Aihe: Bay City Rollers vai Hurriganes 70-luvulla
1 2 3 4 5
Blue Moon
02.10.2005 20:39:20

Mutta takaisin aiheeseen: rumempia fanikuteita kuin WCR-fanit käyttivät en ole sittemmin nähnyt: leveälahkeiset, liian lyhyet farkut joiden lahkeensuuhun ja sivusaumaan oli ommeltu skottiruutukangasta, raidalliset sukat, moniväritennarit, kuviolliset henkselit, skottiruutukaulaliina jossa I Love Eric/Derek/Ian-badgeja... Ja se karsea kampaus!

Näitä skottiruutuvaatteita löytyi vielä 80-luvun loppupuolella "lumppukonteista" joiden sisältöä käytettiin duunipaikassani esim. koneiden puhdistukseen öljystä yms. Me tietty otettiin ne hyötykäyttöön ja pomolla oli ihmettelemistä kun jätkät painoi hommia Beijarikuteissa!
- Blues ain't nothin' but a lowdown shakin' chill -
rheinone
02.10.2005 20:39:23
Ja kampa oli takataskussa joka jäbällä.

Mut entäs ne varsikammat, joita pidettiin takataskussa Hurriganesin alkuaikoina, ehkä joskus '73? Eihän sellanen perstaskussa voinu istuakaan. Kommentteja niistä, pliis.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
tigrushka
02.10.2005 20:41:49 (muokattu 02.10.2005 20:43:56)
Näitä skottiruutuvaatteita löytyi vielä 80-luvun loppupuolella "lumppukonteista" joiden sisältöä käytettiin duunipaikassani esim. koneiden puhdistukseen öljystä yms. Me tietty otettiin ne hyötykäyttöön ja pomolla oli ihmettelemistä kun jätkät painoi hommia Beijarikuteissa!

Se on mahtanut olla näky! :D Teidän olisi kyllä ehdottomasti pitänyt saada muutama ent. fani todistamaan tapausta... ;)

Mut entäs ne varsikammat, joita pidettiin takataskussa Hurriganesin alkuaikoina, ehkä joskus '73? Eihän sellanen perstaskussa voinu istuakaan. Kommentteja niistä, pliis.

Olin 73 ekalla joten näistä ei ole omakohtaista kokemusta, muistan kyllä että kaikilla "isommilla" oli sellainen takataskussa. Nämä ns. "farkkukammat" olivat erittäin värikkäitä kapistuksia, punainen ja keltainen olivat suosiossa!
I got stripes ^..^
rheinone
02.10.2005 20:52:55
Me tietty otettiin ne hyötykäyttöön ja pomolla oli ihmettelemistä kun jätkät painoi hommia Beijarikuteissa!

:+DDDD Hitto kun sais tollaset vetimet vielä jostain. Vois olla ettei ihan duuniin kehtais niissä mennä, mutta jossain bileissä olis ehdottoman kova sana.
Blue Moon
02.10.2005 20:55:38

:+DDDD Hitto kun sais tollaset vetimet vielä jostain. Vois olla ettei ihan duuniin kehtais niissä mennä, mutta jossain bileissä olis ehdottoman kova sana.

Mä haluaisin "Nuorison suosimat". Pikaviestiä, jos tiedätte mistä löytyy. :-)
rheinone
02.10.2005 21:01:45
Mä haluaisin "Nuorison suosimat". Pikaviestiä, jos tiedätte mistä löytyy. :-)

Ok, sovittu.

Bytheway, hankin keväällä elämäni ensimmäiset läskärit. On muuten komeet, mustaa mokkaa ja soljetkin ;+) Piti oikein puhelimitse kiirehtiä toimitusta UK:sta että ehtivät Gordonin keikalle.
Blue Moon
02.10.2005 21:06:12

Bytheway, hankin keväällä elämäni ensimmäiset läskärit. On muuten komeet, mustaa mokkaa ja soljetkin ;+) Piti oikein puhelimitse kiirehtiä toimitusta UK:sta että ehtivät Gordonin keikalle.

Pistähän omaan kuvaan... ;-)

Ainakin 80-luvun alussa läskäreitä näki myös punkkareilla.
rheinone
02.10.2005 21:14:18
Ainakin 80-luvun alussa läskäreitä näki myös punkkareilla.

No 2000-luvulla niitä näkee AC/DC-heeboillakin.
Blue Moon
02.10.2005 21:16:42

No 2000-luvulla niitä näkee AC/DC-heeboillakin.

Mikä ettei, tyylikkäät jalkineet ovat.
rheinone
02.10.2005 21:27:05
Mutta takaisin aiheeseen: rumempia fanikuteita kuin WCR-fanit käyttivät en ole sittemmin nähnyt: leveälahkeiset, liian lyhyet farkut joiden lahkeensuuhun ja sivusaumaan oli ommeltu skottiruutukangasta, raidalliset sukat, moniväritennarit, kuviolliset henkselit, skottiruutukaulaliina jossa I Love Eric/Derek/Ian-badgeja... Ja se karsea kampaus!

Joo mutta harva bändi on pystynyt luomaan noin tunnistettavan muodin. Jo se on arvo sinänsä. Hirveiltähän noi kuteet tästä ajasta katsottuna näyttävät, mutta toisaalta on kiva jos joku erottuu harmaasta massasta.

Kyllähän noi kuteet silloinkin ärsyttivät, mutta ärsyttävintä oli toi I-Love-Eric-höpinä ja se että mimmit oli niin lääpällään sellaiseen bändiin, jonka musa on täysin nollakamaa, siis verrattuna Hurriganesiin...
tigrushka
03.10.2005 06:23:47
Joo mutta harva bändi on pystynyt luomaan noin tunnistettavan muodin.

Se on kyllä totta.

Hirveiltähän noi kuteet tästä ajasta katsottuna näyttävät, mutta toisaalta on kiva jos joku erottuu harmaasta massasta.

Mutta eivätkö fanit luoneet vain uuden, skottiruutuisen massan?

Kyllähän noi kuteet silloinkin ärsyttivät, mutta ärsyttävintä oli toi I-Love-Eric-höpinä ja se että mimmit oli niin lääpällään sellaiseen bändiin, jonka musa on täysin nollakamaa, siis verrattuna Hurriganesiin...

Eihän siinä ollutkaan kyse musasta (niin kuin ei kai juuri koskaan ns. poikabändien ollessa kyseessä)... ;)
I got stripes ^..^
Rämppy
04.10.2005 12:39:54
Heh, no tietysti Hurriganes oli meidän poitsujen idoli ja BCR oli buu. Tytöt ei pahemmin aidosti tykänneet Hurriganesista, koska niissä ei Ileä lukuun ottamatta oikein ollut tyttöjen idoliainesta. Remu ei ollut ihq. Ainoa ganes-biisi, joka sai tyttöleirissä laajemman armon oli My Only One, joka taas meistä pojista oli just se styge, jonka yli hypättiin kun älppäriä porukalla veivattiin. Pojista ainoastaan siskojen alistamat ja aivopesemät pikkuveljet kuuntelivat peeseeärrää. Oli se jyrkkää ja julmaa aikaa tuo 70-luku.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
rheinone
04.10.2005 13:43:18
Tytöt ei pahemmin aidosti tykänneet Hurriganesista, koska niissä ei Ileä lukuun ottamatta oikein ollut tyttöjen idoliainesta. Remu ei ollut ihq. Ainoa ganes-biisi, joka sai tyttöleirissä laajemman armon oli My Only One, joka taas meistä pojista oli just se styge, jonka yli hypättiin kun älppäriä porukalla veivattiin.

Oon mä nyttemmin yhen rokkimimmin tavannu, jonka mielestä silloin Cisse oli ihana. Ne oli mimmiporukalla jopa soitelleet ganeseille ja henganneet niiden rappukäytävässä oven takana nimmareiden toivossa. Kyllä ne Cissen lauluosuudet, josta My Only One on ehkä paras esimerkki, teki tehtävänsä.
jjylli
04.10.2005 13:58:38
loistava aihe ! mä vihasin katkerasti niitä skottiruutuja. mutsi osti joskus talvifarkut joiden puntit piti kääntää ku ne oli pitkät. mä yritin selittää, että se sisäpuolen kangas tulee näkyviin ja kaikki luulee mua bcr fanix ! traumaattista. ganes oli rokkii. ennen punkkii kaikki nuorisobändit yritti kuulostaa niiltä ja veivas tallahasseelassieta.
tytöt tykkäs bcr:stä kundit diggas ganesii. ite olin kyllä ihan kakara..
rheinone
04.10.2005 14:01:12
Mäkin olen tavannut yhden. Se asuu mun kanssa samassa osoitteessa :). Muistelee mokoma vielä jotain Pudasjärven juhannusjuhlia, kun Cisse ei kuulemma käyttänyt alushousuja farkkujen alla. Tuskin se ite on nähnyt, isommat tytöt varmaan kertoneet ;).

Eikös se Cisse ollut jossain kommentoinut, ettei koskaan käytä alushousuja, "kun sillai on mimmien kanssa helpompaa"? Honey Aaltosen kirjasta muistelen lukeneeni tällasta.
Blue Moon
04.10.2005 14:01:50

mutsi osti joskus talvifarkut

Sama juttu. Hävetti niin pirusti pitää niitä, onneksi niitä oli muillakin pennuilla silloin. :-)
Rämppy
04.10.2005 14:15:53
Oon mä nyttemmin yhen rokkimimmin tavannu, jonka mielestä silloin Cisse oli ihana. .
Tokihan Cisseä jonkin verran idoloitiin myös tyttölöiden keskuudessa. Mutta ainakin meidän talon pikkugimmoja Cisse ja Remu lähinnä pelotti, vaikka Cisse hyvin romanttistyyppisesti sitä myonlyonea lauloikin. Pikkukundit taas samaistuivat Häkkiseen aivan kybällä tyyliin "peililasit mulla jo on, enää cadillac puuttuu".
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
tigrushka
04.10.2005 17:49:21
Tytöt ei pahemmin aidosti tykänneet Hurriganesista, koska niissä ei Ileä lukuun ottamatta oikein ollut tyttöjen idoliainesta.

Ile saikin sitten osakseen sitäkin kiihkeämpää palvontaa! ;) Yksi naapuritalon muutamaa vuotta vanhempi tyttö päivysti säännöllisesti Ihantolan nurkilla, jos vaikka Ile sattuisi tulemaan ulos...
I got stripes ^..^
mikainen
04.10.2005 18:58:09
BCR-aikaan kuuntelin lähinnä Buddy Hollya ja muita 50(ja 60)-luvun rokkipoppeja. Hurriganes-innostus tuli vähän myöhemmin. Oisko ollut 1979.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)