Enemmänkin makuasia, itselläni ollut basso ilman nauhoja puolisen vuotta, eikä kaula ole alkanut enteillä mitään merkkejä vääntymisestä mihinkään suuntaan.
Helpottavathan nuo huomattavasti siirtymistä nauhattoman basson soiton ihmeelliseen maailmaan. Puolisen vuotta ei sano vielä yhtään mitään, katsotaan nyt vuosi-pari niin voihan siitä jo jotain päätellä. Tosin en vielä silloinkaan vetäisi mitään yleistyksiä tuosta. Mistä nämä puolenvuoden asiantuntijat oikein sikiää? Munsta. |
okoranta 06.10.2005 18:46:43 | |
---|
Voi olla, mutta eikös ne nauhojen jättämät kolot olisi syytä tukkia jollain muullakin kuin petsillä? Joo, jäi tuossa mainitsematta, että koloihin+otelautaan on vedetty kerros Acryl Spartel lateksipohjaista paikkausmassaa, sitä käytetään pienempien halkeamien tai rakojen saumaukseen ja täyttämiseen puumateriaaleille. Massa väriltään valkoinen, paikkausmassan kuivumisen jälkeen hiottu helvetin hienorakeisella hiomapaperilla koko otelauta...Ja on muuten tasainen, ei jää tikkuja vaikka työnnät bändin kitaristin perseeseen! Elikkä tällä hetkellä kaula puunvärinen ja nauhojen kohdalla menee valkoiset viivat, ja sit ku siihen vetää petsin päälle niin puu imee sen hieman paremmin kuin massa ja valkoisten viivojen kohdalle jää hieman muuta otelautaa tummempi petsi! ja sillä meinasin, että voi tulla aika siisti, helpottaa vähän siirtymistä nauhallisesta nauhattomaan! Muse:n Hysteriassa maailmankaikkeuden hienoin bassoriffi!! Rock!! |
okoranta 06.10.2005 18:57:20 | |
---|
Kyllä siis itse jotenkuten osaan säätää noi hommat, mutta ajattelin ajanpuutteen vuoksi käyttää ammattilaisella, joka pistää sen heti just eikä melkein kuntoon, niin ei tarvi itse sit ruveta itse härppiin, säästää aikaa, hermoja jne. ..rahaa se tietysti vie, mutta jos näillä työtuntimäärillä ei yhtä bassoa raaski säädätyttää, niin sit täytyy lopettaa bassottelu!!!!!!!! :) Kävin laittaan Kullakseen postia, jos siellä joku laittais sen kuntoon, ja tietysti ku tilipäivä huomenna, niin saattaahan siinä samalla tarttua mukaan jotakin musakamaa:) Muse:n Hysteriassa maailmankaikkeuden hienoin bassoriffi!! Rock!! |
v.z. dean 06.10.2005 21:44:29 | |
---|
Vie Pikisaareen Häröselle, on ammattimies. Säätö maksanee 20-30e. Laita basson mukaan paketti uusia kieliä. |
Jesus Muerte 06.10.2005 21:59:55 | |
---|
Vie Pikisaareen Häröselle, on ammattimies. Säätö maksanee 20-30e. Laita basson mukaan paketti uusia kieliä. Komppaan tätä. Pisti yhden hirveän ritsan muinoin ihan soittokuntoon. En tosin maksanut itse, vaan se meni musiikkiliikkeen piikkiin, niin en hintaa osaa sanoa. |
marlow 07.10.2005 14:43:56 | |
---|
Tai vie Amfisoundin pojille Haukiputaalle.. Maksaa muistaakseni 20-30 eekkeria. Ja jalki on hyvaa. Mutta tuolta voit tarkistaa hinnat: www.amfisound.fi"If you have an idea, don't play it" |
hollstro 07.10.2005 23:09:38 | |
---|
No... Nämä säädöt joita tässä haetaan saa kuntoon 5 minuutissa kun vaan tekee asian ajatuksella. Kannattaa ehdottomasti opetella säätämään oma soitin soittokuntoon. Jos ei halua, se on eri juttu mutta ajansäästön veruke on kyllä tuulesta temmattu. Osaamattomuus ja ymmärtämättömyys ovat ihan hyviä syitä ja niiden suhteen kannatta vaan myöntää että näin on. Olin kerran Levytukussa ja sisään tuli basisti joka toivoi bassoon säätöä kun e-kielen intionaatio oli pielessä. Kysyin myyjältä että pelleileekö asiakas. Myyjä sanoi että ei. Nätä kaverieta on jonoksi asti. Enää en ihmettele basistivitsien todenperäisyyttä. |
Teijo K. 07.10.2005 23:11:56 | |
---|
No... Nämä säädöt joita tässä haetaan saa kuntoon 5 minuutissa kun vaan tekee asian ajatuksella. Kannattaa ehdottomasti opetella säätämään oma soitin soittokuntoon. Jos ei halua, se on eri juttu mutta ajansäästön veruke on kyllä tuulesta temmattu. Osaamattomuus ja ymmärtämättömyys ovat ihan hyviä syitä ja niiden suhteen kannatta vaan myöntää että näin on. Olin kerran Levytukussa ja sisään tuli basisti joka toivoi bassoon säätöä kun e-kielen intionaatio oli pielessä. Kysyin myyjältä että pelleileekö asiakas. Myyjä sanoi että ei. Nätä kaverieta on jonoksi asti. Enää en ihmettele basistivitsien todenperäisyyttä. No, samaa näkee kitaristeissakin. Ja olenpa joutunut virittämään rumpujakin kun varsinainen rumpali ei ole vain hallinnut. Munsta. |
Pirkka 08.10.2005 02:49:20 | |
---|
No... Nämä säädöt joita tässä haetaan saa kuntoon 5 minuutissa kun vaan tekee asian ajatuksella. Kannattaa ehdottomasti opetella säätämään oma soitin soittokuntoon. Kyllä, varsinkin kun puhutaan nauhattomasta bassosta joka on pidettävä jatkuvasti säädöissä jos haluaa soittaa edes vähän vireessä nauhamerkkien mukaan. Ja säätämään joutuu, siitä pitää huolen vuodenaikojen vaihtelu... |
okoranta 10.10.2005 14:58:08 | |
---|
No... Nämä säädöt joita tässä haetaan saa kuntoon 5 minuutissa kun vaan tekee asian ajatuksella. Kannattaa ehdottomasti opetella säätämään oma soitin soittokuntoon. Jos ei halua, se on eri juttu mutta ajansäästön veruke on kyllä tuulesta temmattu. Aika kyllä on aika kortilla, mutta otin viikonloppuna itseäni niskasta kiinni ja säädin basson, kaularaudan,kielet,intonaation, mutta kyllä siinä meni kumminkin yli 5 min!! mulla meni noin 1,5 tuntia kahvi ja tupakkataukoineen, yksi syy siihen miksi meni niin kauan on se, että kaularauta sijaitsee kaulan tyvessä!! kuva valmiista bassosta ilmestyy tämän viikon aikana oma kuvaan:) Muse:n Hysteriassa maailmankaikkeuden hienoin bassoriffi!! Rock!! |