Aihe: Isis: Panopticon
1 2 3 4
GhostOfTheSun
10.05.2005 20:23:31 (muokattu 10.05.2005 20:25:00)
Jos seuraavaa kertaa tulee niin myyn vaikka persettä, että pääsen kattomaan

Oikein! Jos seuraava kerta tulee niin ostan vaikka sulta persettä, jos oma katsomaan pääsemiseni siitä riippuisi!

Suolaa haavoihin...

Tähän jokaiselle hymiöitä oman maun mukaisesti...

Suolaa ympärilleni kylväen,
-Haamu

EDIT: ylimääräisiä sanoja...
"Se, että olet vainoharhainen, ei tarkoita etteivät ne olisi perässäsi." -Kurt D. Cobain (RIP)
aleksi
11.05.2005 18:51:17
Jesu ei oikein sytyttänyt...

Jesu oli sanalla sanottuna huono. Levyltä vielä noita ylipitkiä biisejä jotenkin voi kuunnella, mutta livenä huonosti soitettuna ei kyllä millään.
"open hands to the wind"
GhostOfTheSun
11.05.2005 20:39:51
Jesu oli sanalla sanottuna huono. Levyltä vielä noita ylipitkiä biisejä jotenkin voi kuunnella, mutta livenä huonosti soitettuna ei kyllä millään.

Samaa mieltä, vähän jäi vaisu kuva ko. bändistä...

-Haamu
"Se, että olet vainoharhainen, ei tarkoita etteivät ne olisi perässäsi." -Kurt D. Cobain (RIP)
dictatorsh*t
30.09.2005 12:54:53
No niin, Isis.

Itse löysin tämän vähän aikaa sitten jotenkin mutkien kautta Calliston avulla. Aivan mahtavaa kamaa, kunnon tunnelma- ja fiilistelymusiikkia. Enkä sillä tarkoita että tarvii jonkun tietyn olotilan blah blah. Panopticonia on tullut lähinnä kuunneltua ja se on ainakin ihan mahtava levy. Kaikki seitsemän biisiä ovat sitä täältä Mnetistä kuultua kuuluisaa parhautta (In Fiction on paras biisi mitä olen kuullut hetkeen).

Oceanicilta olen pari biisiä kuullut ja vaikka kovia olivatkin niin niiden perusteella Panopticon on kovempi luu, vaikkei sillä ole mitään väliä kunhan pitää. Vanhempaa kamaa sitten taas en ole kuullut yhtään. Varmaan kannattaa etsiä, vai?
marke-
30.09.2005 13:12:04
Varmaan kannattaa etsiä, vai?

Nojuu. On ISIS vähän hyvällä tapaa rauhottunu tässä, mutta kyl se vanhakin materiaali sisältää välistä ihan siistejä mättöjä. Oceanic on todella kova levy kun siihen pääsee sisälle. Paljon kauemmin kestää ku pyöritystä mun mielestä ku Panopticon. Taino, paha sanoo.. molemmat todella kovia.
Haen bändiä. Soitan kitaraa. Voin myös huutaa.
Closure
30.09.2005 13:51:36
Kiitos tästä threadista. Panopticonin pari ekaa raitaa kuulostavat helvetin hyviltä, pitää tutustua tarkemmin.
"Mulla on norjametalli ja 1970s funk CDt vierekkäin levykokoelmassa. Se on vain totuttelukysymys. Ei kuitenkaan pidä lähteä millekkään "kaikki kelpaa" -linjalle, vaan pitää osata tunnistaa musiikista myös dekadenssi-ilmiöt kuten rap." -sub zero
adrenaline
30.09.2005 14:55:10

Oceanic ja Panopticon muodostuneet nyt jo klassikkolevyiksi...Helsingin keikka toukokuussa osoitti, että tunnelma ei livenä ole yhtään levyä huonompi, unelmien täyttymys oli nähdä livenä.
Bredius
30.09.2005 15:03:51
Ihan pieleen ei myöskään voi mennä hankkimalla bändin ekan virallisen pitkäsoiton Celestialin. Ehkä hiukan raskaampaa kuin uudemmat levyt, mutta toimii pirun hyvin. Panopticon on melko huikea levy, varsinkin In Fiction, Backlit ja So Did We. Mutta kuitenkin kyllä omatkin katseeni kääntyvät kohti sitä Oceanicia Isis-suosikkia valittaessa. Se oli silloin aikanaan, kun levyn ostin, niin kova juttu, että unohtui melkein muiden bändien koko olemassaolo muutamaksi viikoksi. Panopticon on ehkä tietyllä tapaa jotenkin kypsempi levy kuin Oceanic, mutta jälkimmäinen on minulle vielä niin rakas levy, että sitä ei kovin helposti syrjäytetä.
"Rumors of my demise have been greatly exaggerated."
GhostOfTheSun
30.09.2005 18:01:34
Oceanic on todella kova levy kun siihen pääsee sisälle. Paljon kauemmin kestää ku pyöritystä mun mielestä ku Panopticon. Taino, paha sanoo.. molemmat todella kovia.

Jep, meikäläinenkin vannoi aluksi Pano-option nimeen näistä kahdesta, mutta lopulta Oceanic kuitenkin vei niukan voiton. Ei sen puoleen vitun tiukkoja levyjä molemmat kuten koko orkesteri.

Itse tutustuin oikeastaan Cult of lunan kautta Panopticoniin ja se vei sydämeni menessään. Siellä se nyt huljuu jossain ilmavirtojen lempeässä syleilyssä...

P.S. pistäkää pikaviestiä jos sattuu jonnekkin tipahtamaan. Olis vielä käyttöä...
"Sabotage will set us free. Throw a rock in the machine" - Refused are fucking dead
juhist
01.10.2005 17:41:49
Ihan pieleen voi mennä hankkimalla bändin remiksatun version (remixes/reinterpretations) Oceanicista...
Jotenkin ostaessani oletin kun se sisälsi 2 levyä, että siinä olisi myös alkuperäiset versiot, mut aina ei voi voittaa...
Aika järkyttävää raiskaamista musta, biisejä samplattu ja sekotettu ym.

Jep, no joku varmasti noistakin tykkää (?).
Mut en suosittele kelleen.

Muuten bändi edustaa loistokkuutta.
Oceanicia kyl tykkäilen, erityisesti Carry on tuolta mieleen.
PanOptikko hankintaan.
FatSam
01.10.2005 17:45:43

Eilen tuli SVT Europelta Isiksen keikka.
Joskus ilmestyy vuosituhannen thrash-levy.
dictatorsh*t
02.10.2005 02:10:15
Jep, no joku varmasti noistakin tykkää (?).

Se Patton-Maritime oli ihan hyvä.
sepeli
06.10.2005 15:16:45
Eilen tuli SVT Europelta Isiksen keikka.

Joo laitetaan tännekin että tuota pystyy nyt katselemaan netistä.

http://svt.se/svt/road/Classic/shar … sp?a=460233&changesettings=true
Blood runs through your veins
That's where our similarity ends
marke-
06.10.2005 15:50:47 (muokattu 06.10.2005 16:00:02)

Juma! Kiitos loistavasta linkistä!!

EDIT: Grinning Mouths.. ei saamari!! Meinaa oikeesti taju lähtee kun sen kuulee. huh..
Haen bändiä. Soitan kitaraa. Voin myös huutaa.
Woc
06.10.2005 16:04:23

Suuret kiitokset! Ens kerralla kun bändi tulee Suomeen on pakko lähteä katteleen.
Pukeudun mustaan koska heräsin tänä aamuna
sepeli
06.10.2005 16:18:08
Tuolta toisen alueen Isis-ketjusta myös toinen keikkapätkä tänne:

http://www.fabchannel.com/fab2005/p … &concert_id=653&language=en
Blood runs through your veins
That's where our similarity ends
dictatorsh*t
06.10.2005 18:18:12 (muokattu 06.10.2005 19:31:59)

Ei toimi sitten millään. Erroria lykkää, onneksi toinen edes. Kiitos.

E: ja nyt ei toimi kumpikaan.

E2: nyt toimii ainakin jälkimmäinen.
jigsore
07.10.2005 20:38:55

Olin kuulevinani äsken Isistä Idolsissa.
TUNNETTA PELIIN.
AINA.
IHKK #8
dictatorsh*t
05.12.2005 19:25:03
Tänään sitten kotiutin Panopticonin tuplavinyylinä. Aivan mahtava levy ja kansitaide näyttää hienommalta isoissa kansissa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)