isojussi 17.06.2003 12:44:10 | |
---|
Se on lähinnä tuo nykäs-etukeno ja kohkaaminen, mikä särähtää vähättelevyydessään korvaani. No onko se susta sitten hyvä asia? Hyvä draivi tai gruuvi rakentuu kumminkin lopunperin hyvälle taimille. Sitten, kun vielä selität, kelle mielestäsi kettuilin tolla lauseella? Jos meni kiilaajille, niin meni oikeeseen osoitteeseen. Osta mut - ma olen kaupan! |
Mynthor 17.06.2003 13:15:04 | |
---|
nykäs-etukeno ja kohkaaminen No onko se susta sitten hyvä asia? Hyvä draivi tai gruuvi rakentuu kumminkin lopunperin hyvälle taimille. Sitten, kun vielä selität, kelle mielestäsi kettuilin tolla lauseella? Jos meni kiilaajille, niin meni oikeeseen osoitteeseen. Musikaalinen, tempon ja/tai stailin mukainen etukeno ja kiilaminen on kaks ihan eri asiaa! Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. |
Jäärä 17.06.2003 13:30:31 | |
---|
Matti Nykäsen etukeno oli vertaansa vailla, varsinkin joskus 1988. Jens Weissflog sai tämän todeta ja kiukkunsa niellä. Nykyäänkin Matilla on ihan hyvä etukeno, eri sarjassa vaan kuin tuossa mäkihypyssä. Kysy mitä vaan, vastaan mitä vaan. |
isojussi 17.06.2003 14:29:53 | |
---|
Musikaalinen, tempon ja/tai stailin mukainen etukeno ja kiilaminen on kaks ihan eri asiaa! Toi on kyllä totta. Enkä mä sitä tarkoittanutkaan....;-) Osta mut - ma olen kaupan! |
Irti Humpasta 18.06.2003 09:12:07 | |
---|
Tässähän se pointti juuri onkin: Oikein soittaminen on muutakin, kuin koukkuja täynnä olevat arrit, tiluttaminen, nykäs-etukeno ja kohkaaminen - Enkä puhu nyt oikeista äänistä, vaan taimista, tyylistä jne. jne. Niinpä niin.... Tottakai tyylillä pitää kaikki hoitaa ja taimi on se kaikkein tärkein, mutta Oikein soittaminen pelkillä kolmisoinnuilla on kuin pyyhkisi paskaa perseestä lasivillalla. HARMONIAA hyvät ystävät köyhään tanssimusiikkiin KIITOS! ...eläkeläinen... |
Niinpä niin.... Tottakai tyylillä pitää kaikki hoitaa ja taimi on se kaikkein tärkein, mutta Oikein soittaminen pelkillä kolmisoinnuilla on kuin pyyhkisi paskaa perseestä lasivillalla. HARMONIAA hyvät ystävät köyhään tanssimusiikkiin KIITOS! Tätähän minäkin olen koittanut tolkuttaa. Onhan se soittajallekin mielekkäämpää tipsautella musikaalisempia sointuja ja bändikin kuulostaa hetikohta professionaalisemmalta. Osta mut - ma olen kaupan! |
magnetman 004 19.06.2003 20:08:34 (muokattu 19.06.2003 20:10:06) | |
---|
Tätähän minäkin olen koittanut tolkuttaa. Onhan se soittajallekin mielekkäämpää tipsautella musikaalisempia sointuja ja bändikin kuulostaa hetikohta professionaalisemmalta. Kivet pois käsistä ja jatsia kehiin. Pannaan jussin kunniaksi Metsäkukkiin se neljäs sointuääni, mutta vaan haitariin. Edit: siis Juhannuksen kunniaksi, tai miksei isonkin jussin Terkkuja! |
isojussi 19.06.2003 23:16:30 | |
---|
Kivet pois käsistä ja jatsia kehiin. Pannaan jussin kunniaksi Metsäkukkiin se neljäs sointuääni, mutta vaan haitariin. Edit: siis Juhannuksen kunniaksi, tai miksei isonkin jussin Awrite! Pitäisköhän painua soittokämpille hakeen aikoinaan tekemäni Metsäkukkien lappu ja pläjäyttää ne soinnut tänne.... jos vielä tipsahuta toisen leijonapaukun, saatan sen tehdäkin! Osta mut - ma olen kaupan! |
isojussi 19.06.2003 23:51:35 | |
---|
VAROKAAA!!!! METSÄKUKKIA (sov. Big J) INTRO: ||: Dm | A7/E | F+7 | G7(b5) :|| A: | Dm /A | Bb | Bdim | Bb | Dm/A | Abdim7 | Gm | F#+9 | F7sus4 | Edim7 | Dm/A | Abdim7 | A7 | C#dim7 | Dm | Dm | B: | C7 | Edim7 | F | F | Gm6 | A7 | Dm/A | Bb | Bdim | Bb | A7 | A7/G | F+7 | A7/E | Dm | Dm | C: | Dm | C#+ | F/C | Bdim7 | Bb | Gm | Dm/A | Abdim7 | A7 | C#dim7 | Dm | F6 | A7 | C#dim7 | Dm | Dm | Huom: Jos bassoääntä ei ole erikseen soinnuissa määrätty verä pohjaääni - osien loppuun toki sointuarpeggio, tai muu klishee..... Saa käyttää, jos kehtoo.....:-) Tein tän aikoinaan yksiin häihin, kun oli toivottu toiseks häävalssiks, eikä ko. kalalaulu oikein inspiroinut. Ekana niillä oli muuten Syysunelmia, joten ei ne ihan uunoja olleet... Osta mut - ma olen kaupan! |
breppuli 20.06.2003 01:24:25 | |
---|
VAROKAAA!!!! METSÄKUKKIA (sov. Big J) INTRO: ||: Dm | A7/E | F+7 | G7(b5) :|| A: | Dm /A | Bb | Bdim | Bb | Dm/A | Abdim7 | Gm | F#+9 | F7sus4 | Edim7 | Dm/A | Abdim7 | A7 | C#dim7 | Dm | Dm | B: | C7 | Edim7 | F | F | Gm6 | A7 | Dm/A | Bb | Bdim | Bb | A7 | A7/G | F+7 | A7/E | Dm | Dm | C: | Dm | C#+ | F/C | Bdim7 | Bb | Gm | Dm/A | Abdim7 | A7 | C#dim7 | Dm | F6 | A7 | C#dim7 | Dm | Dm | Huom: Jos bassoääntä ei ole erikseen soinnuissa määrätty verä pohjaääni - osien loppuun toki sointuarpeggio, tai muu klishee.....
No juu, on siinä pari ihan hyvää ideaa, mutta bassolinja ei kyllä kaikilta osiltaan toimi. Taidan juoda minäkin vielä pari jellonaa. |
isojussi 20.06.2003 01:27:56 | |
---|
No juu, on siinä pari ihan hyvää ideaa, mutta bassolinja ei kyllä kaikilta osiltaan toimi. Korjausehrotuksia otetaan vastaan. Taidan juoda minäkin vielä pari jellonaa. Ei näitä selvinpäin jaksa tehdä...montaa...:-) Osta mut - ma olen kaupan! |