hanipai 04.10.2005 18:34:47 (muokattu 04.10.2005 19:37:49) | |
---|
Tämä kysely on siis tarkoitettu vain omistajille. Kartotetaan hiukan yhteen topicciin kumpia muusikoiden.nettiläisillä on enemmän. Jokaiselta olisi kiva kuulla perustelu valintaan. Ja erityisen mielenkiintoista olisi kuulla molemmat omistavien mielipiteitä. Itse en omista kumpaakaan vielä, mutta ehkä kohta. Itse en pidä Motiffin käyttöliittymästä. Sen sijaan demot olivat kyllä Motif Es:llä paljon paremmin tehtyjä kuin Fantomilla. Onko Fantom jollain tavoin enemmän Dance orientoitunut kuin Motif? Kertokaa kokemuksianne. laitetaan vaikka tukkimiehen kirjanpitoa. Tiedän, että näistä on jo molemmille tehty omat Kiltansa, mutta tälläistä ei kukaan tietääkseni ole tehnyt. Edit MIetin tässä vaan, että onko samplays niin tärkeetä tuolla Fantomilla tai edes sekvensseri. Sellasetlöytyy kuitenkin koneelta. Livemuusikolle varmasti hienoja ominaisuuksia ainakin toi sequ. Niitä rumpupadeja kyllä jää kaipaamaan, mutta sellasethan voi ostaa erikseenkin, jos niin kovasti halajaa. On tää niin vaikeeta:) Käyttöliittymästä vielä sen verran, että voi olla että olin liian laiska opetteleen sitä...luonnnekysymys:(, olis varmaan pitänyt homma se DVD:) Ainiin Yammun plug-in kortit on kyllä käyettynä halvempia kuin Rolandin. En tiedä johtuiko Motifin alkuajoista? (OS:ia kehitetty sen jälkeen), mutta mulla oli kiinni yks plugin kortti ja siinä soundista toiseen vaihto oli kyllä musta aika pitkä. Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
oizo 04.10.2005 19:21:23 (muokattu 04.10.2005 19:22:06) | |
---|
Motif ES 6 löytyy iteltä. Oon pitänyt kovasti, loistava all-aroundsyna. Ei oikeastaan mitään valittamisen aihetta. Mun mielestä toi käyttöliittymä on iha selkee.. Kait se on vaan tottumiskysymys. Fantomista ei ole kokemusta ollenkaan. Kun ei tee töitä
ei tule virheitä. |
hanipai 04.10.2005 19:41:15 | |
---|
Motif ES 6 löytyy iteltä. Oon pitänyt kovasti, loistava all-aroundsyna. Ei oikeastaan mitään valittamisen aihetta. Mun mielestä toi käyttöliittymä on iha selkee.. Kait se on vaan tottumiskysymys. Fantomista ei ole kokemusta ollenkaan. Oiskohan ne parantanut sitä käyttistä sitten Motifin alkuaikojen. Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
oizo 04.10.2005 19:45:00 | |
---|
Oiskohan ne parantanut sitä käyttistä sitten Motifin alkuaikojen. Aika samanlainen se on Es:ssä mitä classicissakin. Kun ei tee töitä
ei tule virheitä. |
Fuzzy Boner 04.10.2005 19:47:50 | |
---|
Oiskohan ne parantanut sitä käyttistä sitten Motifin alkuaikojen. joo. Munki mielestä Motif helpompi käyttää ku Fantom. Selkeempi ja masterosioon saa kätevästi omat presetit riviin... Saapuilija |
hanipai 04.10.2005 20:10:49 (muokattu 04.10.2005 20:41:09) | |
---|
joo. Munki mielestä Motif helpompi käyttää ku Fantom. Selkeempi ja masterosioon saa kätevästi omat presetit riviin... Eiks sulla ollu molemmat? Aika hassua, että sanot Motiffia helppokäyttösemmäksi. Asiasta toiseen, mun mielestäni all-around synissa ei tarttis olla teknosoundeja ihan sen takia, että virtuaalianalogeissa ne soundit on kuitenkin paljon paremmat vrt. Virus. Mutta ei keskustella sen enmpää VA:sta. Piti muuten kysyä, että miten ootte hoitanut Motifilla samplaamisen. Ilmeisesti sinä suhteessa Fantom parempi. Mulla oli Scsi-kovo kiinni mun Motifissa. Piuhatkin on onneks veilä jäljellä. Mä luovuin Motifista, kun piti saada rahat sähkörumpuihin. Kaikkea sitä onkin tullut kokeiltua :) Edit: Harmony-centralissa joku kuvaili näin: I did look at the Korg Triton Extreme and Roland Fantom X but found them to be a bit too 'DJ' orientated. Myös näin sanoi joku: I originally bought the Roland Fantom-X6. I had it for 24 hours and returned it for the es6. The ES6 is in a different league. The Roland is a toy in comparison. Great sounds. Guitars are ok, but the Fantom X has wayyy better ones. Piano is second best in the world, Fantom X beats it, But strings are much nicer on this. And has some other raelly nice sounds. Mega Voice is cool, But i thikn the problem is that the guitar itsself sounds like crap. Take Unplugged for example. So that is why i dont like Mega Voice. Its a great concept if it was on a good guitar sound. Basses sound good, As you may know, this is more for Acoustic sounds and Korg is more for electric sounds. and Fantom is for both. Drums sound good though, But dont they always now? Sanotaan, että Motifin sounditon paremmat ilman efektejä kuin Fantomin. Fantomin efektit taas ovat paremmat, mutta Motifiin saa useamman soundeille. No näähän on paljoltikin mielipidekysymyksiä, mutta kuitenkin. Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
Fuzzy Boner 04.10.2005 20:48:44 | |
---|
Mul on ollu iso hankaluus tehä layereitä Fantomis. Motifis toi inittien lisääminen on lastenleikkiä. Oikeesti; jopa mä osaan tehä mieleisiäni yhdistelmiä motifilla. Sen on silloin oltava helppo. Ja keikkakäytössä noi motifin masterit on ehdottoman hyviä. Mul on eri proggiksia laitettu eri paikkaan masterpankissa. Siel on niinkö muistaakseni 16 joka kirjaimen alla. Voi pitää esim C-pankissa vaikka jonku artistin juttuja taimitäikinä. Saapuilija |
Petronome 04.10.2005 22:33:46 | |
---|
Mulla löytyy kanssa Motif ES. Fantomi-kokemukset jää kaupassa kokeiluun ja demoihin, mutta itse päädyin Motifiin lähinnä soundien takia. Ne ovat mielestäni Motif ES:ssä reilusti paremmat kuin fantomeissa. Tosin Fantom X:n piano on loistava. Motif ES:ssä on myös voimakkain efektisektio, riittää löpöä sekvensseröintiinkin. Käyttöliittymä on mielestäni Motifissa selkeähkö, joitakin asioita kyllä saa hakea, mutta perushommat on todella yksinkertaiset tehdä, ja kun jonkun jutun kerran tekee, osaa sen jatkossakin. En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa! |
Motif Classic6 ja Motif ES7 olen omistanut, molemmista luovuin ihan mielelläni vaikka alussa tuntuivatkin loistavilta. Puolensa ja puolensa, omaan käyttööni en enää haluais. Fantomia oon kokeillu kans, sekin monilta osin jees mut ei mun juttu. Pianosoundi on hyvä molemmis ja muut soundit vähän jakaantuu, mut pääasiassa Motifissa paremmat. Jos pieni uutuudenmuovisuus ei haittaa ni Motifissa on paaaaljon hyviä soundeja. EDIT: Motifin Master-moodin jälkeen kaikki masterkiipparit tuntuu kököiltä. Pussyn mainitsemat bankit mihin saa 16 soundia yhdellä napilla oli kyl kullanarvoisia keikalla, nykyään joutuu Novationilla pläräämään soundeja +/- meiningillä... hidasta. Dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. |
HK 05.10.2005 02:24:39 | |
---|
Fantom X6 löytyy täältä. Katselin aikanaan myös motifia, mutta se käyttölogiikka ei oikein auennut. Ainoa mikä tuossa valinnassa on jälkeenpäin hiukan harmittanut on ettei hommannut samantien X7:aa. Peltikorva puupäässä. |
mr.muzak 05.10.2005 03:01:51 | |
---|
Mul on ollu iso hankaluus tehä layereitä Fantomis. Motifis toi inittien lisääminen on lastenleikkiä. Oikeesti; jopa mä osaan tehä mieleisiäni yhdistelmiä motifilla. Sen on silloin oltava helppo. Ja keikkakäytössä noi motifin masterit on ehdottoman hyviä. Mul on eri proggiksia laitettu eri paikkaan masterpankissa. Siel on niinkö muistaakseni 16 joka kirjaimen alla. Voi pitää esim C-pankissa vaikka jonku artistin juttuja taimitäikinä. Samat pystyy tekemään fantomilla. Eikä mun mielestä mitenkään hankalaakaan. Kyllä mä väittäisin sitä yamahan käyttöliittymää kuitenkin hankalammaksi kuin rolandin. Tosin selkeydestä pitää antaa pisteet noiden molempien ohi Kurzweil:lle. Mutta tiettykin manuaali pitäisi aina lukea läpi ja valittaa vasta sen jälkeen.. Mutta siis Fantom-X8 löytyy. Motifeista en ole vaan digannut. Ehkä joskus. Siis seuraavaa mallia odotellessa.. |
Titares 05.10.2005 11:07:57 (muokattu 05.10.2005 11:09:46) | |
---|
Kumpi vaan on hyvä valinta - kuten appelsiini ja omena. Parempaa on vain hedelmäsalaatti, jos siitä pitää. |
Petronome 05.10.2005 11:44:59 | |
---|
Jos sekvensseri- ja sampleriominaisuuksille ei ole käyttöä, kannattaa katsastaa myös uusi Yamaha S90ES. Motif ES:n soundit + huippupianosoundi. En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa! |
hanipai 05.10.2005 12:54:14 | |
---|
Ostin jo Korgin SP200:sen, joten en enää toista 88-koskettimista tarvitse. En toisn ole vielä saanut sitä. Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
Fuzzy Boner 05.10.2005 16:19:46 | |
---|
Jos sekvensseri- ja sampleriominaisuuksille ei ole käyttöä, kannattaa katsastaa myös uusi Yamaha S90ES. Motif ES:n soundit + huippupianosoundi. Mä sain sen tänään! Pitäis toimia... Saapuilija |
Klezberg 06.10.2005 11:46:33 (muokattu 06.10.2005 13:16:18) | |
---|
Keväällä hain uutta räkkisynaa ja valitsin Fantom XR:n. Motif ES rack ei vielä ollut saatavilla, mutta vertasin ominaisuuksia ja testasin Motif ES:n soundit muuten. Tarvitsen akustistyylisiä soundeja ja Motifissa oli kyllä joitakin aika vakuuttavia, mutta ratkaisevaksi valintaperusteeksi muodostui että Fantom XR oli selvästi paremmin laajennettavissa. ES Rackiin saa kyllä Yamahan lisäkortteja, mutta valikoimassa oli käsittääkseni erilaisia synia ja piano. Fantomiin saa kymmenisen lisäkortillista sampleja ja patcheja. Hankin orkesteri- ja maailmanmusiikkipuolen lisäkortit. Sen lisäksi Fantomissa on sampleri, ja vaikka en itse jaksakaan samplata, olen hankkinut sampleja (European Folk Music) Akain formaatissa ja hyvin toimii Fantomissa. EDIT: Olen kyllä miettinyt että midipuhaltimen kanssa Yamahan VL-synalisäkortti olisi kova juttu, mutta jostain kuulin että lisäkorttisynan soundeja ei pysty tallettamaan. Ja VL70lm on halvempi kuin Motif lisäkortilla (kunhan niitä vain saisi jostain). |
hanipai 06.10.2005 12:50:42 | |
---|
Tuo on kyllä totta, että kortteja on ja ne on laadukkaita ja se samplayskin vielä. Painin vielä päätöksen kanssa. Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
hanipai 09.10.2005 14:44:12 (muokattu 09.10.2005 14:44:50) | |
---|
Tilanne kutkuttava MOTIF III Fantom IIII Entisiä omistajia ei lasketa vrt.Jabbe:) Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
samulijp 09.10.2005 14:49:30 | |
---|
Ihan turha galluppi. Motiffi on kovempi kuin Fantom. "Kaikki muu paitsi musiikki on turhaa" Mnet |
hanipai 09.10.2005 14:52:30 (muokattu 09.10.2005 15:07:54) | |
---|
Ihan turha galluppi. Motiffi on kovempi kuin Fantom. Et oo omistaja et voi kommentoida :) Kymppiperustelut...Ilmeisesti taidatkin olla omistaja, joten kommenttia peliin. Kaivoin tälläsen yhdeltä forumilta, onko väitteessä perää? the fantom is more geared toward trance/techno/breakbeat/soundtrack/etc. type ****.. where as the motif is better for jazz/hiphop/rnb/jazz-fusion/etc. Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |