuullisen korostamaton soundi ja hintaluokassaan menestynyt (tais olla about 550€). Oletko harkinnut sen virittimen hommaamista erikseen? Yhdistelmälaitteet on aina yhdistelmälaitteita:) Opinons are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Bonham 19.06.2003 20:36:33 | |
---|
No siellähän se luurasi linkissä tuo minun koneenikin:) Opinons are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
KooAa 19.06.2003 20:45:12 (muokattu 19.06.2003 20:46:41) | |
---|
HK 670 näyttää olevan kovin kehuttu ... kiinnostaa kyllä. Voihan ne ostaa erillisinäkin jos ei tule kaukosäädinhelvettiä eli samaa merkkiä varmaan silloin. Tekeekö H/K pelkkiä virittimiä ? Tai no, eihän se niistä kaukosäätimistä saa jäädä kiinni. H/K hintoja: http://www.harmanconsumerfinland.fi/hinnastot/ EDIT: taas linkki Koo(Aa)lla ei ole väliä ! |
Bonham 19.06.2003 20:48:51 | |
---|
Ei taida H/K tehdä ratioita lainkaan, noita yhdistelmiä sitten. Tossa mun styrkkarissa on kapulassa mahdollisuus ohjata myös virittimen kanavia up and down... kai se on sitten sama kapula kuin viritinvahvistimessa? On muuten aika onnistunut tuo H/K:n uuden sarjan ulkoasu, jopa emäntä tykästyi siihen (siihen taas ei, kun siirsin ne työhuoneeseen) :) Opinons are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Antti1 19.06.2003 21:36:44 | |
---|
Niin, kuten allekirjoituksesta voi lukea, kaikki nämä ovat mielipiteitä. Olen törmännyt myös hyviin jalustakaiuttimiin, mutta hinta ei pysy tuossa haarukassa. Periaatteessa vastustan noita subbasia, jotenkin riepoo koko musamaailmassa vallassa oleva alapäiden korostus (enkä puhu häpyalueista), jonka kuulee lähes levyltä kuin levyltä. Mun luokse on tervetullut kuunetelemaan ihan "normaaleja" lattiakaiuttimia, jotka soivat mielestäni perskeleen hyvin = Infinity Delta 60... Mielipiteitäpä hyvinkin. Mun mielipide on että jalustakaiuttimilla ja subilla saa helpommin paremman toiston kuin pelkillä samanhintaisilla kaiuttimilla. Kannattaa vaan tutkia tarkkaan että mitkä sopii yhteen. Ei välttämättä kannata ostaa JPW:n minimonitorien rinnalle mitään 1000W 15" aktiivivermettä. Muistaakseni uusimmassa HiFi-lehdessä oli kohtuuhintaisten subien testi. Ja tietty varma valinta on Audio Pro:n b1.35. Sillä ei kyllä metsään mene ja äänenpainekkin riittää jopa ylimääräisestä bassosta pitävillekin. Mut mä edelleenkin suosittelen menemään sinne kauppaan ja kysymään niiltä ihmisiltä jotka oikeesti tietää niistä laitteista joita siellä on. "Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
HS 19.06.2003 21:39:32 | |
---|
Terve Tarvitsetko tosiaan sitä viritintä? Jos tarvitset, suosittelen kuitenkin erillislaitetta. Radiovastaanotin vahvistimen sisällä ei voi olla hyvä juttu ;) Meikäläinen vaihtoi hiljattain vanhan Teac CD:n uuteen ja kyllä ääni parani selkeästi. Pakko se oli uskoa kun omin korvin kuulu. http://audio.uiah.fi/ |
KooAa 19.06.2003 21:48:26 | |
---|
Koo(Aa)lla ei ole väliä ! |
Prowleri 20.06.2003 16:13:38 | |
---|
Kannattaa varmaan livauttaa kokoonpanoon vielä kohtuulliset kuulokkeetkin. En tiedä mikä tilanne on kysyjän huushollissa mutta usein tulee noita hetkiä milloin kuulokkeet olisivat hyvinkin tarpeen, jossakin opiskelijaboksissa melkein voi olla parempikin käyttää lähinnä kuulokkeita. Sijoitushan ei ole suuri, hyvät kuulokkeet saa jo 100-200e hintaan. Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää.
-Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa |
askomiko 20.06.2003 16:51:58 | |
---|
Etsi käytetyt Mackie Hr824:set, (~1000e) iske mihin vaan levynpyörittimeen kiinni, ja on jeejee. :) Tai vaikka Genelecit. |
Karlsson 23.06.2003 11:00:15 | |
---|
Mutta samalla rahalla kun ostat jalustakaiuttimet ja jonkun kohtuullisen subwooferin saat (todennäköisesti) paljon paremmin soivan paketin kuin samanhintaisilla lattiakaiuttimilla. Eipäs vaan saa. Subbarin sovittaminen ja säätäminen satelliittikajareihin on hankalaa, niin että kaikki taajuudet kuuluu kunnolla, eikä turhia korostuksia tule. Kunnon lattiapönttöihin ei pitäisi tarvita mitään subbasia tai ne ei ole kunnon kajarit. No, näistä hifi-asioista voi olla aika monta mieltä, itse olen enempi puristi. Ei korostuksia, kiitos. "Sehän selviää vain maistamalla!" -Riitta Väisänen |