HeavyManDrummer 07.10.2005 18:18:14 | |
---|
^^ |
Deino 07.10.2005 18:19:53 | |
---|
Minusta on ruennut tuntumaan että pitäisi ostaa sähkörummut :D Miksi? ;) Sinullahan on jo hienot akustiset rummut... Perkele! |
HeavyManDrummer 07.10.2005 18:22:31 | |
---|
Miksi? ;) Sinullahan on jo hienot akustiset rummut... Mutta ku on äänen kanssa ongelmia? ^^ |
pasikaikkonen 07.10.2005 20:13:23 | |
---|
Tzäp ! Jompi kumpi noista rolskuista... Niissä on virvelipadinä jo vähän kehittyneempää soittotatsia :) TZÄP !!!
Kyllä, Olen osa ongelmaa !!! |
moderndrummer88 07.10.2005 20:19:50 | |
---|
Tzäp ! Jompi kumpi noista rolskuista... Niissä on virvelipadinä jo vähän kehittyneempää soittotatsia :) joo, komppia täältä niille, ei taida saada kaikkia pönttöjä tuommosilla kunnon pädeillä alle kahen donan. Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!! |
HeavyManDrummer 07.10.2005 20:54:01 (muokattu 07.10.2005 20:57:09) | |
---|
Mites saako noihin niinku lisänä esim lisää lautas pädejä tai tomi pädejä? ja minkälainen kaiutin tuollasissa yleensä on? eli kumpi rolandeista on parempi? :D ^^ |
Bulk 07.10.2005 21:07:34 (muokattu 07.10.2005 21:10:30) | |
---|
Mites saako noihin niinku lisänä esim lisää lautas pädejä tai tomi pädejä? ja minkälainen kaiutin tuollasissa yleensä on? eli kumpi rolandeista on parempi? :D Ei ole kaiuttimia noissa itsessään, vaatii pa:n ja huom! Kunnollisen! Turha minkään "laulukaappien" kautta odottaa hyviä soundeja. Tietty jos soittelet vaan omaksi iloksi, niin kuulokkeet korville. |
pasikaikkonen 07.10.2005 21:12:33 (muokattu 07.10.2005 21:15:48) | |
---|
Tzäp ! onkohan noissa muuta eroa kun että toisessa setissä on tuplapedaali messissä. ja on muuten halvempi ??? kyllähän nuo halvemmat "aivot" aika suppeilla liitännöillä on yleensä varustettu. ei niitä varmaan montaa lisä paikkaa ole, jos ollenkaan. niin ja niistä kaiuttimista... jos aikoo saada homman kuulostamaan hyvältä, niin kunnon kamat (pa) saa olla. kitarastyrkkarin läpi ei kuulosta hyvältä. (tai ainakaan läheskään kaikkea ei saa soundeista irti) Sähkörummuista on (ilahduttavasti) viime aikoina ollut paljon keskusteluja. Jos haku ei toimi niin vähän selaamalla löytyy juttua. TZÄP !!!
Kyllä, Olen osa ongelmaa !!! |
Rumpalisti 07.10.2005 21:16:43 | |
---|
Mites saako noihin niinku lisänä esim lisää lautas pädejä tai tomi pädejä? ja minkälainen kaiutin tuollasissa yleensä on? eli kumpi rolandeista on parempi? :D Tuosta Rolandista en niin tiedä, mutta ainakin jammuun saa kiinni lisää pädejä. Eiköhän Rolandiinkin. Minun mielestä kannattais vakavasti harkita myös tuota Yamahan DTXpress III spesiaalia. Siinä kuitenkin tuo kolmealueinen ride-"pelti" mukana. Erittäin kätevä kapine. Ja tuo spesiaaliversio muutenkin jo kolmella lautas-pädillä varustettu. Kehottaisin kyllä noitten rumpujen ohella satsaamaan samantien kunnon kuulokkeisiin. ja suosittelisin suljettuja malleja. Ne päässä pystyt sit soittamaan akustisillakin. Ainakin omalla kohdalla näin. Jo vuosia päämäärätöntä paukuttamista... :) |
Veco 07.10.2005 21:31:02 | |
---|
Ei ole kaiuttimia noissa itsessään, vaatii pa:n ja huom! Kunnollisen! Turha minkään "laulukaappien" kautta odottaa hyviä soundeja. Tietty jos soittelet vaan omaksi iloksi, niin kuulokkeet korville. Perskules. Just oon aatellu, että kun saan rahaa( n. viiden vuoden päästä, opiskelija...) niin ostais sähkörummut niin vois soitella kerrostalossa ja pistäis vanhan 20W trankkukitaravahvarin lävitte. Ei vissiin hyvä vaihtoehto? Erittäin tosi ison järkyttävän kokoisen valtava. |
Rumpalisti 07.10.2005 22:11:27 (muokattu 07.10.2005 22:12:35) | |
---|
... pistäis vanhan 20W trankkukitaravahvarin lävitte. Ei vissiin hyvä vaihtoehto? Juu ei. :) Tosiaan paljon paremman soittelunautinnon saa kunnon kuulokkeet päässä, kun että soittelis jonkun huonon PA:n tai vahvarin läpi. Ainakin omista sähkösellaisista tulee bassarista ja tomeista kyllä aika matalia taajuuksia, jotta ne jää kyllä armotta kuulumatta jos huonojen/epäsopimattomien vehkeitten kautta soittelee. Edit: typoja Jo vuosia päämäärätöntä paukuttamista... :) |
Magetsu 07.10.2005 23:25:50 | |
---|
Jees, isselleni tulee ensviikolla tollaset jammun dtx III:set, joten voin pistää niistä sitten kommenttia, tosin vertailupohjaa ei ole kuin dtx II:iin ja v-drumsseihin... ;) |
south_of_heaven 07.10.2005 23:55:03 | |
---|
itselläni on Roland TD-6KV. olen huomannut että kun mättää jotakin nopeasti, crashi chokettaa jotenkin itsekseen, se ärsyttää. ja nauhoitus ei näin ollen myöskään kunnolla onnistuisi, jos tulisi tarvetta. |
HeavyManDrummer 08.10.2005 11:01:21 | |
---|
jännä juttu... ^^ |
ÄM 08.10.2005 11:13:12 | |
---|
No noissa Rolandeissahan siis toi halvempi on vaan aivo+padisetti, jossa ei tule mukaan räkkiä eikä muuta sälää. Kalliimpi on siihen nähden ihan hyvä diili, kun mukaan saa sen räkinlisäksi vielä tuolin, pedaalin ja kapulat. Aivo on sama molemmissa. TD-6:ssa ei sisääntuloja loputtomiin ole; noiden settien padien päälle saa enää muistaakseni yhden padin kiinni. Mulla on tosin aiempi malli TD-6:sta, joten jos nyt ovat sattuneet lisäämään inputteja niin sitten, mutta epäilen. Ylimääräinen inputti on muistaakseni crashia varten, mutta toki muokkaamalla aivon settejä saa sen vaikka tomiksi tai miksi vaan. Toi kalliimpi yamaha vaikuttaa lupaavalta peltien ja haikan takia. Mun mielestä haikka on se suurin murhe ollut, ollessaan tommonen tavallinen padi; tuntuma on outo sekä polkimessa, että lyönnissä ja aukaisu on on/off, eikä näin ollen löydy kuin yksi openhh-soundi. En sitten tiedä suoko tuo jammun kehittyneeltä näyttävä haikka mitään sen ihmeellisempää. Jammun aivoa en ole päässyt kokeilemaan, kuin jotain aikaisempaa DT-Xpressiä, mutta Rolandin TD-6:sta ei ole mitään pahaa sanottavaa. Loistava kapistus perus käyttöön. Lähtee tänäänkin keikalle mukaan; triggaan basarisoundiin lisä maustetta siitä. Ja kuuntelusta sen verran, että luurit ilman muuta. Jopa keikalla joskus, kun vedän sähkäreillä, toimii homma parhaiten luureilla. Mulla on Koss The Plug napit, joissa Shuren E2 IEA-nappeihin tarkoitetut "joulukuusi"-tulpat. Toki täytyy monitorointi pelata muulle bändille, jotta pysyy soitto kasassa. Niitähän riittää, jotka marisee koko ajan, että älä soita noin lujaa. No sitten kun on sähkösetti lauteilla, niin kyllä huomaavat, miten orpoa se on, kun ei rumpusetti pauhaa siinä tahtia antamassa, eli monitoroinnilta vaaditaan. |
kaitsu81 08.10.2005 11:33:48 | |
---|
Kyllä Rolandin sähkörummut jyrää. that´s all i have to say about that |
Marazo 08.10.2005 11:37:34 | |
---|
itselläni on Roland TD-6KV. olen huomannut että kun mättää jotakin nopeasti, crashi chokettaa jotenkin itsekseen, se ärsyttää. ja nauhoitus ei näin ollen myöskään kunnolla onnistuisi, jos tulisi tarvetta. Kannattaa säätää niitä triggeriasetuksia. Herkkyyksiä ja sen sellaisia. Tuollaisilla ongelmillla on tapana poistua pienillä säätöjen muutoksilla. |
Niin ja kannattaa käydä testaamassa noita rumpuja. Nykyään taitaa melkein kaikista vähänkään isommista musiikkiliikkeistä löytyä noita sähkösettejä... Luulenpa, että molemmat kuitenkin ovat ihan hyviä vaihtoehtoja. Tekniikka on suurin piirtein sama, joten henkilökohtaiset mielipiteet ratkaisevat (äänet, soittotuntuma jne). Minä en esimerkiksi tykkää noista rolandin mesh-padeista. Minusta niissä on aivan liikaan reboundia. |
Dnjmaster 08.10.2005 11:52:42 | |
---|
Älä ihmeessä vaiha akustisia sähkörumpuihin. Halvemmaks tulee hommata treenikämppä ;) kalamies#40 >-)))> |
HeavyManDrummer 08.10.2005 12:02:50 | |
---|
Mistäs kokkolasta hommaat? ^^ |