Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Olavi Uusivirta
1 2 3 4 5 6
Ocean Boulevard
06.10.2005 14:14:59 (muokattu 10.10.2005 19:03:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pienen pähkäilyn jälkeen laitan tämän nyt sitten tänne.
 
Satuinpa aamulla katsomaan neloselta buusteri-nimistä ohjelmaa, ja siellä vieraana oli Olavi uusivirta (hänen oikea nimensä?). Mä aloin fanittamaan välittömästi! :-) Helvetin fiksunoloinen, teeskentelemätön, karismaattinen, hyvä-ääninen, ja fyysisestikin vielä näytti olevan kunnossa. Hemmetin nuori vielä, ainakin näytti.
Niin että mikä on pointtini? No, sanokaa mun sanoneen tuosta jätkästä tulee ISO nimi suomalaiseen musakulttuuriin. Anssi Kela on täysin pahvia tuon jätkän rinnalla. Kun mä kuuntelin sen esiintymistä (akustisesti), mulla kävi mielessä sellasia nimiä kun Neil Young, Bob Dylan..
Tsekatkaa tuo jätkä. Taitaa esiintyä Tuomas & Juuso Experiencessä tänä iltana.
 
Toivottavasti tuo kaveri saa tehdä sellasta matskua mitä haluaa.
 
(Mod.huom. Aihe siirretty sopivammalle alueelle)
 
kyseinen
06.10.2005 15:07:11 (muokattu 06.10.2005 15:18:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hassuun paikkaan topicin laitoit - ellei sitten Tuomas&Juuso Experiencessä esiintyminen ole Tapahtuma isolla T:llä. Mutta joo, olen (Uusivirraksi tiedostaen) kuullut vain On niin helppoa olla onnellinen -tsipalleen, ja sehän on mainio poppisrokki, ei siinä mitään. Tulee J. Tervomaa vähän mieleen, varsinkin riffistä, joka on varsin lähellä Neljä seinää -levyn Näyteikkunalla-avausraidan riffittelyä.
 
E: Rock, pop, alternative?
 
Ocean Boulevard
06.10.2005 15:10:04 (muokattu 06.10.2005 15:48:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hassuun paikkaan topicin laitoit - ellei sitten Tuomas&Juuso Experiencessä esiintyminen ole Tapahtuma isolla T:llä.
 
Miksi ihmeessä kaikki keskustelualueet eivät näy joka kerta tuossa listassa? Nyt vasta huomasin, että siellä olisi ollut tuo media ym. hötömölö. Kai tämän joku voi sinne siirtää.
 
Edit: Niin tai paremmin vaikka tuo Rock, pop-alue
 
stickyfinger
06.10.2005 18:00:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko Olavi Uusivirta topicin aloittajalle sitten täysin uusi tuttavuus? Jannultahan on yksi levy ilmestynyt jokunen vuosi takaperin ("Nuoruustango" taisi nimeltään tämä debyytti olla), ja naamaahan on näkynyt telkkarissakin muutaman ohjelman juontajan roolissa.
 
Silloin ensimmäisen levyn aikoihin häiskä ei ainakaan osannut laulaa live-tilanteessa bändin säestäessä hevonketun vertaa. Siis oikeasti ihan karmaisevaa kuunneltavaa kun ei pysynyt äänessä ei yhtään. Ehkäpä sitten on nyt laulutaitoa kehitetty.
 
"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day." - Dean Martin
M.i.k.key
06.10.2005 23:45:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi ihmeessä kaikki keskustelualueet eivät näy joka kerta tuossa listassa? Nyt vasta huomasin, että siellä olisi ollut tuo media ym. hötömölö. Kai tämän joku voi sinne siirtää.

Tuohon vastaukseksi että kaikki alueet eivät näy jos et ole kirjautunut.
 
Olavi Uusivirta asiaan mielipiteeni on että kaveri tekee hyviä biisejä yms. mutta laulajana ei todellakaan ole valmis. Eli en diggaa laulusta, mutta jos hän tekee töitä sen kehittämisen eteen niin hyvä, tosiaan nuori ja lahjakas tyyppi.
 
Mä lopetan nää hommat!
mr.muzak
10.10.2005 18:21:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olavi Uusivirta asiaan mielipiteeni on että kaveri tekee hyviä biisejä yms. mutta laulajana ei todellakaan ole valmis. Eli en diggaa laulusta, mutta jos hän tekee töitä sen kehittämisen eteen niin hyvä, tosiaan nuori ja lahjakas tyyppi.
 
Jep, samaa mieltä. Pari hyvää hittiä, muuten "ihan kivaa poppia". Uutta levyä ois hauska päästä kuulemaan..mielellään ihan vielä livenä.
 
spk78
10.10.2005 19:41:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No huh huh. Yleensä en viitsi laittaa negatiivistä kommenttia mutta hämmästyin miten jotain oikeasti kiinnostaa moisen tyypin tekemiset. Onneton laulaja, sanoittaja ja biisit todella keskinkertaista kamaa. Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Ainoa mitä jää mieleen on pieni ahdistus. Maailmassa on miljoona parempaa singer/songwriteria: Mark Kozelek, A.C. Newman, Tom Waits, Neil Young, Mark Lanegan, Johnny Cash, Tuomari Nurmio, Josh Rouse, Rufus Wainwright, Ken Stringfellow, Aimee Mann, PJ Harvey, Mark Lanegan, Scott Walker, Leonard Cohen muutaman laidasta laitaan mainitakseni.
 
aivokuolio
10.10.2005 20:02:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todella turhaa, hajutonta ja mautonta meininkiä. En tajua mikä tässä oikein kiehtoo.
 
mustan huoneen testi.
Stain
10.10.2005 20:13:19 (muokattu 10.10.2005 20:59:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, sanokaa mun sanoneen tuosta jätkästä tulee ISO nimi suomalaiseen musakulttuuriin.
 
Ei, kyllä se oli Olavi Virta. Yhdyn aivokuolion mielipiteeseen.
 
Muistutuksen sana - artistien dissaaminen muusikoiden.netissä on edelleen kielletty. Seuraava lentää pariksi päiväksi jäähylle.
 
Moderaattori
 
We had some good times But they're gone The winter's comin' on Summer's almost gone
vantage
10.10.2005 21:05:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseasiassa ostin jopa tuon uuden levyn jonkinaikaa sitten.
Oikein mukavaa kuunneltavaa, hyviä hitaampia biisejä!
Livenä olisi mielenkiintonen nähdä..
 
Well... IHKK #5
dixi19
10.10.2005 23:21:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensimmäinen levy oli aika kehno, mutta tämä uusi olikin positiivinen yllätys. Uusivirta on kehittynyt todella paljon. Hyviä sanoituksia, hyviä melodioita. Laulutyylistä ainakin minä olen välillä kuulevani vähän Dave Lindholmia, johtuisikohan sitten siitä että Uusivirta on monesti Davea hehkuttanut. Ja alkoihan debyyttialbumikin aika hauskalla versiolla biisistä Jatsikansa tulee.
 
Uudella levyllä todella kova kolmikko on biisiputki Nyt kun kuljet ympärilläni, Niin kuin eilenkin (loistava pianoballadi) ja On niin helppoo olla onnellinen. Eipä ole todellakaan huono levy muutenkaan.
 
anomus.com
Kapane
11.10.2005 00:21:57 (muokattu 11.10.2005 13:38:50)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei, kyllä se oli Olavi Virta. Yhdyn aivokuolion mielipiteeseen.
 
Silläkin riskillä, että ei pariin päivään nähdä totean, että olen samaa mieltä. Tästä MTV Finlandilla pyörivästä biisistä ja muutamasta muusta kappaleesta rakennan tämän mielipiteeni, Olavi Uusivirralta tuntuu puuttuvan se jokin X-tekijä. Biisinä tämä sinkku on ihan messevä, laulajana Uusivirta on vähintääkin kohtuullinen, Henkilönä hänellä on mitä idolilta vaaditaan eli ulkoista ja sisäistä karismaa. Jostain syystä kuitenkin lopputulos on mielestäni pienempi, kuin osa tekijöidensä summa. Uusivirran kokonaisuudesta puuttuu se jokin, mikä tekisi siitä hyvän. Olen usein huomaamattani vaihtanut kanavaa, vaikka olen tarkoituksella yrittänyt katsoa videota. Kokonaisuudessa vaan ei ole sitä, mikä saisi kiinnostumaan artistista.
 
Kun mietitään, että miksi, tulee mieleen se, että onko levy tuotettu huonosti. Livenä en ole Olavia nähnyt, mutta olen huomannut, että jotkin artistit toimivat tuhannesti paremmin livenä, kuin levyllä. Sanokaapa Olavin kanssa samanlaisia kokemuksia?
 
Perustellut ja järkevästi vertailevat mielipiteet ja kommentit toki sallitaan. Pannassa ovat vain idioottimaisuudet tyyliin "Artisti X on p***a!"
 
Moderaattori
 
Tempura
11.10.2005 09:55:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm. En tiedä, en ole ikinä nähnyt kuinka nätti poika on kyseessä yms., mutta pitää sanoa sen verran että hänen musiikkinsa on helposti sellaisen kuuloista että se hukkuu helposti "taas tätä paskaa"-kaman sekaan.
 
Jotenkin silti kun taas kerran kuulin jotain hänen lauluaan, niin tuli pieni tunne että kyllä tuossa jotain hyvää on, vaikka olisi sitten vaan millin verran. Erottuu edukseen siitä massasta mihin ensikuulemalta sekoittuu.
 
Mistä sen tietää kuinka moni diggaisi jos jannu vetäisi tuota tavaraa oikein lo-fi - soundeilla.
 
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
Tapani L
11.10.2005 12:00:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä olen kyllä pitänyt niistä parista uudesta radiobiisistä, jotka olen kuullut. Kyllä siinä tyypissä potentiaalia on.
nikomati
11.10.2005 12:06:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, mielestäni ihan hyvää poppia. Erottuu kyllä positiivisesti edukseen.
 
Kalle 1200 Vuotiaat Leivät Osaa Yksin Näyttää Tissiä
Flow
11.10.2005 12:17:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kun kuljet ympärilläni on oikeasti aivan helkutin hyvä biisi.
Muita biisejä en sitten ole häneltä kuullut.
 
I'll take the emergency bat-tunnel. It comes out on Highway One and I can catch a bus to Gotham City - Robin
Kre-per
11.10.2005 18:27:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jepjep. Emo-boy :D tosiaan.
 
ganesha
11.10.2005 20:06:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kuulin joskus taannoin. vuosi tai pari sitten, biisin "Raivohärkä" (tai jotain sinne päin) radiosta ja vaihdoin välittömästi kanavaa.
nyt hiljattain kun kuulin radiosta tämän "Helppoo olla onnellinen" (tjsp) niin ei tarvinnut vaihtaa kanavaa - vaikkakin Dave-imitointi saikin hienoisesti orvaskeden kääntyilemään.
Tästä voitanee päätellä että Olavi-poika on kehittynyt matkan varrella. Vielä hiukan lisää kilometrejä mittariin niin saatan jopa alkaa digata.
 
"if we can´t be free, let´s at least be cheap!" - Frank Zappa
Tupuna
11.10.2005 20:27:54 (muokattu 11.10.2005 20:30:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä näköjään kateelliset panettelee, koska Olavi ei ole rangga hevi/nabbomies, vaan ilahduttaa myös tyttöjä.
 
Mutta aidosti olen Olavi Uusivirran parista ensimmäisestä singlestä positiivisesti yllättynyt, aivan mahtavaa matskua. Rangan menon sijaan Uusivirta keskittyy hienoihin melodioihin ja harmonioihin, joita ei ihan jokainen rangaksi hevimieheksi itseään kutsuva osaisi tehdäkään. "Irrallaan" on mainio biisi, samoin iski tämä uusi "On niin helppo olla onnellinen". Erityisesti tuli kiinnitettyä huomiota mainioihin sanoitukseen tuon viimeksi mainitsemani biisin kohdalla.
 
Uskokaa nyt, että ei jotkut osaavat tehdä melodioita ja harmonioita ja ovat siis oikeasti musikaalisia. Kovin moni ei tällä hetkellä tee noin lahjakasta musiikkia... tosin Egotripin Knipi taitaa olla melodioissa ja harmonioissa Suomen lahjakkain. Olavi tulee hyvänä toisena perässä :)
 
E: Melkein pakko ennustaa, että tästä tulee vuoden kovin suomalainen poppirokkilevy sitten PMMP:n Kovimpien käsien.
 
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
MrHands
11.10.2005 20:44:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äläs dissaa hevimiehiä. Hevimiehetkin on muusikkoja.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «