projekti 07.10.2005 14:20:32 | |
---|
Tässä spektrianalyysin tulokset: Ääninäytteet 2. ja 3: Korostin molempien tasoja +20dB, lievää kohinaa välillä 2khz-20khZ, jossa suurin kohinataso ihan korkeimilla taajuksilla ja sekin oli korostuksen jälkeen vähintään -60dB eli käytännössä ei kohise. Näyte 1. eli Tascam: Saman +20dB korostuksen tein ja johan pomppas. Kohinatasossa selvä vaimentuma välillä 100hz-1khz, muuten aika korkeaa kohinaa. Eli tuo Tascam oli noista laitteista selvästi ongelmallisin kohinan vuoksi. Sixpack, ja loppurahalla kaljaa. |
stalkkeri 07.10.2005 14:23:06 | |
---|
Veikkaan että nää kohinat tulee seuraavan kerran esille joskus maalis-huhtikuussa. Näissä postauksissa on tietty säännöllisyys |
Toi vois olla hyvä pala tolle mastrointiringille. Mastroi tästä hitti... Buhahhahha!! Ai helevettiläene ;D --- |
JPQ 07.10.2005 14:27:26 | |
---|
Pidätkö sä meitä pilkkanas? Pistin varoituksen. Jos sanot minulle en todellakaan pidä minäkin hikeennyn eräisiin oikeisiin trolleihin. En ole ollut koskaan trolli enkä halua sellaiseksi ryhtyä ja tiedän että teillä muutakin tekemistä kun jonkun trollin pelleillyt. Ja valitan sitä että ne musa hommia tekeväni ystävät on vaikeahkosti tavoitettavia yksi asuu ihan toisella puolella maata. ja toisesta joka kyllä eilen kävi ei ollut apua. Enkä usko että toisestakaan että gurumpia tarvitaan joskus. |
projekti 07.10.2005 14:28:48 | |
---|
JPQ voi pistää sähköpostiosoitteen privana niin lähetän kuvat tuosta analyysistä niin näet omin silmin mikä ero noissa on. Sixpack, ja loppurahalla kaljaa. |
Roberto 07.10.2005 14:28:59 | |
---|
Ristus nyt sitä lukkoa jo metallitotuuden oikeesti ja oitis. |
StJerky 07.10.2005 14:33:06 | |
---|
JPQ voi pistää sähköpostiosoitteen privana niin lähetän kuvat tuosta analyysistä niin näet omin silmin mikä ero noissa on. Minua lähinnä kiinnostaisi tietää kuuleeko joku noissa jotain kohinaa. Ainakaan tällä koneella ja kuulokkeilla ja korvilla ei huomaa mitään eroa kun painaa play ja pause. |
JPQ 07.10.2005 14:35:58 | |
---|
Minua lähinnä kiinnostaisi tietää kuuleeko joku noissa jotain kohinaa. Ainakaan tällä koneella ja kuulokkeilla ja korvilla ei huomaa mitään eroa kun painaa play ja pause. Millainen äänikortti ? millaisella volumella ? ja millaiset kuulokkeet ? |
cozmo 07.10.2005 14:39:27 (muokattu 07.10.2005 14:41:25) | |
---|
Minua lähinnä kiinnostaisi tietää kuuleeko joku noissa jotain kohinaa. Ainakaan tällä koneella ja kuulokkeilla ja korvilla ei huomaa mitään eroa kun painaa play ja pause. Juu ei riittäny mullakaan vahvistimessa tehot että olisin saanu ton raidalla olevan kohinan esiin, kaikki muut laitteet alko kohista enemmän... Oikeesti, A jos kuulet jotain kohinaa oikeesti, B jos kuulet vielä silloinkin kun päälle on äänitetty -3dbn tasolla jotain ääntä (piuhat kiinni laitteissa), niin ihmettelen, että millä ihmeen volumeilla sä työskentelet? Jos tollasen kohinan kuulee (olettaen että istut tietokoneen läheisyydessä, normaalissa asuinrakennuksessa) niin sulla pitää olla kaiuttimet niin kovalla että 0n dbn ääni on silloin voimakkuudeltaan jotain 100-150db, jolla saa jo pysyvää vauriota korviin todella nopeasti. Muussa tapauksessa noilla kohina-arvoilla pitäs keksiä jotain muuta tekemistä kun niiden laitteiden "mittaaminen". Jos häiritsee noi kohinat niin myy ne laitteet ja lukittaudu johonkin maanalaiseen pommisuojaan. Sielläkin tosin kuulet kohinaa joka lähtee omissa korvissasi kiertävästä verestä ja mahdollisesta tinnituksesta. |
Lennu 07.10.2005 14:44:56 | |
---|
Sielläkin tosin kuulet kohinaa joka lähtee omissa korvissasi kiertävästä verestä ja mahdollisesta tinnituksesta. Älä älä hyvä veli, taas lisääntyy lääkitys, kun tuosta tulee seuraava neuroosi. "nukkuessa korva L kohisi +0dB tasolla paljon enemmän kuin korva R kumpi parempi korva ilman vai pitääkö vaihtaa jos suhiseeko teillä." --- |
projekti 07.10.2005 14:47:43 | |
---|
Koitetaanpa rauhoittua, ne joilla ei oikeasti ole mitään sanottavaa, niin ei tarvi ottaa tuota varoitusnappia käyttöön. Sixpack, ja loppurahalla kaljaa. |
cozmo 07.10.2005 14:49:06 | |
---|
Älä älä hyvä veli, taas lisääntyy lääkitys, kun tuosta tulee seuraava neuroosi. "nukkuessa korva L kohisi +0dB tasolla paljon enemmän kuin korva R kumpi parempi korva ilman vai pitääkö vaihtaa jos suhiseeko teillä." Itselläni suhisee flunssan takia varmaan 45-55 dbn voimalla, ja välillä on ollut kohinassa korostuma 200hzn paikkeilla, eikä se oo aina tasapainossa välillä tulee 1200hzn vinkua oikeasta kanavasta parhaimmillaan 3dbtä kovempaa. Ja varmaan illan keikan jälkeen vasemmassa korvassa on korostuma kohinassa 600hzn paikkeilla +50db verrattuna oikeeseen. Lisäksi oikealla kuuluu tällä hetkellä noin 7db hiljempaa kun vasemmalla, flunssan takia. Pitäs varmaan jättää keikka väliin, eikä kuunnella musiikkia kun omat anturini ovat näin epätäsmälliset:D |
StJerky 07.10.2005 14:49:39 | |
---|
Millainen äänikortti ? millaisella volumella ? ja millaiset kuulokkeet ? Ja millaiset korvat? Ei kovin hifit, myönnetään. SB Audigy Platinum Täysillä (onneksi ei tullut windowsin "ping" virheääntä, kun olisi mennyt loputkin kuulosta) Kuulokkeet on hyvää keskitasoa. Ei missään nimessä nykymittapuussa hifit, mutta ei mitkään walkmanin luuritkaan.. |
cozmo 07.10.2005 14:49:57 | |
---|
No minä olen jo monesti tokaissut, että noin pieni kohina ei oikeasti ole este kunnollisen musiikin tekemiselle, jollei itse biiseissä ole vikaa. |
Roberto 07.10.2005 15:22:08 | |
---|
Koitetaanpa rauhoittua, ne joilla ei oikeasti ole mitään sanottavaa, niin ei tarvi ottaa tuota varoitusnappia käyttöön. HOHO! Mä klikkasin sitä jo monta viestiä sitten. |
Mikael 07.10.2005 15:45:10 (muokattu 07.10.2005 15:45:26) | |
---|
HOHO! Mä klikkasin sitä jo monta viestiä sitten. No ilmankos subtonaalisessa kosmoksessa kohahti vaarallisilla taajuuksilla. "melkein puoliammattilainen" |
aimotuska 07.10.2005 17:50:57 | |
---|
Pistäisin plussat kaikille jos pystyisin. Vielä ei pysy käsi niin vakaasti hiiren päällä, että osuis oikeaan ikoniin. *naur* I cna tpye 300 wrods a mniute. |
BotneLapio 07.10.2005 17:51:28 | |
---|
No ilmankos subtonaalisessa kosmoksessa kohahti vaarallisilla taajuuksilla. Vittu että repesin!! Tämähän on mitä mainiointa perjantai-illan vietettä!! -=Botnee!!=- |
sormunen 07.10.2005 18:06:28 | |
---|
Tässä spektrianalyysin tulokset: Ääninäytteet 2. ja 3: Korostin molempien tasoja +20dB, lievää kohinaa välillä 2khz-20khZ, jossa suurin kohinataso ihan korkeimilla taajuksilla ja sekin oli korostuksen jälkeen vähintään -60dB eli käytännössä ei kohise. Näyte 1. eli Tascam: Saman +20dB korostuksen tein ja johan pomppas. Kohinatasossa selvä vaimentuma välillä 100hz-1khz, muuten aika korkeaa kohinaa. Eli tuo Tascam oli noista laitteista selvästi ongelmallisin kohinan vuoksi. No mikä nyt oli sitten tulos esmes ton JPQ:n biisin kannalta? Kumpi äänitti paremmin? Näyte 1:ssä setup olisi sunsta äänittänyt kohinan paremmin, mutta mainitset kumminkin sen ongelmalliseksi? Joo, Mikael, mäkin oon sitä mieltä, että masterointia toi kaipaisi. Soi vähän hiljaa. Tosin voihan olla, että se on tarkoituskin. Takijähän sen tietäisi. |
projekti 07.10.2005 18:47:11 | |
---|
No mikä nyt oli sitten tulos esmes ton JPQ:n biisin kannalta? Lukaisetko pelle ihan ajatuksen kans tämän viestiketjun alusta alkaen niin huomaat ettei JPQ ole puhunut mistään biisistä noissa klipeissä vaan kohinanäytteistä. Sixpack, ja loppurahalla kaljaa. |