Aihe: low impendance pickup??
1
NYdoll
04.10.2005 23:34:34

Mitäs tää tarkoittaa? Epiphonen Jack Casady mallissa mainostetaan olevan hyvä matala impendanssi(nen) mikki? Miten se sitten vaikuttaa soundiin?
"Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless
SaBer
05.10.2005 10:57:07

Ainakin se vaikuttaa siihen, että sillä voi ajaa vähän pidempiäkin johtoja ilman ongelmia, eikä sillä tule myöskään ongelmia matalaimpedanssisten (yleisen käsityksen mukaan huonosti suunniteltujen) efektien/vahvistimien jne. kanssa.
"Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other
SaBer
05.10.2005 12:30:11 (muokattu 05.10.2005 13:00:26)

Mistä muuten päättelet että voisi käyttää pitempiä johtoja. Matalaimpedanssinen, balansoitu signaali on eri asia mutta matalaimpedanssinen, ei balansoitu signaali on kyllä minun ymmärryksen mukaan yhtä herkkä, jos ei herkempikin, ulkoisille häiriöille.

Joo, ulkoiset häiriöt on eri asia.

Tarkoitin pitkien johtojen suuremman rinnakkaiskapasitanssin aiheuttamaa diskanttihäviötä.

Alipäästösuotimen rajataajuus on 1/(2*Pii*R*c), eli R:n pienentyessä rajataajuus nousee, eli enemmän diskanttia pääsee perille.

Tajusin kyllä juuri, että tämä on huomattavasti merkittävämpää kitaralla kuin bassolla. Olen vaan pyörinyt liikaa kitaristipainotteisella efektinrakentelufoorumilla...
"Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other
pardy
05.10.2005 19:13:25

Joo, ulkoiset häiriöt on eri asia.

Tarkoitin pitkien johtojen suuremman rinnakkaiskapasitanssin aiheuttamaa diskanttihäviötä.

Alipäästösuotimen rajataajuus on 1/(2*Pii*R*c), eli R:n pienentyessä rajataajuus nousee, eli enemmän diskanttia pääsee perille.

Tajusin kyllä juuri, että tämä on huomattavasti merkittävämpää kitaralla kuin bassolla. Olen vaan pyörinyt liikaa kitaristipainotteisella efektinrakentelufoorumilla...

No kyllä se bassossakin vaikuttaa jonkin verran, varsinkin jos hakee hifiä soundia.

Ja siis ekaan viestiin vastaukseksi että se mikki tekee itessään saman kuin aktiivietuaste tai aktiivimikki. Lienee kuitenkin silti passiivinen.
vanttera
06.10.2005 02:31:21
Diskanttihäviö = good.
*h4liih*
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)