Aihe: Marshall soundia etusesta.
1
JuSu
19.06.2003 14:50:50 (muokattu 19.06.2003 14:51:24)
Terve!

Kovasti viimeaikoina on alkanut himottaa JCM-800 -sarjalainen marshall.. Vaan toisaalta ei huvittaisi luopua räkkitsydeemin käyttömukavuudesta (no nyt bändin jätkät nauraa jossain..).

Eli millähän etusella pääsisin tuonne JCM-800 -pallokentälle? Ehkä Marsun omat putkietusilla, JMP-1 ja 9001, onkos vielä muita? Mikäs jonkun muun valmistajan etunen voisi olla katsastamisen arvoinen, kun tavoitteena on tuollainen Brit Hi-Gain -meininki? Mallintavista mihinkään?

Vai olisiko paras kuitenkin hankkia suosiolla JCM-800 -nuppi?

Kiitosta,

JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man."
Jabe
19.06.2003 15:01:13

Onko sulla jo se mallintava V-amp? Muistanko oikein, että olit semmoista hankkimassa?

Itselläni on PODin vanha pyllypöytämalli, ja sen JCM800 -mallinnus on mielestäni ihan ok. Järkätäänkö TM -testaa -tyyppinen mallintavien soittotilaisuus? Ja vertailun vuoksi marsunuppi viereen?
JuSu
19.06.2003 15:21:31
Onko sulla jo se mallintava V-amp? Muistanko oikein, että olit semmoista hankkimassa?

Itselläni on PODin vanha pyllypöytämalli, ja sen JCM800 -mallinnus on mielestäni ihan ok. Järkätäänkö TM -testaa -tyyppinen mallintavien soittotilaisuus? Ja vertailun vuoksi marsunuppi viereen?

Eipä ole vielä V-Amp Pro Suomeen rantautunut, tietääkseni. En oikein uskalla tuota Saksanmaalta lähteä testailematta tilailemaan... Mutta kunhan tuo Suomeen saadaan (tai kyllästyn odottelemaan ja tilaan sian säkissä), niin moinen testitilaisuus voitaisiin kyllä järjestää. Www.v-amp.com :sta löytämäni Brit Hi-Gain -soundclippi oli ihan makoisaa kuunneltavaa, tosin noihin soundinäytteisiin ei käy luottaminen.

Hitsi, jos tuo V-Ampin mallinnus olisi toimiva, niin löisin tuolla vermeellä kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Hopi hopi Behringer... Odotellessa voisin tiedustella pöytämallisen V-Ampin omistajilta, jotta kuinkas hyvin teidän mielestänne V-Amppi matkii Marsua (Mitä marsu muuten sanoo? Viik, viik?)?

JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man."
J-PPP
19.06.2003 15:29:11
Tech 21 PSA-1 tuli heti mieleen, koeajosta on tosin jo aikaa mutta muistelisin että kovasti kuulosti tutulta kasisataselta. Etusia katsellessa kannattaa ehkä suunnata katse Ebay:hin, valikoima on suurempi kuin Suomen markkinoilla ja siellä menee polkuhintaan kaikkea Soldanosta Rocktroniín.
WANTED: Fostex VF160, Ebow+, Ibanez Iceman, tarjoa!
booster
19.06.2003 15:39:09 (muokattu 19.06.2003 15:39:56)
No tech21:n tuotteet on _aivan_ eri luokassa kuin Behkun. Jos PSA-1:een ei kuitenkaan oikein ole resursseja, niin kannattaa miettiä että hankkisiko tuon 3-kanavaisen Tri-A.C:n tai pari kipaletta Classiceja tai GT-2:sia.
Mulla on Original (siis sama kuin Classic) ja siinä ei ole sitä muovisuutta mitä noissa V-AMPeissa ja PODeissa ym. on.
Pistät nuo sitten sinne räkkihyllyyn ja ohjaat A/B-boksilla, :)

Mun mielestä se marsu-saundi on parhaillaan silloin kun säröä ei ole paljon ja se on siis sellainen "erotteleva". V-AMPista ei tuollaista kertakaikkiaan löydy, siis hyvänkuuloisena, PODista en tiedä. Nuo mättö-marsusaundit sitten toimii ehkä vähän paremmin, ainakin ääninäytteessäni olevat kitarat on omasta mielestäni kivan kuuloiset.
Kitarakamakaavio
Haetaan rumpalia Tampereella!!
Ostetaan keinokuorma, pistä pikaviestiä..
tulus
19.06.2003 15:48:53

Minun mielestäni kyllä. 1-kanavainen jcm800 ja siellä lepää.
moi.
Jäärä
19.06.2003 16:24:33
... Odotellessa voisin tiedustella pöytämallisen V-Ampin omistajilta, jotta kuinkas hyvin teidän mielestänne V-Amppi matkii Marsua

Ei mun mielestä kovinkaan hyvin. Mulla on toi V-Amp II ja on se aika kolho ja soundi sellainen lättänä ja hitusen muovinen. Ja suhisee kestämättömästi, siinä on kyllä se kohinasalpa, mutta joihinkin soundeihin (yllättävää kyllä jotkut cleanit on pahimpia) se ei auta kovinkaan hyvin, se kohinan aiheuttaja on jotenkin sen gaten jälkeen.

Efekteistä se echo on jopa mun mielestä erittäin hyvä, joku delay on taas kauhean kuuloinen, kompura on melkein käyttökelvoton. Niitä efektejä ei voi linkittää miten haluaa ja niiden säätäminen siitä suoraan laitteen potikoista yhtä tuskaa. Se "säröpurkkia" mallintava juttu kannattaa ottaa heti pois käytöstä niistä preseteistä, se on ihan perseestä.

Kaikenkaikkiaan asiallinen peli! Ostaessani oli ajatuksena, että saan soiteltua kuullokkeilla, nyttemmin on tullut soiteltua kotona sähkiksellä ilman tota tai mitään muutakaan laitetta. On sillä kyllä hyviäkin puolia, eikä se soundi ole niin hirvittävän kestämätön, jos hieman jaksaa säätää, mitään todella hyvää siitä ei kyllä mun mielestä saa.

Hei! Voitaisiin järjestää noiden Podien, V-ampien, Stompien ym. vertailutilaisuus? Kiinnostaisiko?
Kysy mitä vaan, vastaan mitä vaan.
Michi
19.06.2003 17:11:37
Mallintavista sen verran kokemusta, että lähelle pääset hakemaasi soundia, mutta "se ratkaiseva jokin" jää (ainakin pitkässä juoksussa) puuttumaan.

Äh, ei jaksa jäsentää mitään järjellistä...

Suosittelen kyllä sen JCM-800 hankkimisen vakavaa harkintaa. Pääset käsiksi juuri siihen soundiin, jota haet. Et lähelle tai melkein. Kun just.
-Up The Irons!-
makoskela
19.06.2003 17:47:03 (muokattu 19.06.2003 17:47:34)
800-sarjalainen nuppi rulettaa. Moni vannoo tuon yksikanavaisen nimeen, mutta itse olen ollut kovin
tyytyväinen 2210-malliini. Molempia kanavia tulee
käytettyä. Mielestäni kirkkaat ovat jopa ehkä parempia kuin säröt, vaikkei sitä Marsusta heti uskoisikaan.
Ostaessani tuon nupin se oli puolitetuilla tehoilla. Sittemmin hankin siihen lisäputket. 100w on toiminut hyvin. Ja ihan kohtuullisilla volume-tasoilla. Ei puhettakaan keinokuormista.

Olen kokeillut myös Maiden-tyyppisiä räkkimalleja, mutta
voin lämpimästi suositella kasisatasta. Ja saahan en aina
myytyä. Ostajia on aina.
-K-
19.06.2003 18:29:45
Eipä ole vielä V-Amp Pro Suomeen rantautunut, tietääkseni. En oikein uskalla tuota Saksanmaalta lähteä testailematta tilailemaan... Mutta kunhan tuo Suomeen saadaan (tai kyllästyn odottelemaan ja tilaan sian säkissä),

Minä en oikein usko että sitä V-amp pro:ta on esim saksassakaan liikkeissä. Ainakin behkun sivujen mukaan se ei ole vielä ulkona ja olen laitetta kysellyt jo suomalaisista liikkeistä. Vastauksena on tullut että behringer lähettää tavaraa todella varoittamatta ja pienissä erissä että sitä voi liikkeisiin ilmestyä aika arvaamattomasti.. Tai sitten musakaupan setä oli niin prkleen laiska ettei jaksanut soittaa maahantuojalle ja kysyä =)
Ei suotta elämys.
Swan
19.06.2003 18:39:48
Minua ainakin kiinnostaisi ja olisin valmis ottamaan osaa PODien (II ja Pro) voimin kyseiseen testiin.

Minä voisin ehkä vielä lisätä tuohon PODxt:n.
Steve Vain neuvo kitaristeille: "Käytä aurinkovoidetta ja kondomia... Periaatteessa, jos pidät musiikista ja instrumentistasi, kaikki muu pitää huolen itsestään. Keskity määränpäihisi ja ymmärrä ne."
KooAa
19.06.2003 19:31:31
Terve!

Kiitosta,

JuSu

Ota sitten huomioon ne putket, ne vaikuttaa soundiin myös. Itte hommasin JCM-800 2204 (50W) ostettuani Custom Soundista uudet putket joilla sain haluamani soundin. Se kaveri siellä kertoili tietämystään kun kerroin missä meni pieleen ja lähetti 3 erilaista putkea joita sitten vaihtelin keskenään, siis etuasteputkia.
Koo(Aa)lla ei ole väliä !
monotone
19.06.2003 20:28:37

Itte hommasin JCM-800 2204 (50W) ostettuani Custom Soundista uudet putket joilla sain haluamani soundin. Se kaveri siellä kertoili tietämystään kun kerroin missä meni pieleen ja lähetti 3 erilaista putkea joita sitten vaihtelin keskenään, siis etuasteputkia.

Asiallista palvelua tämäkin Custom Soundsin puolelta, muuten.
"Suurena miehenä tajusin mä sen, että mulla oli aukkoja tiedoissa."
lare
19.06.2003 23:09:51
Www.v-amp.com :sta löytämäni Brit Hi-Gain -soundclippi oli ihan makoisaa kuunneltavaa, tosin noihin soundinäytteisiin ei käy luottaminen.

Toi Stevie Ray Vaughan-like sound samaisella sivulla kuulosti myös tosi mukavalta mun korvaan

Jees, jos tommosen mallintava vertailuhomman järjestätte ni pistäkää "iso" ilmoitus tänne muusikoiden nettii=) Varmasti löytyy kiinostyneita!
Sähkörummut on kivat lelut
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)