Aihe: Kirkko puntaroi suhdettaan metallimusiikkiin
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Super-Jari
03.10.2005 22:30:00
Musahan se on tärkeintä.

Tässä ollaan totuuksien äärellä. Saat plussan ja ihQd44-halin.
Angus
03.10.2005 22:50:03

Sanotaan nyt vaikka näin, että mun mielestä NYT on metallimusiikin aika taas tehdä tätä juttua ns. vähän kapinallisemmin. Mistä lähtien hevi/metallimusiikin on kuulunutkaan olla ns. yleisesti hyväksyttävää musiikkia?
The Gods you worship are steel
at the altar of Rock 'N' Roll you kneel!
suolintu
03.10.2005 22:53:02
Jeesustelu ei hevissä toimi. Itseäni ainakin lähinnä ärsyttää tuommonen.
Jii
03.10.2005 22:53:35
Siitä lähtien kun sitä alettiin tekemään studiossa ja bändit alkoi treenamaan.

Vitun poserit.

Jätkähän on vauhdissa tänään. +
Birth, copulation and death. Is this your life?
Super-Jari
03.10.2005 22:55:20
Jeesustelu ei hevissä toimi. Itseäni ainakin lähinnä ärsyttää tuommonen.

Voitko perustella?
Jormaz
03.10.2005 22:56:56
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
Turmis
03.10.2005 23:05:24 (muokattu 03.10.2005 23:53:16)

Kohta varmaan virsiä vedetään black-metal kanttorin säestämänä.

Ei tarvitse pelätä, en nimittäin osaa soittaa nuoteista...

Mutta asiaan, periaatteessa meikäläiselle on ihan sama ideatasolla missä suhteessa kirkko ja hevimusiikki on, mutta on silti kovin vaikea kuvitella rankkaa metallimusiikkia ilman synkkiä ja/tai saatanallisia asioita. Noitahan ei pappisimmeiset tietenkään sulata.

Mutta loppupeleissä pidän sitä ihan positiivisena asiana, että tällainen seminaari asiasta järjestetään, ja jopa kirkon toimesta. Tervettä avoimuutta mielestäni... pakko nostaa hattua tälle pastorille joka tuon tilaisuuden järjestää.
Yksi perustehan kirkon vihaamiselle tuntuu olevan suvaitsemattomuus ja vanhanaikaisuus, mutta kyllähän tässä on jotakin paranemistakin asian suhteen havaittavissa.
Kanttori-W died on dungeon level 24. Killed by kicking a large box (nothced keyhole).
lxi
03.10.2005 23:07:10
Sanotaan nyt vaikka näin, että mun mielestä NYT on metallimusiikin aika taas tehdä tätä juttua ns. vähän kapinallisemmin. Mistä lähtien hevi/metallimusiikin on kuulunutkaan olla ns. yleisesti hyväksyttävää musiikkia?

Sorry. Musiikin historia satojen vuosien ajalta osoittaa, että about jokaikisestä tyylistä, joka alun perin on kapinoinut vallitsevia suuntauksia vastaan, tulee lopulta itse valtavirtaa ja yleisesti hyväksyttyä.

Mikä on tietenkin harmillista, jos pitää tällaista kapinallisuutta itseisarvona.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua
Naama-amis
03.10.2005 23:22:36

Vastapainoksi olisi toki hienoa, että myös kirkko ymmärtäisi tulla tällaisessa tilanteessa vastaan, ja pyrkisi konservatiivisemmaksi ja ankarammaksi näkemyksissään. Kuinka kapinoiminen enää luonnistuu, jos vastapuoli kokee aikaisemman kapinallisuuden nyt yleisesti hyväksyttävänä, saati salonkikelpoisena? Kulttuurien välisten raja-aitojen hämärtyminen on valitettava tosiasia muillakin elämänalueilla.

Peräänkuulutankin tuntuvaa saatanallisuuden lisäystä metallimusiikissa ja voimakasta konservatismin nousua kirkon piirissä.
Absoluto
03.10.2005 23:26:45
Mielestäni tässä on kyseessä kirkon imagon nuorentaminen ja huoli kiihtyvästä nuorison kirkosta eroamisesta. Jotenkin kuulostaa koko juttu julkisuustempaukselta ilman mitään jalompia tarkoitusperiä.
Himon ajamana!
Super-Jari
03.10.2005 23:27:45
Peräänkuulutankin tuntuvaa saatanallisuuden lisäystä metallimusiikissa ja voimakasta konservatismin nousua kirkon piirissä.

Saatanallisuuden määrän määrittely on ollut tähänkin asti puhtaasti "vastapuolen" päätettävissä.
Turmis
03.10.2005 23:32:13

Mielestäni tässä on kyseessä kirkon imagon nuorentaminen ja huoli kiihtyvästä nuorison kirkosta eroamisesta. Jotenkin kuulostaa koko juttu julkisuustempaukselta ilman mitään jalompia tarkoitusperiä.

Monikohan hihhuli on aikanaan miettinyt vastaavasti esim. rautiaistimpasta ja vaikkapa Nightwishistä, että "ne kuitenkin ovat joitakin piilosaatananpalvojakäännyttäjiä, näyttelevät vaan olevansa hyviä ihmisiä. Nehän soittaa heviä."
Kanttori-W died on dungeon level 24. Killed by kicking a large box (nothced keyhole).
miccomalliton
03.10.2005 23:44:22
No onpas "uusi" uutinen....hoho.
"Ylistäkää häntä rumpua lyöden ja karkeloiden...ylistäkää häntä helisevillä symbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla symbaaleilla!" psalm. 150 kalamies#24 >-)))> olen Hulkki! ESTR #1 Punttisika #1 MET #2 Kirka on mies.
Cocktus
03.10.2005 23:56:36

Ei tarvitse pelätä, en nimittäin osaa soittaa nuoteista...

haha, Pojalle plussaa! On muuten ensimmäinen plussa mitä ikinä annan.

Mutta itse asiaan:

sanotaanpa nyt näin että mitä ei voi voittaa niin käännetään se sitten omaksi hyödyksi, ei kun sanomaa levittämään kaikin mahdollisin keinoin

+

Hyvä pointti, olen samaa mieltä asiasta. Niinhän se menee, kyllä kirkonkin puolella viisaita ihmisiä on. Luulen vaan, että vanhoilliset eivät ota tätä ideaa kovin helposti vastaan. Sitten kun sukupolvi vaihtuu niin tolla voi olla parempi sauma toimia. Kyllähän noi Extol ja Deuteronomium ihan hyviä bändejä on ollut sanomastaan huolimatta.

Itse en yleensä sanoituksista pahemmin perusta, mutta kyllä metallista jotenkin hohto katoaa jos noita jeesushevareita alkaisi suuremmassa mittakaavassa pulpahdella. Toistaiseksi metalli on ollut minulle vain loistavaa musiikkia, mutta saa nähdä jos tämä jesseskenaario toteutuu, että mitä tapahtuu. Sen ei pitäisi kaiken järjen mukaan vaikuttaa minuun mitenkään, koska en ole missään määrin kristillisiä enkä myöskään sen toisen puolen edustajien vastaan saati puolesta.
Pelsi
04.10.2005 00:07:25
Monikohan hihhuli on aikanaan miettinyt vastaavasti esim. rautiaistimpasta ja vaikkapa Nightwishistä, että "ne kuitenkin ovat joitakin piilosaatananpalvojakäännyttäjiä, näyttelevät vaan olevansa hyviä ihmisiä. Nehän soittaa heviä."

En ole.

Joskus pitää kyllä vääntää semmoista kristillistä heavyä, että turahtaa kaikille housuun. Alan säveltämään.
THV-klubi #3
>-)))> #3
-"Mä en kyllä yhdistäis mitään friikki gurujen aivo höpötyksiä basson soittoon..." -kake313
miccomalliton
04.10.2005 00:12:50
En ole.

Joskus pitää kyllä vääntää semmoista kristillistä heavyä, että turahtaa kaikille housuun. Alan säveltämään.

http://www.renascent.net/mp3/warriorsofthemorningsample.mp3

Suomesta totta kai.
"Ylistäkää häntä rumpua lyöden ja karkeloiden...ylistäkää häntä helisevillä symbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla symbaaleilla!" psalm. 150 kalamies#24 >-)))> olen Hulkki! ESTR #1 Punttisika #1 MET #2 Kirka on mies.
miscage
04.10.2005 00:26:19
Kirka puntaroi suhdettaan metallimusiikkiin
"Fuck that. When did mediocrity and banality become a good image for your children? I want my children to listen to people who fucking rocked. I don't care if they died in puddles of their own vomit. I want someone who plays from his fucking heart."
mikko1
04.10.2005 08:27:27
"ja nyt laulamme yhdessä virren 513" *Treblekitarasahausta* "räääääääääää jeesus tuli beetlehemiin, muurarin poika hallitsemaan rääääghh"
Flick
04.10.2005 09:29:58

"ja nyt laulamme yhdessä virren 513" *Treblekitarasahausta* "räääääääääää jeesus tuli beetlehemiin, muurarin poika hallitsemaan rääääghh"

Hoho:) Voin kuvitella, kun joku mummo siellä kirkon penkissä lukee sanoja ja sitten hieman vaivutuneena sanoo hiljaa Räägh, mutta ei kuitenkaan tunteella vaan juuri niin kuin siinä lukee.
+
Mies joka on juonut olutta samasta tuopista Zakk Wylden kanssa :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)