Aihe: Himmeimmät rock/musa-aiheiset unet?
1 2 3 4 5 6 711 12 13 14 15
Bredius
06.10.2005 14:26:20
Olin jonkun valtavan festaritapahtuman backstagella. Siellä oli U2. Menin juttelemaan Bonolle. Juteltiin siinä pitkään kaikenlaista ja mies vaikutti varsin mukavalta. Sitten sanoin hänelle ihan yhtäkkiä: "Bono, you're a fucking asshole and I hate you. I wish you were dead." Bono suuttui. Hänen kasvoiltaan näkyi, että hän oli selvästi loukkaantunut. Hän korotti ääntään ja sanoi hermostuneella äänensävyllä: "How can you say that to me? You don't know me, you don't know what I have to go through every day. Why did you say that?" Tuli huono omatunto ja menin sanattomaksi. Kävelin pois ja tunsin valtavaa syyllisyyttä sanomisistani.

Olin Dinosaur Jr:n keikalla. Ennen keikkaa piilotin J Mascisin kitarat. Bändin saapuessa lavalle J lankeaa järkytyksen vallassa polvilleen huomatessaan, että lavalla ei ole ensimmäistäkään kitaraa. Mies alkaa etsimään polvillaan kontaten epätoivoisesti kitaroitaan ympäri lavaa kuin etsien pudonneita piilolinssejä. Huudan yleisön joukosta: "Jätkä on niin kusessa nyt!" Osoitan J:ta sormella ja nauran ivallisesti. Tämä uni jatkui vielä jotenkin, mutta en muista enää jatkoa.
"Rumors of my demise have been greatly exaggerated."
tigrushka
06.10.2005 17:55:32
Kerran näin unta että odotin bussia pysäkillä ja kun bussi tuli, sen katolla istui Poison Ivy. Kun hyppäsin kyytiin, Ivy tuli istumaan viereiselle penkille ja aloimme jutella mukavia.
I got stripes ^..^
Hohhoijaa
06.10.2005 17:57:44
Osasin tiluttaa. Se ei ollut kummempaa, piti vaan rämpyttää kieliä mahdollisimman kovaa ja liikutella sormia ylänauhoilla nopeasti.
Harrastaisit mieluummin vaikka Koillis-Kirgisialaista fuusiojazzia. (DeWilde)
-J
06.10.2005 18:12:03 (muokattu 06.10.2005 18:12:47)
Olin Mötley Cruen tuuraavana kitaristina jossain peräpältämön seurojentalolla. Keikka meni helvetin hyvin, mut sen jälkeen vitutti kun huomasin soittaneeni koko keikan lavan reunasta esiripun takaa. Olisin toki halunnut olla kerrankin rockkukkona tunkiolla!
Käpy on puun vauva
Henko
06.10.2005 18:28:46

Kattelin porukoitten luona Glenn Danzigin kans kauhuleffoja yöllä.
Olen true-uskottava.
shagriml
06.10.2005 18:33:25 (muokattu 06.10.2005 18:33:51)

Joskus nuorena jannuna 90-luvun puolvälissä kun hädin tuskin vasta tiesin mikä on Nirvana niin mökillä ollessani näin unta jossa Kurt Cobain tuli juttelee mulle pöydän ääreen. Vaikutti mukavalta vaikkakin jokseenkin surumieliseltä tyypiltä, en vaan muista mitä se sanoi mut muistan kuitenkin sen kasvot ja sen ku istuttiin siinä. Sit sen piti lähtee....

Sit myöhemmin tutustuin musiikkin enemmälti ja tulin tietoiseksi siitä että se oli ampunu aivonsa pellolle yms.

Jotenki tavallaan spooky uni...
arppah8
06.10.2005 18:49:05

Onhan sitä tullut unissaan soiteltua monien starojen kanssa samassa bändissä, mutta useimmin tulee nähtyä unta, jossa työpaikaltani ovat hävinneet kaikki hittilevyt ja joudun soittamaan huonoa/vanhaa musiikkia vttuuntuneelle r'n'b-ja hiphopmusaan tottuneelle bilekansalle. Viimeksi viime yönä kävi näin. Kerran dj-koppi oli kasvanut järjettömän kokoiseksi ja jouduin juosta parikymmentä metriä levyhyllyjen ja levareitten välillä etsimässä levyjä, joita ei löytynyt. Biisit ehtivät loppua ennen kuin löysin seuraavan ja paniikissa tungin jonkun umpisurkean biisin koneeseen hiljaisuuden katkaisemiseksi.. ei auttanut, jengi käveli ulos baarista törkeyksiä huudellen. Kamalaa.
Sinänsä ihan oikein minulle, ei vanhan hevijäärän pitäisi tuollaista hommaa tehdäkkään.. mutta jostain sitä rahaakin on taiottava, opiskelu kun tuottaa melko huonosti. Ja onhan se oikeasti ihan hauskaa hommaa. Yleensä.
...and music? Well, it's just entertainment folks.
ps3t
06.10.2005 21:34:03

Kerran näin semmosta unta että olin kattomassa Slipknotin keikkaa, mutta sielä lavalla ei ollu muita kun se kitaristi riehumassa. Kiipesin sinne lavalle jonka takana oli esirippu joka oli samalla aikaportti sillä kun kurkistin sen taakse niin sielä oli Metallica soittamassa joskus 80 luvulla.
Life is shit and then you fucking die.
DirtyFingers
06.10.2005 21:37:14
Näin kerran kauheaa painajaista, että tilutin ja "osasin" vetää ynkkä-aiheista paskaa...
"Don't talk to the eyes of a stranger"
1960-1980
07.10.2005 08:32:13 (muokattu 07.10.2005 08:36:40)
Aah näitä on niin monia. Olen soittanut kitaraa/bassoa ainakin Manic Street Preachersissa, Sonic Youthissa, CMX:ssä, Apulannassa ja TikTakissa. Yksi hienoimmista unista oli se, jossa jammailin Glenn Brancan kanssa. Tyypillistä näille unille on se, että minä olen korvannut jonkun bändin alkuperäisjäsenistä ja lopulta en sitten osaa soittaa ollenkaan ja bändi ottaa alkuperäisen jäsenensä takaisin.

Lisäksi näen erittäin usein unta, että löydän levykaupasta jonkin harvinaisen/oudon levyn. Toistaiseksi omituisin levy lienee Pharoah Sandersin ja B-52'sin splitti.
insight
07.10.2005 12:38:28
Mä olin yhdessä unessa Bon Jovissa Richie Samboraa tuuraamassa.

Yhdessä unessa olin Malmsteenin basisti.

Yhdessä (eli ei kolmannessa) unessa käppäilin Kool & the gangin poikien kanssa ja jammailtiin jotain laulaen ja mä luonnollisesti vedin solistin osaa =)
Mr_Brightside
07.10.2005 15:53:36
Kerran näin unta että olin Tim Buckleyn kanssa grillaamassa kalaa jollain mökillä Suomessa. Jotain me siinä juteltiinkin mut en muista yhtään mitä. Oli ihan siisti fiilis kieltämättä. Olin hiukan ihmeissäni kun heräsin...
mikainen
11.10.2005 15:04:46
Cmx on ollut levyttämässä makuuhuoneessani pöytämikrofonin kanssa. Pari yötä sitten olin yleisessä WC.ssä jossa Paul McCartney oli vaihtamassa vaippojaan. :)
Ozzman
11.10.2005 17:20:29
1.Olin Iron Maidenin keikalla, hyvä meininki. Soittivat ainakin Can I play With Madnessin, muita en muista.

2.Joskus monta vuotta sitten näin unen missä olin Michael Jacksonin(?!!) keikalla ihan yksin. Siellä ei ollut ketään muuta. Michael veteli sielä lavalla Thrilleriä ja valtavista screeneistä tuli musavideota. Muu stadioni täysin tyhjä. Oli itse asiassa todella omituinen ja pelottava uni.

Olitko 10 vee?
Onko yleensä metallikeikoilla semmosia hulluja remuleijonia, jotka tulevat ja hakkaavat toisiaan siellä. Oon kuullut, että eturivissä tulee aina ruumiita. -Linkinpark87
Gulo
11.10.2005 17:40:15
No näitä perinteisiä "keikalla x bändin kanssa" -unia on ollut reilusti. Unissa ollut vuoroin Motörheadin (useampaan otteeseen), Megadethin, Slayerin, Testamentin, Manowarin, Sentencedin ja Stonen kitaristi, näin muutamia mainitakseni.

Kummin ja hauskin uni oli kuitenkin sellainen, jossa istuin Lemmyn, Ozzyn ja King Diamondin kanssa saunassa. Kaljaa meni ja juttu lensi. Aamulla vähän nauratti se uni.
I am the bringer of seed, I will bring eternity - I am what this world needs, I am CHAOS BREED!
armadillo
11.10.2005 17:49:34
Tapahtui eräänä yönä. Olin kahden kaverin kanssa jossain metsässä kävelemässä. Huomattiin siinä sitten keskellä metsää esiintymislava, jossa Turbonegron sällit virittelivät soittimiaan. Siinä juteltiin heppujen kanssa muutama hetki, kunnes bändi alkoi soittaa. Olimme kahden kaverini kanssa ainoat ihmiset yleisössä. Kesken keikan toinen kavereistani sanoi "Onpas paska keikka, onneks ei maksettu tästä mitään.". Siitähän Turbonegron pojat suuttuivat ja lopettivat soittamisen. Jostakin oli ilmestynyt fillareita, joilla lähdimme polkemaan hurjistunutta bändiä pakoon. Kiivasta takaa-ajoa kesti jonkin aikaa. Uni loppui kun poljin Jopollani suonsilmään.
Life is a vacuum cleaner, it sucks.
sikanaama
11.10.2005 19:23:52
Näin kerran unta että Timo Rautiainen soitti Hectorin keikalla 70-luvulla. Ei sinänsä mikään kumma uni. Oikeasti se uni oli dokumentti Hectorista ja Rautiaisesta.
Käyn luomileikkauksessa vain koska rakastan sinua.
wilzhu
12.10.2005 00:57:40 (muokattu 12.10.2005 00:57:49)
Toiset näkevät unta, minä elän sitä.

Taitaa tosin olla uneksintaa sekin.
Elämä Off.
Destructor
16.07.2006 10:08:48
Näin unta että Carnivore soitti Tuskassa. Tosin päälavalla soitti samaan aikaan Immortal, joten olin ainoa keikalla, ja Hesarin toimittajat naureskelivat ja räpsivät kuvia. Steelellä oli fur and spikes- haarniska. Hän röyhtäisi lavalla.
You call my music sonic poison, but it gives me pleasure to aggravate the ones I hate.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)