Kumpi on parempi soundeiltaan/käytettävyydeltään. Tulis 8080 Marsuun ja Charvel model 4 skebaan. Onko noista mihinkään vai pitääkö alkaa ettimään toisen merkkisiä systeemeitä. Tykkään tilutella ja rytätä örmyä, eli saundit pitäs olla sellaset BLÄKKI tyyliset. |
Antti1 08.10.2005 01:35:00 | |
---|
tilutella ja rytätä örmyä, eli saundit pitäs olla sellaset BLÄKKI tyyliset. Jos tota haetaan, niin ehkä et kaipaa kumpaakaan noista. Jos parannusta tai erilaista särösoundia haluat, vaihda vahvistinta. Blackmetallissa tarvitaan kuitenkin älyttömän vähän mitään efektejä särön lisäksi. "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
Ziggy Bubba 08.10.2005 02:35:28 | |
---|
Gt-8:n omistaneena voin sanoa sen sopivan just äärimmäiseen bläkkis-kihinään, koska siitä ei oikein muuta hi-gain soundia irtoakaan. Tästä syystä tämä "piece of shit" vaihtoi omistajaa. Kaikki hi-gain mallit kuulostaa Metal Zonelta... Yak. www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
Jesus_Plastica 08.10.2005 03:05:36 | |
---|
Enpä ostaisi kumpaakaan jos vain pelkkää bläkki/mättösäröä haet, mielummin parempi vahvari ja siihen vaikka joku EQ/särö pedaali efekti looppiin. Mutta testaamaan vain kumpaakin laitetta, GT-5 tuskin ainakaan maksaa paljon. Muutenkin noi mallintavat kannattaa tuikata suoraan PA:han tai aktiivimonitoriin, vahvistimen läpi kuulostaa miltä kuulostaa... |
Ben_D 08.10.2005 08:32:24 | |
---|
gt-5:n omistaneena voin sanoa podxt. |
Thule 08.10.2005 10:15:09 (muokattu 08.10.2005 10:16:46) | |
---|
Tykkään tilutella ja rytätä örmyä, eli saundit pitäs olla sellaset BLÄKKI tyyliset. Kröh, tästäkin voisi alkaa kinaamaan että mikä on nyt sitten sitä BLÄKKIÄ ja että meneekö se järjestys soundopuolella "raskas, raskaampi, black metal", mutta ei ruveta siihen, eihän? =) Juu, no, komppaan Beniä, elikkäs PODxt (Live-versio jos hilloa riittää) + se metallipaketti netistä. Pieksee mennen tullen Bossin. Fuck me and marry me young. |
Xenon 08.10.2005 16:53:31 (muokattu 08.10.2005 16:54:31) | |
---|
Houh, taas tämä menee tähän "mun line6 on parempi kun sun paska boss" -teinitysväittelyyn. Kaikki nuo ovat iha hyviä vehkeitä, säätämisestä se on kiinni. Itselläni on GT-8 ja hyvin on toiminut. Käytän yleensä itse englin etuastetta ja maustan Bossilla, välillä taas Bossin etusia riippuen musasta. Sillä tavalla siitä saa todella compaktin ja monipuolisen vehkeen. Linja kutosta olen myös testannut ja kyllä sekin on hyvä peli. Shattered Within |
Ben_D 08.10.2005 17:20:21 (muokattu 08.10.2005 17:23:05) | |
---|
Houh, taas tämä menee tähän "mun line6 on parempi kun sun paska boss" -teinitysväittelyyn. Kaikki nuo ovat iha hyviä vehkeitä, säätämisestä se on kiinni. Itselläni on GT-8 ja hyvin on toiminut. Käytän yleensä itse englin etuastetta ja maustan Bossilla, välillä taas Bossin etusia riippuen musasta. Sillä tavalla siitä saa todella compaktin ja monipuolisen vehkeen. Linja kutosta olen myös testannut ja kyllä sekin on hyvä peli. vai teinittelyyn...no mutta sittenhän tää sopii teikäläiselle ;) boss gt-5:ssa on ok efektit, mutta säröt todella syvältä anuksesta. eli..jos gt-5:sta käyttää pelkkiä efektejä on se käypä laite. gt-8:sta ei kokemusta. |
jonexxi 14.10.2005 00:15:24 | |
---|
Jos tota haetaan, niin ehkä et kaipaa kumpaakaan noista. Jos parannusta tai erilaista särösoundia haluat, vaihda vahvistinta. Marsun valvestate 8080 löytyy, mut mikä sit olis taatusti parempi soundinen tohon "örmyilyyn" tilan puutteen takia ei mielellään hommais mitään kerrostalon kokosta kaappi-nuppi settiä. Eli sellanen kohtuullisen tehokas compo tulis varmaan kyseeseen. |
altered6 14.10.2005 01:01:02 | |
---|
ehottomasti suosittelen Bossin GT-8sia. Täällä monet tuntuu olevan vain noiden valmiiden asetuksen käyttäjiä eikä ole tutustunu laitteisiin syvällisemmin. Aina kun haluaa omanlaisen soundin niin sitä laitetta joutuu veivaamaan. Bossi on ylivoimasesti monipuolisin noista. Lähtee death/thrash/black metallit mallikkaasti. Kun opettelee tuon saundien tekemisen muutaman kerran niin kiittää lopulta sitä että näkee vaivaa. Lähtee massiivista junttaa kun osaa tehdä sellasen soundin. MOnet noista presetbankeista on tarkotettu vaffarin kanssa soitettaviksi ja maustamaan soundia, mut ite voi tehä myös täydellisen paletin directinä koneelle jne. Oman kokemuksen mukaan podin xt yms mallit sopii sellasille jotka tykkää sellasta menosta että ei tartte ite ruuvata. Podin xt liven omistaneena voin sanoa että jos diggaa linkin parkin tai whiteny houstonin kaltasista "henkevistä" soundista niin mikä ettei, sillä podista lähtee juuri yhtä henkeviä soundeja kuin em artistien musiikissa on sielua. Vapaa nainen? Kaipaat miesseuraa? Ota tervehenkiseen ja terveennäköiseen mieheen yhteyttä! |
McNulty 14.10.2005 01:10:32 (muokattu 14.10.2005 01:27:15) | |
---|
Laitteita tulee osata käyttää ja säätää! Itse ainakin sain taiottua varsin kuunneltavia ja OK soundeja niin Boss ME-8 / ME-50 / GT-3 / GT-5 / GT-6 / GT-8, kuin myös Pod XT:stä pienen alkukankeuden jälkeen. GT-6 ja GT-8 menee äkkiä sekasin sen Preampin ja säröttimien kanssa ja lopputulos on skeidaa 96% tapauksista. Podin ongelma on säröt siinä missä Bossinkin. Ei Pod XT ole loppupeleissä säröiltään juuri Boss GT-6/GT-8 kummallisempi (vakiona siis... ilman packeja). Podissa on vielä se, että jos on ostanut jo perus-XT:n niin sen käytettävyys keikoilla on todella huono ja ne Line6:n pedaalit maksaa ihan tolkuttomasti. Ottaisin itse joko Boss GT-6/GT-8 tai Pod XT Live jos keikkoja heittää. Kotosalle varmaankin sen normaalin Pod XT:n noiden tietokonelaajennuksien takia. "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii) |
Ben_D 14.10.2005 07:03:31 | |
---|
Oman kokemuksen mukaan podin xt yms mallit sopii sellasille jotka tykkää sellasta menosta että ei tartte ite ruuvata. Podin xt liven omistaneena voin sanoa että jos diggaa linkin parkin tai whiteny houstonin kaltasista "henkevistä" soundista niin mikä ettei, sillä podista lähtee juuri yhtä henkeviä soundeja kuin em artistien musiikissa on sielua. PodXT:n Soldano, Mesa, Bogner ja 5150 mallinnukset eivät ole kovin "henkeviä". Kyllä ne murisee ihan kunnolla. |
Niknak 14.10.2005 09:39:04 | |
---|
Mulla on myös Gt-8 ja olen pitänyt siitä todella paljon. Ensin vedin sillä Engl Thunderin kautta 4:n piuhan metodilla, mutta ei kuullostanut hyvältä. Vaihdoin Englin studiomonitoreihin ja nyt potkii loistavasti. Kihinää? Itse olen varsin tyytyväinen GT-8:n säröihin. Suurin osa vahvistin mallinnuksista on todella käytettäviä. Se että GT-8 ei todellakaan ole plug&play vaan kyllä sitä on saanut pitkän aikaa opiskella säätämään. Tuo GT-veljeskunta on mainioita kavereita auttamaan( www.bossgtcentral.com). En kuitenkaan Podia ole testannut(ja olen vertailun vuoksi sellaista ostamassa). |
koponen 14.10.2005 13:09:42 (muokattu 14.10.2005 13:11:10) | |
---|
Kyllä GT-8 on aika hemmetin kova kone mitä itse olen testaillut. True stereo ja parametreissä piisaa. Mielestäni oli perussoundiltaan jonkun verran mehevämpi kapistus kuin GT-5. Bossin ja Rolandin käyttämässä COSM-piirissä on kyllä tunninstettava soundi ja ymmärrän hyvin jos siitä ei joku tykkää. Muutenkin GT-sarja on koko historiansa ajan jakanut mieleipiteitä puolesta ja vastaan joten paras testata itse onko tuo juuri se juttu mitä hakee. |
Ziggy Bubba 14.10.2005 17:31:49 | |
---|
Kyllä GT-8 on aika hemmetin kova kone mitä itse olen testaillut. True stereo ja parametreissä piisaa. Mielestäni oli perussoundiltaan jonkun verran mehevämpi kapistus kuin GT-5. Bossin ja Rolandin käyttämässä COSM-piirissä on kyllä tunninstettava soundi ja ymmärrän hyvin jos siitä ei joku tykkää. Muutenkin GT-sarja on koko historiansa ajan jakanut mieleipiteitä puolesta ja vastaan joten paras testata itse onko tuo juuri se juttu mitä hakee. Mulla oli toi GT-8 semmosen viikon kunnes kyllästyin säröjen vääntämiseen. Hi-gain mallinnuksissa oli kaikissa sitä ilkeää kihinää, eikä "punchiakaan" tuntunut löytyvän mun makuun. Efekteissä ei ollut muuten mitään vikaa. Laitetta voi sanoa kyllä enemmän kuin monipuoliseksi. Roland Micro Cuben onnellisena omistajana oon miettinyt tuota COSM-yhteyttä Bossiin. Ja kyllähän Rectifierit on aika karseat myös Cubessa... Cleanit onkin sitten aivan loistokkaat ja efektitkin oikein käyttökelpoiset. www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
koponen 14.10.2005 17:49:56 (muokattu 14.10.2005 17:50:11) | |
---|
Ja kyllähän Rectifierit on aika karseat myös Cubessa... No sittenhän ne on mallinnettu juuri oikein ;) En toisaan ole soittanut GT-8:lla minkään vahvistimen läpi vaan ainoastaan luureihin ja linjaan ja noin homma ainakin toimii ihan asiallisesti. |
jonexxi 15.10.2005 00:40:02 | |
---|
Kylläpäs tuo GT-8 on selkeesti mielyttävämpi käyttää ku o potikat hollilla ja ei tartte kahlata tympeissä valikko härdelleissä niin paljoa. En vaan ole edelleenkään päässyt testaamaan samalla stygellä soundi politiikkaa, mutta en kyllä mitään tramaattisia eroja kuullut. Jos olis jotkut aktiivi setit tyrkyllä ja sais tehdä suoraan A+B vertailua niin ehkä sitten...... |