Bad(B)ass 04.10.2005 14:36:23 | |
---|
Hoi! Sori näin alkuun. Aiheesta on varmasti kirjoitettu jo aikasemminkin, mutta en saa tota uutta paskaa musanetin hakua toimimaan! Jaksoin selata manuaalisesti bassokeskustelusivulle 30 ja sit meni hermot niinku laulussa. Tosiaan olen tässä harkinnut jatkaa ampegin skobekokoelmaani. Tällähetkellä mulla on siis vanhan mallinen ampegin SVT410PRO eli vastaa lähinnä nykystä SVT410HE:tä. Vaihtoehtoina mielessä on pyörineet 210, toinen 410 tai toi 15E. Onko tosiaan ihmisillä kokemusta tosta viistoista tuumasesta? Oon pikkasen epäilly sitä sen suhteen, että se tuntuu olevan ainut ampegin kaiutin, mitä on torilla kokoajan myynnissä.. omaa 410 kyttäsin aivan sairaan kauan, ja tuntuis siltä että siitä luovutaan vaan kun kuollaan(olen itse ainakin ehdottomasti tätä mieltä). Kiitos! Ruthless Capitalist! |
Moro! Ostin -99 kesällä Ampegin 4x10:n. Pari vuotta sitten löysin JKL:n panttilainaamosta käsittämättömän halvalla toisen samanlaisen. Nyt niitä on sitten oikea pino. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että kaksi 4x10:ä pelaa varsin mainiosti, mutta kyllähän se niin taitaa olla, että 4x10 päällä ja 1x15 alla on se optimaalisin ratkaisu tässä asiassa. Tsemppiä! |
poppamies 04.10.2005 18:27:11 | |
---|
Tämä mielipide ei nyt koske ainoastaan Ampegiä mutta minusta se optimaalinen pino voisi olla 4x10" + 1x15". Näin minä sen kyllä ajattelen. Jos pitäisi pärjätä vain jommalla kummalla valitsisin 4x10". Myydään EBS MultiComp bassokompura *MYYTY* |
vanttera 06.10.2005 05:21:30 | |
---|
No tota, onko alapäätä riittänyt? Ei piparia, hölmöt, vaan botnea? Meneekö riittävän alas riittävän puhtaasti? Jos, niin ota toinen 4x10. Jos ei, niin 1x15 auttaa siihen. *h4liih* |
Keny 06.10.2005 08:07:43 | |
---|
Munsta 4x10 kaapit menee ihan tarpeeks alas.1x15 on vaan pyöreempi ja hitaampi eli kympit reagoi nopeemmin ja on enempi pinta-alaa.Kaks 4x10 ois mun valinta tässä tapauksessa mutta muuten pärjään 6x10 kaapilla. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Bad(B)ass 06.10.2005 12:46:20 | |
---|
Kiitos kommenteista, Kävin tosiaan lounarilla tossa testaamassa levytukussa tota 1x15 ampekkia, mutta hölmöilyähän toi testaaminen tolla tavalla on. Yritä siinä hirveessä kiireessä jollain epävireisellä ibanezilla soittaa ja miettiä, että miltäköhän tää kuulostais silleen et soittasin omalla nupilla ja bassolla ja vielä silleen et siin ois se mun 4x10 kaverina ;) ... ja sit vielä iha kuiskaus volyymillä =) Kyllähän sen varmaan sais myytyä, vaikka ostais minkä ampegin kokeiluun, mut köyhällä ei oo varaa ostaa huonoo! Pitää ostaa vaan heti paras! Ruthless Capitalist! |
okoranta 06.10.2005 19:11:41 | |
---|
En tuosta Ampegista niin tiedä, mut yleensä ottaen on kyllä hyviä kokemuksia tuosta 1x15" elementistä..itsellä Yamahassa 1x15" ja bassossa viritys C#, G#,jne.. tosi hyvin potkii noilla matalilla taajuuksilla, tulee sellainen todella muhkea ja "pyöreä" soundi, sekä paineaalto järjetön, alkaa sukat pyöriin jaloissa:) Voisin yhtyä tuohon 4x10"+1x15"..mut jos pitäis valita niin omien kokomuksien perusteella ottaisin 1x15".. Kokeilin kaverin Selmerin 1x18" kaappia, siitä ne vasta matalat ja muhkeat soundit lähti! vertailin sitä Trace Elliotin 4x10" kanssa ja edelleen kallistuin sen isomman puolelle! Muse:n Hysteriassa maailmankaikkeuden hienoin bassoriffi!! Rock!! |
pasikaikkonen 06.10.2005 20:02:17 (muokattu 06.10.2005 20:11:01) | |
---|
Tzäp ! Mie oon kans 15 tuumasten kannattaja. se soundi on vaan minun korvaani mukavampi. jotenkin tuntuu että se soundi on muhevampi ...joku täällä tosin sanoo sitä aina muhjuiseksi:) joten kokeile ennen kuin ostat... makuasioitahan nämä. itseä tosin kiinnostaisi sellainen kokeilu missä on 1x15 alla ja 2x10 päällä. Ei ois niin rohjake pino. (sitä paitsi pienempään suuntaan ollaan muutenkin menossa sillä GK pikku combo on tulossa :) TZÄP !!!
Kyllä, Olen osa ongelmaa !!! |