Fonisoul_ 08.10.2005 11:25:41 | |
---|
Näitä "mikä putkivahvistin olisi minulle paras" -threadeja tuntuu olevan jo aika paljon, mutta ainahan mukaan yksi mahtuu. ..etenkin kun yleensä kyselijät on ollut raskaan musan soittajia. Mulla tulisi kuitenkin vahvistin tuollaiseen poprockiin, tyylilleen suunnilleen välille Kent - U2. Bonusta olisi kuitenkin jos taipuu myös funkiin ja muuhun groovemusaan.. Mättösoundeja ei siis ole tarpeen löytyä, vaan hyvät cleanit ja kevytrosot. hintahaarukka on köyhän miehen 400-600€, tehoja en paljoa kaipaa, mikrofonithan on keksitty. 15-30w olisi varmaan optimi. Sitten niihin vaihtoehtoihin. Pitkään olen jo miettinyt josko kokoaisin Uraltone Jr:n, mutta jotenkin sekin arveluttaa. Olen kokeillut Fenderin Hot Rod deluxea ja se tuntui erinomaiselta peliltä käyttötarkoituksiini, mutta tulisi kuitenkin kalliimmaksi kuin uraltone. ENGL thunder oli jotain niin kauheaa että toipuminen jatkuu yhä. Jotain carviniakin on tullut kokeiltua, ei ollut myöskään mun juttu. Tällä hetkellä gas on siis välillä uraltone - hot rod. Kertokaahan mielipiteitä. Vai löytyisikö vielä parempia ideoita joita en itse ole huomioinut. Hintahaarukkahan jo itsessään rajoittaa aika paljon. Soul with the capital "S"... |
Artist 08.10.2005 11:38:24 (muokattu 08.10.2005 11:39:40) | |
---|
Noni. Tämä onkin mielenkiintoinen threadi, itsekin kun olen pienehköä (mutta lisäkaappiliitännän omaavaa) putkivahvaria etsivä poppari. Ja samassa hintaluokassa pyörii minunkin toivevahvistin. Mnetin perussuositushan on Classic 30, mutta itse olen tullut siihen tulokseen, että minun kaltaiselleni itseriittoiselle poprockarille se ei ole se oikea vahvistin, ellei satu lähtemään todella halvalla. Toisaalta, mitenkään epätoivoisesti en nyt vahvistinta hae. Jos ei sitä juuri sopivaa löydy, niin sitten säästän rahat ja katson, jos ensi vuonna korkeammalla budjetilla päätyisi johonkin Twiniin tai Bassmaniin/yms. Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine! |
jusala 08.10.2005 11:49:02 | |
---|
Jos on mahdollisuus, niin käy kokeilemassa Hughes&Kettnerin tube 20:tä. Aika monipuolinen pieni putkivahvistin (20W), joka sopii aika hyvin just noihin tyylisuuntiin. Säröpuoli on erinomainen, mutta kevytroson saadakseen saa gaini olla aika minimiasetuksilla, kun gainiä on aika paljon. Puhtaatkin on mun mielestä hyvät, mutta käy testaamassa, kun makuja on niin monenlaisia. Musiikki-Fazerithan ainakin noita myy. Hinta on tingattuna, jossain 600-700 euron paikkeilla, mutta käytettynä pitäisi saada n. 400e. Custom-soundsissa Helsingissä on ainakin ollut pitkään yksi käytetty, muistaakseni 450e, mutta käy sivuilta selailemassa onko tallessa vielä. Torilla oli muistaakseni myös yksi myytävänä alle 400e:n. |
Niskamies 08.10.2005 11:49:12 | |
---|
Muistaakseni torilta löytyy Ashdown Peacemaker 40 hintaan 520 euroa. Nappaa kiinni! There's a fine line between stupid or clever. |
Fonisoul_ 08.10.2005 12:05:54 (muokattu 08.10.2005 12:06:53) | |
---|
Muistaakseni torilta löytyy Ashdown Peacemaker 40 hintaan 520 euroa. Nappaa kiinni! Ashdown kieltämättä vaikuttaisi mielenkiintoiselta. Harmi vaan että tuota on varmaan vaikea löytää testattavaksi, kun en asu pääkaupunkiseudulla. edit: h&k vois olla ihan jees, vaikka hieman haiskahtaa hieman heviltä. Kiitos vinkistä kuitenkin, koitan löytää testiin jostain. Soul with the capital "S"... |
McNulty 08.10.2005 12:10:42 | |
---|
Koch Studiotone on myös ihan hyvä pieni putkikone... maksaa vain sen 1000e "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii) |
Megas 08.10.2005 12:19:55 | |
---|
Jos on mahdollisuus, niin käy kokeilemassa Hughes&Kettnerin tube 20:tä. Aika monipuolinen pieni putkivahvistin (20W). Tarkoittanet tuota Edition Tube 20th anniversary -comboa? Käsittääkseni tuossa juhlamallissa on vain pääteaste putkilla (2* EL84) ja siinä aiemmassa jota ei enää tehdä myös etuaste. Korjatkaa joku, jos olen väärässä. |
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
maza 08.10.2005 12:23:07 | |
---|
Mikäs Uraltonessa epäilyttää? On selvää, että huolellisesti koottuna se päihittää laadullisesti ja todennäköisesti myös clean/kevytrosorintamalla myös soundillisesti kaikki muut tässäkin threadissa mainitut styrkkarit. Ja siihenhän on nykyään saatavilla myös se boost-modi, jolla irtoaa sitten jo rokkisärötkin. Suosittelen tutustumaan Uraltone-galleriaan ja ihmettelemään soundeja; ainakin Juccizin kotisivuilla tais olla kovastikin erilaisia ääninäytteitä tuosta. |
superfly 08.10.2005 12:24:54 | |
---|
Mikäs Uraltonessa epäilyttää? Itseäni epäilyttää juuri se kokoaminen. Ei se nyt kuitenkaan ihan tuosta vaan ole. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Fonisoul_ 08.10.2005 12:24:57 | |
---|
Tarkoittanet tuota Edition Tube 20th anniversary -comboa? Käsittääkseni tuossa juhlamallissa on vain pääteaste putkilla (2* EL84) ja siinä aiemmassa jota ei enää tehdä myös etuaste. Korjatkaa joku, jos olen väärässä. Ainakaan tuo joka on customssoundeilla ei näyttäisi olevan mikään anniversary, ja mainostavat täysputkeksi. Soul with the capital "S"... |
Fonisoul_ 08.10.2005 12:28:56 | |
---|
Itseäni epäilyttää juuri se kokoaminen. Ei se nyt kuitenkaan ihan tuosta vaan ole. Se, ja kotelointi myös. Nättiä siitä ei kuitenkaan tule. Juccizen kokoelmiin olen tutustunut varmaan tusinan kertaa, mutta jotenkin se silti epäilyttää. Pitäisi varmaan päästä itse soittelemaan. Ja onpa siinä sekin että pitää ensin myydä vanha vahvistin pois alta että saisi rahaa.. sitten jos alkaa itse kasata vahvaria, niin voi tulla pitkä väli ilman mitään käyttökelpoista laitetta. Urali kun pitäisi vielä koteloidakkin ja kaiuttimet kehitellä jne. Ja tuntuu se toisaalta rajoittuneelta, kun potikoita ei ole juuri mitään ja ei ole efektilenkkiä jne. Toisaalta suuri valikoima käypiä putkia on plussaa. Ohan tää vaikeeta! =) Soul with the capital "S"... |
Artist 08.10.2005 12:30:54 | |
---|
Muistaakseni torilta löytyy Ashdown Peacemaker 40 hintaan 520 euroa. Nappaa kiinni! Myydänkö Ashdowneja pk-seudulla jossain liikkeessä? Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine! |
McNulty 08.10.2005 12:35:03 | |
---|
Myydänkö Ashdowneja pk-seudulla jossain liikkeessä? Ei... ei enää kun niiden maahantuonti loppui. Soundata oli niiden maahantuoja. Minulla on niskiksen "vanha" Ashdown ja en voi kun kehua :) "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii) |
Megas 08.10.2005 12:41:21 | |
---|
Ainakaan tuo joka on customssoundeilla ei näyttäisi olevan mikään anniversary, ja mainostavat täysputkeksi. Joo, kävin katsomassa ja näin tosiaan on. Mutta uutena noita ei kai enää saa, vaan sitä juhlamallia. |
Shaft 08.10.2005 13:36:06 | |
---|
En oikein ymmärrä miksi suhteellisen matalalla budjetilla liikkuvatkin haikailevat putkivahvistimien perään. Tuossa hintaluokassa katselisin esimerkiksi Tech 21:n tuotteita, jotka eivät varmasti häpeä saman hintaluokan putkivahvistinten seurassa. Putkivahvistimista Uraltone Jr on ehdottomasti suositeltava, jos vaan osaaminen ja aika riittää sen kokoamiseen. Käytännössä vahvistin taipuu varsin monenlaiseen menoon. Näitä Classic 30:siä tms. suosittelisin lähinnä käytettyinä, jolloin säästyneet rahat voi tarvittaessa laittaa vaikka parempiin putkiin ja kaiutinelementtiin. |
simosiili 08.10.2005 14:32:51 | |
---|
En oikein ymmärrä miksi suhteellisen matalalla budjetilla liikkuvatkin haikailevat putkivahvistimien perään. Tuossa hintaluokassa katselisin esimerkiksi Tech 21:n tuotteita, jotka eivät varmasti häpeä saman hintaluokan putkivahvistinten seurassa. Putkivahvistimista Uraltone Jr on ehdottomasti suositeltava, jos vaan osaaminen ja aika riittää sen kokoamiseen. Käytännössä vahvistin taipuu varsin monenlaiseen menoon. Näitä Classic 30:siä tms. suosittelisin lähinnä käytettyinä, jolloin säästyneet rahat voi tarvittaessa laittaa vaikka parempiin putkiin ja kaiutinelementtiin. putki on putki. maraparta |
jari 08.10.2005 14:44:54 | |
---|
eikös kysytty pientä putkikonetta? Laney lc15 ärrällä tai ilman ,riippuu kuinka kaikuu tarvii ja löytyy se lisäkaappi liitäntä fender pro junior toinen vaihtoehto. tuollainen 30 lanikka ja piivin klassikki 30w ei kylläkään enää mene mielestäni pienenä putkivahvistimena. kitara on lyömäsoitin |
Country Larry 08.10.2005 14:48:12 | |
---|
Kokeilin itse vähän aikaa sitten samanlaisia about 30 wattisia styrkkareita ja monet on hyviä. Itse päädyin vähän käyettyyn Crate V3112-comboon ja viikon soittelun jälkeen ei ole mitään pahaa sanottavaa siitä. Kärsin 740 eskoa, uutena se on siinä tonnin paikkeilla. Laney VC30 on kans ok vaihtoehto ja tietty se perus-Peavey Classic 30. Näistä ottaisin käytetyn Laneyn mieluummin, olishan se paljon persoonallisempi valinta. Craten vanhemmat Vintage Club 30-combot on kans ihan jees ja edullisia. Sitten on tietty se Fender Hot Rod Deluxe, mutta suosittelisin kokeilemaan myös sitä uutta Blues Deluxe Reissuea, oli meinaan mun mielestä paljon parempi kuin Hot Rod. Blues Deluxe maksaa Saksassa 777 euroa. Traynorilla on YCV40-malli jota en tosin ehtiny testaamaan. Ja sitt se Ashdown... Uraltone on varmaan tosi upea laite, mutta siinä ei ole reverbiä. Voiko siihen rakentaa sellaisen? Entä voiko sen tehdä combo-muotoon? Olisi varmasti paljon käytännöllisempi pakkaus reverb-combona. Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille. |
Jag 08.10.2005 16:46:17 | |
---|
Ja ainahan on mahdollisuus hommata jotain pieniä efektejä vahvistimen puutteita korjaamaan. Oikeanlaisilla efekteilä pääsee useimmiten ainakin hyvin lähelle soundia jota etsii. tämä oli äärettömän lievä OT. "Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo) |