Aihe: Paiste Rude Classic
1
nile
17.06.2003 20:47:23
Kysyisin että minkälaisia nuo kyseiset pellit mahtaapi olla, minkä hintaisia ja sopiiko nopeaan musiikkiin. Ajattelin ostaa 14 tuumasen sound edge haitsun ja 18 tuumasen chinan, onko kellään kokemuksia noista edellä mainituista pelleistä?

Kiitos etukäteen!
Mikko A
17.06.2003 21:12:37
Kysyisin että minkälaisia nuo kyseiset pellit mahtaapi olla, minkä hintaisia ja sopiiko nopeaan musiikkiin. Ajattelin ostaa 14 tuumasen sound edge haitsun ja 18 tuumasen chinan, onko kellään kokemuksia noista edellä mainituista pelleistä?

Kiitos etukäteen!

Mitä nyt oon Rudeista kuullu/lukenu, niin tuottavat ihan tuhotonta mekkalaa ja peittävät koko äänialueen. Sopivat lähinnä punkkiin ja metalliin. Mitähän mahdat tarkoittaa nopealla musalla?? En usko että ovat paras mahdollinen vaihtoehto mihinkään speedmetalliin...
“’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.”
nile
17.06.2003 21:25:00
Tarkotan Grindcorea ja Deathmetallia yms.
Speedy
17.06.2003 22:09:09

Tarkotan Grindcorea ja Deathmetallia yms.

20" china on hyvä, hommaa semmonen, suosittelen..=)
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
Bacchus
17.06.2003 22:57:37
Mul on semmonen halvempi rude 1000 power ride, ja kyllähän siitä ääntä lähtee.=) Raskas ku piru, eli niin sanotusti stick definitionia löytyy. Mut ainakin toi mun malli on vähän turhan kuivahko. Type O Negativen Johnny Kelly soittelee, tai ainakin soitteli joskus rudeilla, ja jos se sen ride on rude, niin voi jumankauta! Kuuntele esim. Typen world coming downia- levyä, uskomaton soundi.

Asiasta toisee, testailin joskus paisteen signature power ridea ja voin valehtelematta sanoa että ehkä parhaita rideja mitä oon kuullu!
"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
Suchinenu
18.06.2003 02:39:14
Kauheeta ääntä pitävät nuo rudet. Minulle ainakin riittäisi tuo 2002-sarja ihan hyvin.. sopii melkeen jazzista metalliin aivan varmasti! (minun mielipiteeni)
Bacchus
18.06.2003 12:46:33
Kauheeta ääntä pitävät nuo rudet. Minulle ainakin riittäisi tuo 2002-sarja ihan hyvin.. sopii melkeen jazzista metalliin aivan varmasti! (minun mielipiteeni)

Mutta metallissa se kuulostaa aikamoiselta piipitykseltä. No metalliakin tietenkin on moneen lähtöön, että...
"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
Buusteri
18.06.2003 15:38:11 (muokattu 18.06.2003 15:46:29)

Ja pistetäänpä tähänkin tämä perusneuvo:
Peltejä ei kannata ostaa sen mukaan että joku ammattilainen käyttää moisia setissään jollain levyllä, koska jokainen elementti setissä miksataan yleensä niin hyvän kuuloseksi kuin mahdollista. (tuo yleensä uuden metallika-levyn takia) :) ite oon testannu joskus jotain 18 rude krässiä ja möly oli kyllä ihan tarpeeksi massiivinen. ja lujaa sai kyllä lyödä. ihmeen semmonen tumma ääni oli ainakin siinä pellissä vaikka paksu olikin..

EDIT: pari juttua vaihtoon niin vältytään niiltä turhilta pottuiluviesteiltä
laiturilla haitari soi, haita se harmitti, haita risoi..
Bacchus
18.06.2003 21:18:19
Ja pistetäänpä tähänkin tämä perusneuvo:
Peltejä ei kannata ostaa sen mukaan että joku ammattilainen käyttää moisia setissään jollain levyllä, koska...

Öö... Oletpa älykäs. Ihan kun tota ei jo jokainen tietäisi... Totesinpahan vaan että kuulostaa aika perkeleen hyvältä siinä levyllä, siitäpä voi joku vaikka innostua ja mennä KAUPPAAN testaamaan kyseistä peltiä.

On se hauskaa kun täällä rummut-palstalla aina joku paviaani tarttuu pikkuseikkoihin kiinni osoittaakseen oman suuren asiantuntemuksensa.
Bacchus
18.06.2003 22:51:15
no ensinnäkin jokainen ei tosiaankaan välttämättä tiedä tuota soundiasiaa. tai ole ajatellut sitä. varsinkaan monet aloittelijat. Ja toiseksi sun kirjotuksesta vois hyvin saada kuvan

No, myönnetään että kommentissas oli ihan hyvä pointti, mut kirjoitustapa oli aika kärkäs. Ja täällä ei oikeesti voi sanoa mitään, ettei joku takertuis pikkuseikkoihin. En todellakaan vaan aina jaksa jaaritella kahta tuntia jostain lyhyehköstä pikku kommentista, niin jos muutaman mutkan sattuu oikaisemaan ni heti joku on vittuilevalla asenteella viilailemassa.
Bacchus
18.06.2003 23:06:15
No sori, ehkä vähän ylireagoin. Saattaa olla et mun alkuperäinen kommentti pellin hyvältä kuulostamisesta levyllä oli niin sanotusti aika laveasti kirjoitettu.
Buusteri
19.06.2003 15:18:43 (muokattu 19.06.2003 15:36:37)

juu riita kerrasta poikki.. mutta palataanpa niihin pelteihin. Nii että tosi paksuja ainakin ovat. Paisteen kataloogissa lukee että "extra heavy." että mitenhän sitte jos kunnon grindcorea soittelee niin nuo ei kyllä syty mihinkään semmosella temmolla mikä tyylilajissa yleensä vallitsee.
Että oikeastaan kehottaisin ehkä harkitsemaan joitain ohuempia peltejä, jotka tosiaan syttyvät nopeaa. Eri asia on tietenkin kun soitetaan mikitetyllä ja hyvin miksatulla setillä, jolloin peltien mikityksellä saadaan siihen syttyvyyteen eroja, mutta akustisena soittaessa sanoisin että kyllä nuo niin hitaasti kuitenkin räjähtää että vähän menis mölyksi.
Niin tässä siis viittasin eniten krässeihin, mutta uskoisin että pätee myös siihen kiinaan jollain tavalla. Haikat varmaankin on ihan sopivat asiaan. Kovaa mölyä lähtee ainakin ja pitäisi kestää. Toisaalta, saa kyllä lyödä aika olan takaa jos haluaa saada haikat rikki.. tämä pätee ainakin laadukkaisiin malleihin. mutta jos ruden soundista tykkää niin mikä ettei
laiturilla haitari soi, haita se harmitti, haita risoi..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)