Jabbe 03.10.2005 16:54:16 | |
---|
Mulla on sellainen pervohko periaate etten suostu käyttämään akustista pianosoundia synasta ollenkaan, vaan jos mennään sämplepohajalla niin otetaan sitten sieltä jotain EP:tä, tai mieluiten käytetään ihan oikeeta Rhodesia, joka kuitenkin on keikkakäyttöön suunniteltu. :> Kokeilin tänään treeneissä tota periaatetta. Treeniksellä (konsalla) on Yamahan hieno flyygeli ja mun Rhodes, mut keikalle en saa noista kun Rhodesin (jostain syystä) ja pianot pitänee hoitaa RD300SX:llä. Mut kokelin et soittaiskin kaikki biisit oikeella Rhodesilla ja jättäis RD:n kotiin, mut jotkut biisit vaan vaatii sen pianosoundin, oli se sitten oikea tai ei. Meinaan että feikki piano kuulostaa tietyssä tapauksessa paremmalta ku oikea rhodes. Ei sillä että tässä nyt mitään uutta ois ollut mut totesinpahan vaan että imho toi ratkaisu ei oikein toimi vaikka sinänsä ihannoitava periaate olisikin. Dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. |
mr.muzak 03.10.2005 18:03:01 | |
---|
...imho toi ratkaisu ei oikein toimi vaikka sinänsä ihannoitava periaate olisikin. Aivan. Ja mä lisäisin tuohon vielä sen että aina se hyvä staikkarikaan ei toimi keikalla bänditilanteessa niin hyvin kuin vaikkapa RD-300sx. |
BaariMikko 03.10.2005 18:58:35 | |
---|
Aivan. Ja mä lisäisin tuohon vielä sen että aina se hyvä staikkarikaan ei toimi keikalla bänditilanteessa niin hyvin kuin vaikkapa RD-300sx. Taisit juuri sohaista Baronin ampiaispesää... :> "Kun olen inspiroitunut, kaikki menee hyvin, mutta jos yritän menetellä oikein, seurauksena on katastrofi."
-Keith Johnstone |
mr.muzak 03.10.2005 19:23:17 | |
---|
Taisit juuri sohaista Baronin ampiaispesää... :> Mä en pidä Baronia juuri minään. |
Jabbe 03.10.2005 20:04:55 | |
---|
Mä en pidä Baronia juuri minään. Ampiaispesä? Toi tais olla jo karhunkolo tai joku alligaattoriallas vähintäänkin... Dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. |
baron 03.10.2005 22:51:12 | |
---|
Mä en pidä Baronia juuri minään. Musta viis mutta staikkari hakkaa sun rolandisi kaikissa mahdollisissa keikkatilanteissa. The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
Fuzzy Boner 03.10.2005 22:54:16 | |
---|
Musta viis mutta staikkari hakkaa sun rolandisi kaikissa mahdollisissa keikkatilanteissa. PRRRT. Väärä vastaus. Meepä mikitetyn staikkarin kanssa jonku ison kitarastackin ja kolaavan rumpalin viereen soittamaan rokkia. Morjes! Saapuilija |
jysi 03.10.2005 23:02:09 | |
---|
No tottakai siinä on Helpinstillit rokkikeikkoja varten. |
No tottakai siinä on Helpinstillit rokkikeikkoja varten. no sit. Kuvittelin Baronin vaan Itä-Hkin paikallisessa yhellä 58:lla mikitetyllä Staikkarilla soittamassa Rainbowta hoho Saapuilija |
baron 03.10.2005 23:05:44 | |
---|
PRRRT. Väärä vastaus. Meepä mikitetyn staikkarin kanssa jonku ison kitarastackin ja kolaavan rumpalin viereen soittamaan rokkia. Morjes! Mites Little Richard ja Jerry Lee Lewis pärjäsi? Mulle riittää, jos mä pärjään yhtä hyvin. The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
Martso 03.10.2005 23:42:03 | |
---|
Mites Little Richard ja Jerry Lee Lewis pärjäsi? Mulle riittää, jos mä pärjään yhtä hyvin. Vetikö nuoki Rainbowta? Tanssimusassa on hyvät tunnelmat!! |
mr.muzak 03.10.2005 23:46:40 | |
---|
PRRRT. Väärä vastaus. Meepä mikitetyn staikkarin kanssa jonku ison kitarastackin ja kolaavan rumpalin viereen soittamaan rokkia. Morjes! Tämä oli juuri yksi skenario jota tarkoitin. |
mr.muzak 03.10.2005 23:47:15 (muokattu 03.10.2005 23:47:25) | |
---|
Mites Little Richard ja Jerry Lee Lewis pärjäsi? Mulle riittää, jos mä pärjään yhtä hyvin. No siellähän silloin juuri ne kitarastackit rokkas...NOT |
Jabbe 04.10.2005 00:23:09 | |
---|
Tämä oli juuri yksi skenario jota tarkoitin. Toinen on se että jostain syystä "huonompi" soundi voi toimia paremmin kuin tosi hyvä soundi... outoa mut oon alkanu tajuta uudella tavallavähän sitä et mitkä soundit toimii missäkin ja mitkä ei. Dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. |
M.i.k.key 04.10.2005 01:00:56 | |
---|
Toinen on se että jostain syystä "huonompi" soundi voi toimia paremmin kuin tosi hyvä soundi... outoa mut oon alkanu tajuta uudella tavallavähän sitä et mitkä soundit toimii missäkin ja mitkä ei. Niinpä! Tämä on siitä hieno ala että valmiiksi ei tule ikinä. Tai jos tulee niin on peiliin katsomisen ja pienen itsetutkiskelun aika. Mä lopetan nää hommat! |
mr.muzak 04.10.2005 01:18:18 | |
---|
Toinen on se että jostain syystä "huonompi" soundi voi toimia paremmin kuin tosi hyvä soundi... Tän takia mä ostin kesällä haitarin. |
Martso 04.10.2005 01:25:49 | |
---|
Tän takia mä ostin kesällä haitarin. Mä arvostan sinua paljon sen takia. Paljo enemmän ku fantomin, rhodesin ja wurlin takia yhteensä!! :) Tanssimusassa on hyvät tunnelmat!! |
JPQ 04.10.2005 01:56:16 | |
---|
Toinen on se että jostain syystä "huonompi" soundi voi toimia paremmin kuin tosi hyvä soundi... outoa mut oon alkanu tajuta uudella tavallavähän sitä et mitkä soundit toimii missäkin ja mitkä ei. Aivan kyllähän nyky syniä miettien tuo mun Alesis S4+ on aika ankea engineltään ja varmasti sampleiltaan mutta musikaalisempi se on silti kuin Yamaha S30 synani. Jotenkin tämä liian kilkattava pianoltaan tämä S30 ja muutenkin ääni minusta räikeä. Tosin valitsen soittimeni korvillani enkä vain spekseillä. Tosin s30srn voitti roland rs5 joka kuulosti kaupassa paremmalta kuin s30 demot kotona mutta parempi engine voitti sillä kertaa. |
Jabbe 04.10.2005 11:34:10 | |
---|
Tän takia mä ostin kesällä haitarin. Mul on tähtäimessä melodika, semmonen putkimalli. Ihastuin siihen miitissä! Pitääki käydä kysäisee musakaupasta paljonko semmonen maksais.. Dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. |
Jabbe 04.10.2005 11:38:14 (muokattu 04.10.2005 11:38:37) | |
---|
Tosin valitsen soittimeni korvillani enkä vain spekseillä. Speksit on aika göö. Motifit jne. hakkaa sillä osastolla kyl kaiken, softasyntikoista puhumattakaan, mut joku siinä vaan mättää. Alan jo kyllästyä Novationin X-stationiin, missä on periaatteessa tosi pätevä VA-syna ja muutenkin hyvä kontrolleri. Mut silti vaan toi Juno, missä on vaan yks oskillaattori jne. ja simppelit säädöt, on paljon houkuttelevampi soittaa ja räplätä kuin hieno ja moderni virtuaalianalogi. Siinä ei ole edes velocityä, tosin toisaalta Novationissa en oikein tykkää siitä miten kiippari reagoi soittoon (tosin vois ehkä viimein kaivaa manuaalin ja kattoo pystyykö asialle tekee jotain). Namiskatkin on jotenkin tehdasmaisia ja muovisia vaik sinänsä laadukkaita. Teoriassa ei mitään vikaa mut joku vaan mättää. Mitä iloa siis on täydellisistä spekseistä jos soitin ei tunnu soittimelta? EDIT: Menee vähä oftopikiks, sori. Dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. |