Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mp3-soittimista
1 2 3 4 548 49 50 51 52
Tupuna
05.10.2005 13:40:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen mitä ilmeisimmin hankkimassa mp3-soitinta. Millaisia kokemuksia teillä on ko. laitteista? Onko parasta ostaa iPod, joka on markkinajohtaja? Kannattaako mp3-soittimia ostaa enää lainkaan, jos laki kääntyy epäsuosiolliseen suuntaan?
 
Nim. Tekniikan ihmelapsi
 
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Tympee Huttunen
05.10.2005 13:41:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilasin Tieteen Kuvalehden. Sen mukana saa 3,5eurolla 64mb usb-väyläisen. On varmaan "todella" hyvä.
 
Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti?
Horhor
05.10.2005 13:48:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.sonystyle.com/is-bin/INT … ame=pa_DigitalMusicPlayers_Network#
Tälläsen ite hankin ja olen todela tyytyväinen. Paitsi softa joka tulee ton mukana on aika kehno, mutta menettelee.
 
In Goth We Trust!
The 666 Club #4
MikkoPaskavasara
05.10.2005 14:34:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sori tytöt ja pojat, mutta kopiontisuojattuja levyjä ei saa muuttaa mp3-muotoon enää.
 
Sex, drugs, rock n' roll and rubber chickens!
carnation
05.10.2005 14:35:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sori tytöt ja pojat, mutta kopiontisuojattuja levyjä ei saa muuttaa mp3-muotoon enää.
 
Eli mp3-soittimet ovat rikokseen yllyttämistä. HALLELUJA!!!
 
"Oon käyny Cindy Lauperin keikalla, mut se oli niin hyvä ettei tarvi enää koskaan mennä uudestaan." (Perttu, Big Brother)
kivi
05.10.2005 14:42:26 (muokattu 05.10.2005 16:04:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä ostin iPod Minin, ja se on ainakin ihan loistavasti toiminut, jos ei typerää USB-liitäntä-latausjohto-hässäkkää ota huomioon (laitteen lataus vaatii päällä olevan tietokoneen tai erillisen laturin), samoin iTunes -ohjelmisto, joka on ehdoton kun puhutaan satojen levyjen siirtämisestä puolen tupakkiaskin kokoiseen pikkuboksiin.
 
Eikä ollut kallis.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
MikkoPaskavasara
05.10.2005 14:43:46 (muokattu 05.10.2005 14:46:34)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan niillä tehdä paljon muutakin, kuten vaikkapa lenkille lähtiessään siirtää soittimeen gradunsa word-muodossa. Tuskin moisesta paljon iloa on, mutta jos poliisi pysäyttää lenkillä ja tutkii soittimen paikan päällä tai takavarikoi rikokseen epäiltynä, niin ei tule vuoden vankeusrangaistusta kun olet rikkonut levyn kopiointisuojaksen siirtäessäsi sen soittimeen ämppäreinä.
 
EDIT: Relaa Kivi, kunhan provoan ja aiheutan massahysteriaa
 
...mutta vastedes levy-yhtiöille tullaan asettamaan sanktio, että materiaali on soittimiin saatava.
 
Älä sinä muuten puhu bullshittiä aiheesta! Tuo on pelkkä katteeton lupaus poliitikoilta jotka koittavat paikata tilannetta epätoivoisesti ja kiillottaa imagoaan. Luuletko ihan oikeasti että isot mediayhtiöt luopuvat saavutetuista eduista?
 
Sex, drugs, rock n' roll and rubber chickens!
tuomittu
05.10.2005 14:48:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilasin Tieteen Satulehden. Sen mukana saa 3,5eurolla 64mb usb-väyläisen. On varmaan "todella" hyvä.
 
No mahtuuhan siihen ainakin kolme piisiä.
 
Älä ala mulle tai tulee napaan.
kivi
05.10.2005 14:48:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan niillä tehdä paljon muutakin, kuten vaikkapa lenkille lähtiessään siirtää soittimeen gradunsa word-muodossa. Tuskin moisesta paljon iloa on, mutta jos poliisi pysäyttää lenkillä ja tutkii soittimen paikan päällä tai takavarikoi rikokseen epäiltynä, niin ei tule vuoden vankeusrangaistusta kun olet rikkonut levyn kopiointisuojaksen siirtäessäsi sen soittimeen ämppäreinä.
 
EDIT: Relaa Kivi, kunhan provoan ja aiheutan massahysteriaa.

 
Toistaiseksi sun ei ole tarvinnut rikkoa mitään suojauksia ladataksesi kopiosuojattuja levyjä iPodiin - iTunes avaa ne aivan nikottelematta, joten mitään rikosta ei ole tapahtunut sun osaltasi - omenahattukerhon poikien ja tyttöjen osalta ehkä kyllä.
 
Ensi kuussa asia saattaa olla toisin, kun uusi kopiosuojaus saapuu. Sen jälkeen yhtiön on taattava mahdollisuus musiikin saamiseen tarvittavassa formaatissa jotenkin muuten, ellei tarjottu WMA-muoto kelpaa.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
miscage
05.10.2005 14:52:24 (muokattu 05.10.2005 14:57:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin itse iPod Nanon. Appleen päädyin puhtaasti sen takia että olen kuullut soittimista (lähes) pelkästään positiivisia asioita. Itse kun käytän laitetta puhtaasti musiikin kuunteluun, 4GB tilaa riittää mainiosti, soitin on todella pieni ja kaikki muukin tuntuisi olevan kohdillaan. En ole muita mp3-soittimia omistanut, mutta Creativeen en luota kavereiden huonojen kokemusten takia. Jos haluaa paljon ominaisuuksia niin iRiveriä on kehuttu.
 
www.digisydan.net
 
EDIT: Ensin olin huolissani tuosta Nanon akun kestosta, mutta kyllä tuo `bout 10 tuntia pyörittää, Apple lupaa 14, mutta sitten räpellys yms. pitää olla nollassa. Kuitenkin mietin, mitä teen vuoden kuluttua jos akku alkaa lakkoilemaan pahasti, mutta Applen sivuilta huomasin että he vaihtavat akun (vai koko laitteen) jollain n. 70€:lla.
 
EDIT: Tarkemmin iPodin akun uusimisesta: http://www.apple.com/support/ipod/service/battery/
 
"Fuck that. When did mediocrity and banality become a good image for your children? I want my children to listen to people who fucking rocked. I don't care if they died in puddles of their own vomit. I want someone who plays from his fucking heart."
Woc
05.10.2005 15:13:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kopiosuojauksen purkaminen on kiellettyä kyllä, mutta vastedes levy-yhtiöille tullaan asettamaan sanktio, että materiaali on soittimiin saatava.
 
Sä se jaksat vieläkin uskoa noitten mediajättien puheita :). Karpelalta kysyttiin eilisessä istunnossa kahdesti niistä toimenpiteistä, johon hallitus aikoo ryhtyä, mikäli kopiosuojauksista tulee ongelmia. Ei saatu minkäänlaista järkevää vastausta.
 
Ranska ilmeisesti kieltää kopiosuojausten käytön kokonaan, siinä olisi hyvä malli meidänkin eduskunnalle.
 
Pukeudun mustaan koska heräsin tänä aamuna
Fortune
05.10.2005 15:29:11 (muokattu 05.10.2005 15:44:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Creative Zen Touch on minulla käytössä.
 
Halvempi kuin Ipod, vähän isokokoisempi, softa on hyvä (Mac-käyttäjille tuosta on olemassa epävirallinen softa), 20 gigan kiintolevylle sopii tolkuttomasti tavaraa, toimii mainiosti.
 
Erillinen liitin laturille, ei tarvitse ladata usbin kautta.
 
Ainoa miinus se, että ei toimi suoraan usb-kiintolevynä, vaan vaatii tuon Creativen softan koneelle, jotta pääsee hallinnoimaan sisältöä.
 
Akku kestää lupausten ja kokemustenkin mukaan reilusti sen vuorokauden (kolme työvuoroa huudatin tuota lataamatta ja vielä oli virtaa jäljellä).
 
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Nita Nitro
05.10.2005 15:34:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja alkuperäiselle kysyjälle - mä ostin iPod Minin, ja se on ainakin ihan loistavasti toiminut, jos ei typerää USB-liitäntä-latausjohto-hässäkkää ota huomioon (laitteen lataus vaatii päällä olevan tietokoneen tai erillisen laturin), samoin iTunes -ohjelmisto, joka on ehdoton kun puhutaan satojen levyjen siirtämisestä puolen tupakkiaskin kokoiseen pikkuboksiin.
 
Onko tietoa miten homma etenee, jos koneessa on vaan Windows 98? Nimittäin Applen sivuilta selvisi, että tuo iTunes asentuu ainoastaan Windows 2000:een tai XP:een.
 
Mp3-soitin kiinnostaisi, mutta onnistuuko levyjen ja tiedostojen siirto tällaisella wanhalla käyttiksellä...???
 
Terv. Ilari Informaatiorajoitteinen
 
mystische!
Tomtom
05.10.2005 15:36:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla taasen Creativen "vanhan liiton" Muvo Slim, huimaavat 256mb tilaa, eli pakkaustyylistä riippuen noin sata biisiä. Helppo käyttää, todella pieni ulkomitoiltaan, mutta _pikkasen_liian pieni kapasiteetiltään. Saa varmaan puoli-ilmaseks nykyään.
 
Niin ja radio löytyy myös, which is nice, käytössä juuri nytkin.
 
"Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson
J.Hollström
05.10.2005 15:37:52 (muokattu 05.10.2005 15:39:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

20 GB:n iPod on käytössä ja muista ei ole oikeen kokemuksia. Onhan se kätevä laite, ja Applen MusicStore on näppärä, jos etsii joitain biisiä ilman että haluaa koko levyn ladata. Biisit maksaa 0,99 kpl ja maksu livahtaa kätevästi luottokortilta, niinkuin kaikki muutkin rahat. Ihan kaikkia levyjä siellä ei tietenkään vielä ole, mutta aika kattava valikoima on jo saatavilla. Ja tietysti vanhat mp3:t saa sinne koneeseen omien levyjen lisäksi. Suosittelen.
 
telly302
05.10.2005 15:42:28 (muokattu 05.10.2005 15:44:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mä ostin iPod Minin, ja se on ainakin ihan loistavasti toiminut
 
Annan ääneni tälle laitteelle kanssa. Toiminut loistavasti eikä ole lakannut toimimasta vaikka pariin otteeseen on asfaltille pudonnutkin.
 
Ainoana huonona puolena on vain akun huono kesto ~5 tuntia. Oma versio on ensimmäistä sukupolvea, jossa nuo akut olivat vielä ***seestä. Uusimpiin versioihin taidetaan luvata soittoaikaa reilusti yli toistakymmentä tuntia.
 
E: Jos iTunesin käyttäminen tuntuu liian ylivoimaiselta tehtävältä niin Winamppiin löytyy plugin, jolla homma hoituu myös. iTunes on kuitenkin huomattavasti kätevämpi tähän tarkoitukseen.
 
http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=138888
 
Daddy Boozing & Hangover Brewing Co.
enema
05.10.2005 15:42:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Creativen Zen Touch on oikein hyvä peli. Akku kuulemma kestävänpi kuin iPodissa, ja peli on halvempikin vielä. Suosittelen.
 
Eskimo ninja deathmetal
krushing
05.10.2005 15:51:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SharePod on varsin näppärä softa iPodisteille, tällä siirtää myös Podista koneellepäin näppärästi. On ainakin mulla toiminut hyvin (20Gb perus-iPod käytössä).
 
http://sturm.t35.com/sharepod/
 
kivi
05.10.2005 16:02:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tietoa miten homma etenee, jos koneessa on vaan Windows 98? Nimittäin Applen sivuilta selvisi, että tuo iTunes asentuu ainoastaan Windows 2000:een tai XP:een.
 
Eipä oo, mutta eiks toi olisi muutenkin epäsuhtainen pari - Win98-koneissa ei kai ole yleensä kuin enintään muutama-gigaisia kovalevyjä, ja iPod kuitenkin vaatii että sen tarvitsemat datat mahtuvat myös tietokoneeseen.
 
Jep, onhan se hassua, että iPodissa on helposti 40 kertaa enemmän tallennuskapasiteettia kuin tässä mun työ-tietokoneessa jolla nytkin kirjoittelen - ei tulis mieleenkään ladata yhtäkään biisiä tälle
:-)
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Mr.Babbit
05.10.2005 16:10:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iPodit maksaa ihan liikaa ja digipakatut biisit kuulostaa tuhnulta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 548 49 50 51 52

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «