M.i.k.key 05.10.2005 22:39:48 | |
---|
Tahdon vaan sanoa että mulla taisi olla kuitenkin vanha Motif ennen Jabbea. ES on ja pysyy... sori off-topic Mä lopetan nää hommat! |
mr.muzak 05.10.2005 22:43:26 | |
---|
...Rahaa OLI mut sen jälkeen ku ostaa jotain ni ei vähään aikaan ole, mut kyl sitä aina pikkuhiljaa tulee... Älä saatana! hoho:):) |
timoorg 05.10.2005 22:43:53 | |
---|
Mikäli sinulla on uusi CX-3 ei sitä urkusoudin takia kannata vaihtaa .CX-3 kiinni oikeaan leslie:iin niin se on siinä. Kannattaa lukea vähän testejä .Esim.Keyboardissa oli vuosi sitten vertailutesti jossa 1.oli XK-3 Hammond ja 2.Korg CX-3,muut sitten perässä.Lisäksi asia on vähän makukysymys eli kokeile itse,mutta minä en esim. tykkää NE:stä yhtään enkä ymmärrä miksi se Suomessa on saanut niin suuren suosion (toisaalta hyvä Ruotsi). Korgin CX-3:ta käyttävät mm. Rick Wakemann (Yes),Keith Emerson,Tom Coster(ex.Santana) ja Chuck Leavell (Rollarit).Miksi?No siksi,että onhan se nyt urkuna ihan toista luokkaa kuin NE. |
Jabbe 05.10.2005 22:46:38 | |
---|
Älä saatana! hoho:):) ;) Dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. |
Jabbe 05.10.2005 22:47:38 | |
---|
Tahdon vaan sanoa että mulla taisi olla kuitenkin vanha Motif ennen Jabbea. ES on ja pysyy... sori off-topic Tahdon vaan sanoa että kunhan naureskelin itselleni ja sille miten kovasti ES:ää aikoinaan hehkutin. Sunlaisen käyttöön se on kyl hyvä edelleen, ei siin mitään... ;):) Saat anteeks. Tää on aika offtopikia ollu alusta alkaen mut asiaa kuitenki ni mikäpä siinä. :) Dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. |
Jabbe 05.10.2005 22:49:33 | |
---|
Mikäli sinulla on uusi CX-3 ei sitä urkusoudin takia kannata vaihtaa .CX-3 kiinni oikeaan leslie:iin niin se on siinä. CX3 oon pari kertaa testannu ja vaikutti ihan hyvältä, mut jotenkin VK:ssa on enempi sellanen soundi mistä tykkäsin. Ja CX on kalliimpi. Eikä löydy muita soundeja kuten VK:sta, vaiko oliko tää huonoa mutua? Mut kannattaa toki testata kaikki. Onkohan kukaan muuten nähnyt XK-3:a Suomessa? Dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. |
BaariMikko 05.10.2005 22:50:22 | |
---|
Mikäli sinulla on uusi CX-3 ei sitä urkusoudin takia kannata vaihtaa .CX-3 kiinni oikeaan leslie:iin niin se on siinä. Kannattaa lukea vähän testejä .Esim.Keyboardissa oli vuosi sitten vertailutesti jossa 1.oli XK-3 Hammond ja 2.Korg CX-3,muut sitten perässä.Lisäksi asia on vähän makukysymys eli kokeile itse,mutta minä en esim. tykkää NE:stä yhtään enkä ymmärrä miksi se Suomessa on saanut niin suuren suosion (toisaalta hyvä Ruotsi). Korgin CX-3:ta käyttävät mm. Rick Wakemann (Yes),Keith Emerson,Tom Coster(ex.Santana) ja Chuck Leavell (Rollarit).Miksi?No siksi,että onhan se nyt urkuna ihan toista luokkaa kuin NE. Kuuntelin jostain netistä vertailudemoja joissa oli samat jutut rinnakkain mm. Electrolla, VK8:lla, B4:llä ja CX-3:lla. Tasasessa joukossa oli yks huomattavasti kehnosoundisempi ja se oli Cx-3. Näin sanoo mun korvani... "Kun olen inspiroitunut, kaikki menee hyvin, mutta jos yritän menetellä oikein, seurauksena on katastrofi."
-Keith Johnstone |
timoorg 05.10.2005 23:06:58 | |
---|
|
mr.muzak 05.10.2005 23:19:14 | |
---|
Onkohan kukaan muuten nähnyt XK-3:a Suomessa? Tuota testailtiin keväällä ihan oikeen leslien kanssa. Loistava peli ja editoinnit aivan omaa luokkaansa. Pystyy jokaisen eri äänen editoimaan haluamakseen, eli tällä pystyy oikeasti tekemään klooniurusta jonkun tietyn hammond-yksilön kloonin kaikkine "virheineen". VK8 pärjäsi myös oikein hyvin, oli nimittäin oma kloonivertailu pystyssä. Electrosta ja B4:sta en niin digannut vaikka nekin ajettiin leslien läpi. Mutta silti, se aito B3 pesi kyllä kaikki noi niin 6-0 että oikein pahaa teki. Ihan jo se fiilis soittaa sitä soitinta oli täysin eri. Noh, sehän on soitin eikä mikään digiverme. |
samulijp 06.10.2005 02:42:01 (muokattu 06.10.2005 02:44:24) | |
---|
Tahdon vaan sanoa että mulla taisi olla kuitenkin vanha Motif ennen Jabbea. ES on ja pysyy... sori off-topic Muistaakseni taidettiin kaikki saada, hoho!! No hard feelings Jabbe :) "Kaikki muu paitsi musiikki on turhaa" Mnet |
Jabbe 06.10.2005 09:32:03 | |
---|
Muistaakseni taidettiin kaikki saada, hoho!! No hard feelings Jabbe :) Mä _tilasin_ sen ennemmin mut kun asun tääl korvessa niin.... Pussy sai PÄIVÄN ennen ku mä. Vidu. Kävin sen rempalla tsekkaa uutta Motifia ja ja sain omani vasta seuraavana päivänä. Mut elämä on. Dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. |
baron 06.10.2005 09:43:36 | |
---|
Mä _tilasin_ sen ennemmin mut kun asun tääl korvessa niin.... Pussy sai PÄIVÄN ennen ku mä. Vidu. Kävin sen rempalla tsekkaa uutta Motifia ja ja sain omani vasta seuraavana päivänä. Mut elämä on. Joo, mäkin kävin testaamassa sekä ES6,7 että 8 ja minkä tahansa olisin saanut kaupasta kantaa kotiin ennen Jabbea, jos olisi sattunut miellyttämään. The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
OOKOO...tätä mä just haen eli ite oon kans säätäny ja säätäny Korg CX3:sta ja rotosphereä muutaman vuoden ja aina on perseestä. Studiossa oli ihan ihmesoundit, keikoilla ajoittain ihan ookoot, mutta nyt tarvisinkin sellaisen vehkeen että soundi on täyskymppi aina kun laitan koneen päälle. turhat säätämiset sais jäädä veke... Unohdin sanoa että pistä se rotosphere menemään ja osta kunnon leslie. __ |
Tsuippa 01.08.2006 17:47:39 | |
---|
Mä oon soitellut tuota nord electroa leslie 2101-kaapin läpi. Kuulostaa mun mielestä hyvältä ja on roudattavissa helposti. Pidän myös niistä pianosaundeista, mut olen itse enemmän urkuri -että mulla on ei ehkä ole korvia kuunnella niinkuin joillakin mestareilla tällä palstalla. |
R.Syke 01.08.2006 17:54:36 | |
---|
Pysykää aiheessa! Pysytään. Nord Electro 2:n möin pois. Turhaan kehuttu. Koskettimet tatsiltaan huonot. Kaunis katsella, kevyt roudata, huono soittaa...Pianosoundit oli mitä oli. Rolandin VK-8 täydennettynä Rolandin RD-stagepianolla riittää kovastikin meikäläisen soittoon. Itellä siinä on toi 300sx alla. |
Thomy 01.08.2006 21:09:19 | |
---|
Pysykää aiheessa! Ainoa fyysinen ero Nord Electro 1:n ja 2:n välillä on kakkosen paneelissa oleva pieni ledi, joka ilmaisee sisääntulevan midi-signaalin. |
Thomy 01.08.2006 21:12:52 | |
---|
kevyt roudata Ei lainkaan väheksyttävä asia näinä päivinä... huono soittaa Mutta entä jos hyvä soittaa...? (enkä tosiaankaan tarkoita itseäni !) |
baron 01.08.2006 21:31:27 | |
---|
Pysytään. Nord Electro 2:n möin pois. Turhaan kehuttu. Koskettimet tatsiltaan huonot. Kaunis katsella, kevyt roudata, huono soittaa...Pianosoundit oli mitä oli. Eiks urkujen tatsin pidäkin olla sellainen? (Siis sellainen "inhottava") There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |