Aihe: TC-Electronics G-Major
1 2 3
otto_t
07.10.2005 13:56:19
Niin unohtui yksi huonoimmistakin... Ei releswitchejä.

Hyvin pieni paha verrattuna esim. tuohon signaalin vapaaseen reitittämiseen.
E pur, si muove! - Ei perkele, se on muovia!   |   www.clayskin.com   |   www.mikseri.net/clayskin
JuSu
07.10.2005 14:13:18
Hyvin pieni paha verrattuna esim. tuohon signaalin vapaaseen reitittämiseen.

No, riippuu mitä tarvitsee. Toisaalta, jos on lompakossa täytettä laittaa G-Forceen, ei yksi midiswitcheri siinä enää tunnu missään.

Mulle noi switchit on paljon tärkeämmät kuin vapaa reitittäminen.

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
otto_t
07.10.2005 14:21:56
No, riippuu mitä tarvitsee. Toisaalta, jos on lompakossa täytettä laittaa G-Forceen, ei yksi midiswitcheri siinä enää tunnu missään.

Hyvinkin totta. Itsekkin tosin vielä käytän tällähetkellä tuota GM:n relettä kanavien vahtoon. Tosin kohtapuolin pitäisi saapua taloon CAE:n 4x4 switcheri jossa on neljä releswitchiä tuohon tarjoitukseen. Sitten vielä edullista GF:ää metsästämään jahka lompakkoon hieman täytettä lisää saa. ;)
E pur, si muove! - Ei perkele, se on muovia!   |   www.clayskin.com   |   www.mikseri.net/clayskin
Kimmo72
07.10.2005 15:45:32
Hieman oftopikkia, mutta kertokaa mulle hieman tuosta AD/DA jutusta? Ei sano mulle mitään? Mitä se tekee ja mihin se vaikuttaa ja mitä... ja..
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Fortune
07.10.2005 15:59:07
Tarkoittaa käytännössä sitä että laite muuttaa kitarasta tulevan analogisen signaalin digitaaliseen muotoon, mihin se sitten lisää efektit ja vatkaa muuten signaalia miten halutaan, minkä jälkeen signaali muutetaan taas digitaalisesta analogiseen ja lähetetään edelleen vahvistimelle.

Huonot AD/DA-muuntimet heikentävät signaalin laatua, mikä voi pahimmillaan kuulua esim. dynamiikan puutteena, ponnettomana ja ohuena soundina, surinana jne jne.

...näin ainakin olen asian ymmärtänyt.. :)

Niin, Analog-Digital/Digital-Analog -litanian purkaminen lyhenteen sisältä kertoo kaiken :)
"Look behind you, a three-necked guitar!"
keggo
07.10.2005 17:33:16

Onko nuo g-majorin ad/da muuntimet hyviä? Huomaako soundin huononemista jos signaali menee koko ajan g-majorin läpi?
Kimmo72
07.10.2005 17:42:21 (muokattu 07.10.2005 17:43:15)
Tarkoittaa käytännössä sitä että...

Niin, Analog-Digital/Digital-Analog -litanian purkaminen lyhenteen sisältä kertoo kaiken :)

Ahaa.. okei. Olen taas (hetken) viisaampi. Kiitän.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
koponen
07.10.2005 18:04:53
Ja onhan G-Forcessa myös asiallinen harmonizer.
Fortune
08.10.2005 14:45:23
Onko nuo g-majorin ad/da muuntimet hyviä? Huomaako soundin huononemista jos signaali menee koko ajan g-majorin läpi?

En minä ainakaan huomannut, mutta minä olenkin puukorva.
koponen
08.10.2005 16:47:24
G-Majorin muuntimet on oikein hyvät. Ei todellakaan mitään valittamista.
Fortune
09.10.2005 17:03:40
Ja onhan G-Forcessa myös asiallinen harmonizer.

Jep, elikä sellainen "fiksu" harmonizer, joka heittää sen stemman asteikon mukaisella intervallilla eikä tyhmänä tasaintervallina kuten G-majorissa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)