Uskoisin, että suurin osa niistä kirkonjäsenistä jotka vastustavat kaikkea uudistusta ja esim. rankempaa gospelia, ovat ns. uskonnollisia ihmisiä. Eli kiinni tavoissa ja perinteissä. Nämä ihmiset eivät välttämättä ole edes uskovia. Heille kirkossa käynti on eräänlainen suoritus, traditio. "Ylistäkää häntä rumpua lyöden ja karkeloiden...ylistäkää häntä helisevillä symbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla symbaaleilla!" psalm. 150
kalamies#24 >-)))> olen Hulkki! ESTR #1 Punttisika #1 MET #2
Kirka on mies. |
jogo3000 06.10.2005 14:28:41 | |
---|
Uskoisin, että suurin osa niistä kirkonjäsenistä jotka vastustavat kaikkea uudistusta ja esim. rankempaa gospelia, ovat ns. uskonnollisia ihmisiä. Eli kiinni tavoissa ja perinteissä. Nämä ihmiset eivät välttämättä ole edes uskovia. Heille kirkossa käynti on eräänlainen suoritus, traditio. Komppia. |
Mika Antero 06.10.2005 14:44:41 (muokattu 06.10.2005 14:46:05) | |
---|
Heille kirkossa käynti on eräänlainen suoritus, traditio. Minä en kirkossa juuri käy -ehkä valitettavasti, mutta ei uskonto ja uskovaisuus ja sen osoittaminen tarvitse välttämättä temppeliä- mutta aika tavalla ymmärrän kyllä sitä, että esim. kaikki uudistukset perinteisiin kirkonmenoihin koetaan vaikeaksi ja jopa uhkaksi. Puhun nyt ev.lut. seurakunnasta. Se tietty tutuksi tullut kaava jolla jumalanpalvelus tapahtuu on muodostunut turvalliseksi perinteeksi joka luo uskoa mm. jatkuvuuteen, vaikka maailma ympärillä muuttuu jatkuvaksi hurjemmaksi ja hurjemmaksi. Joskus oli muotia sellainen kuin Tuomasmessu (muistaakseni), ja tuntui kyllä ihan hirveältä, että joutuisi sellaiseen uskonnolliseen tilaisuuteen, jossa pitäisi halailla vieraita ihmisiä, hyi olkoon. Eihän sellainen sovi luterilaiseen malliin ollenkaan. Taisi olla joskus kouluaikana perinteisen kevätjumalanpalveluksen tilalla tämmöinen, eikä siellä laulettu edes Suvivirttä. Järkytys oli suuri. No joo, off-topiciksi meni mutta menköön. Tuskin ev.lut. kirkolla on tarkoituskaan alkaa soittamaan metallia tilaisuuksissaan, niin paljon sillä ei ole varaa muuttua, mikäli meidät ns. vanhat kannattajat halutaan sen piirissä pitää. Hoitakoot lahkot sun muut kristilliset alajaostot moiset hommat, mikäli jotakuta kiinnostaa. Mutta kyllä tässäkin ketjussa on taas käynyt selväksi, että noista metallipiireistä ne näyttävät kaikkein suvaitsemattomimmat kiihkoilijat löytyvän. Turhaan nauratte meille uskovaisille, kun itse olette samanlaisia pellejä. Jos joku haluaa mennä kirkkoon esittämään "Väkisinkastettua", niin muista sitten laittaa se pingviinimaskikin naamalle ja irvistele rumasti samalla. Muuten et ole tarpeeksi evil. Niin joo, se vielä, että minulle sanat hevi ja metalli eivät ole synonyymejä, ja bläkmetallilla ja kirkolla ei saa olla mitään tekemistä keskenään, vaikka samasta lähteestä inspiraationsa ammentavatkin. Sen verran true olen minäkin. EDIT: Olipas sekava vuodatus, mutta en jaksa käydä korjailemaan. Sopinee palstan tyyliin. |
ozmo 06.10.2005 14:53:35 | |
---|
Niin siis, tätähän ei juuri ennen ollakaan tehty... Niin, ihan niin kuin neekereitäkään ei ennen olis sorrettu. Eiköhän siis vaan pistetä somaleja lisää turpaan. hymijö tähän... "Kaikki basistit ovat tyhmiä juoppoja, ja kaikki pilvenpolttelun harrastajat ali-inhimillisiä narsuja." |
Aki 06.10.2005 16:51:58 | |
---|
Onko niin että metallimiehet seuraa kirkon mielipiteitä ja kantaa jotta ne osais olla tarpeeks eri mieltä ja anarkistejä? Vallan huvittavaa on pelko siitä että nyt jumalanpalvelukset hoidetaan hevillä. Eipä jumalanpalveluksissa soiteta poppisgospeliakaan, vaikka se on ollut kirkon puolelta suvaittua jo kymmeniä vuosia. Varsin rankkaa heviä soittavia gospel-bändejäkin on ollut uskisfestareilla jo pitkään. Tämä muutos mitä nyt haetaan on mielestäni lähinnä suvaitsevaisuuden (evlut-uskonnon perusasia) muistuttaminen. Ehkä monet uskisvanhemmat nyt viitsivät yrittää ymmärtää mikä sillä pikimustalla tyttärellä nyt oikein on pössis, kun ei tartte pelätä että mustaan pukeutuminen tarkoittaa itsemurhaa. Kuinka moni alle 18-vuotias ulkoisesti gootti-/metallihenkinen nuori on perehtynyt historiaan ja niihin käsitteisiin mitä tuon genren liikkeellepanijat on edustanu? Aika harva, sanoisin. On hyvä tuoda esille, että musiikkia se vain on. Lampaanuhrausriittejä ideologiana harrastavat on asia erikseen. Mun mielestä goottitytöt on oikein söpöjä. http://tinyurl.com/amgs6Ottaisin mielelläni lemmikiksi jonkun tollasen. Silti itseäni ei kiinnosta edes tietää mikä se sanoma on mitä tuolla tavalla pukeutuneet ovat 300 vuotta sitten luukuttaneet. Ei varmaan heitäkään. Pitäiskö hevareiden nyt vaan keksiä joku toinen laajasti hyväksytty asia mitä kapinoida, jos kirkko ei enään kelpaa? Ei sillä taida niin olla väliä mikä se kohde on. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
Super-Jari 06.10.2005 17:01:22 (muokattu 06.10.2005 17:02:35) | |
---|
Kuinka moni uskovainen on perehtynyt historiaan ja niihin käsitteisiin mitä tuon uskonnon liikkeellepanijat on edustanu? Aika harva, sanoisin. e. editoin iän kokonaan poies. |
Lego 06.10.2005 17:06:23 | |
---|
Perskeles, olen siis ollut väärässääähh koko elämäni ajan. Eli siis täällähän näköjään yleistetään raakasti että KAIKKI metallimusiikki on siis kapinaa kirkkoa vastaan? Mulla ei ainakaan tällaista ole ollut tiedossa, eikä itsellänikään ole mitään kirkkoa vastaan. Truebläkkishän on eri juttu mutta sehän on muutenkin silkkaa paskaa ja angstista häröilyä/huomionkerjuuta. Pushing little children, With their fully automatics,
They like to push the weak around. |
Valdemar 06.10.2005 17:56:10 | |
---|
Truebläkkishän on eri juttu mutta sehän on muutenkin silkkaa paskaa ja angstista häröilyä/huomionkerjuuta. Huomionkerjuuta, jep, vois sanoa että aika suuri osa musiikista on huomionkerjuuta. When you are in a first class, you are white trash. |
miccomalliton 06.10.2005 18:56:40 | |
---|
Kuinka moni uskovainen on perehtynyt historiaan ja niihin käsitteisiin mitä tuon uskonnon liikkeellepanijat on edustanu? Aika harva, sanoisin. e. editoin iän kokonaan poies. Jeesus on se liikkeellepanija. Ja itse asiassa koko jutun alku ja loppu. Liian helppoa monen mielestä ollakseen totta. "Ylistäkää häntä rumpua lyöden ja karkeloiden...ylistäkää häntä helisevillä symbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla symbaaleilla!" psalm. 150
Kirka on mies. |
Aegis 06.10.2005 22:08:21 | |
---|
Hirveä mekkala moisesta asiasta. Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. |
Super-Jari 06.10.2005 22:16:57 | |
---|
Jeesus on se liikkeellepanija. Ja itse asiassa koko jutun alku ja loppu. Liian helppoa monen mielestä ollakseen totta. Jeesuksen kohdalla ei kuulemma panijaa ollut ollenkaan. Melko juttu. |
miccomalliton 06.10.2005 23:00:57 | |
---|
Jeesuksen kohdalla ei kuulemma panijaa ollut ollenkaan. Melko juttu. Olipas. PH :) "Ylistäkää häntä rumpua lyöden ja karkeloiden...ylistäkää häntä helisevillä symbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla symbaaleilla!" psalm. 150
Kirka on mies. |
luopio 06.10.2005 23:09:00 | |
---|
Olipas. PH :) Tai sit VL Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
Super-Jari 07.10.2005 06:52:41 | |
---|
Tai sit VL Epäilen että EVO |
Gulo 07.10.2005 09:51:48 | |
---|
Epäilen että EVO Miten ois WWF, ei olis eka kerta, kun ne luonnonsuojelijapirulaiset tekisivät jotain tällaista? I am the bringer of seed, I will bring eternity -
I am what this world needs, I am CHAOS BREED! |
jogo3000 07.10.2005 10:29:16 | |
---|
Miten ois WWF, ei olis eka kerta, kun ne luonnonsuojelijapirulaiset tekisivät jotain tällaista? Luulin että ne on jotain ammattipainijoita. |
Gulo 07.10.2005 10:57:18 (muokattu 07.10.2005 10:57:44) | |
---|
Luulin että ne on jotain ammattipainijoita. No kyllä ne läskipainijatkin ovat aika kieroja pirulaisia, mutta se on nykyään WWE. I am the bringer of seed, I will bring eternity -
I am what this world needs, I am CHAOS BREED! |
Guitaristi 08.10.2005 00:47:46 | |
---|
sscccrrreeeeaaaaammmmmm foooooorrrrr mmeeeeee tuuuuoooommmiiioooookkkkiiiirrrkkkkkooooo!!!!!!!!!!!!!!! Jostain syystä repesin ihan hemmetisti. Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
foetor ex ore 08.10.2005 23:33:22 | |
---|
Olis saleen vähän stydii kamaa, jos vaiks Mayhemin jätkät tekis parannuksen ja tulis heittää keikkaa sanotaan Keski-Porin kirkon urkuparvel.. Kunnon blastbeattia ja mummot vaan veisais messissä. :D |
rheinone 09.10.2005 02:45:20 | |
---|
Jeesuksen kohdalla ei kuulemma panijaa ollut ollenkaan. Melko juttu. Hienosti kiteytetty! Plussa painettu. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |