Lapis 05.10.2005 09:00:09 | |
---|
Mä en ole ikinä laulanut korvamonitorien kanssa.Monesti olen kyllä miettinyt,että onkohan ne oikeesti hyvät..?Tähän mennessä oon ollu ihan tyytyväinen tavalliseen kontrollikajariin.Kuulen siitä ihan just niin hyvin kun tarvitsee. Luulisi että korvamonitorit on kuulolle vaarallisemmat,kun ääni menee suoraan korvaan? Mä lauloin jonkin aikaa mutta ongelmaa oli. Jos tuli liian lujaa, lauluvire katosi. Ja kun oli vielä piuhalliset versiot, olivat aivan perseestä. Langattomiakin harkittiin mutta heitettiin kaikki napit menemään ja ostettiin Laneyn 60W kulmamonitoreja ja täytyy sanoa että en oo katunut vaihtoa. Enkä kadu! Ja kitarastemmasooloa vetäessä on aika huono nostaa jalkaa korvamonitorin päälle... :) |
Musiikkia korville 05.10.2005 09:01:33 | |
---|
Yleensä mäkin vedän eka setin ilman luureja ja settien aikanakin otan välillä toisen tai molemmat pois, ja kuullostelen, että miltäs kuullostaa. Totta tuo on, että sitä pitää välillä kuunnella, mitä yleisölle menee. Joillakin on kuulemma molemmat monitorivaihtoehdot ja käyttävät joissain biiseissä toista ja toisissa toista... Mäkin kuuntelen välillä sitä, mitä menee yleisölle. Nykysin on siis tuo lattiamonitori, mut oon laittanu volumepedaalin sisäänmenosignaalille, ni voin hiljentää sen tarvittaessa (helposti) ja esmes eri biiseissä kun volyymien käytöt on erilaisia, ni voin säätää monitorivolumea aika kivuttomasti sopivaksi. Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät. |
ÄM 05.10.2005 10:41:03 | |
---|
Olen miettinyt yhtä vaihtoehtoa. Hyvä mikki jonnekkin saliin sopivalle paikalle, se laitetaan omaan ryhmään ja ajetaan korvamonitorisignaaliin. sit siihen vois ihan vähän sotkea alkuperäista laulua ja soittimia Onko kukaan kokeillut? En oo varsinaisesti kokeillut, mielessä käynyt ja käy yhäkin. Vähän vastaavasti mä pidän usein rumpujen övereitä suht auki sinne luureihin, niin siitä kuulu sitä lavasoundia. Lähinnä olen huomannut kuulevani silloin edes jotain mitä muut soittajat tule höpisemään siihen setin ääreen.
|
M.i.k.key 05.10.2005 14:15:32 (muokattu 05.10.2005 14:15:43) | |
---|
Hyvä mikki jonnekkin saliin sopivalle paikalle, se laitetaan omaan ryhmään ja ajetaan korvamonitorisignaaliin. sit siihen vois ihan vähän sotkea alkuperäista laulua ja soittimia Onko kukaan kokeillut? Eli perus ambienssimikki, noinhan se pitäis oikeaoppisesti tehdä. Ihan ok, mut mä harvemmin tilaan sitä omaan kuunteluun. Meillä sen verran pieni monitoritiski että jää tomtom-rummut kuulematta, niitä kaipais. Mä lopetan nää hommat! |
Eli perus ambienssimikki, noinhan se pitäis oikeaoppisesti tehdä. Ihan ok, mut mä harvemmin tilaan sitä omaan kuunteluun. Meillä sen verran pieni monitoritiski että jää tomtom-rummut kuulematta, niitä kaipais. Pitääpä testata ens keikalla. Luulisin, että mulla olis yks sopiva konkkamikki siihen hommaan. |
Pylkkänen 05.10.2005 16:12:07 | |
---|
Mikkey, mihin kiipparisti tarvii langattomia systeemeitä?! Itse pärjännyt ainakin hyvin ihan langallisellakin versiolla... Ei pysty kioskin takaa paljoa muutenkaan liikkumaan. "Music Is The Best" -FZ |
jon lord 05.10.2005 17:23:33 | |
---|
Mikkey, mihin kiipparisti tarvii langattomia systeemeitä?! Itse pärjännyt ainakin hyvin ihan langallisellakin versiolla... Ei pysty kioskin takaa paljoa muutenkaan liikkumaan. Mulla oli aikoinaan sellainen mikki,kuuloke yhdistelmä ja sillä oli kyllä helpompi katsella tipuja illan aikana. Muuten ei mitään hyötyä. Niin ja basisti puheli kuulokkeisiin koko illan törkeyksiä. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |
Begemoth 05.10.2005 21:49:29 | |
---|
Mä oon katsonu ton nappikuuntelun jossain konserttityyppisissä jutuissa toimivan tosi hyvin, kun o montaa eri akustista soitinta ja fyysinen välimatka pitkä. Koko paletin taimi paranee ja monitorien möykkä vähenee, joka kyllä tukee saliäänimiehen työtä. Ja jos on stereokuuntelua maistanut, ei monoon oo paluuta. Kitara mm. kuullostaa iiihanalta stereona, edellyttäen tietty, että soundit o sitä myöten. Tavan keikalla oon käyttäny summaa, eli sama mikä tulee kansalaisille, mutta artismia vähän pois.;) Nykyään en o laittanu itelleni mitään kuuntelua, ku kuulen PA:sta sen mitä tarttee, sitä paitsi napit rajoittaa kommunikointia ja ovat joskus vähä kömpelöt käyttää. aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. |
isojussi 05.10.2005 21:53:03 | |
---|
...Nykyään en o laittanu itelleni mitään kuuntelua, ku kuulen PA:sta sen mitä tarttee, sitä paitsi napit rajoittaa kommunikointia ja ovat joskus vähä kömpelöt käyttää. No se kun minäkin just noin. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
M.i.k.key 05.10.2005 22:49:12 | |
---|
Mikkey, mihin kiipparisti tarvii langattomia systeemeitä?! Itse pärjännyt ainakin hyvin ihan langallisellakin versiolla... Ei pysty kioskin takaa paljoa muutenkaan liikkumaan. Toi on kyllä totta, halvemmalla olis päässyt mutta onhan tuo vapaampaa. Ei sitä ikinä tiedä jos vaikka kannettavan kiipparin kanssa villiintyy juoksemaan ympäri lavaa :) Mä lopetan nää hommat! |
Riksteri 05.10.2005 22:58:48 | |
---|
Livemusasta menettää ehkä kuitenkin jotain olennaista, jos sulkee siitä vaikkapa kuulokkeilla joitain elementtejä pois. Jos tähän tulisi jokin langaton standardi, voisi yleisökin hommata itselleen vastaanottimina toimivia korvanappejeja, joissa olisi erilaisia säätöjä oman maun mukaan. Orkesterilla voisi silti olla käytössään jokin sisäinen kanava keskinäiseen kommunikointiin, vaikka he tarjoaisivat noita yleisiä kanavia yleisönkin käyttöön. Monta kertaa on tullut mieleen, kuinka olisi mukava kuulla paremmin jokin yksittäinen instrumentti ja dempata jotain toista. Radio Nova, uutiset: Suomessa on pula ammattitaitoisista viheralan ammattilaisista |
Mynthor 05.10.2005 23:18:34 | |
---|
Ei sitä ikinä tiedä jos vaikka kannettavan kiipparin kanssa villiintyy juoksemaan ympäri lavaa :) Niin, se sun uusi vermehän on sellaista iisisti kannettavaa sorttia. Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. |
mr.muzak 05.10.2005 23:23:35 | |
---|
Niin, se sun uusi vermehän on sellaista iisisti kannettavaa sorttia. ...vielä ku vaan keksittäis se langaton sähkö.. |
Riksteri 05.10.2005 23:31:09 | |
---|
...vielä ku vaan keksittäis se langaton sähkö.. Patterithan ovat pienimmillään aivan nappikokoa ja kun elektroniikka kehittyy, tarvitaan virtaa aina vaan vähemmän. Radio Nova, uutiset: Suomessa on pula ammattitaitoisista viheralan ammattilaisista |
mr.muzak 05.10.2005 23:35:00 | |
---|
Patterithan ovat pienimmillään aivan nappikokoa ja kun elektroniikka kehittyy, tarvitaan virtaa aina vaan vähemmän. Kyllä niitäkin vielä aika monta saa teipata tuohon Mikkeyn hirmuun.. |
Pylkkänen 06.10.2005 05:04:04 | |
---|
Kyllä niitäkin vielä aika monta saa teipata tuohon Mikkeyn hirmuun.. Mitäs hirveetä nyt on tapahtunnut?!?!?! "Music Is The Best" -FZ |
garyfey 06.10.2005 08:27:46 (muokattu 06.10.2005 08:28:06) | |
---|
...vielä ku vaan keksittäis se langaton sähkö.. Sehän on vanha keksintö, mut sitä tulee vaan niin harvoin ja kerralla niin jumalattoman paljon. Jottei elämä olisi liian yksitoikkoista osa koskettimista on mustia. |
Musiikkia korville 06.10.2005 08:36:08 | |
---|
Sehän on vanha keksintö, mut sitä tulee vaan niin harvoin ja kerralla niin jumalattoman paljon. Sillon ei tarvita edes valonheittimiä ja savukoneita. Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät. |
stagestar 06.10.2005 10:16:33 | |
---|
Ja kitarastemmasooloa vetäessä on aika huono nostaa jalkaa korvamonitorin päälle... :) tuo on ihan totta, vaikka en sooloja soitakkaan. joo, kyllä itsekin liputan perinteisen monitorin puolesta, kokeiltiin muttei tykätty. rok rok !!! |