apenaattori 02.10.2005 21:35:27 (muokattu 02.10.2005 21:37:40) | |
---|
Joo-o, taas tulee tämmöinen "mitäköhän mnettiläiset sanoo?"-topic, mutta ei se mitään. Juu, eli olen noin vuoden verran soitellut 70-luvun rockia ja kitarana on palvellut Squierin Strato. Huonon vanhan vahvistimeni olen jo vaihtanut, ja nyt olisi tarve katsella jotain suht. laadukasta kitaraa. Gibsonin kepit tuntuvat liian tyyriiltä, enkä halua ostaa mitään Epiphonen tai Tokain(vaikka kuulemma laadukkaita ovatkin)keppejä, vaan kitaran olisi oltava "aito". PRS-kitarat ovat ilmeisesti laadukkaita, mutta järkyttävän hintaisia. Kuitenkin löysin tämän Santana SE:n, joka maksaa alle tonnin. Miellyttää silmää ja on muutenkin houkutteleva. Perus SE-olisi muuten hyvä, mutta siinä ei ole humppareita. Onko hyvä kitara, vai kannattaisiko säästää lisää ja ostaa Gibsonin SG (tai joku muu)? Ihan lähiaikoina en ole musaliikkeeseen marssimassa, mutta jos joskus tulee sellainen päähänpisto kun sen renkaidenpotkimis-reissulla näen.. Go ahead, punk, make my day! |
Kapane 02.10.2005 22:11:00 (muokattu 02.10.2005 22:11:48) | |
---|
Eihän tuo SE ole "oikea" PRS, mutta ei se mitenkään täysin toivotonkaan ole, mutta se onko se hintaluokassaan paras on toinen kysymys. TOKAI on semmoinen merkki, mitä suosittelen kokeilemaan, jos haet Gibson tyylistä kitaraa. Vaikka kyseessä on kopiokitara, on Tokai silti laadukas, hyvintehty kitara, jonka hintakaan ei ole mitenkään erityisen myrkky. Vaikka nyt et sitä haluaisikaan. Kokeile silti, se ei maksa mitään. In Goth We Trust! The 666 Club #555 |
Pertsi 02.10.2005 22:29:05 (muokattu 02.10.2005 22:32:17) | |
---|
|
mikko1 03.10.2005 08:37:00 (muokattu 03.10.2005 08:37:11) | |
---|
Terve! Mulla on tuollainen Santana SE ja ihan tyytyväinen olen ollut. Pitää vireen ja kuulostaa hyvältä. Lähinnä vanhaa ja vähän uudempaa rokkia soittelen tuolla. Jos on jotain kysymyksiä niin voin vastailla ihan mielelläni. |
Pertsi 03.10.2005 21:53:57 (muokattu 03.10.2005 21:54:35) | |
---|
Kysyin tota mikkiasiaa PRS:ltä, vahvistivat, että tossa uudessa SE Customissa humppamikit on samoilla spekseillä kuin Santanassa ja Remontissa. |
Mikaelo 03.10.2005 22:12:29 | |
---|
Gibsonin kepit tuntuvat liian tyyriiltä, enkä halua ostaa mitään Epiphonen tai Tokain(vaikka kuulemma laadukkaita ovatkin)keppejä, vaan kitaran olisi oltava "aito". Heh, kohtalotovereita olemme. Itse päädyin lopulta ostamaan omakuvassa näkyvän Kramerin Customin. H-E-L-V-E-T-I-N tyytyväinen olen ollut. Älä! |
Olli S. 03.10.2005 22:38:56 | |
---|
Kyllä omien kokemuksien mukaan nuo Koreankin PRS:t ovat hintaluokkansa parhaimmistoa. Hardwaressa ei valittamista, soittotuntumakin minusta hakkaa vastaavan hintaiset Tokait ja Epiphonet. Odottelisin kuitenkin tuota em. Custom SE:tä jo siitä syystä, että tuo nykyinen Santana on ruokottoman ruma. Edellinen versio oli nätti ilman tuota kamalaa pleksiä ja hyvillä väreillään. "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. |
apenaattori 04.10.2005 08:28:14 | |
---|
Kyllä omien kokemuksien mukaan nuo Koreankin PRS:t ovat hintaluokkansa parhaimmistoa. Hardwaressa ei valittamista, soittotuntumakin minusta hakkaa vastaavan hintaiset Tokait ja Epiphonet. Odottelisin kuitenkin tuota em. Custom SE:tä jo siitä syystä, että tuo nykyinen Santana on ruokottoman ruma. Edellinen versio oli nätti ilman tuota kamalaa pleksiä ja hyvillä väreillään. Noh, minusta tuo kitara varsinkin mustana on hieno... Mutta tosiaan, rahatilanteenkin puolesta odottelen sen uuden mallin.. Enkä minä tietenkään kenenkään paskemman kitaristin kepillä halua soittaa. ;-) Go ahead, punk, make my day! |
Antroid 04.10.2005 13:43:48 (muokattu 04.10.2005 13:43:57) | |
---|
|
terry 04.10.2005 18:57:22 | |
---|
Kannattaa kokeilla PRS:n kanssa samantyyppinen Ibanez SZ520Q. |
terry 04.10.2005 18:59:25 | |
---|
Viesti karkasi. Niin, ostin Ibanezin em. mallin ja se soi upeasti ja käy käteen loistavasti. Hyvin on pärjännyt Harmony Centralissakin. Ovh 520 €, tinkasemalla saa vähän veks. On hyvä kitara ja tyylikäs kaiken lisäksi! Suosittelen. |
Classh 04.10.2005 19:39:54 | |
---|
Viesti karkasi. Niin, ostin Ibanezin em. mallin ja se soi upeasti ja käy käteen loistavasti. Hyvin on pärjännyt Harmony Centralissakin. Ovh 520 €, tinkasemalla saa vähän veks. On hyvä kitara ja tyylikäs kaiken lisäksi! Suosittelen. Ja samanlainen, mutta erivärinen ja normaaleilla otelaudan täplillä varustettu SZ320QM vielä noin satasen halvemmalla. Loistava kitara kyllä. snif :( |
Kitarisoija. 04.10.2005 19:55:36 | |
---|
Santana SE on mullakin ollu joa kolmisen vuotta. Hinta kyllä kohtaa laadun tossa kepissä! mikit on TOSI tehokkaat (tehokkaammat kun jotku aktiivit!). Soittotatsi on just jees, varsinkin jos tykkää paksusta kaulasta. Sustainii löytyy vaikka kuinka.. Ainoo miinus mun yksilös on että talla katkoo kieliä niin maan perkeleesti, toisella kitaristilla sama keppi mut ei katko kielii. Oma on nyt huollossa, pitää kattoo katosko onkelma vai ei.. Työn laatu on muutenkin hyvä, ellei loistava ja tosiaan on kunnon puuta. On kuule pessy monet les paulit -aidot ja kopiot. Eli ite en kyllä kadu ostosta, mutta nyt kun se on jo aika kärsiny niin piti tosiaan viedä huoltoon potikan vaihtoon yms. pikkusäätöö varten. Mutta kyllä se vaan joskus on aito les pauli saatava! hmm.. tulikohan tossa nyt mitään järkevää sanottua :D |
Zigura 05.10.2005 14:19:21 | |
---|
Ihan samassa jamassa sitä ollaan :) Squier Stratocasterilla soittanu alusta alkaen ja ja hankin juuri paremman vahvarin. Itseäni kiinnostaa kovasti tuo Tokain SG. Minulle on tullut ihme vimma hankkia SG ja sellainen kummittelee tuossa paikallisen musisointikaupan näyteikkunassa. Lespa on kanssa erityisen lähellä sydäntä, vaikkakin kaverin Epi -lespan rungon reuna painaa ikävästi rintaan, kun soittelee istualteen. Mutta loppujen lopuksi nämäkin on niin subjektiivisia kysymyksiä, että kannattaa se keppi napata mikä itseä eniten puhuttelee. |
Ihan samassa jamassa sitä ollaan :) Squier Stratocasterilla soittanu alusta alkaen ja ja hankin juuri paremman vahvarin. Itseäni kiinnostaa kovasti tuo Tokain SG. Minulle on tullut ihme vimma hankkia SG ja sellainen kummittelee tuossa paikallisen musisointikaupan näyteikkunassa. Lespa on kanssa erityisen lähellä sydäntä, vaikkakin kaverin Epi -lespan rungon reuna painaa ikävästi rintaan, kun soittelee istualteen. Mutta loppujen lopuksi nämäkin on niin subjektiivisia kysymyksiä, että kannattaa se keppi napata mikä itseä eniten puhuttelee. Liittyy yhtä paljon kyseiseen ketjuun kuin pohdinta miksi porkkanat eivät ole väriltään sinisiä. Damn, that's a fine pile of duckshit :] |
apenaattori 05.10.2005 22:01:03 | |
---|
Liittyy yhtä paljon kyseiseen ketjuun kuin pohdinta miksi porkkanat eivät ole väriltään sinisiä. Aaa-a, lue viimeinen lause. Go ahead, punk, make my day! |
J.RA 05.10.2005 22:10:57 | |
---|
Kannattaa kokeilla Tokain Sg:t jos mietit Ison G:n alkuperäistä painosta. Oikeakätisille on noitakin eri vaihtoehtoja Tokailla edustettuna. Vasurina on tämä yksi eli sg48l. Itelläni tomii toi todella hyvin. Istuu käteen ja soi ja porisee. Tosin, nykyään siinä on mennyt melkein kaikki vaihtoon... -Sellasta se vaan on- |
Vesku666 17.10.2019 03:17:46 | |
---|
Kannattaa kokeilla Dean Vx kalliimpaa mallia. Kerta vx halvempi on jo helvetin hyvä. Parempi kuin mmvt |