Aihe: Hääkeikkojen liksat?
1 2 3
absqua
08.05.2003 17:23:30

Kyllä mä mielelläni Rainbowta tanssisin lavallakin :-)

Kyllä kyllä! Rainbow on mahtava. Kyllä olisi suu messingillä kun joku tulisi tanssilavakeikalla pyytämään Rainbowta! Se kun on kuitenkin sarjassamme harvinaisempia toivebiisejä. Siis tansseissa.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Rock n
08.05.2003 17:53:07
...Kyllä olisi suu messingillä kun joku tulisi tanssilavakeikalla pyytämään Rainbowta! Se kun on kuitenkin sarjassamme harvinaisempia toivebiisejä. Siis tansseissa.

Ei se nyt aivan tavatonta ole, että tanssibändi vääntää hevi- ja brogebändien balladeja tanssilavalla.
Speedy
08.05.2003 17:58:24

Mä luulen kyllä että useemmalta AMK:nki bändiltä lähtee hambot ja muut, kun joltain tavan humppa-bändiltä.. Ja on kyllä totta, että musiikin opiskelijat on avarakatseisempia musiikiin suhteen, jos näin voi asian ilmaista..=) Eli AMK:n tai Konservatorion bändeiltä onnistuu varmasti paljo kivuttomammin erityyliset biisit, kun joltain muulta "tavan humpp-bändiltä", en tarkota nyt niinkään soittotaidolta, vaan asenteelta.. Ainakin minä olen asian ikäväkseni kokenut näin, mitä olen bändeissä soitellut.. Sitäkään en nyt juuri usko, että AMK:n bändit tekis turvebiisit "helpolla", vaan musta sekin on päin vastoin..

Ja noihin biiseihin varmasti vaikuttaa myös sekin, että ns. ammatti muusikot ei juurikaan siitä kostu, jos ne soittaa jonku toive keikan, eli 3 settiä toive biisejä, hirveenä hikistä treeniä, semmosia biisejä mitkä on ihan perseestä, ja muuta vastaavaa. Kun taas AMK:n bändin pojat saa siitä opintoviikkoja yms. hyödyllistä, ja varmasti on mukavampaa soittaa popimpaa musaa.. Ainakin mun mielestä, jos vertaan noita bändejäni keskenään..=I
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
isojussi
08.05.2003 22:24:24
Ruvetaan pikkuhiljaa pääseen asiaan: Asenteesta, soittotaidosta ja kokemuksesta kaikki on kiinni. Näistä ei mikään yksin tee muusikkoa ja yleisön viihdyttäjää ja palvelijaa vaan kaikki yhdessä. Lisäksi oikealla muusikolla on rakkaus musiikkiin, joka pitää nykyä lavalta lattialle!

Mihinkäs laatikkoon mut panisitte kun en oo käyny AMK:ta tai konsaa - vaan musiikkiopiston. Soittokokemuskin taas on 90%:sesti hankittu yksityistilaisuuksissa.
Osta mut - ma olen kaupan!
vantage
09.05.2003 10:45:26
Täällä päin missä auringon säde ei maahan kajoa soittaja saa paikalliskeikoilla vain pullakahvit se on sitä nöyrää meininkiä.
Heavy Metal Is The Law
isojussi
10.05.2003 23:29:52
Täällä päin missä auringon säde ei maahan kajoa soittaja saa paikalliskeikoilla vain pullakahvit se on sitä nöyrää meininkiä.

Juu juu, mutta saatteko santsata?
vanhami
12.05.2003 15:16:43 (muokattu 07.07.2003 10:06:21)
moi

Meidän bändi keikkailee 150-200 eur / mies / 4x45min.

Hinta on tuplaantunut minimissäänkin siitä, millä hommia aloittelimme aikoinaan. Omiin eka virityksen nähden viisinkertaistunut. Olin tyytyväinen jos sain pari saturaista parin kolmen tunnin haitarin vingutuksesta.

Ruvetaan pikkuhiljaa pääseen asiaan: Asenteesta, soittotaidosta ja kokemuksesta kaikki on kiinni. Näistä ei mikään yksin tee muusikkoa ja yleisön viihdyttäjää ja palvelijaa vaan kaikki yhdessä. Lisäksi oikealla muusikolla on rakkaus musiikkiin, joka pitää nykyä lavalta lattialle!

Mihinkäs laatikkoon mut panisitte kun en oo käyny AMK:ta tai konsaa - vaan musiikkiopiston. Soittokokemuskin taas on 90%:sesti hankittu yksityistilaisuuksissa.

koulutusta, ehei, ei minkäänlaista. Isä soitteli haitaria ja opetti alkuun. Sitten kävin kansalaisopistossa ja yksityistunteja erään pitkän linjan muusikon luona. Välillä äijä oli reippaassa kännissä ja veti turpaan, jos soitti päin helvettiä.

Sitten vaan itseopiskelemalla. Maalaisjärjellä pärjää pirun pitkälle. Nuotteja en osaa prima vistana lukea, mutta sieltä olen vain kummemmatkin kappaleet hakenut. Jos on halu olla esillä, eihän sitä mikään voi estää.

Ammattimies on ammattimies joka alalla. Osaanhan minä kaakeloida vaikka kylpyhuonetta, mutta silti ammattilainen on siihen käynyt koulun ja tekee sen nopeammin ja fiksummin. Kaverini kävi sibiksen, soittaa kuin enkeli, mutta esiintymislahjoiltaan ja lavasäteilyltään kirjahyllyn luokkaa.

Lopullinen kokemus ja rutiini hankitaan pyörimällä syvissä kansan riveissä ja soittamalla, soittamalla niin perkeleesti sekä heittäytymällä tilanteisiin ja pistämälllä itsensä likoon. Teknisesti huono muusikko saattaa hoitaa homman himaan jollain ihan muilla jipoilla.

"Tähteys tulee sisältä, muu voidaan opiskella."

Mika
breppuli
18.06.2003 18:24:12 (muokattu 08.07.2003 00:04:56)
Poikkeuksetta ruokailu yms. musaa kyselleet ovat jälkeenpäin olleet tyytyväisiä "neulapoikiin".

Ainakin kerran muistan, että hääpari oli palkannut erikseen pianistin soittamaan viihdettä ja ekan häävalssin (Kesäillan valssi). Oli ihan hyvä pianisti, sääli vaan, että sen paikan piano oli ihan hanurista.

Ammattitaitoisella hääbändillä on tietysti sellainen kosketinsoittaja, joka pystyy hoitelemaan myös ns. viihdemusiikin soittamisen ilman että siitä tarvitsee esim. rumpalin ja huuliharpistin ottaa paineita.
Herra Rapu
19.06.2003 09:41:35 (muokattu 19.06.2003 09:42:01)

Perkule me lähetään soittamaan häihin 500 eurolla, tietenkin hintaan vaikuttaa se, että sulhanen on tuttu. Bändiin kuuluu soittajakavereita ja pikkusisko, 6 soittajaa yhteensä.

Hintaan kuuluu yksi akustinen biisi kirkossa, pianolla taustamusiikkia kahvittelun ohessa, häävalssit + vajaa 20 biisiä iskelmästä rokkiin ja jazziin.
Paino ei ole mikään ongelma.
FAT = MOTION
ödeema
07.07.2003 09:53:36
Ruokailutaustan soittaminen on muusikon kannalta paradoksi: soittaa pitäisi, mutta ääntä ei saisi kuulua.

Erittäin hyvin sanottu!!!
japiman
24.07.2003 12:54:41
Alkuperäiseen aiheeseen viitaten mä olen pitänyt hääliksana aina kohtuulisena jos saa tonnin mummoo per mies ja kulut päälle. Käytännössä matkasta riippuen hinta on näin laskien sitte 700 € ja siitä ylöspäin. Puhuin nyt näköjään neljän miehen kokoonpanosta. Triot, koneduot ja yhdenmiehen ihmeet tietty halvemmalla.
isojussi
25.07.2003 12:00:43
...ja yhdenmiehen ihmeet tietty halvemmalla.

Paitsi per nenä ....;-)
japiman
25.07.2003 14:11:39
Paitsi per nenä ....;-)

Aivan. Oli muuten hyvä tarkennus !;)
Köpö
01.08.2003 22:16:35
Huomenna on ihan "lupaava" hääkeikka tulossa. Palkka saatiin jo tänään, kun pystyteltiin kamat (sattui olemaan meidän reenipaikassa nämä häät). Lähtiessä vielä tultiin kyselemään, että minkälaisia aineita pitäisi sinne takahuoneeseen sitten tuoda, väkevää, kylmää kaljaa kenties??!! ;) Saapa nähdä mitä tuleman pitää :)
X
Irti Humpasta
08.08.2003 13:47:16

Oikein odottelen, kun 16.8 on hääkeikka, jossa HÄÄMARSSINA on "Smoke on the water"... Mitäköhän häävieraat meinaavat?
...eläkeläinen...
baron
08.08.2003 13:59:22

Oikein odottelen, kun 16.8 on hääkeikka, jossa HÄÄMARSSINA on "Smoke on the water"... Mitäköhän häävieraat meinaavat?

Ja mulla "häävalssina" Tapani Kansan humppa!
Köpö
08.08.2003 14:25:09
Huomenna on ihan "lupaava" hääkeikka tulossa. Palkka saatiin jo tänään, kun pystyteltiin kamat (sattui olemaan meidän reenipaikassa nämä häät). Lähtiessä vielä tultiin kyselemään, että minkälaisia aineita pitäisi sinne takahuoneeseen sitten tuoda, väkevää, kylmää kaljaa kenties??!! ;) Saapa nähdä mitä tuleman pitää :)

Hyvä keikka siitä tuli....ainakin tarjoilun puolesta ;) takahuoneeseen tuotiin illan aikana 36 pl kaljaa, eurokossu ja boolitonkan loppu :) Kyllä hääkeikat on sitten kivoja.
X
baron
08.08.2003 14:28:20

Hyvä keikka siitä tuli....ainakin tarjoilun puolesta ;) takahuoneeseen tuotiin illan aikana 36 pl kaljaa, eurokossu ja boolitonkan loppu :) Kyllä hääkeikat on sitten kivoja.

Jos on "viitsinyt" toimia tilaajan/maksajan toiveiden mukaan, niin joskus on saatu lisäksi kotimatkallekin vielä eväät mukaan (vinkkua, boolia, pöytistä)

Jättäkööt suuret tähdet nää keikat meille!
SF3YLO
10.08.2003 12:00:20 (muokattu 10.08.2003 12:03:06)

joo alle 100e ei kannata kyl soittaa. meillä on 150e ollut minimi + matkakulut +ruuat +viinat +tarvittaessa majoitus.

Ainakin me ollaan aina soitettu sitä mitä hääpari on toivonut. ja kannattaa ottaa semmonen pändi mikä pystyy vetämään kaikkea laidasta laitaan, en suosittele ikäloppuja lavapändejä, kaikella kunnioituksella. Parhaimman tuloksen saa kun ottaa nuoria musiikinopiskelijoita jotka pystyy vetämään melkein mitä vain eikä vaadi ammattilaisen palkkaa.

Biisitoivomukset on pändin hyvä tietää etukäteen tarpeeksi ajoissa, ettei tarvi keikalla korvakuulolta räveltää. parempi molemmille osapuolille.

Kaikki muu paitsi palkka sopii meiän bändiin!

Meillä (trio vielä) on ollu 250-300€ 4 settiä !!!

eli alle satanen per nokka.
Basistit kunniaan!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)