Windreaper 01.10.2005 20:51:43 | |
---|
Vaikka (omia) huutokauppoja ei saisikaan mainostaa, niin tässäpä tulee. Aika lailla alkuperäisessä kunnossa oleva Yamaha GX-1. Näitä on enää kourallinen kierrossa. http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7354713788 Jos ette ole ostoaikeissa, niin kuvat ainakin kannattaa katsoa :). Miehellä on ollut laite myynnissä jo varmaan vuoden päivät, voi olla työlästä löytää ostajia, varsinkin tuohon hintaan. |
mr.muzak 01.10.2005 21:05:34 | |
---|
Vaikka (omia) huutokauppoja ei saisikaan mainostaa, niin tässäpä tulee. Aika lailla alkuperäisessä kunnossa oleva Yamaha GX-1. Näitä on enää kourallinen kierrossa. http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7354713788 Jos ette ole ostoaikeissa, niin kuvat ainakin kannattaa katsoa :). Miehellä on ollut laite myynnissä jo varmaan vuoden päivät, voi olla työlästä löytää ostajia, varsinkin tuohon hintaan. Ohhoh...Aikamoista...Asuntolainaa hakemaan siis! |
valotus 01.10.2005 22:10:34 | |
---|
|
Windreaper 01.10.2005 22:23:32 (muokattu 01.10.2005 22:24:11) | |
---|
Ja sitte vielä taivastellaan kun beekolmosista pyydetään yli 10000,-... :) Jep, mutta kun huomioidaan inflaatio (GX-1 maksoi 50000$ vuonna 1974 = nykyrahassa $207881.35$), laitteen harvinaisuus ja kunto, niin tuo hintapyyntö on jopa ihan asiallinen :). Olisihan tuommoinen ihan kiva saada olohuoneeseen mukinaluseksi. Saundiltaan kuulemma aika lailla samanlainen ku CS-80, mutta fiitsöreitä melko lailla enempi. |
BaariMikko 01.10.2005 23:39:29 (muokattu 01.10.2005 23:40:10) | |
---|
No niin, Baron... tästä lelu mökkisaunan kuistille! "Kun olen inspiroitunut, kaikki menee hyvin, mutta jos yritän menetellä oikein, seurauksena on katastrofi."
-Keith Johnstone |
baron 02.10.2005 03:13:49 | |
---|
No niin, Baron... tästä lelu mökkisaunan kuistille! 1. Mä epäilen että se on käytetty. 2. Mitä mä teen syntikalla? Mun mielestä soitto on sormissa, eikä jossain soundin muokkauksessa. Mieluummin ottaisin staikkarin. (Sellainen kelpaisi käytettynäkin) The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
samulijp 02.10.2005 03:21:17 | |
---|
Kaunista :) Onko kukaan ikinä koskenut tommoseen? Stevie Wonder on muistaakseni muuten soittanut muutamassa biisissä tuolla. Jossain dokumentti dvd:ssä oli juttua. "Kaikki muu paitsi musiikki on turhaa" Mnet |
Corvus 02.10.2005 09:26:24 | |
---|
Jep, mutta kun huomioidaan inflaatio (GX-1 maksoi 50000$ vuonna 1974 = nykyrahassa $207881.35$), laitteen harvinaisuus ja kunto, niin tuo hintapyyntö on jopa ihan asiallinen :). Hintapyynnön perustelu inflaatiolaskelmilla on itsensä huijaamista. Käytetyn tavaran arvo on se, mitä siitä joku on valmis maksamaan. Ilmeisesti myyjäosapuolella ei ole mitään tarvetta myydä. Soitinhan on ilman muuta mielenkiintoinen ja harvinainen. Ebayn sijaan tällaista kannattaisi tarjota suoraan menestyneille muusikoille ja muille todellisille rahamiehille. Sitä saattaisi saada urusta enemmänkin. Soita vaikka Benny Anderssonille. t -martti- |
Leikari 02.10.2005 11:47:14 | |
---|
Hintapyynnön perustelu inflaatiolaskelmilla on itsensä huijaamista. Käytetyn tavaran arvo on se, mitä siitä joku on valmis maksamaan.
samanlaiset näköjään "leverit" kuin jammun 70-lukulaisissa kotiuruissa ei ole midiä & painaakin hitosti - - - no- satasen voisin tuosta maksaa Soitetaan jamia! |
valotus 04.10.2005 00:06:39 | |
---|
Ennemminkin synahistoriaa tallentaisi kun Yamahan sijaan hankkisi kuvissa taustalla näkyvän, hmm... hyllykön. http://www.synthfool.com/gx.html Ilmeisesti kyseessä on Kaikkien Syntetisaattorien Äiti. |
Leikari 04.10.2005 10:52:54 | |
---|
Ennemminkin synahistoriaa tallentaisi kun Yamahan sijaan hankkisi kuvissa taustalla näkyvän, hmm... hyllykön. http://www.synthfool.com/gx.html Ilmeisesti kyseessä on Kaikkien Syntetisaattorien Äiti. tuon verran epätarkasta kuvasta en yhtäkkiä pysty sanomaan, että onko taustan modulaarinen syntetisaattori emu vai moog... enemmän noita joka tapauksessa on kuin gx-1:siä uusiakin tehdään koko ajan - parasta laatua ovat MOTM it http://www.synthtech.com/ minunkin kellarissa lymyää doepfer -setti, joka odottaa päätöstä joko laajentamisesta tai vaihdosta analogue systemsiin . .. tai rohkenisiko.... Soitetaan jamia! |
garyfey 04.10.2005 11:05:47 (muokattu 04.10.2005 11:08:30) | |
---|
Mitä mä teen syntikalla? Mun mielestä soitto on sormissa, eikä jossain soundin muokkauksessa. Mieluummin ottaisin staikkarin. (Sellainen kelpaisi käytettynäkin) Toihan on vähän niinkuin Ferrari: Ei tarvi soittaa, senkun vaan nojailee kylkeen... EDIT: Ostaisin itse mut just NYT puuttuu tuo parisataadonaa... Jottei elämä olisi liian yksitoikkoista osa koskettimista on mustia. |
baron 04.10.2005 11:40:20 (muokattu 04.10.2005 11:58:24) | |
---|
Toihan on vähän niinkuin Ferrari: Ei tarvi soittaa, senkun vaan nojailee kylkeen... EDIT: Ostaisin itse mut just NYT puuttuu tuo parisataadonaa... Vuoden vanha tieto staikkarin Hampurin tehtaalta: Steinway D tehdashinta 107000. Se alkaa olla kasassa. Ei kai ne oo nostanut hintoja? Edit: Netistä näyttäisi saavan parikymmentä vuotta vanhan hintaan 70000$. Oisko pihistämisen paikka? The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
krushing 04.10.2005 13:52:54 | |
---|
|
Karlsson 04.10.2005 14:49:30 | |
---|
"Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |
valotus 04.10.2005 16:13:24 | |
---|
Kieltämättä tässä alkaa olemaan meininki kohdillaan: http://www.analogindustries.com/images/blog/hz7.jpg Tuota laitetta ei soiteta ilman pitkää valkoista labratakkia. Oikean Syntetisaattorin erottaa nimenomaan noista kymmenistä, eri moduuleja yhdistävistä plugipäisistä piuhoista. Kunnioitusta herättävä on se näky, kun artisti, anteeksi syntetisaattorioperaattori, hakee keskittyneenä täydellistä soundimaailmaa kaapeleita yhdistellen. Tuon rinnalla oman vanhan CS-15:n nappuloiden vääntely antaa vain kalpean kuvajaisen siitä mitä todellinen syntesointi voi olla. Tässähän ihan herkistyy... |
Leikari 04.10.2005 18:08:01 | |
---|
Kieltämättä tässä alkaa olemaan meininki kohdillaan: http://www.analogindustries.com/images/blog/hz7.jpg jeeps!! - - jos minä olisin joku monikymmenmiljonääriroku briteistä niin ostaisin vanhan linnan ja väsäisin modulisyntan kirjastoon. Vanhat, homeiset ja pölyiset madonsyömäselkäiset käsittämättömällä latinalla tai muinaisenglannilla präntätyt kirjat lähttäisin sellutehtaalle hyllyjä täyttämästä makkeliin ;-) Soitetaan jamia! |
Leikari 04.10.2005 18:14:08 | |
---|
Tuon rinnalla oman vanhan CS-15:n nappuloiden vääntely antaa vain kalpean kuvajaisen siitä mitä todellinen syntesointi voi olla. Tässähän ihan herkistyy... siellä (?) turkkuussakin pitäisi tietääkseni olla yksi analogue systemsin hässäkkä pistä tilaus netissä vetämään ja eikun labratakki päälle P.S minullakin on isäni vanha rautakaupan työtakki vuodelta 1975 - - tosin kemianlabrassa paikoin hapoilla poltettu ;-) Soitetaan jamia! |
Jabbe 04.10.2005 23:16:17 (muokattu 04.10.2005 23:18:28) | |
---|
Kaunista :) Onko kukaan ikinä koskenut tommoseen? Stevie Wonder on muistaakseni muuten soittanut muutamassa biisissä tuolla. Jossain dokumentti dvd:ssä oli juttua. Songs in the Key of Lifellä tais olla jossain biisissä toi, näyttivät siinä dokkarissa ainaki. Olikohan Village Ghetto Land vai Pastime Paradise? Dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. |
Songs in the Key of Lifellä tais olla jossain biisissä toi, näyttivät siinä dokkarissa ainaki. Olikohan Village Ghetto Land vai Pastime Paradise? Molemmat. "Kun olen inspiroitunut, kaikki menee hyvin, mutta jos yritän menetellä oikein, seurauksena on katastrofi."
-Keith Johnstone |