Jyräys 05.10.2005 10:52:28 | |
---|
EBS Gormin Di:stä suoraan pöytään. Pienissä paikoissa joskus vaan Ebs:n Microbass II mukana ja siitä suoraan pöytään. Jyräys |
KMT 05.10.2005 20:04:56 | |
---|
Tykkään line-outista. kova meno. pattoni soitti lattarikomppia atrian lihalootaan. -reijoteppo- |
Tykkään line-outista. Tämä tieto ei tullut meille yllätyksenä. Kuivana kakkoseen. "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
"Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva |
absqua 05.10.2005 21:19:22 | |
---|
Tämä tieto ei tullut meille yllätyksenä. Kuivana kakkoseen. Heh. Tylyä kuittia. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
pardy 05.10.2005 21:21:22 | |
---|
Tämä tieto ei tullut meille yllätyksenä. Kuivana kakkoseen. Hmm, tolta kantilta ajateltuna, mikä ero on direct outilla ja line outilla? |
absqua 05.10.2005 21:24:06 | |
---|
Hmm, tolta kantilta ajateltuna, mikä ero on direct outilla ja line outilla? DI on balansoitu ja lineout yleensä ihan perus kahden karvan liitin. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
J.Hollström 05.10.2005 21:33:33 | |
---|
Tykkään line-outista. Eli perus kahden karvan kakkosta. Ok. |
pardy 05.10.2005 21:41:43 | |
---|
DI on balansoitu ja lineout yleensä ihan perus kahden karvan liitin. No siis ero on selvä, mutta huomaa suuri sarkastisuus... |
markotetri 05.10.2005 22:43:13 | |
---|
Itse otan aina linjasta. Ihan sama onko DI-boxi basson ja vahvarin välissä vai styrkkarin DI. Vahvistimen ulostulo on lähes aina etuasteen jälkeen, jolloin esim putkietusen murina välittyy jossakin muodossa linjasoundiin. Jos vahvistimessa on säröä tai erityisen luonnikas tai persoonallinen sointi, niin rinnalle mikkisoundi. Viisseiska tai vastaava on hyvä. Sitten sotketaan näitä keskenään ja koitetaan välttää isompia vaihevirheitä. Yleensä hoidan matalimmat taajuudet linjasta ja keski- ja ylä-äänet mikistä. Pelkkä mikrofoni on usein ongelmallinen, matalien taajuuksien kierto-ongelmien tms. takia. Mikistä on myös usein vaikeaa saada alinta rekisteriä puhtaasti. Pikku-PA:lla pienessä paikassa basso yleensä vuotaa lavalta sen verran, että mikitys on tarpeetonta, linja riittää. Isommissa tilaisuuksissa kynnys mikin laittamiseen on pienempi. Toisin sanoen siitä on silloin ehkä jotakin hyötyä. Artificiality is normal to the medium. |