Aihe: 1000€ ja kitara kiikarissa.. joudunko sittenkin ostamaan LTD:n?
1 2 3 4 5 6
McNulty
04.10.2005 11:21:41 (muokattu 04.10.2005 11:26:09)
Niin..

tuohon 1000e pintaan jos lähtisi kitaraa ostamaan niin valinnat käyvät loppupeleissä aika vähiin. Etenkin jos karsitaan floikat tai niiden johdannaiset pois.

Jotenkin pääsin jo rajaamaan taistelun kahden instrumentin väliseksi. LTD H-1000 vs. Schecter C-1 Classic. Kummatkin kitarat ovat periaatteessa "samaa kauraa" viimeistelyltään ja materiaaleiltaan.. pieniä eroavaisuuksia tosin löytyy.

Tässä jotain +/- tilastoa ko. skeboista:

LTD H-1000 with Duncans (ASB)
+ Duncanin mikit (JB/'59)
+ Earvanan kompensoitu satula
+ TonePros talla
+ Sperzelin virittimet
+ tyylikkäät bindaukset
- LTD:n brändi
- Musta hardware

http://www.espguitars.com/images/guitars/h1000_duncan.jpg

SCHECTER C-1 CLASSIC (ANTQ)
+ Duncanin mikit (JB/Jazz)
+ Kullatut osat
+ 5-way kytkin (enempi soundeja)
+ TonePros talla
- liian pramea otelaudan inlay

http://www.schecterguitars.com/imgs/hr_c1_classic_antq.jpg

Eli se mikä nyt aiheuttaa vääntöä, on tuo Earvana + Sperzel + Duncanin eri kaulamikki. LTD H-1000 tuntuisi jotenkin "meikäläiseltä" ja tuo TonePros+Earvana+Sperzel vaikuttaa paremmin vireen pitävältä kuin Schecterin TonePros+Normisatula+Grover.

Tiedän että kokeilemalla selviää, mutta kun olen jo kokeillut kumpaakin. Molemmat ovat äärettömän hyviä soittimia hintaisekseen. Tämän kitaran tarkoitus olisi syrjäyttää tuo Epiphone LP Standard+ meikäläisen kitara-arsenaalissa. Nuo kaksi G-pajan LePaa riittävät kyllä ja tuollainen "Strato" kiinteällä tallalla vielä puuttuu.

- LTD H-1000 w/Duncans maksaa T-kaupassa 888e
- Schecter C-1 Classicin saisin paikallisesta noin 920e (ovh 1100e)

LTD:stä saisin varmasti paikallisessa myöskin aika kovan tarjouksen. Yleensä saan thomannia paremman tarjouksen sieltä. Onko tosiaan niin että minun pitää aikaisemmat mielipiteet LTD:stä heittää roskiin ja ostaa H-1000? Vai onko olemassa joku sellainen skeba vielä mikä pitäisi huomioida?

Kertokaa minulle pelastus LTD-orjuudelta :)

Vaatimuksia: Kiinteä talla, 1000e budjetti, mahonkirunko vaahterakannella mielellään (toki muitakin huomioidaan), hyvät mikit (mieluiten Duncan tai Marzio), muodoltaan strato-johdannainen (mitä ergonomisempi, sen parempi), nätti tietysti.. ei siis mitään mustia mökelöitä. Tuollaiset läpikuultovärit ovat miun juttu (honey burst, trans amber, antique sunburst, burstit ja transut siis)

Mikä valmistaja tarjoaa minulle Epiphone LP:n korvaajan?
Olen avoin ehdotuksille ja mielipiteille.
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii)
Strutsi
04.10.2005 11:26:21
Tonnilla saisi jo todella laadukkaan ibanezin
"If quizzes are quizzical, what are tests like?"
Twist
04.10.2005 11:37:39 (muokattu 04.10.2005 11:39:21)
http://www.musik-produktiv.de/shop2 … p;sid=!06082002&quelle=volltext
Tommottia saisit tonnilla, jos ei kelpaa niin annathan mulle? ;)

No eei.. LTD H-1000 olisi minun valintani jos. Ei kyllä hukkaan menisi ja saisit ostettua jotain pientä krääsää kun rahaakin jää.
Säkkipilli
McNulty
04.10.2005 11:45:39 (muokattu 04.10.2005 11:47:19)

Painotan vielä... eli ei floikkaa tai sen johdannaisia. Kiinteä tallaiset yksilöt otetaan kyllä huomioon. Ehdotuksia??

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-177167.html

Tuollaisen löysin ja muuten vaikutti ihan OK skebalta, mutta tuossa on Ibanezin V-sarjaset mikit joista en kauheasti diggaile. Tuolla 900e saan tosiaan jo Schecterin jossa on Duncanin mikit.

No eei.. LTD H-1000 olisi minun valintani jos. Ei kyllä hukkaan menisi ja saisit ostettua jotain pientä krääsää kun rahaakin jää.

No juu, paitsi että olen tähän asti boikotoinut LTD:tä. Siksi siis haluaisin muita vaihtoehtoja. Totta kyllä tuo että jos skeban saan jollain 860e niin jäisi tonnista vielä rahaa laukkuun, nahkaremmiin, hihnalukkoihin jne jne.
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii)
oiva tumpeloinen
04.10.2005 11:46:49
Miten olisi käytetty Musari? Silhuettea pitäis ruveta tohon rahaan saamaan, ja miksi ei Morseakin. Saattaa kyllä joutua metsästämään hetken.

Tuohon kaulamikkiin ei paljon kannata panostaa, kuten varmasti olet ajatellutkin (siis omissa vaihtoehdoissasi). Joku on kuitenkin kokeiluissaan valmis vaihtamaan mikit päittäin. Eli spekseissä joudut painimaan ainoastaan niiden satuloiden ja virikoneiden kanssa......ja tietenkin värin :)

Onnea kuitenkin saalistukseen.......se "mutta jos" vaihe tulee kuitenkin, hommaat kumman vain noinkin samanlaisista. ;)
McNulty
04.10.2005 11:52:45
Miten olisi käytetty Musari? Silhuettea pitäis ruveta tohon rahaan saamaan, ja miksi ei Morseakin. Saattaa kyllä joutua metsästämään hetken.

Käytettyä mietin kanssa eikä Musari ole ollenkaan huono vaihtoehto. Niitä vain liikkuu niin turkasen vähän ja sokkona en ajatellut mistään Ebaysta ostaa. Haluan päästä testaamaan ennen valuutan ja tavaran vaihtoa.

Tuohon kaulamikkiin ei paljon kannata panostaa, kuten varmasti olet ajatellutkin (siis omissa vaihtoehdoissasi).

No, kyllä mulle kaulamikkikin on tärkeä. Tosin nuo kummatkin '59 ja Jazz ovat hyviä mikkejä. Hieman erilaisia ja niistä ehkä tuo '59 on enemmän minun PAF-henkeen sopiva. Ei SD Jazz ole kuitenkaan yhtään hullumpi vaihtoehto. Pääasia että kyseessä on laadukas mikki.

Joku on kuitenkin kokeiluissaan valmis vaihtamaan mikit päittäin. Eli spekseissä joudut painimaan ainoastaan niiden satuloiden ja virikoneiden kanssa......ja tietenkin värin :)

No värillä ei ole niin kauheasti väliä, kunhan se ei ole musta, vihreä eikä sininen. Tai no, kyllä sininenkin menee mutta ei solid-värit kuitenkaan.

Onnea kuitenkin saalistukseen.......se "mutta jos" vaihe tulee kuitenkin, hommaat kumman vain noinkin samanlaisista. ;)

No nyt olen alkanut kypsyttelemään tuota ajatusta että joskus minullakin on vastusteluista huolimatta LTD. Pahalta se tuntuu kun olen jo pitkään ollut HC ANTI-LTD leirissä :)
Strutsi
04.10.2005 11:53:28 (muokattu 04.10.2005 11:53:55)
Ei ne kaikki ibanezit ole floikallisia.

Mites tommonen:
http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/pict/RGA321F_SPB_00_01.jpg
"If quizzes are quizzical, what are tests like?"
Mustikkamuffinssi
04.10.2005 11:53:50
Ite en hommaisi LTD:tä ihan perjaatteesta. Ja tuo musta hardware on todellakin ruma. Minusta tuo köynnös-inlay otelaudassa on hieno. Hyviä kitaroita varmaan kumpikin, mutta merkin ja ulkonäön takia päätyisin schecteriin.
In Tyler we trust.
McNulty
04.10.2005 11:55:05 (muokattu 04.10.2005 11:59:15)
Ei ne kaikki ibanezit ole floikallisia.

Mites tommonen:
http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/pict/RGA321F_SPB_00_01.jpg

Maksaa yli tonnin, ei riitä budjetti tuohon. Varmasti hyvä soitin mutta tietyssä pisteessä tuo budjetti sanelee ehdot.

Ite en hommaisi LTD:tä ihan perjaatteesta. Ja tuo musta hardware on todellakin ruma. Minusta tuo köynnös-inlay otelaudassa on hieno. Hyviä kitaroita varmaan kumpikin, mutta merkin ja ulkonäön takia päätyisin schecteriin.

No, tällainen periaate minullakin on aikaisemmin ollut. Musta hardware on noin kauniissa soittimessa ja värissä kauhistus. Schecterin Vine of Life on mielestäni hieman liioiteltu inlay, kun minulla on tuollainen "No inlays"-fetissi :)

Merkki ja ulkonäkö tosiaan... nyt pitää pohtia annanko merkin vaikuttaa niin paljon että jättäisin tonepros+earvana+sperzel setin ostamatta ja tyytyisin normisatulaan ja grovereihin vain merkkiuskollisuuden/-uskottomuuden vuoksi.

Soitettavuuden tulisi olla 1. sijalla mutta että LTD... ei helkkari :) Tätä pitää kyllä sulatella.
TheWickerMan
04.10.2005 11:57:42

Sais kyllä.
Drink, Drank, Punk
McNulty
04.10.2005 12:00:29
Sais kyllä.

vaan minkä? Solid-body, kiinteä talla (ei mitään edgeä tai edge prota), hyvät mikit (eli jotain ihan muuta kuin IBZ/Marzio tai Ibanezin omat V-sarjaset) jne jne...

Aika vähiin käy tuossa vaiheessa nuo Ibanezit mielestäni.
TheWickerMan
04.10.2005 12:01:25
vaan minkä? Solid-body, kiinteä talla (ei mitään edgeä tai edge prota), hyvät mikit (eli jotain ihan muuta kuin IBZ/Marzio tai Ibanezin omat V-sarjaset) jne jne...

Aika vähiin käy tuossa vaiheessa nuo Ibanezit mielestäni.

Pyhpah et vaan osaa ;)
Drink, Drank, Punk
Ben_D
04.10.2005 12:02:10

Pyhpah et vaan osaa ;)

Kun teikäläinen osaa niin kerro nyt mikä Ibanez.
TheWickerMan
04.10.2005 12:04:46
Kun teikäläinen osaa niin kerro nyt mikä Ibanez.

No tää alottaja tykkäs bindingeistä ni vaikka tällänen:

http://www.personal.psu.edu/users/m … ez%20Twins/Ibanez%20Twins%20002.jpg
Drink, Drank, Punk
TheWickerMan
04.10.2005 12:06:55

E: Hinta unohtu ;) En kyllä edes tiiä moisen hintaa. En kyllä ite ostaiskaa tollasta. Jotenki liian viimeisen päälle laitettu.
Drink, Drank, Punk
McNulty
04.10.2005 12:07:32 (muokattu 04.10.2005 12:11:32)

Tuota SZ720-mallia ei saa Euroopasta. Tuo on jenkkeihin valmistettu malli. Suomesta saa SZ520 ja SZ2020 malleja. SZ2020 meneekin jo sitten liian hintavaksi (thomannilla 1222e) ja sitä ei saa muulla värillä kuin tuolla rumalla Transparent BLACK värillä. Ois ollut edes Transparent Red :)

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-185775.html

Saatavuus 0... mutta ilmeisesti eurooppaankin noita voisi saada. Hintaan pitää kyllä lisätä heti uudet mikit... Ollaan siis lähes samoissa hinnoissa kuin LTD H-1000 kanssa vakiona.

edit: lisää ehdotuksia pliis... vaikka nuo miun vaatimukset voikin "nirsoilulta" tuntua niin ne on kaikkea muuta. Harmittaa kun tarjonta on loppupeleissä aika suppeaa. Ei nuo vaatimukset ihan mahdottomia ole.
Xizor
04.10.2005 12:13:03
Ei noi LTD:t nyt niin pahoja ole. Ok, tietty tuo on joidenkin mielestä aina se ESP:n räkäinen vinkuintiassa tehty halpismalli, mutta kyllä hinta/laatu- suhde on todella kohdallaan.

Mua ainakin tuo MH-1000 on palvellut täysin loistavasti ja itseasiassa harkitsen, että josko hankkisin itelle vielä lisäksi talvella myyntiin tulevan EC-1000 VTB:n

http://www.espguitars.com/news/news_ec.htm

Niin ja Earvanan jälkeen paluuta normi satulaan ei ole. =)
TheWickerMan
04.10.2005 12:15:13
Tuota SZ720-mallia ei saa Euroopasta. Tuo on jenkkeihin valmistettu malli. Suomesta saa SZ520 ja SZ2020 malleja. SZ2020 meneekin jo sitten liian hintavaksi (thomannilla 1222e) ja sitä ei saa muulla värillä kuin tuolla rumalla Transparent BLACK värillä. Ois ollut edes Transparent Red :)

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-185775.html

Saatavuus 0... mutta ilmeisesti eurooppaankin noita voisi saada. Hintaan pitää kyllä lisätä heti uudet mikit... Ollaan siis lähes samoissa hinnoissa kuin LTD H-1000 kanssa vakiona.

edit: lisää ehdotuksia pliis... vaikka nuo miun vaatimukset voikin "nirsoilulta" tuntua niin ne on kaikkea muuta. Harmittaa kun tarjonta on loppupeleissä aika suppeaa. Ei nuo vaatimukset ihan mahdottomia ole.

No en mä kauas ampunu kuitenkaa :)
Drink, Drank, Punk
McNulty
04.10.2005 12:16:51
Ei noi LTD:t nyt niin pahoja ole. Ok, tietty tuo on joidenkin mielestä aina se ESP:n räkäinen vinkuintiassa tehty halpismalli, mutta kyllä hinta/laatu- suhde on todella kohdallaan.

Joo, ei minua laatu enää noissa LTD Deluxe-sarjasissa epäilytä, vaan lähinnä olen boikotoinut sitä LTD:n tyyliä markkinoida ja en sen suuremmin diggaile sitä "hypetystä" mikä ko. soitinten kanssa on maailmalla.

Niin ja Earvanan jälkeen paluuta normi satulaan ei ole. =)

Tämä on kanssa se yksi syy miksi LTD on nyt 1. sijalla vaikka joudunkin sulattelemaan ajatusta sellaisen omistamisesta. Ehkäpä vielä myöhemmin suoritettavat testireissut vahvistavat mielipidettä. Harmi ettei ole kullattuja osia tuossa LTD:ssä. Schecterin kun saisi lukittavilla virittimillä ja earvanalla heti vakiona niin se muuttaisi koko systeemin. Silloin ei tarvitsisi pähkäillä vaihtoehtoja :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)